ADD??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sappos

Re: ADD??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 12:28

Was niet bekend met het begrip hyperfocus maar nu ik me een beetje ingelezen heb herken ik het wel degelijk. Met de vakken die ik leuk vind (dat zijn er bár weinig) kan ik rustig 2 uur achter elkaar stil doorwerken. Uiteraard wel met muziek op. Economie vind ik geweldig, daar ben ik stil en braaf en toen ik zei dat mijn moeder dacht ik Adhd had zei ze nee joh dat kan helemaal niet blablabla. Enkel omdat zij mij zó kent.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:04

Wat doen jullie als je echt iets voor school moet doen en het moet gewoon maar op de een of andere manier (goh) kan je je niet concentreren en ben je met 1001 andere dingen bezig. Damn ik kan me niet focussen.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:07

Sappos schreef:
Wat doen jullie als je echt iets voor school moet doen en het moet gewoon maar op de een of andere manier (goh) kan je je niet concentreren en ben je met 1001 andere dingen bezig. Damn ik kan me niet focussen.

Hard nadenken over een goede smoes waarom het niet af is Clown OMG hier heb je niks aan natuurlijk, maar dat is wel wat ík deed Nagelbijten / Gniffelen
Wat voor iets gaat het om dan?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:11

Profielwerkstuk. Zéér belangrijk. Moet 2 dagen van 9 tot 4/5 op school zitten achter de pc. Nou ik ga zitten, meld me aan en hup daar is bokt weer...Oftewel het lukt niet. Zeker niet zulke lange periodes.

Enne smoesjes doe ik al vaak genoeg maar dat helpt hier niks Knipoog

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:09

Ik had een heel leuk PWS onderwerp, dat scheelde heel erg bij mij!
Wat ik nu doe met studeren is mezelf een halfuur (niet langer!) verplichten huiswerk te doen, maakt niet uit of het opschiet of niet. Dan een kwartier pauze, en dan weer een halfuur etc. Korte stukjes werken werkt voor mij wel goed Lachen

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:12

Ja dat heb ik ook. Tis echt max een half uur dat ik kan werken dan ga ik bokken of spelletjes spelen en daarna gaat het wel weer. Ons onderwerp was heel erg leuk totdat de begeleider na goedkeuring ineens besloot om het vet laat af te keuren. Nu is het dus een saai onderwerp geworden waar ik niks voor voel en het probleem is dat ik als ik ergens niks omgeef er ook niet voor wil werken. Dan ook nog eens 2 dagen 8 uur achter elkaar is gewoon too much!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:14

Wat is je onderwerp?
En moet je verplicht 2 dagen 8 uur achter elkaar? Wij mochten zelf onze tijd indelen gelukkig.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:18

leervermogen. Eerst was het leervermogen bij ratten en omdat ik een echt dierenmens ben vond ik dat natuurlijk prachtig. Nu is het vooral theorie ipv proefjes en ik vind er gewoon niks aan. Ik moet het verschil tussen leergedrag en leervermogen uitleggen en ik kom er gewoon NIET uit. "partner" zegt dat ik moet zoeken. Ja wat denk je waar ik al 10 uur mee bezig ben.
Ja wij mogen redelijk zelf itjd indelen maar nu moeten we verplicht 2 dagen op school zitten. Sorry maar dat werkt voor mij niet. (miss mentoor toch maar eens informeren over mogelijke AD(H)D?)

Ow mag ik vragen of jullie het aan jullie school hebben laten weten of dat je het voor jezelf hield. Ik hang het niet aan de grote klok, laat ze me maar irritant en druk vinden. Ben ook te bang dat ik dan wordt afgeschilderd als hyperactief raaaar kind.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:27

Bluh, dat is idd stom, dat ze dat ineens gaan veranderen :S Wat snap je trouwens precies niet van leergedrag en leervermogen? Misschien kan ik je helpen Lachen

Ik heb het tegen mn mentor verteld trouwens, en tegen mensen met wie ik moet samenwerken soms (als ik denk dat ze het begrijpen en het nodig is) Lachen

