Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kim345

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:48

In haar profiel staat leeftijd 27 ;)

Ik kom aan te weinig calorien vandaag.. Ik weet niet zo goed wat ik verder moet eten dan.
Misschien krijg ik straks nog wel trek tussendoor.
Mijn lijstje voor vandaag

O: Havermout met amandelmelk, lijnzaad en hennepzaad. (277 kcal)
L: 2 rijstwafels met zelfgemaakte avocado spread (200 kcal)
T: Halve appel en een wilde perzik (78 kcal)
A: Courgettesoep met gerookte zalm (339 kcal)

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:46

Ik werd vanmorgen veel te laat wakker, dus ontbijt was niet heel geweldig vandaag.
Nu wat hongerig omdat het begin van de dag niet heel goed was.

O koffie met melk en zoetje en een eierkoek
T cappucino
L 3 wasa vezelcrackers met geitenkaas en een appel, water
T ontbijtkoek met boter
T banaan, cappucino
A mihoen met heel veel groente, kip en ei, vruchtensap
T koffie met melk en een zoetje, bastognekoekje
T Limonade tijdens het sporten

B ik wil vanavond een rondje sportschool, maar ik ben echt gebroken wakker geworden dus ik weet het niet zeker of ik me fit genoeg voel.

@kim wat rauwkost of groente extra? Of een gekookt eitje is ook een goede vuller.

@starlight wat Area51 zegt is waar, 70% komt door voeding en maar 30% door beweging. Wat eet je per dag? Hoe ziet je lijstje eruit?

@linsey groente of een gekookt eitje tussendoor zijn ook vaak goed te doen, denk aan plakjes komkommer of snoeptomaatjes

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:52

Ik heb nog zelfgebakken brood gevonden in de vriezer, daar maar een plakje met roomboter en wat zout van genomen. Lekker!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 14:16

Hier geen geweldig weekend gehad qua eten. Wel druk geweest met schutting zetten en hij staat!

O. 3 wasa knäckebröd vezelrijk 2 met sandwichspread,1 met kipfilet
T. Ah basic mueslireep
L. 2 volkoren boterhammen 1 met boter en kip, 1 met sandwichspread. 2 blokjes oude kaas
T. 2 rijstwafels met een klein beetje rode pesto

A. Nog niet zeker wraps met veel groente en kip of rijst met veel groente en kip
T iets van fruit met yoghurt denk ik

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:04

Goedemiddag dames :wave:

Vanmorgen lekker naar de sportschool geweest, 30 min cardio en 30 min kracht (wel met rust tussen de oefeningen uiteraard) dus lekker bezig geweest.

Straks bij de schoonouders eten, heel gezellig maar vind het irritant dat ik dan niet precies weet wat er in het eten zit. :') Zijn er meer mensen die dit vervelend vinden? Kan daar echt van balen, dan weet ik ook niet wat ik in m'n app moet invullen enzo. :P

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:08

Ik heb besloten om de app niet te gebruiken. Vind het veel werk en heb ook geen goede smartphone er voor.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:22

eroslover schreef:
Ik heb besloten om de app niet te gebruiken. Vind het veel werk en heb ook geen goede smartphone er voor.

Ik gebruik hem op de computer is best prima te doen!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:24

Ken dat wel hoor. Wij eten ook wel eens bij mijn schoonouders en dan weet ik ook nooit wat ze er allemaal in doet. Ze gebruikt iig veel meer zout en bakboter..... Dus ik eet daar sowieso minder dan thuis.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:31

Ik heb Zins gister xbox. Gister. Ff gespeely met manlief haha Voel het redelijk, vanavond maar weer. Als het helpt. Is het leuker dan sportschool
Laatst bijgewerkt door doezel2 op 04-08-15 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:37

Ik vind de app juist heerlijk maar zo heeft iedereen zijn ding natuurlijk. Kennis van mij schrijft alles gewoon in een schrift.

