paardrijden en overgewicht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_KellyAV

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 21:14

Ik ook niet :')
Maar na 2 jaar blijf ik het niet zeggen, moeten ze het maar onthouden hoor :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 23:52

Zo herkenbaar!
Ik ben geen grote eter en dat vergeten mensen.
Dan ligt er een bult op mn bord dat ik echt denk: hoe dan?!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 07:07

Als anderen voor mij opscheppen en t is te veel... hebben ze mooi pech. Dan eet ik echt niet alles op.

Oké....loslaten schiet duidelijk ook niet op. Dus toch maar weer alles bij gaan houden.
Vriend zou gister koken maar was moe en toen werd t thuisbezorgd... slecht keus. Ga ik niet meer doen.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 07:14

Haha ik heb hetzelfde Esther! Ik ben ook geen grote eter :') nooit geweest ook, vooral niet met avond eten. Kan wel veel eten gedurende de dag, maar dat is een ander verhaal haha

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 08:31

Ik heb er gewoon zelf het liefste controle over. Heeft er denk ik ook mee te maken dat ik een voedselintolerantie heb. Ik doe het liever zelf dan weet ik zeker dat ik wat op mijn bord komt ook echt kan eten :j

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:30

Ik ga ook gewoon vanalles zelf al meenemen, voor ontbijt en lunch. Ga het ook wel tegen schoonmams zeggen, en ze zal het vast wel begrijpen. Hoeft zij al die dingen ook niet te kopen :') ben er na volgende week voorlopig toch niet meer. En ze heeft er gelukkig heus wel begrip voor.

Hoe gaat het verder bij iedereen?
Hier gaat het over het algemeen wel goed :) wel doordat ik ongesteld moest worden ontzettend veel zin in chocola.. Niet echt aan toegegeven, klein beetje wel :=
Ik moet nog een pond afvallen wil ik mijn doel bereiken, en dat wil ik graag woensdag bereikt hebben. Het zal er dus om hangen of dit lukt :D

Edit: ik bedoel hiermee een tussendoel, ik stel kleine doelen die haalbaar zijn binnen een bepaalde periode :)

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:49

Goedzo Kelly!
Het is zo lastig als je steeds jezelf moet beschermen voor andere mensen die goedbedoeld teveel opscheppen of eten maken wat je beter niet kan eten als je wil afvallen.
Ik hoop dat het lukt met het pond, moet inderdaad wel kunnen!

Zelf ben ik nu bijna onder de 70. Vandaag al wel net eronder maar voor mijn gevoel telt het pas als het standhoudt haha. Ik ben best wel trots want ik woog eerst 83. Ik zie het zelf nu ook wel echt goed en voel me zoveel fijner. Ik wil er wel nog flink wat af, in ieder geval ga ik voor de 65 kilo.
Tot nu toe ben ik alles afgevallen met minder eten, en ik merk dat wil ik nu verder komen ik er ook echt iets bij zou moeten sporten.. wehh haha. Ik vind mijn huid ook niet strak vooral bij mijn bovenarmen en buik dus ik zal helaas toch aan de bak moeten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:50

Ik ben aan het bakken geweest net. Morgen feestje omdat ik ruim een maand geleden 40 werd en we 10 jaar getrouwd waren deze week. Heb een suikervrije appel-kruimeltaart in de oven en deze:

http://blijsuikervrij.nl/feestinspirati ... frambozen/ maar dan met aardbeien ipv frambozen. Supermakkelijk, die ga ik vaker maken :j

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 15:27

Nog gefeliciteerd, ziet er erg lekker uit zo'n taart :~

Knap LilChar! +:)+

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 23:39

Klinkt lekker SusanH! Ben erg benieuwd hoe hij smaakte.
Hoeveel kcal staat dit dan voor?

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 09:57

Oh die taart ziet er heerlijk uit!
Ik wil aankomende week nog een taart bakken, misschien wel deze..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 13:50

Patt volgens mij rond de 124 kcal per stukje van 80 gram. Dat is iig wat de app er van maakt. Is met magere kwark gemaakt.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 00:46

Dat klinkt uitstekend!
Vandaag een kaneelbroodje van de Lidl op, 575 kcal...…….. oeps :roll:

Maar was stiekem wel erg lekker :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 09:44

Haha oeps := nee zoveel zat er niet in de kwarktaart. Ik kan inmiddels zeggen dat hij echt lekker is :9 :j

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 09:55

Hij zag er ook lekker uit!

