Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 10:40

Ik heb ook niet gediëet van de week maar ben niks aangekomen :) maar ook niks afgevallen haha.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 11:21

Nou... het is zonde maar waar. Ben een half jaar super fanatiek lid geweest in jullie forum én 9 kilo afgevallen máár ben er nu denk ik weer 5 aangekomen.
Zonde zonde zonde -O-

Ik werk nu in de sportschool, dus er 'moet' en er kan ook weer iets gebeuren.
Sporten is gratis... de tijd naast mijn werk (6 dagen) en mijn paardje moet ik nog even vinden maar heb samen met collega's de stoute schoenen weer aangetrokken en we gaan er weer tegenaan!
Niet onder het mom van goede voornemens, maar gewoon.. voor onszelf :)

Ook gaan we hoogstwaarschijnlijk in 2017 naar curaçao dus dat maakt de motivatie nog meer!
Mijn streefgewicht is 65. maar we gaan eerst naar de 68.

Wil graag weer deelnemen hier want inspiratie kan ik goed gebruiken.
Vooral avond eten vind ik lastig..

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 11:45

Bij mij is het probleem een beetje dat ik niet genoeg beweeg. Om financiële redenen in augustus 2015 m'n paard verkocht. Maar nu dus echt zoekende wat ik leuk vind....sowieso wil ik even geen paarden.
Maar goed ik heb dus al spinning gedaan, zumba, megawalken, pilates. Geen van alleen is gewoon mijn ding. Wil binnenkort eens een proefles boksen of crossbag (soort parcours van spier en conditie) gaan doen. Wie weet vind ik dat wat. Sinds kort wel een fijne fiets dus wil ook meer gaan fietsen, maar dan moet het weer wel wat verbeteren eerst.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 18:07

Je moet minimaal 7000 kcal extra eten om een kilo aan te komen, dus je moet wel heeeel gek doen om met kerst 5 kilo aan te komen! Dus het zal vooral vocht zijn, gelukkig

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 19:40

Oh, ik vind het zo erg. Ik ben de eerste dag van de kerstvakantie van mijn paard gevallen en heb nu een hersenschudding. Ik moet eigenlijk rust houden, maar ik kan er echt niet tegen. Niet fietsen, niet paardrijden, geen buikspier, niet sporten. Het komt me nu al mijn neus uit, en we zijn pas drie dagen verder :') Iemand enig idee wanneer je weer mag beginnen na een lichte hersenschudding?
Mijn lijstjes zijn nu ook nog eens slecht, omdat ik uit verveling de neiging heb om te eten.

O: half wit cadetje met mortadella, halve appeleierkoek met poedersuiker, zoet broodje met abrikozenjam en vruchtenhagel, stukje kerststol met poedersuiker en kop thee.
T: niks.
L: broodje met rosbief en nog iets, zoet broodje met suiker en abrikozenjam, halve appeleierkoek met suiker en stukje kerststol met suiker en beker melk.
T: kop thee.
A: voor: halve kop thom kai kai soep (daarna geen zin meer)
hoofd: risotto met paling. (paar hapjes)
Avondeten is allemaal over van kerst.
T: wss nog kop thee. Voel me echt misselijk door die hersenschudding, maar moet natuurlijk wel eten.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 20:57

Kimmie25501 schreef:
Oh, ik vind het zo erg. Ik ben de eerste dag van de kerstvakantie van mijn paard gevallen en heb nu een hersenschudding. Ik moet eigenlijk rust houden, maar ik kan er echt niet tegen. Niet fietsen, niet paardrijden, geen buikspier, niet sporten. Het komt me nu al mijn neus uit, en we zijn pas drie dagen verder :') Iemand enig idee wanneer je weer mag beginnen na een lichte hersenschudding?
Mijn lijstjes zijn nu ook nog eens slecht, omdat ik uit verveling de neiging heb om te eten.

O: half wit cadetje met mortadella, halve appeleierkoek met poedersuiker, zoet broodje met abrikozenjam en vruchtenhagel, stukje kerststol met poedersuiker en kop thee.
T: niks.
L: broodje met rosbief en nog iets, zoet broodje met suiker en abrikozenjam, halve appeleierkoek met suiker en stukje kerststol met suiker en beker melk.
T: kop thee.
A: voor: halve kop thom kai kai soep (daarna geen zin meer)
hoofd: risotto met paling. (paar hapjes)
Avondeten is allemaal over van kerst.
T: wss nog kop thee. Voel me echt misselijk door die hersenschudding, maar moet natuurlijk wel eten.

Je geeft zelf al aan dat je misselijk bent door de hersenschudding, dus ik zou als ik jou was even volledig rust houden tot je in ieder geval geen klachten meer hebt en dan rustig opbouwen en zorgen dat de klachten wegblijven, is niet echt een richtlijn voor denk ik! Veel sterkte! :(:)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 22:21

Na lange tijd afwezigheid meld ik mij hier ook weer. Vanaf zomer tot ongeveer maand geleden even niet opgelet. Heeft geresulteerd in een gelijkblijvend gewicht. En eigenlijk wil ik die laatste 5 kilo er ook nog af hebben.