Mijn lijstje van vandaag:

O; appel met yoghurt
T;/
M; sla met een gekookt ei komkommer en tomaat
t; banaan
a; biefstuk met sperziebonen en of patat of gekookte aardappelen ( ligt aan mams)
T: misschien nog een handje studentenhaver

B: sportschool half uurtje hardgelopen en crosstrainer en met gewichten

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:49

Ik vind die app ook heerlijk :)) Is mn dagelijkse puzzel :+

Starlight98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:26

Area51 schreef:
Maar 30% komt uit beweging Starlight, de overige 70% moet je uit je voeding halen. Dus je kan prima afvallen, ook als je minder beweegt :)
Verwijst de ''98'' in je naam naar je geboortejaar? Dan ben je nog wel een beetje jong, opletten dat je niet te hard van de stapel loopt met hoe graag je wil afvallen etc.

Geboortejaar van mijn paard ;) Ik ben zelf 27 jaar. Het hoeft er bij mij ook niet snel vanaf, zolang er nu maar niets bij komt en het er blijvend vanaf gaat, daarom doe ik ook rustig aan en probeer ik door gezonder te gaan eten en als die blessure goed genezen is, meer te bewegen wat gewicht kwijt te raken. Voor nu is mijn doel eerst gezonder te gaan eten en dat ook vast te houden. Lukt tot nu toe redelijk goed gelukkig. Ik wil alleen wel mijn motivatie blijven houden, dus als ik dan steeds op de weegschaal zie dat ik iets ben aangekomen, werkt dat niet echt motiverend voor mij :o

Bedankt voor je advies!

brighteyes85 schreef:
Ik werd vanmorgen veel te laat wakker, dus ontbijt was niet heel geweldig vandaag.
Nu wat hongerig omdat het begin van de dag niet heel goed was.

O koffie met melk en zoetje en een eierkoek
T cappucino
L 3 wasa vezelcrackers met geitenkaas en een appel, water
T ontbijtkoek met boter
T banaan, cappucino
A mihoen met heel veel groente, kip en ei, vruchtensap
T koffie met melk en een zoetje, bastognekoekje
T Limonade tijdens het sporten

B ik wil vanavond een rondje sportschool, maar ik ben echt gebroken wakker geworden dus ik weet het niet zeker of ik me fit genoeg voel.

Ik eet als ontbijt (en lunch) meestal 2 bruine boterhammen met kaas (jong belegen). Als tussendoortjes heb ik een eiwitshake, 's middags meestal een stuk fruit (banaan / appel) en 's avonds een bakje pudding / beschuit met hagelslag. Als avondeten eet ik soms pasta en op andere dagen vleesvervanger, groente en aardappelen. Ik heb mijn eten een aantal dagen via my fitness pal ingevoerd en met kcal zit ik meestal rond de 1600 - 1800 op een dag. Laatste tussendoortje niet echt meest handige keuze, dus dat zou ik beter door iets anders kunnen vervangen denk ik. Mochten mensen tips ofzo hebben, hoor ik het graag. Kan ik alleen maar van leren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:24

O: smoothie van aardbeien, melk en havermout
L: soya yoghurt met een halve perzik en granola
A: snijboontjes, klein stukje verse worst
B: werken van 7.30 tot 16.30, klein circuitje (20 min) met verschillende (kracht) oefeningen

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:16

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 1 speltboterham met komkommersalade, 1 peer en een kleine beker optimel.
T: 3 rijstencrackers en een blikje energie light.
L: 2 speltboterhammen met een gekookt ei + muslï reep.
T: banaan.
A: 150 gram bami, klein schepje sate saus en een stukje kipfilet.
T: 1 stroopwafel + flesje cola.

B: 1 paard gereden, met de ander gewandeld en 2 stallen uitgemest.
nu aan t werk tot half 12 dus regelmatig beweging

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:25

Goed bezig allemaal!

Hier de draad helemaal kwijt... Ben ook bijna 4 kilo aangekomen. Echt word helemaal dol van mezelf... Wegen begint nu ook een obsessie te worden, dus moet ff goed opletten... Ben nu bezig met m'n stressfactoren weg te nemen/verminderen... Maar dat is ook niet 123 opgelost... Ik vind m'n lichaam echt vreselijk.... :( schiet niet op zo..

