[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 16:30

ik bel me HA niet want die schiet ik nog eens een keertje, de laatste keer had ik ook problemen met me menstruatie, (die kwam niet paar maanden) toen ik haar belde was ik zwanger Clown ik heb haar heel duidelijk uitgelegd dat ik dan al een baby zou hebben (geen seks gehad). toen ik naar de Apotheek ging om me pil te halen moest ik haar met spoed bellen, ik bellen... zegt ze ja... ik denk toch echt dat je zwanger bent hoor...

kortom, dom wicht. moet nog andere HA zoeken.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 16:43

Dan kan je ook wachten tot morgen en dan de dienstdoende arts bellen. Grote kans dat dat niet je eigen arts is. Dan leg je uit dat je al een tijdje aan het bloeden bent en het nu echt niet meer vertrouwd en niet tot maandag wil/durf wachten.

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:14

Diamante schreef:
Is ht niet zo dat het weer een heletijd duurt voordat je zwanger kan worden nadat je spiraaltje verwijderd is, zei mam eens...

Dat heb ik ook weleens gehoord. Maar artsen zeggen van niet. De ene persoon wordt natuurlijk sneller zwanger als de andere, dus iemand die na het verwijderen van de mirena niet snel zwanger is geworden was met een andere vorm van anticonceptie misschien ook wel niet direct zwanger geworden. De mirena bevat veel minder hormonen dan een pil of andere vorm van anticonceptie, dus lijkt me dat je lichaam juist sneller weer hersteld is van de hormonen

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:31

MandyR schreef:
Angie_ke schreef:
Maar best ook, anders zou ik toch voor een geslachtsoperatie opteren vrees ik Huilen van het lachen

Hahahaha, dat is natuurlijk ook nog een oplossing.

Die mannen hebben ook alle voordelen. Niet ongesteld, geen kinderen baren en natuurlijk overal kunnen gaan plassen als ze moeten.

Idd, enkel die onverwachte erecties schrikken me af haha, maar daar kan je na zo'n geslachtsoperatie volgens mij geen last van hebben Clown
Het lijkt me trouwens ook niet echt fijn dat dat ding altijd tussen je benen bengelt... Huilen van het lachen (doe mij maar een kleintje dan hahaha)

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 21:26

Ahh, mensen ik maak me nu wel een beetje zorgen.. uitgerekend zou ik waarschijnlijk dit weekend ongesteld worden..(hou dit al het heel jaar door en ik word ong. om de 31 dagen ongesteld) maar ik voel me verder prima, heb dus echt geen last van PMS ofzo...normaal heb ik dat wel een beetje iig...verschilt eigenlijk..... en ik probeer zo m'n best niet te veel over te stressen want dan blijft mijn ongesteld uit alsnog uit....maar ik vraag me af of die depo shot iets met mijn ongesteldheid zou doen...?

Grr hier wordt ik echt gek van!! Ik ga volgende week een test doen, want dan ben officieel 'overtijd'.. Verdrietig Zou ik die test eerder kunnen doen offe..? echt k*t dit .....

Oh echt, ik wil zooo niet zwanger zijn Huilen

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 23:37

Ja, ik denk zeker dat je shotje depo verwarring in de tent gooit!.

ik denk dat die test al wel eerder kan, licht er aan hoelang het geleden is dat je sex heb gehad.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 01:04

Zondag is 3 weken geleden, toen had ik dus seks voor ik die depo shot had. en dat was tevens de 10e dag van mijn cyclus.

ik heb 2 tests gehaald en het schijnt dat je die tot 5 dagen voor je gemiste ongesteldheid kan doen en je vaak een juist resultaat krijgt, maar als ik goed geteld heb zou ik dit weekend ongesteld moeten worden. ik kijk het ff aan en doe dan waarschijnlijk dinsdag een test.

kijk, zo kijk ik er nu tegenaan; waarschijnlijk is mijn hele lichaam gewoon erg in de war nu, van de combinatie MAP en depo, misschien wordt ik wel helemaal niet ongesteld, of 'gewoon' volgende week, maar stel dat mijn eisprong die zelfde avond was als dat we seks hadden, bestaat die kans toch wel. hij kwam niet in mij klaar , dus dat verminderde de kans alweer behoorlijk IMO, maar toch bestaat die kans nog 100%...

Ik ga niet stressen, maar ik wil me gewoon voorbereiden op het ergste (zwanger zijn dus) en hopelijk valt het gewoon mee

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 05:02

Skitter schreef:
Zondag is 3 weken geleden, toen had ik dus seks voor ik die depo shot had. en dat was tevens de 10e dag van mijn cyclus.

ik heb 2 tests gehaald en het schijnt dat je die tot 5 dagen voor je gemiste ongesteldheid kan doen en je vaak een juist resultaat krijgt, maar als ik goed geteld heb zou ik dit weekend ongesteld moeten worden. ik kijk het ff aan en doe dan waarschijnlijk dinsdag een test.

kijk, zo kijk ik er nu tegenaan; waarschijnlijk is mijn hele lichaam gewoon erg in de war nu, van de combinatie MAP en depo, misschien wordt ik wel helemaal niet ongesteld, of 'gewoon' volgende week, maar stel dat mijn eisprong die zelfde avond was als dat we seks hadden, bestaat die kans toch wel. hij kwam niet in mij klaar , dus dat verminderde de kans alweer behoorlijk IMO, maar toch bestaat die kans nog 100%...