Laatste maand alweer beetje bezig. Verder nu druk met klussen, verhuizen en de feestdagen. Maar straks als ik verhuisd ben wil ik graag weer lekker gaan sporten en gezond eten.

Kimmie, ik zou echt echt echt rustig aan doen met een hersenschudding. Heb 2.5 jaar geleden zware hersenschudding gehad met een flink gekneusde neus, kan nu nog steeds dagelijks merken dat het nog niet 100% over is. Hoe lastig het ook is, hoe beter je het nu laat genezen, hoe korter je er uiteindelijk mee zit.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 09:35

Kimmie ik zou het ook echt even rustig aan doen. Je gezondheid is nu echt even belangrijker dan sporten. Sporten komt wel weer.

Gaat je lukken hoor linoleum die laatste 5 kilo!!

Nou mijn lijstje voor vandaag:
O: fruit, Mango, kiwi, banaan
T: lichtgewicht cracker met runderrookvlees
L: 2 spelt boterhammen met oven gebakken kipfilet
T: snacktomaatjes met 2 blokjes smeerkaas
A: kabeljauwfilet met doperwrtjes
T: geen idee, misschien paar stukjes komkommer en paprika

Beweging.....uhhhh...te weinig, even touwtje springen.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 10:21

Oke, dan ga ik lekker rustig aan doen! Natuurlijk wel elke dag naar mijn paard toe, maar dat blijft dan even enige beweging.
Welkom linoleum! En mooi lijstje Faringo!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 11:18

Hier gaat het niet top, ben een beetje ziek dus afgelopen twee dagen met een deken op de bank gelegen. Nu gaat het gelukkig wel iets beter. Het probleem bij mij is alleen dat als ik ziek ben ik heel veel ga eten :')

Lijstje voor vandaag:
O: Breaker high protein bosbes banaan
L: broodje in de stad
T: twee kleine appeltjes
A: witlof met ham en kaas uit de oven, met roerbak aardappeltjes.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 11:53

Maanlicht, ik ken dat met ziek zijn. Alleen dingen eten waar ik zin in heb, en dat is nooit een appel :+
Maar beter iets ongezonds dan helemaal niks.

Hier word alweer druk getrakteerd op werk, heb alweer een stuk chocola voor me liggen. Gelukkig ook fruit mee, dus dat gaan we straks maar eens nemen.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 12:54

.....aan mijn lijstje kan ik inmiddels ook al wel 3 kerstkransjes toevoegen. Had gelukkig nog wat speling in m'n calorieverbruik vandaag.

Dat herken ik ook hoor Maanlicht. Ik ga dan ook meer snaaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:18

Ik ben vandaag even aan het kokerellen geslagen omdat ik graag wat gezonde dingetjes wou uitproberen. Heb ook een pumpkin spice (healthy) bananenbrood gemaakt, die ga ik morgen proeven :))

O: Smoothie van banaan, bevroren zomerfruit, wat water en een scheutje Brinta
L: Drie wraps met zelfgemaakte vegan falafel ( <3 <3 <3 ohhh die waren goed gelukt)
A: Zelfgemaakte vegan bonenburger op een hamburgerbroodje met wat saus van knoflook, peterselie en yoghurt
T: Twee chocolade-kerstmannetjes :o
B: Vandaag even niets. Heb overmorgen mijn autotheorie dus tussen het koken door hard aan het leren geweest. En ik heb net een implanon m'n arm in laten schieten en heb dus nog best wat last. Volgende week maar weer eens kijken of sporten lukt.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 20:08

Ik ben ook weer back on track na kerst

O: Skyr met Jordans cruesli
T: ontbijtkoek zero sugar + thee met honing
L: carpaccio salade in de stad
T: 3 rijstwafels met 1 plak 30+ komijn kaas en 1 plakje kipfilet
A: Zilvervlies rijst met runderreepjes en champignonmix
T: ?

Ik heb geen idee hoe veel kcal de lunch is dus ik moet nog even denken wat ik straks nog als tussendoortje neem, beetje opletten om de kerst kilo's/vocht kwijt te raken :o

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 20:13

Mijn lijstje van vandaag, weer niet erg goed, maar ja, het is vakantie, dus voor mij mag het nu even.
O: drie mini afbakbroodjes (van gister) met vlokken, pindakaas en honing, een appeleierkoek met roomboter en poedersuiker en een stukje kerststol met roomboter en poedersuiker.
T: water.
L: niks.
T: vier droge mini afbakbroodjes (ook nog van gister), stukje chocola.
T: rijstwafel met pindakaas, een chocoladekoekje en een havermoutkoekje.
A: gehaktbal, geroerbakte spitskool met spekjes en champignons en gebakken aardappelen.
T: wss een beker chocolademelk (melk opwarmen, en dan een stokje erdoor).

