Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Alwiene schreef:Welshcobfan schreef:Maar Shadow: nu weet ik nog niet je ervaring met autisten?
Ze bestudeerd er al een hele tijd een stuk of 10 tot 20 die openhartig hun gevoelens en ervaringen uitspreken op een of ander paardenforum
Levant schreef:Wij waren vananvond even op een 10 minuten gesprekje voor mijn zoontje, en we vielen bijna van verbazing van onze stoel, de juf zei dat het heel goed gaat op school, en hij in sommige dingen voor loopt, in de klas, maar op op bepaalde dingen achter.
Ze vertelde dat hij niet alle vormen en kleuren weet, hier thuis kan hij alle kleuren zo opnoemen, en ook alle vormen, dat is geen enkel probleem.
Herkennen jullie dit, dat je sommige dingen niet kan benoemen als je ze in een andere situatie ziet.
Ik ga morgen nog even thuis oefenen, de juf gaat hem dan volgende week nog een keer testen, of het inderdaad klopt dat hij het thuis wel weet en op school niet.
snowdon schreef:ThanxMoeilijk.... zit er al járen tegenaan te hikken, zegt genoeg he? Genoeg her en der wat over gepraat als het onderwerp ter sprake kwam, maar nooit doorgezet.
Levant schreef:Wij waren vananvond even op een 10 minuten gesprekje voor mijn zoontje, en we vielen bijna van verbazing van onze stoel, de juf zei dat het heel goed gaat op school, en hij in sommige dingen voor loopt, in de klas, maar op op bepaalde dingen achter.
Ze vertelde dat hij niet alle vormen en kleuren weet, hier thuis kan hij alle kleuren zo opnoemen, en ook alle vormen, dat is geen enkel probleem.
Herkennen jullie dit, dat je sommige dingen niet kan benoemen als je ze in een andere situatie ziet.
Ik ga morgen nog even thuis oefenen, de juf gaat hem dan volgende week nog een keer testen, of het inderdaad klopt dat hij het thuis wel weet en op school niet.
Alwiene schreef:@ WCF Weet je dat ik het soms best zou willenNou ja niet meer de basisschool dan, maar bv de havo als die er zou zijn voor autistische leerlingen
Alleen voegt het voor mij nu weinig meer toe, maar ik zou best willen weten hoe dat is om behalve leren ook school leuk te vinden
Alwiene schreef:Ik WIST het, vraag me niet waarom, maar jij hebt van die acties
Welkom welkom
Welshcobfan schreef:hahaha ik dacht het ook al alwiene!
Al kon ik er op het moment niet mijn vinger op leggen wat er nou precies was
Alwiene schreef:Ze schrijven het inderdaad toe aan een achterstand in de sociaal-emotionele ontwikkeling. Ik persoonlijk zie het een beetje anders. Ik vind een heleboel dingen die kinderen leuk vinden nu nog steeds leuk, vaak leer je dat af in de loop der jaren (sociale regels!!) omdat het niet 'hoort' of niet stoer is of whatever. Aangezien ik als autist weinig op heb met de sociale regels waarvan ik meestal toch de logica niet inzie, vertik ik het ook om niet meer te houden van dingen die ik wél leuk vind alleen maar omdat ze eigenlijk voor kinderen bedoeld zijn