MoniqueT schreef:Als iemand zonder diabetes op een waarde van 1,3 mmol zit, is er volgens mij echt sprake van een meetfout of een foute meter. Geen normaal mens functioneert nog helder bij zo'n waarde, behalve dan mensen die gewend zijn aan pittige hypo's. En normaal ... nee, dat voel je je dan ook niet meer.
Een dagcurve heeft wel zin, maar dan moet je wel zeker weten dat je metingen kloppen én wat je met de uitslagen kan.
Ik had ook het idee dat de meting niet helemaal klopte. denk niet dat ik dan in staat was geweest die meting uberhoupt nog te doen.
heb gisteren 1,5 uur na avondeten getest en toen was hij volgens de meter 8,2 , vanochtend nuchter 2,1, en net voor het middageten 4.5
Ik wil een dagcurve doen om te kijken of de metingen enigzins overeen komen met hetgeen dat ik voel. ik weet natuurlijk nog niet zeker of hetgeen ik voel ook daadwerkelijk met m'n suiker te maken heeft. daar geeft zo'n dagcurve natuurlijk ook geen 100% uitsluitsel over maar wel een indicatie. ik wil dan 1 of 2 dagcurven laten doen en misschien een paar x prikken op momenten dat ik me echt niet goed voel. vervolgens wil ik dit dan ook onder de neus van huisarts of internist schuiven.
huisarts had al heel leuk gezegd dat ik maar langs moest komen om te prikken als ik me niet lekker voelde. desnoods maar bij clienten een prikpen pakken en meten. ( ik ben verzorgende in de thuiszorg). maar aangezien in 30 min van huis m'n werk heb en ik ook niet zomaal bij mensen hun prikpen kan gaan pakken schiet dat niet echt op