Sorry voor de ego, maar moest ff van me afschrijven... Heb respect dat jullie het wel zo goed volhouden! Ga zo door.. Ik probeer ook weer ertegen aan te gaan!

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:15

Vanochtend gewogen, toch deze week nog 0.5 kilo afgevallen, totaal ook niet verwacht..

Lijstje van vandaag: beetje gek lijstje door werk.
O 8:15- 2 crackers met kipfilet, 2 crackers met kiprollade
L 11:30- 1 bruine boterham met kipfilet, 2 pakjes melba toastjes
T 15:15- appel
A 17:30- runder sausijs, 150 gram spinazie, 4 crackers met kipfilet, 1 cracker fricandeau, 2 plakjes fricandeau los
A2 20:30- 250 gram salade met kip van de ah, 40 gram losse gerookte kipreepjes
T: straks nog een pakje volkoren melba toastjes

B: 8 uur zittend/staand werk, 45 cardio in de sportschool, 15 min fietsen

Zit vandaag op 1350 calorieen ongeveer.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:17

Coconut schreef:
Ken dat wel hoor. Wij eten ook wel eens bij mijn schoonouders en dan weet ik ook nooit wat ze er allemaal in doet. Ze gebruikt iig veel meer zout en bakboter..... Dus ik eet daar sowieso minder dan thuis.

Ja precies dat! Gelukkig had ze er rekening mee gehouden (ze weet dat mijn vriend en ik en het afvallen zijn) dus ze had zelf een pastasaus gemaakt met alleen maar verse groente en bij de salade had ze de slasaus apart in een bakje gedaan. Super lief :)

Ik vind de app ook super handig hoor, kan niet meer zonder :D doe het ook vaak op de computer inderdaad.

@SharonIndezz vervelend meid, het moet geen obsessie worden hoor, hoop dat je stress minder wordt en je weer verder kan :(:)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:16

SharonIndezz schreef:
Goed bezig allemaal!

Hier de draad helemaal kwijt... Ben ook bijna 4 kilo aangekomen. Echt word helemaal dol van mezelf... Wegen begint nu ook een obsessie te worden, dus moet ff goed opletten... Ben nu bezig met m'n stressfactoren weg te nemen/verminderen... Maar dat is ook niet 123 opgelost... Ik vind m'n lichaam echt vreselijk.... :( schiet niet op zo..

Sorry voor de ego, maar moest ff van me afschrijven... Heb respect dat jullie het wel zo goed volhouden! Ga zo door.. Ik probeer ook weer ertegen aan te gaan!

Stress is vervelend... Daar kun je al van aankomen.
Hopelijk kun je je stressfactoren weghalen!

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:50

SharonIndezz schreef:
Goed bezig allemaal!

Probeer even te resetten, gewoon weer iedere 2 uur iets eten, iedere dag een halfuurtje bewegen en een maand lang niet te wegen. Die weegschaal is vaak ook een stressfactor.
Het is heel lastig maar stress helpt niet om af te vallen en het zijn niet de kilo's die tellen, maar de cm.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:11

Starlight98 schreef:
Ik eet als ontbijt (en lunch) meestal 2 bruine boterhammen met kaas (jong belegen). Als tussendoortjes heb ik een eiwitshake, 's middags meestal een stuk fruit (banaan / appel) en 's avonds een bakje pudding / beschuit met hagelslag. Als avondeten eet ik soms pasta en op andere dagen vleesvervanger, groente en aardappelen. Ik heb mijn eten een aantal dagen via my fitness pal ingevoerd en met kcal zit ik meestal rond de 1600 - 1800 op een dag. Laatste tussendoortje niet echt meest handige keuze, dus dat zou ik beter door iets anders kunnen vervangen denk ik. Mochten mensen tips ofzo hebben, hoor ik het graag. Kan ik alleen maar van leren :)

Ik weet dat de kaas en het brood flink zullen aanzetten in het aantal kcal wat je binnen krijgt. Misschien een idee om de kaas te vervangen voor iets anders en afwisseling daarin te zoeken en 1x brood te vervangen voor een cracker of een salade.
Dat beschuitje met hagelslag is echt geen probleem als je het maar niet iedere dag eet.