Ik ga niet stressen, maar ik wil me gewoon voorbereiden op het ergste (zwanger zijn dus) en hopelijk valt het gewoon mee

Ach gut

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 10:03

skitter, ben je inmiddels al ongesteld?

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:03

heeel spannend, moet ik nog 2 pillen. Ik heb heel braaf me gehele strip genomen (op die 2 aankomende dagen na natuurlijk) Ben er dus geen een vergeten deze keer. Duimen dat ik gewoon netjes ongesteld word nu! ( Heb wel de eerste dagen dat ik de pil nam, wel weer enorm veel doorbraak bloedingkjes gehad)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:13

was dit je eerste keer dat je de pil slikte?
dus je allereerste strip?

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:18

zeanine schreef:
Diamante schreef:
Is ht niet zo dat het weer een heletijd duurt voordat je zwanger kan worden nadat je spiraaltje verwijderd is, zei mam eens...

Dat heb ik ook weleens gehoord. Maar artsen zeggen van niet. De ene persoon wordt natuurlijk sneller zwanger als de andere, dus iemand die na het verwijderen van de mirena niet snel zwanger is geworden was met een andere vorm van anticonceptie misschien ook wel niet direct zwanger geworden. De mirena bevat veel minder hormonen dan een pil of andere vorm van anticonceptie, dus lijkt me dat je lichaam juist sneller weer hersteld is van de hormonen

bij mij was het iig niet het geval.. ik was na 3 maanden eruit halen voor de eerste keer zwanger. Volgens de artsen ben je meteen weer vruchtbaar. Dus het ligt niet aan de spiraal, maar aan de persoon die hem in heeft gehad.

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:56

Barco schreef:
Diamante schreef:

bij mij was het iig niet het geval.. ik was na 3 maanden eruit halen voor de eerste keer zwanger. Volgens de artsen ben je meteen weer vruchtbaar. Dus het ligt niet aan de spiraal, maar aan de persoon die hem in heeft gehad.

Oke dankjewel! Dan ga ik er ook eens serieus over nadenken!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 00:54

IvysToeter schreef:
skitter, ben je inmiddels al ongesteld?

Morgen doe ik een zwangerschaps test Nagelbijten / Gniffelen

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:01

IvysToeter schreef:
was dit je eerste keer dat je de pil slikte?
dus je allereerste strip?

neen, ik slik de pil al 11 jaar Huilen van het lachen

MAar ben afgelopen maand niet ongesteld geworden had ook veel pillen vergeten over die 3 weken, heb ook een test gedaan en contact gehad met de HA, zwanger was ik iig niet.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:48

mmm misschien toch nog een keer testen?

Skitter, ik ben benieuwd...
mocht het zo zijn... wat doe je dan?

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:15

IvysToeter schreef:
mmm misschien toch nog een keer testen?

Skitter, ik ben benieuwd...
mocht het zo zijn... wat doe je dan?

is niet nodig hoor, want zoals ik zei, ik hoef nog maar 1 of 2 pillen nu, dus nu HOPEN dat ik wel ongesteld word.
Ik was namelijk NIET zwanger Tong uitsteken

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:42

Heeft er iemand ervaring met de Marvelon pil?
Ik krijg deze omdat microgynon 30 niet meer goed is voor me..

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:44

Somebitch schreef:
Heeft er iemand ervaring met de Marvelon pil?
Ik krijg deze omdat microgynon 30 niet meer goed is voor me..

Mijn vriendin slikt die en volgens mij beviel hij haar goed, wel is het zo dat ze hem nooit doorslikt, dus ik weet niet of je er evt snel doorbraakbloedingen van krijgt, hij is dacht ik redelijk licht?!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:49

Nou het is niet te hopen dat hij dus lichter is als de microgynon 30 want daar neem ik hem niet voor.. Scheve mond

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:55

Somebitch schreef:
Nou het is niet te hopen dat hij dus lichter is als de microgynon 30 want daar neem ik hem niet voor.. Scheve mond

Ik ben er niet zeker van hoor, maar zij kon tegen bijna geeneen pil en deze dan weer wel.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:03

mijn moeder had altijd marvelon.
en zij slikte de pil omdat ze anders 2 weken ongesteld zou zijn en er heel veel last van had.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:12

Hmm oke.. Ben benieuwd..

An_Speedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:03

Hallo
Ik hoor vaak van mensen die stoppen met de pil na jarenlang gebruik te hebben dat de eerste natuurlijke menstruatie soms maanden op zich laat wachten.
Wat ik me dan eigenlijk af vraag is kan je al zwanger raken voordat je eerste natuurlijke menstruatie weer op gang is.
Misschien wel een rare vraag maar als ik google zie ik dus dat de ene site zeg dat t wel kan en de andere site dat t pas kan als je de weer eerste keer een natuurlijke mesntruatie heb gehad?
Ben er eigenlijk wel benieuwd naar omdat ik ook ooit graag wil stoppen met de pil.
groetjes

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:09

Lijkt mij dat het al meteen kan. Als je een pil vergeet kan je toch ook meteen zwanger worden.