B: beetje gelopen op stal en met paard. Niet leuk.
Conclusie, ik moet lunchen, anders gaat het mis haha. Morgen ga ik wss koekjes bakken, dus dan ook weer wat minder in het lijstje, maar heb al een tijdje erg zin om iets te bakken.

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 20:49

O: 2 kaiserbroodjes met 2 gebakken eitjes en 1 plak kaas
L: 2 volkoren boterhammen met leverpastei, 1.5 plak kerstbrood
T: oliebol
T: 3 speculaasjes
A: rijst met groene curry, 250g sugarsnaps

En nu heb ik best wel trek, wat denk ik komt door alle suikers van de afgelopen dagen en van vandaag :\

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 20:53

Mijn lijstje van vandaag:

O: 250 gram magere kwark + 20 gram cruesli chocolade
T: mini lion
L: maisbroodje filet americain met heel ei erop.
T: banaan
A: 70 gram worst, 80 gram slavink, 200 gram broccoli en beetje geraspte kaas
T: stukje witte chocolade met praline vulling

In totaal 1845 kcal gegeten. Geen beweging, of je moet uurtje behang snijden meetellen.

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 22:12

Ik meld me ook!

O/L: omelet met Brinta erdoorheen + Activia

T: 2 mandarijntjes

A:Bami en salade

T:zakje gedroogde appelschijfjes + handje suikernootjes

B: 20 km gefietst en bezig geweest bij de paarden.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 09:47

Mijn lijstje voor vandaag

O: magere kwark met paar frambozen en blauwe bessen
T: manadarijn
L: 2 spelt boterhammen met filet american
T: 2 smeerkaas driehoekjes
A: oliebollen van de winnaar van de oliebollentest :)
T: geen idee, ik denk niets, anders een kiwi denk ik

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 19:32

Ik lees hier altijd mee en heb een vraagje voor jullie, ik gebruik de ap Lifesum nu weer terug, maar wat word ik me daar depressief van!!

Mijn lijstje van vandaag:

O: 2 volkoren boterhammen met oude kaas
M: 2 boterhammen met rucola komkommer en heel dun gesmeerd wat mayo
T: 1 stukje meloen
A: 2 wraps met gehakt paprika en ajuin

Volgens die ap zit ik nu dus 138 calorieën boven mijn dag doel van ongeveer 1500.
Komop ik heb amper wat gegeten? Werken jullie ook met deze aps en wat denken jullie dan van dit lijstje? Word er redelijk moedeloos van

EDIT: oke ik heb mijn mayonaise van vanmiddag bekeken en hier stonden 2 eetlepels terwijl het gewoon een mes was zeg maar, heb hier nu 2 dessert lepels van 10ml van gemaakt en nu zit ik er 1 kcal maar boven. Maar toch, dit is zo weinig? Ik heb amper wat gegeten vandaag lijkt het wel..

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 19:41

Ik eet s ochtends bijvoorbeeld magere kwark met noten ipv brood. Dan tussendoor wortelen oid scheelt heel veel als je minder brood eet. Daarbij kipfilet of andere magere belegsoorten ipv kaas

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 19:54

@MarjanB, dit deed ik ook altijd, maar ik ben lactose intollerant en dan is het zo moeilijk om een goede vervanger als ontbijt te vinden. Ook is zowat al het beleg niet echt een optie, was vanmorgen ook wel chagerijnig dat ik enkel kaas kon eten..

Misschien toch maar mijn ontbijt proberen te vervangen door een lactose vrije yoghurt en wat fruit ofzo..

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 20:09

k_m schreef:
@MarjanB, dit deed ik ook altijd, maar ik ben lactose intollerant en dan is het zo moeilijk om een goede vervanger als ontbijt te vinden. Ook is zowat al het beleg niet echt een optie, was vanmorgen ook wel chagerijnig dat ik enkel kaas kon eten..

Misschien toch maar mijn ontbijt proberen te vervangen door een lactose vrije yoghurt en wat fruit ofzo..

Oh dat is lastig! Misschien eens naar een diëtist? Iedereen heeft recht op 3 uur per jaar. Wie weet kan die helpen

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 20:25

Mijn lijstje van vandaag, ik ben niet zo heel goed bezig. Na de vakantie maar weer netjes.
O: twee boterhammen met vlokken en pindakaas, en kop thee.
T: kop thee en plakje cake.
L: drie boterhammen met paling, crème de marron en kersthagel, eierkoek met roomboter en poedersuiker en beker melk.
T: kop thee en chocolaatje.
A: tortilla met zalm en groenten uit de wok en glas water.
T: wss een kop thee en een zelfgemaakt koekje (Biscotti of zoiets).

B: paard gelongeerd.

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 21:33

O: bakje Activia
T: 2 kerstchocolaatjes
L: bakje havermout met druiven en een handje noten
T: frikadel broodje
A: Noodles (die je met kokend water in een mok doet)
T: bakje passievrucht yoghurt

B: 20 km gefietst, weiland gemest en gewerkt (veel lopen en zware dingen tillen)