Kom je eiwitten te kort dat je een eiwitshake neemt of is het meer gewoonte? Over het algemeen is een shake rond de 90 kcal terwijl een appel maar 60 is.

Pasta, rijst, brood en aardappel is aan te raden om te halveren van wat je nu eet, meer groente is dan een betere keuze!

Verder de vraag wat drink je op een dag? Water en groene thee zijn het meest aan te bevelen. Ik doe af en toe limonade of roosvicee 50/50 voor de smaak. Ik dronk altijd veel koffie en dat is niet aan te bevelen :+

Afbeelding

Deze moest ik even met jullie delen, ik kwam em laatst tegen en dat is exact de reden waarom ik cola alleen nog maar gebruik om mijn bit te ontroesten... :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:17

Waarom is koffie niet aan te bevelen? Als je je koffie zwart drinkt is dat echt geen probleem. 0 kcal ga je niet dik van worden.

Ik lees in het bericht van Starlight erg veel koolhydraten (brood, fruit, beschuit, pasta/aardappelen, pudding, hagelslag). Die eiwitshake zou ik dus zeker niet schrappen. Ook de kaas is niet slecht, ondanks dat het behoorlijk wat kcal bevat.

Ik zou brood, pasta, aardappelen etc. halveren. Beschuit met hagelslag zou ik weglaten en eerder vervangen door komkommer of andere groenten om te snacken. Als je je boterhammen niet kan missen kan je eens uitkijken naar beleg als kipfilet, hüttenkäse (heel jonge kaas, erg lekker vind ik zelf) of ander eiwitrijk beleg.

Bakje pudding weglaten en vervangen door yoghurt/kwark met eventueel wat zoetstof of eiwitpoeder.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:18

Ik heb het nooit lekker gevonden cola, gelukkig vind ik het dus ook niet erg om te laten staan!

Hmm vanochtend begonnen met een kokos banaan smoothie. Super lekker!

Koffie ontrekt weer vocht uit je lichaam toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:22

Caffeïne ontrekt idd vocht uit je lichaam, maar daar heb je water voor toch? ;) Tenzij je het hebt over mensen die 24/7 op koffie leven maar die hebben dan heel andere problemen vermoed ik, hahaha.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:44

Ik was iemand die bij 24/7 op koffie leefde, dan krijg je verschillende problemen idd. Maar koffie is ook geen goede om af te vallen. Door mijn dietiste werd het af geraden (ik denk ook omdat ik het niet zonder melk en een zoetje kan drinken).

4 broodjes kaas per dag lijkt me ook niet heel geweldig, afwisselende voeding is een stuk beter.

Ik ben vanmorgen lekker begonnen met een rondje hardlopen en vanavond paardrijden.
Mijn eten voor vandaag;

O eierkoek met jam (had trek in zoet), glas water en groene thee
T cappucino met een halfvolle melk en een zoetje, fruitshake (aarbeien, banaan, kiwi en water)
L 2 speltbrood, 1x fricandeau, 1x brie, groene thee
T kersen, water
T rijstwafel, groene thee
A taco's met sla, gehakt, paprika, ui en tomatensaus, roosvicee
T koffie met melk en een zoetje, bastognekoek
T Limo/water na het rijden

Heb me aangemeld voor een slaaponderzoek en daarvoor moest ik gister mijn buikomtrek meten. Sinds de laatste keer dat ik had gemeten (jan/feb) sta ik nu op -6 cm *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:46

Gewoon zwarte koffie gaat niemand dik van worden. Dan ga je tegen de natuurwetten in en mag je de nobelprijs voor de natuurkunde ophalen (zoals Tom Barten altijd mooi zegt).

Als je het niet zonder volvette koffiemelk kan drinken dan is het inderdaad een ander verhaal. Hoewel, als je het dan alsnog in je kcal en macro's inpast, zie ik ook daar het probleem niet.