Diabetes voor het leven!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovebonney

Re: Diabetes voor het leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:13

Hey allemaal!
Gelukkig iedereen weer een beetje heelhuids terug van de vakanties Lachen

Er is vandaag een nieuwe pony gekcoht door de eigenaar waar me verzorgpaardje staat. Het is een kruising tussen een shetlander en een welshje. Tis echt zo'n poeperdje. Als ik foto's heb zal ik ze laten zien.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:55

Hallo.
Welshjes hebben zulke lieve hoofdjes.
Ben eergister wezen kijken bij me pony, zag er wel goed uit Haha!!.
Toch raar, om ehm zo te zien.
Maandag naar het ziekenhuis, bloed laten prikken.

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 18:31

Hey,
Silly lijkt meer op de shetlander.

Wat is het hier stil by the way?? Iedereen op vakantie Tong uitsteken

Je HBa1C Miiej?

XxX

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:43

jopehoe net terug van vakantie, super gehad maar mega ontstekingen aan mijn voeten, nog nooit zoiets gehad, had schimmleinfectie voor ik op vak ging, huiisarts zei dat zalfje wel voldoende zou zijn, niet dus, heb met bloedende voeten rondgelopen , niet gezwommen en zalf van arts dara gehad, zoiets gebeurt mij gene 2e x, heb alle plastick schoenen daar gelaten en als mijn voeten helemaal geheeld zijn (zijn 98% beter) ga ik mooi leren stappers halen, verdre super tijd gehad

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 13:06

Wat jammer van je voeten Carolinef Boos! Dat dat dan net op vakantie de kop op moet steken...

Waar was je ook alweer heen? Met de suikers ook allemaal goed gegaan?

XxX

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:57

spanje, nouja suikers redelijk maar zat zwaar aan inbrifen dus geen gweldige suikers, heb nijn lantis al omhoog geschroefd en ben vanochtend opgestaan met 5.2 en dag ervoor met 7.4, dagen ervoor waren bar slecht maar nu gaat t weer, tsja mijn suikers reageren overal op dus ook dat gedoe met de voeten

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 22:27

de laatste tijd heb ik steeds dat me naaldje ontstoken raakt, terwijl ie niet langer als 4 dagen erin zit...
heb ook last van harde plekken, maar ik wil niet meer over op me buik want dat vond ik echt heel vervelend...
heeft iemand misschien tips om de huid zachter te houden?
alvast bedankt! Lachen

@ Carolinef: wat vervelend van je voeten zeg! gelukkig zijn je suikers al wel weer wat beter Lachen

Groetjes Mijke

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:09

Mijke, ik vervang eigenlijk altijd mijn naaldje na 2 dagen. En geen problemen....
En het wat achterblijft van de sticker haal ik weg met baby olie. Voelt direct ook lekker zacht.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:19

Ik vind 4 dagen ook te lang hoor! Als mijn naaldje drie dagen zit, voel ik de ontsteking al opkomen. Die harde plekken komen ook van teveel insuline op een plaats, dat voorkom je door vaker te wisselen van plek.

Dus mijn advies: wissel elke 2 dagen je infuussetje en ga steeds een stuk van de vorige plek af!

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 15:50

oke, want ik had namelijk van me diabetesverpleegkundige dat ik me naaldje om de 4 dagen moest verwisselen...
maar goed ik zal elke 2 dagen wel proberen Lachen
bedankt!

Groetjes Mijke

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:40

Oh dat een dvp dat zegt meestal krijg je te horen dat je om de dag je naald moet verschonen.. Knipoog
Maar ik heb ook de pomp en ik verwissel me naald hooguit 1 x in de week ik voel het heel goed als er een onstekking in opkomst is en dan verwissel ik hem, ik heb de naald altijd op me buik zitten en dit gaat bij mij zeer goed geen harde plekken of dergelijke alleen wel lelijke blauwe plekken waar de naald heeft gezeten ben daar wel erg gevoelig voor als ik me eigen stoot ben ik al blauw.
Maar ik moet volgende week vrijdag weer naar de internist willen graag zwanger worden en moet me HBAC1 dus optimaal zijn liefst onder de 7 en ik ben nu in 7 mnd van de 9,3 naar de 7,7 gegaan dus we zijn op de goede weg, ben wel heel benieuwd wat hij vrijdag is (gisteren bloed geprikt).

Nou we gaan nu een weekendje weg ff lekker naar Centerparc.

