[HK] Make-up topic: deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Make-up topic: deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 11:22

Ik ben echt heel benieuwd naar die mascara!
Maar ik gebruik nooit waterproof en eerlijk... heb bijna nooit last van smudgen gelukkig.

Enige eis van mij is dat een mascara lengte en volume geeft en echt mega zwart is.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 11:39

Voor mij valt het merk daardoor wel af .
Verkopen in China is een keuze.
Ja je vergroot je afzet door daar wel te verkopen maar daardoor moet je dus wel dierproeven laten uitvoeren
Op cosmetica ...voor levensreddende zalen als medicatie kan ik er mee leven
Maar voor een kleurtje op mijn lippen ? :n
Maar dat is en blijft iets persoonlijk waar iedereen zijn/haar eigen keuze/afwegingen. In moet/mag maken :)

DnT , ik ken de lijst , Naoki is een fijne site :j
Maar ga sowieso reviews spitten, ik heb al zoveel mascara's Die goed zouden blijven zitten Vlgns de fabrikant geprobeerd welke serieus binnen 5 minuten overal zAten behalve op mijn wimpers :=
Ik zoek industrial strength denk ik , alleen te verwijderen met zoutzuur ofzo

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 11:44

Furrow schreef:
Eigenlijk ben ik super blij dat ik op mijn handen heb gezeten met die charlotte tilbury, als je ziet dat hij toch vaak smudged

Ik leek wel een panda...

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 12:48

Met legendary lashes Friem?
Ik vraag me af, als cosmetica op dieren wordt getest in China om de kwaliteit te kunnen waarborgen. Waar halen wij dan het idee vandaan dat Chinese cosmetica van vb Ali zo slecht van kwaliteit is met rare ingrediënten? Worden deze bedrijven dan niet op kwaliteit getest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 13:12

DnT schreef:
MAC producten die je hier koopt, zijn niet getest op dieren en dus dierproefvrij.
Alleen de producten die verkocht worden in China zijn getest op dieren, omdat dat daar vereist wordt.

Qua mascara: Catrice is dierproefvrij, Charlotte Tilbury, Essence, Hourglass, Inglot, Kiko...
En nog veel meer!
Hier zijn alle merken te vinden: http://naoki.nl/nederlandse-dierproefvr ... ica-lijst/

:n Dit klopt dus niet, kijk maar naar de link die elke postte. Zo deden ze het eerst, maar de boel is samengevoegd

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 13:28

Hoe deden ze het dan apart eigenlijk, is de mascara in china van andere samenstelling dan bv belgie?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 13:37

Tis hetzelfde spul gok ik zomaar
Alleen in China moet het getest worden van de overheid en hier mag dat niet

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 13:43

Maar als MAC test op dieren (zelf) dan mogen ze niet meer verkopen in de EU. Dat is ook bij wet geregeld. Vind het toch een vaag verhaal.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 13:46

ze testen niet zelf toch? is uitbesteed dacht ik te lezen..

Ja met legendary lashes eight, ik vond het niets, heb hem via Marktplaats verkocht.
Het is geen wonder mascara, mijn wimpers zakte gewoon naar beneden met de mascara.. en dan had ik max 2 laagjes..

Afbeelding

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 13:49

Ik moet eerlijk zeggen dat sinds dit topic ik helemaal niet nagedacht heb over dierproefvrij in al mijn enthousiasme om veel met make-up bezig te gaan... Terwijl ik altijd dierproefvrij had. Vooral Hema en Essence make-up, want dat is dierproefvrij. Maar ik gebruikte geen foundation, concealer of poeder, alleen mascara, potlood en wat oogschaduw. En na een ongeval vind ik mezelf niet mooi meer. Mijn lichaam is compleet veranderd van vorm. Daar heb ik echt moeite mee. Dus begon met make-up, om me weer zelfverzekerder te voelen en vond dit topic voor tips & trucks. Maar dierproeven kwamen gewoon niet in me op. Raar eigenlijk. Vanaf nu ga ik er weer op letten.

Merken zoals MAC en andere grote merken die in China verkopen vallen daar voor mij ook onder. Op de website van MAC vind ik het een kulreden; van binnenuit werken en iets veranderen. Wees dan eerlijk dat het een grote markt is die ze niet kwijt willen.

Als nou al die grote merken weigeren te verkopen in China, word er veel meer druk op China uitgeoefend om iets te veranderen aan hun beleid. Maar merken blijven er gewoon verkopen, want geld is geld, en dat vind ik al slecht genoeg.

