[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 21:26

MyChoice schreef:
Als je ze eruit laat groeien krijg je zo'n gek gespleten litteken. Zou toch zien ze er zsm uit te krijgen.

Ja snap ik, maar met de huidige maatregelen dat alles piercingsshops dicht zijn heb ik eigenlijk geen andere optie.. Zodra het kan zal ik het zeker zsm gaan doen

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 21:50

Een handige vader/vriend/broer/buurman (?) vragen in je ringetje een rondbektangetje te zetten en die open te doen. Dan gaat je ringetje open staan en valt je balletje er zo uit.
Ik zou het niet uit laten groeien, dat wordt echt heel erg lelijk, bovendien kans op vergroeiing omdat het dan helemaal door je kraakbeen is

Justme_Lisaa

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 05:10

Oké dus wachten kan dus eigenlijk niet.. Dan ga ik op zoek naar het tangetje hier en m'n vader vandaag maar aan het werk zetten, want als het klopt wat jullie zeggen met het genezen heb ik daar helemaal geen zin in. Ben benieuwd hoe gemakkelijk het gaat. Bedankt voor jullie reactie in iedergeval! :)

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:39

Aaah @justme_Lisaa, dat ziet er naar uit! Wat balen zeg dat ze allebei niet lekker gaan. Succes met het uithalen. Ik snap heel goed dat je dat liever niet zelf doet.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:26

Dankje! Helaas meermaals geprobeerd, maar helaas niet gelukt. Of het tangetje is Daniel krachtig genoeg of ze durven niet genoeg kracht te zetten. Hopelijk gaan dan snel de shops weer open en anders zie ik het vanzelf allemaal wel..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 12:14

Heel veel piercingshops zijn wel bereikbaar in deze tijd voor vragen over piercings. Misschien even een PB naar je piercer sturen via Facebook/Instagram?

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 12:27

Heb ik inderdaad gedaan, nog geen antwoord gehad. En anders gewoon tot het einde van de maand wachten. Dan is het helaas niet anders :(

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:24

Justme_Lisaa schreef:
Heb ik inderdaad gedaan, nog geen antwoord gehad. En anders gewoon tot het einde van de maand wachten. Dan is het helaas niet anders :(

Of misschien een andere om raad vragen :)

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:01

Ik heb in 1 oor, nu een tragus en rook piercing. In dat oor is een helix geschoten (14jaar geleden geloof ik alweer) is het mogelijk om die alsnog te laten piercen?

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:38

vionnesem schreef:
Ik heb in 1 oor, nu een tragus en rook piercing. In dat oor is een helix geschoten (14jaar geleden geloof ik alweer) is het mogelijk om die alsnog te laten piercen?

Je kan een bestaand gaatje open laten maken met een naald zodat er weer een sierraad doorheen kan bij een piercer. Afhankelijk van hoe dichtgegroeid het is is het wel of niet echt piercen. Het kraakbeen van een helix zal nog open zijn want die geneest als er een gat in zit niet zomaar. Maar de huid kan weer dicht groeien en die kan je idd weer piercen.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 17:42

Fair wat fijn dat het nu lukt met je oorbellen ! Titanium tunnels zijn inderdaad op AOP bijv te vinden

Wat jammer dat beide Daiths zo uitgroeien zeg... Zou inderdaad iemand anders vragen die het wel aandurft iets steviger de ringetjes uit elkaar te halen.
Als het uitscheurt omdat je erachter blijft haken ben je verder van huis.

Ik had 2 weken terug een mooi rosegouden paar tunneltjes gehaald. Super blij mee maar moest nog even wachten met wisselen.
Nu kon ik van de week dat eindelijk doen.... nergens meer te bekennen.
Snel 2 andere gehaald (joanne ze stonden jou al zo mooi... :D ) om iets anders erin te hebben tot ik ze zou vinden.
Ik vrees alleen dat ik ze met t zakje weg heb gemikt dus uiteindelijk toch maar besteld :')

Heb de tunnels ondersteboven erin zitten.. vond ik net wat beter passen ivm drukte.

Afbeelding
Afbeelding

Ze blijven dus wel maar met een andere combi als dit.
Nu dus wachten op mn setje morgen

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 18:00

Ja mooi!

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 18:11

Ik heb ze er vandaag via een kennis eruit laten halen, piece of cake en met veel minder pijn dan toen ik het zelf probeerde :D. Eentje heeft daarna nog heel erg na staan bloeden, dus het is een goede keuze geweest denk ik. Ik ga de komende maanden er niets meer inzetten, wellicht daarna nog eens proberen

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:38

Even inbreken. Ik heb al (maanden) een klein vochtbultje bij mijn conch. Ik dacht oooh geirriteerd op geslapen (ik rol veel), ik pas de LITHA methode toe en dan zal het vanzelf wel weggaan. Ik slaap er overigens nog steeds veel op. Maar het gaat niet weg. Ik probeer nu 2 dagen met sterilon aan te stippen, maar het lijkt nog niet te minderen. Iemand tips? Ik begin me er inmiddels aan te ergeren om esthetische redenen haha (het doet geen pijn, lijkt niet bijzonder geirriteerd).