Hier op vakantie, veel lopen, maar wel iets anders eten dan normaal. Ben benieuwd volgende week!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 10:09

Es_ther schreef:
Hij zag er ook lekker uit!

Hier op vakantie, veel lopen, maar wel iets anders eten dan normaal. Ben benieuwd volgende week!

Komt vast goed Esther! Lekker er van genieten :)

Ik heb gisteren een verjaardag gehad, eentje zonder taart en veel hapjes gelukkig haha. Paar chipjes gehad en verder had ze (speciaal voor mij) komkommer met hummusdip gemaakt. Dus ik heb het overleefd en toch "mee kunnen doen".

Vanavond moet ik werken, we eten pannekoeken.. Denk dat ik thuis vast m'n eigen pannekoeken ga maken met kokosmeel of amandelmeel. Scheelt aanzienlijk in koolhydraten :D
M'n doel is bijna bereikt dus nog even de tanden op elkaar!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-18 10:12

Ik had t losgelaten... maar toen ik op de weegschaal stond schrok ik me te pletter... dus toch maar weer vastpakken. In 2 dagen 1.4 kilo weer weg. Ik let nog niet op wat ik precies eet. Maar geen tussendoortjes meer

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 10:30

Ik haak even aan als jullie het goed vinden.. de eerste 10 kilo is er af.. en ik vind lastig mijn motivatie terug na de vakantie.
En ik wil er echt nog 10 af.

Jullie zijn zo goed bezig, ik hoop er een vlaag van mee te krijgen.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 10:39

Olikea schreef:
Ik haak even aan als jullie het goed vinden.. de eerste 10 kilo is er af.. en ik vind lastig mijn motivatie terug na de vakantie.

Je bent zelf ook goed bezig als de eerste 10 kilo er al af is!! Hartstikke goed!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 10:40

Olikea schreef:

Welkom en goed bezig!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 10:49

Mag ik me hier ook melden? :)

Wil graag meelezen en hopelijk motivatie vinden als het even moeilijker gaat. :))

Ben afgelopen 4/5 jaar zo'n 20kg aangekomen vanwege ernstig ziek zijn. Helaas. Die kg wil ik dus graag, heel graag, weer kwijt. Grootste doel is komend voorjaar weer echt te kunnen beginnen met paard rijden. *\o/*
Als mijn lijf dat fysiek aan kan, maar dat is wel het doel!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 11:15

Dank jullie.. ik focus me soms zo op wat ik nog wil, dat ik inderdaad vergeet dat ik al een eind op weg ben.
Maar ik heb deze week wel voor het eerst op een paard gezeten sinds 4 jaar.
Heb een 13 jarige gekocht die nog doorgereden moet worden, stevige jongen, en het misstaat niet volgens mij. maar toch, die laatste 10 moeten er ook af.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 11:35

Olikea schreef:
Dank jullie.. ik focus me soms zo op wat ik nog wil, dat ik inderdaad vergeet dat ik al een eind op weg ben.
Maar ik heb deze week wel voor het eerst op een paard gezeten sinds 4 jaar.
Heb een 13 jarige gekocht die nog doorgereden moet worden, stevige jongen, en het misstaat niet volgens mij. maar toch, die laatste 10 moeten er ook af.

Leuk!
Hoe heb je die 10 er al af gekregen dan?

Mijn lover-to-be komt zaterdag terug van zes weken vakantie, toen hij weg ging woog ik 72 en nu 70, maar ik wil eigenlijk nog 69 wegen voor zaterdag haha.. ik zal maar weer eens gaan sporten deze week en wie weet!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 11:52

Ik heb echt vanalles geprobeerd.. koolhydraatarm. Calorieën tellen. Weight wachters. Werkte allemaal
Niet voor me.

Nu ben ik helemaal van de fris af. Ook de zero varianten. Ik drink elke dag 2.5 liter water. En als ik wil snacken drink ik eerst een glas water. En dan vraag ik me serieus af. Wil ik dit nu eten.. meestal is het antwoord dan nee.. Maar soms ook wel. En dan geniet ik er extra van. En elke dag een uur wandelen. Plus poep scheppen en zo

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 12:10

Dat herken ik heel erg Olikea dat had ik precies zo :j bij mij is het ook goed gekomen dus het gaat jou ook vast lukken.

Quir ook welkom!