Bedrijven worden niet gedwongen om in China te verkopen. Dus dat ze laten testen op dieren is nog altijd gewoon een keuze.

Vanaf nu ga ik alleen van merken kopen die compleet dieproefvrij zijn. Er zal dan wel heel veel afvallen voor mij, maar dat is dan maar zo.

Ik vind het raar dat er in 2016 nog met dieren worden gewerkt voor cosmetica. Voor medicijnen etc kan ik er nog een beetje inkomen. Ik vind het erg, maar begrijp de noodzaak..

@Friemel: Jeetje, zonde van al dat geld... heb ook alleen maar negatieve reviews gezien. Belachelijke prijs voor eigenlijk een simpele mascara

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 13:56

ooh die mascara, ik heb eigenlijk een nieuwe nodig. Vroeger was ik altijd super tevreden over diorshow

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 14:10

Rena100 schreef:
Maar als MAC test op dieren (zelf) dan mogen ze niet meer verkopen in de EU. Dat is ook bij wet geregeld. Vind het toch een vaag verhaal.

Dat zal idd wel uitbesteed zijn aan een organisatie/ bedrijf in/bij China
Neem aan dat als een product eenmaal getest is het ook gewoon in orde is zolang de receptuur hetzelfde blijft
Geen idee, zijn vast wel mogelijkheden voor

Edit: nu ik er over na ga denken word het idd vaag :+

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 15:44

Furrow schreef:
Ik vind wel de tekst raar van mac, we willen dierproevenvrij zijn maar we willen graag onze producten in china hebben.

Ik vind dit ook een scheve zin inderdaad.
Ik bedoel als je iets heel graag wil kan het. :D
Ik snap dat MAC ook graag producten in China wil verkopen maar dan vind ik dat ze niet op hun site moeten zetten dat ze graag totaal dierproefvrij willen zijn.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 17:00

Afbeelding

Mijn date night look

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 18:45

Wat ben je mooi Furrow!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 18:46

Moooooi! :)

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 18:55

wauw, mooi :D

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 19:13

Volgens mij ben jij nog knap met een kale kop en een vuilniszak om Furrow, dus die date mag van geluk spreken dat ie met jou weg mag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 19:23

Furrow, wat ben je een beauty! <3

Draag nu door de hitte al 2 weken alleen maar lipstick, ook geen concealer oid en ik heb hele zichtbare aders op mijn oogleden/onder mijn ogen, altijd mee gepest en weet ik het wat. Vandaag een klant in de winkel 'ja... er zit iets blauws onder je oog :oo' Oh nou mevrouw, dan ga ik maar even kijken. Ik in de spiegel. Ja, da's m'n ader. :+ Bedankt. |( _O-

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 19:30

Ik kan aan m'n wenkbrauwen zien dat ik op vakantie ben geweest.. :') Daar moet ik weer eventjes voor gaan zitten.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 19:31

Shizzel schreef:
Draag nu door de hitte al 2 weken alleen maar lipstick, ook geen concealer oid en ik heb hele zichtbare aders op mijn oogleden/onder mijn ogen, altijd mee gepest en weet ik het wat. Vandaag een klant in de winkel 'ja... er zit iets blauws onder je oog :oo' Oh nou mevrouw, dan ga ik maar even kijken. Ik in de spiegel. Ja, da's m'n ader. :+ Bedankt. |( _O-

Moest er even om lachen, sorry :+ Heb vaak soort gelijke dingen gehoord. Ik heb een moedervlek schuin onder m'n neus en mensen zeggen wel eens tegen me dat ik daar een "vuiltje" heb zitten.. :')

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 19:44

Furrow schreef:
ooh die mascara, ik heb eigenlijk een nieuwe nodig. Vroeger was ik altijd super tevreden over diorshow

Ik ben enorm tevreden over de dior iconic overcurl :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 19:47

BloemBloem schreef:
Shizzel, ik kwam dit tegen en moest gelijk aan je denken. Ik hoop dat je minder verdrietig bent en dit je doet lachen :)

Ik schater nog :o :+ :D[ [url=m/mmHHF8.png]Afbeelding[/url] ]

Trouwens, was erop vergeten te reageren, geniaal. _O- Ik kan inmiddels wel een beetje erom lachen (als ik niet naar mijn pony kijk dan :')).

Leverage, ja precies. :') Is ook zo jammer weer altijd. _O-

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 21:37

Wat een lieve complimenten! Maximaal afgewezen geweest, maar make up was on fleek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 22:02

Die had vast z'n brillie niet op. :D