Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:55

Hele weekend met koorts gelegen (vrijdag en zaterdag tussen de 38.5 en 39.5), vandaag ging een stuk beter. Een keer gemeten en dat was 38. Morgen maar gewoon naar mijn werk. Ik zou eigenlijk vandaag lopen (vaste dagen di, do, zo). Ik heb net weer 5x gelopen van een startschema. Wat is nu wijsheid? Wanneer 'mag' ik weer lopen en kan ik dan gewoon verder met het schema?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:56

Menino, wat fijn! Is echt niet dramatisch traag hoor!!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:57

Menino! Super gedaan!!!! :D

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:06

Goed hoor Menino!! +:)+
Ik moet vandaag helaas weer een dagje overslaan, nu weer last van de bovenkant van mijn voet. |o

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:30

Ik heb totaal geen zin, maar t moet toch vandaag ;d

hmpf. -O-

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:43

Kom op emily! Als je geweest bent voel je je weer beter!

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:50

Super goed gedaan! Ik denk dat je vanuit hier weer makkelijker kunt uitbreiden.

Natashja ik heb geen idee maar ik zou wel rustig aan doen.

Chanelle14 beterschap voor je voet! Hopelijk geen langdurig blessure.

Dankje voor de ervaringen! Ik ga denk ik een vriendin meevragen dan kunnen we daarna misschien nog wat leuks doen in de stad :) hoop dat ze mee wil, zij vind hardlopen ook leuk om te doen maar kan ze kan het niet meer. Ze heeft zelf dr enkelbanden volledig overgescheurd gehad en dat is nooit helemaal goed gekomen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:40

Menino schreef:
Romy, haha... Maar als jebhet zo bekijkt; na 2 km ben ik op mijn 'eigen tempo' al moe, dus dan doe ik de laatste 2.5 km op karakter... Die 500m zou mss lukken ( op gemiddelde tempo) maar dan ben ik zo uitgeput dat het niet echt leuk meer is omdat 4x in de week te doen...

ANYWAY; ik ging vandaag met lange tanden hardlopen, zag er heel erg tegen op omdat het de laatste tijd zo moeizaam ging. Maar toen ik begon kwam ik er achter dat ik nog wel een tempootje lager kon. Vond het een beetje awkward hoe sloom ik ging; ik zag er voor voorbijigangers volgens mij uit als een oma die probeerde te snelwandelen.
Maarrr..... Ik liep zo lekker! Ik wist weer helemaal waarom ik hardlopen zo leuk vond. En het ging verder echt totaal moeiteloos..l na 4,5 km was ik niet eens een beetje moe, dus daarna nog een sprintje eruit gegooid EN DE VIJF KM GEHAALD.... :):) :):) Who cares dat ik voor joker liep, en dat ik er 38 minuten over gedaan heb ( de vorige keer,toen ik na 4,5 km was gaan wandelen, was ik sneller; toen liep ik 5 km in 37 minuten :') ) ik heb er van genoten en weer een mijlpaal bereikt :D :D nu ben ik heel erg trots....
Van ernstige obesitas en na een minuut hardlopen op de vloer ligt vanwege ademnood ( op welk tempo dan ook ) naar een bijna gezond gewicht en 5 km kunnen hardlopen *\o/* dat had ik zó nooit van mezelf verwacht :D

wHAA!!! BAAS! Geweldig!! *trots*

Weet je wat ik nu denk: zie je wel dat je beter bent dan je zelf denkt! Je mag best wat meer vertrouwen krijgen in je eigen kunnen want wat je doet is echt super knap en wat je allemaal al voor elkaar hebt gekregen is zeer bewonderingswaardig. Normale mensen gaan zielig in een een hoekje zitten en nog meer eten, jij gooit het roer om en laat je niet uit het veld slaan. vind je heel inspirerend!!!!!! Respect babe :D

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:43

Natasja91 schreef:
Hele weekend met koorts gelegen (vrijdag en zaterdag tussen de 38.5 en 39.5), vandaag ging een stuk beter. Een keer gemeten en dat was 38. Morgen maar gewoon naar mijn werk. Ik zou eigenlijk vandaag lopen (vaste dagen di, do, zo). Ik heb net weer 5x gelopen van een startschema. Wat is nu wijsheid? Wanneer 'mag' ik weer lopen en kan ik dan gewoon verder met het schema?

Je mag pas weer lopen als je minimaal 2 dagen geen koorts meer hebt gehad. Dus als het vandaag goed ging, kan je het morgen of dinsdag weer rustig een rondje proberen. Kijk wel even hoe het voelt!

Welsfan, ik loop wedstrijden altijd alleen. Samen raak je elkaar kwijt, kan je vaak geen van beide in je eigen tempo lopen enz.

enige keren wanneer ik niet alleen loop is het omdat 1. iemand mij haast (dus mee rent om ervoor te zorgen dat ik harder loop) of 2. ik iemand ander haas.. Dat vragen is absoluut geen schande toch, je verwacht toch niet dat zij een andere wedstrijd gaat lopen dan ze zelf in gedachte had voor jou? Daarbij, vragen staat vrij!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:47

Romyv schreef:
Natasja91 schreef:

Je mag pas weer lopen als je minimaal 2 dagen geen koorts meer hebt gehad. Dus als het vandaag goed ging, kan je het morgen of dinsdag weer rustig een rondje proberen. Kijk wel even hoe het voelt!