Afbeelding

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:42

Aight schreef:
Even inbreken. Ik heb al (maanden) een klein vochtbultje bij mijn conch. Ik dacht oooh geirriteerd op geslapen (ik rol veel), ik pas de LITHA methode toe en dan zal het vanzelf wel weggaan. Ik slaap er overigens nog steeds veel op. Maar het gaat niet weg. Ik probeer nu 2 dagen met sterilon aan te stippen, maar het lijkt nog niet te minderen. Iemand tips? Ik begin me er inmiddels aan te ergeren om esthetische redenen haha (het doet geen pijn, lijkt niet bijzonder geirriteerd).

[ [url=m/AcuDFq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als je er op blijft slapen vind ik het niet heel vreemd dat hij niet weg gaat. Mijn bultje bij mijn conch is uiteindelijk gaan slinken nadat ik heel consequent niet meer op de kant ging liggen. Ik ben ook een draaier en probeer het zoveel mogelijk tegen te gaan door een knot te maken aan de kant van de piercing en daar een grote haarclip op te zetten. Is wennen om zo te slapen, maar bij mij helpt het wel.

Ik zou ook stoppen met de sterilon, dat is echt tuig, veel te agressief voor een geirriteerde piercing. Gewoon saline spray en verder afblijven. Het is dat de piercers allemaal dicht zijn, anders had ik gezegd laat ook het ringetje vervangen door een staafje. Ringetjes helen lastig en mijn ervaring is dat als ze eenmaal beginnen te klieren het einde zoek is en je bezig blijft (vooral in de genezingsperiode dan).

Misher

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 13:51

Heeft het zin om een uitgegroeide tragus piercing (na het genezen van het litteken) nog een keer te laten zetten? Of is er dan een grote kans dat er precies hetzelfde gebeurd?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 15:00

Zo... dit is beter <3
Afbeelding
Afbeelding

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 15:24

Wauw, mooi Mondy! Ziet er goed uit <3

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 15:27

Ja mooi <3

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 15:34

Mooi <3 ik vind je tattoo ook zo gaaf erbij!

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:20

Wauw dat is gaaf! <3

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 14:02

Hey, ik hoop dat misschien hier iemand me kan helpen. Sorry dat ik zo kom binnenvallen!

Ik heb nu 2 a 3 maandjes een forward helix, gepierced met een labret. Ik had nergens last van, echter irriteert het nu heel erg. Het probleem is dat mijn oor geen ruimte heeft om te zwellen, aangezien ze een iets te kort staafje erin heeft gezet.

Het begint langzamerhand een indent te vormen in mijn oor, en ik wil hem daarom ook zo snel mogelijk eruit hebben om dat te voorkomen. Echter krijg ik hem zelf met geen mogelijkheid eruit en aangezien de piercingsshops nu allemaal dicht zijn kan ik hier ook niet langs.

Heeft iemand een idee of een labret eventueel ook losgeschroefd kan worden bij het platte achterkantje? Ik draai nu namelijk steeds aan het balletje maar daar zit dus geen beweging in. Ik heb daarom het gevoel dat ik het fout doe, echter ken ik alleen labrets die losgeschroefd worden bij het balletje.

Bij het achterkantje kan ik niet komen met een tang/vingers aangezien mijn kraakbeen hier weer overheen zit en hier geen ruimte heb om te kunnen draaien.

Wat kan ik nu hier het beste mee doen?

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 14:28

Marell: Ik heb vorward helixes en het simpelste is een tang op het balletje aan de voorkant en een tang op het plaatje aan de achterkant. Wat ook kan werken is latex handschoenen aantrekken en het dan met de hand doen. Met latex heb je veel meer grip. Wat je bedoeld met ik kan niet bij de achterkant weet ik niet. Met wat frotten kan ik ook de achterkantjes gewoon tussen mijn vingers pakken. Die fixeren en aan de voorkant draaien. Succes igg!

noakim0203

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 18:02

Hoi allemaal! ik ben ondertussen echt een beetje ten einde raad met mijn navelpiercing. Dus ik hoop hier misschien een oplossing te vinden...

Ik heb hem nu ruim een jaar (vorig jaar januari), en hij is eigenlijk nog nooit langer dan 2 weken rustig geweest. Ik zit er nooit aan met mijn vingers, en probeer er altijd om te denken dat ik geen irriterende kleding draag. Als verzorging spoelde ik hem 1 of 2 keer daags met steriele isotone zoutoplossing (neusspoelmiddel kruidvat voor baby's), wat ik dan weer goed afspoelde met water. Daarna dep ik het voorzichtig droog met een keukenpapiertje.

Op het moment probeer ik LITHA, maar ook zeker geen succes. Er zit sinds een week weer een behoorlijke bultje bij het bovenste balletje, en het is sinds vandaag een geel bultje.... weinig goeds dus. Wat doe ik verkeerd en hebben jullie tips oid? Alle tips zijn welkom!

ps: er is helaas echt geen goede piercer bij mij in de buurt. De piercer waar ik mijn piercing heb laten zetten heb ik achteraf ook helemaal geen goed gevoel bij dus daar ga ik liever niet naar terug.

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 18:34

Noakim0203 heb je wel eens een ander materiaal piercing in je navel gedaan? Als je over de piercer al geen goed gevoel hebt... ik zou eens titanium of goud proberen om allergische reacties uit te sluiten.