Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marigold schreef:OoappeloO schreef:Een spiegel voor je buik zetten, werkt echt. Opeens komt die tr.ut of die vermoeiende persoon veel minder binnen
daar geloof ik dus niet in
is toch puur psychisch, omdat je erin gelooft werkt het.
het is net zoiets als visualiseren dat je een bloementuin om je heen hebt, waarbinnen je niemand wilt toelaten, bij het oefenen van grenzen aangeven.
Marigold schreef:succes, heel wat pagina's te gaan, maar wel erg interesant vind ik.
ik vraag me soms af hoor, HSPers voelen mensen toch altijd goed aan?
ik merk dat mensen voor mij aan de ene kant vaak raadsels zijn,
maar dat het 'aanvoelen' grotendeels onbewust is, dus een spanning die ik overneem, of is het spanning die bij mezelf wegkomt?
in elk geval reageer ik vaak erg sterk op aanwezigheid van mensen, of op drukte, en wordt er nerveus van.
de ene keer wat minder en de andere keer veel.
het HSP stukje is eigenlijk zo onmerkbaar, of onbewust kan ik beter zeggen, dat het moeilijk voor me is om er echt de vinger op te leggen, en er dan rekening mee te houden..
iemand die dit herkend?
Marigold schreef:succes, heel wat pagina's te gaan, maar wel erg interesant vind ik.
maar dat het 'aanvoelen' grotendeels onbewust is, dus een spanning die ik overneem, of is het spanning die bij mezelf wegkomt?
in elk geval reageer ik vaak erg sterk op aanwezigheid van mensen, of op drukte, en wordt er nerveus van.
het HSP stukje is eigenlijk zo onmerkbaar, of onbewust kan ik beter zeggen, dat het moeilijk voor me is om er echt de vinger op te leggen, en er dan rekening mee te houden..
iemand die dit herkend?
Citaat:Het enige wat ik niet zo sterk heb is veel mensen om me heen vervelend vinden, hoewel.. soms heb ik iets heel vreemds. Als ik ergens binnenkom in een cafe of op een feestje bijvoorbeeld, volkomen nuchter, lijkt het soms net of ik vijf biertjes achterover geslagen heb na een half uurtje. En nee dat is dan niet echt gebeurd Kan dat er mee te maken hebben of ben ik gewoon zo raar
iemand die dit herkend?