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:29

Okay ja ik vertel het ook niet iedereen maar het grappige is dat toen ik mijn Economie docent vertelde dat mijn moeder dacht dat ik ADHD had zij echt zei van Neeeeee dat kan helemaal niet joh en jij werkt altijd goed blablabla. Enkel omdat economie me wél interesseert en zij dus als enige geen last van mij heeft Huilen van het lachen verder vinden de meeste me gewoon vervelend en druk.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:31

Ach, de ene helft van mn omgeving verwachtte het wel, de andere helft juist compleet niet. Hangt helemaal van situatie en de mensen enzo af Lachen

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:34

Ja grappig is dat zeg! Mijn moeder roept het al mn hele leven. Mn vader vindt het allemaal maar wat overdreven, die denkt dat het neit zo is. Verder vrienden en familie verbaast het allemaal niks Nagelbijten / Gniffelen "Gelukkig" want dan is het iig niet alleen mijn gevoel dat er íéts is.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:36

Heb je een diagnose of niet Sappos?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:04

Nee nog niet naar de HA geweest maar ik denk dat het zo goed als zeker is. Herken me ontzettend in de op de eerst blz genoemde eigenschappen. De ADD test op internet is ook veel te herkenbaar en ook mn moeder ziet mij er gewoon precies in. Plus dat het dan eindelijk een verklaring is voor wat er dan "mis" is

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 16:22

Sappos wat ik altijd deed was mijn internet uitzetten als het echt moest. Daarnaast alles in kleine stapjes.
Ik maakte een checklist met alle onderdeeltjes.
Dus:
- inleiding
- voorwoord
- hoofdstuk 1
- paragraaf/deel 1
- paragraaf/deel 2
etc.
Ik deed het dan zo dat ik na ieder ding wat ik af kon strepen even pauze mocht houden van mezelf. dus zo gauw ik de inleiding af had effe 5 minuutjes iets anders doen. etc.
Doordat het kleine dingetjes waren kon ik me er makkelijker toe zetten. En zo kreeg ik het toch af..

Hoop dat je er iets aan hebt.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 16:23

(dit zijn dan de keren dat ik er niet met een smoes mee weg kon komen....)

Zo heb ik ook zo vaak iets wat ik digitaal aan moest leveren zonder bijlage gestuurd op de dag dat het af moest zijn maar ik het niet af had.
Dan kreeg ik dag later mailtje terug dat hij ontbrak en had ik dus toch een extra dag om eraan te werken.....

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:50

laulau85 schreef:
Zo heb ik ook zo vaak iets wat ik digitaal aan moest leveren zonder bijlage gestuurd op de dag dat het af moest zijn maar ik het niet af had.
Dan kreeg ik dag later mailtje terug dat hij ontbrak en had ik dus toch een extra dag om eraan te werken.....

Dat doe ik juist perongeluk, terwijl ik het al af heb Tong uitsteken

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:49

Ja dat zeg ik ook altijd...Goh heb je het niet ontvangen Huilen van het lachen

Haha jaa Heino smoesjes Huilen van het lachen

Laura maar het banketstaaf is dat ik internet nodig heb om informatie te zoeken Nagelbijten / Gniffelen

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 20:51

Ja dan wordt het moeilijk.
En met die checklist werk je al?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:56

Ik ben gewoon niet consequent genoeg Scheve mond Dan is het zo van ja die checklist kan me wat *plop* daar is bokt weer

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:42

Sappos schreef:
Ik ben gewoon niet consequent genoeg Scheve mond Dan is het zo van ja die checklist kan me wat *plop* daar is bokt weer

Er is een tijdelijke boktban aan te vragen hoor Vork

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:42

Ja maar dat is eng...Dan word ik gemist Huilen van het lachen

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:45

Sappos schreef:
Ja maar dat is eng...Dan word ik gemist Huilen van het lachen

Hehe ja en lees net dat de time-out knop er nog steeds niet is, dus dan is een ban van een week de eerste optie en dat is wel heel lang Nagelbijten / Gniffelen

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:54

Ja zie je wel dan ga ik weer mn moeder pesten ofzo...heeft die oude vrouw ook geen rust meer

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:57

Haha, ik ben ook altijd zo lekker gemotiveerd als het om school gaat... 9 van de 10 keer dat ik mijn boeken of huiswerk ben vergeten... tv is meestal leuker, of bokt...