En als je een koorts op voelt komen? :o Had het vanmiddag zo ontzettend warm (ik ben een enorme koukleum dus heb het nooit warm) en zag helemaal rood en voelde me echt niet goed, ben bang ziek te worden, yuk. Is het dan verstandig om te gaan lopen? Heb vorige week ook al niet gelopen en ben zo gemotiveerd om er lekker tegenaan te gaan, zul je zien dat ik nu net ziek ga worden |o

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:50

SteffiiY schreef:
Kom op emily! Als je geweest bent voel je je weer beter!

Jaa klopt, ik voel me atm ook echt geweldig van binnen xD

Maar zo gaat t meestal bij mij. Geen zin om te rennen, maar na het rennen enorme voldoening haha :p
En voor die voldoening doen we het voor :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:53

thanks guys :D !!

Je weerstand gaat er over het algemeen niet op vooruit tijdens het sporten. Dat is ook mijn persoonlijke ervaring. Ik zou toch het risico niet lopen en even lekker uitzieken. Hoe rottig ook, als je net begonnen bent!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:05

Ik ben het eens met Romy, super gedaan Menino!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:07

Oh Menino dat is echt ZO niet langzaam! Top hoor!

Ik ben gisteren voorzichtig weer begonnen (tijdje last gehad van gezondheid) . Moet qua spieren toch weer even opbouwen, maar ging gelukkig weer lekker!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:40

luister naar je lijf, die geeft zelf echt heel goed aan wanneer het wel of niet kan. Ik zie het aan mn hartslag, die is met koorts ineens veel hoger. Maar je merkt ook dat je benen zwaar voelen, je heel veel moeite moet doen om in bweging te komen en te blijven.. Dan gewoon lekker een keertje extra vroeg naar bed ipv sporten :)

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:17

Gisteren mijn lenteloop gehad, de zenuwen waren ter plekke snel weg( gelukkig).
Ik heb dan ook sneller gelopen dan ik had verwacht, zo snel dat mijn vriend wel de start heeft gezien maar niet de finish, omdat ik had gezegd dat ik er tussen de 35 en 45 min over zou doen.
Maar ik heb de 6 min in 34 min gelopen mijn snelste 6 km ooit haha.
En ik ben toch nog 36 van de 120+ geworden bij de dames.
Wie had dat ooit gedacht ik ben in okt. vorig jaar begonnen met afvallen en hardlopen, en nu heb ik de 11 km al gelopen in 1 keer en ben 30 kilo kwijt.
En ik denk eraan om te gaan trainen voor de halve marathon( ja ik ben verslaafd)

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:38

Wow jij bent echt zo'n voorbeeld voor iedereen! Ik vind dat afvallen zo super knap!!! Snap dat je eraan verslaafd bent geraakt. Heel veel succes met trainen voor halve marathon, wanneer wil je die lopen? Aan het eind van de zomer ofzo?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:01

mellen95 schreef:
Gisteren mijn lenteloop gehad, de zenuwen waren ter plekke snel weg( gelukkig).
Ik heb dan ook sneller gelopen dan ik had verwacht, zo snel dat mijn vriend wel de start heeft gezien maar niet de finish, omdat ik had gezegd dat ik er tussen de 35 en 45 min over zou doen.
Maar ik heb de 6 min in 34 min gelopen mijn snelste 6 km ooit haha.
En ik ben toch nog 36 van de 120+ geworden bij de dames.
Wie had dat ooit gedacht ik ben in okt. vorig jaar begonnen met afvallen en hardlopen, en nu heb ik de 11 km al gelopen in 1 keer en ben 30 kilo kwijt.
En ik denk eraan om te gaan trainen voor de halve marathon( ja ik ben verslaafd)

*\o/* *\o/* *\o/* goed!!!

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:40

Dank jullie wel, de halve marathon ben ik nog niet helemaal uit wanneer, maar midden sept. ga ik 5 weken naar Amerika rondreizen en familie bezoeken( dit is mijn motivatie voor het afvallen en hardlopen).
Dus ik denk ervoor???
Zit nu wel met een voeding probleem, dat ik nog steeds afval maar dat dat niet meer hoeft, ik vind het moeilijk de balans sporten en eten te vinden.
Ben al bij de huisarts geweest en er is bloed getrokken en na de uitslag gaan we aan de voeding werken.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:15

You go girl!!!!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:15

Ik zou het liefst ook in september al de halve marathon lopen, maar de vraag is: Is het een reeel haalbaar doel?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:23

Er staan der een hoop in die tijd, moet je maar kijken op http://www.hardloopkalender.nl

Wat eet je gemiddeld op een dag en hoeveel beweeg je? Misschien kunnen wij je ook vast een beetje op weg helpen?

Stef, je loopt nu 10km toch? Ja is wel haalbaar.. Ik ben in januari begonnen met een groep collega's van half 40. Ze hadden allebei overgewicht en nul conditie, doel is de halve van eindhoven! Als zij het kunnen, moet het jou zeker lukken ;)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:26

Nee joh, liep ik maar 10 kilometer :P

Record langste afstand is nu 5,5 kilometer maar op langzaam tempo(gemiddeld 9 km/uur)

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:27

Via runnersworld heb je een trainingsschema met het doel een halve marathon uitlopen.
Je moet een uur kunnen hardlopen en dan duur de training 12 weken, dus dat zou wel kunnen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:29

dan zou ik eerst als doel stellen 5km binnen 30 min, dan 10km binnen een uur en daarna pas de halve marathon zetten. Het ding is namelijk, dat wanneer je te snel verder gaat het heel moeilijk word om daarna je tempo te versnellen.