Tot later meiden

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 10:19

zozo Tong uitsteken lekker rustig hiero Tong uitsteken
hoe gaat het met jullie?
met bij wel goed Lachen
heb vandaag t/m zondag waterpolotoernooi, dus wel spannend hoe het loopt met me bloedsuikers Lachen
hebben jullie ook allemaal gister Anky gezien? Haha!
vond het wel goed gaan Lachen jammer dat het niet echt spetterd was.

Groetjes Mijke

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 13:44

Ja zeker rustig. Ik heb een schimmelinfectie gekregen :S Echt niet blij mee.

Kan het zijn dat ik vanacht een hypo heb gehad in mijn slaap? Ik werd wakker alsof ik 10 bier op had gedronken. En ik ben door mijn wekker heen geslapen? Het voelde niet fijn?

Kheb anky helaas gemist. moest naar de orthodontist...

Groetjes

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 17:04

ik kom ook net van tandarts vandaan, met verwijskaart voor kaakchirurg, sukers vliegen ook weer maar ach als dat t enige is..

wat voor schimmelinfectie heb je lovebonney?

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:52

een vaginale schimmelinfectie Boos!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:29

Tja, een van de bekendste verschijnselen bij hoge bloedsuikers, je bent echt niet de enige. Ik ken jonge vrouwen die er jarenlang met grote regelmaat last van hebben. Het enige wat helpt is een hele strakke instelling, maar ja, da's ook weer knap natuurlijk.

Balen joh, sterkte ermee.

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 12:58

ja en die strakke instelling die ontbreekt idd dus. het is al stukken beter gelukkig! Khad een zon pil, en van die zalf die je vaginaal in moet brengen. Kmerkte gelukkig gelijk verbetering.

Maar iemand nog reactie over dat ik zo raar en ziekelijk wakker werd van de week?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 13:12

OK, over dat raar wakker worden dan ...

Als je in je slaap een hypo krijgt, die je niet merkt, dan gaat je lichaam proberen opnieuw je glucosevoorraad in je bloed aan te vullen. In je lever zit een voorraad glycogeen (zo noem je de opgeslagen suikers) met een inhoud van wel 44 klontjes suiker.

Hoe lager de hypo, hoe harder de lever zal werken om die klep va die suikerpot te openen en glucose naar je bloed te sturen. Op dat moment stijg je dus enorm door en is er niet genoeg insuline in je bloed om die glucose weer in je cellen te krijgen.

Gevolg is een flinke hyper en door dat hele proces kan je ontzettend brak wakker worden.

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:34

oke, bedankt voor je heldere uitleg. Ik ben er de hele dag nog een beetje halfjes van geweest. Moet ik misschien toch maar een wekker gaan zetten om snachts eens te meten!

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 16:38

Lovebonney: wat vervelend zeg Verdrietig

heb vandaag me schoolrooster opgehaald en daar werd ik niet echt vrolijk van Tong uitsteken
moet maandag en dinsdag tot half 5 :S en woensdag en vrijdag tot kwart voor 4 en donderdag 2 uur.
en heb 9 tussenuren Sigaar
wanneer moeten jullie weer beginnnen? Lachen

Groetjes Mijke

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:05

@Mijke Heb net even je topic gekeken. Ziet er erg fijn uit. Mooi zo door en aan je begeleiding zal het niet liggen!! (Heb toen ik nog in Groningen woonde regelmatig naar haar staan kijken!!)

Tja en lesroosters... Dat alweer tijd geleden... Bloos

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:20

Mag ik jullie topic even binnenvallen met een vraagje?? Bloos
Ik heb zelf geen diabetes maar ik heb het idee dat ik zeer wisselende bloedsuikers heb. ik voel me echt al maanden niet lekker en 1x onderuit gegaan en klachten verbeteren zodra ik suiker neem.
de huisarts neemt me niet echt sirieus. heeft me wel doorgestuurd naar een internist om me binnenste buiten te keren maar dat duurt nog even.
ik heb zelf een glucosemeter gekocht. heb het ding geijkt met de teststrip die erbij zat. volgens het buisje moest het testresultaat van de testvloeistof tussen de 5,3 en de 8,?? zitten. hij zat na het testen op de 5,3 mmol.
heb daarna mijn bloedsuiker getest (16.30 uur) en toen gaf de meter 1,3 mmol aan Scheve mond nog een keer met een nieuwe strip getest en weer 1,3 mmol. moet ik er maar vanuit gaan dat de meter niet helemaal 100% is?? voelde me op dat moment niet bar slecht.

collega van mij wil een keer een dagcurve maken bij mij. heeft dit zin??

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:37

denk dat de waardes van een diabeet en niet diabeet toch anders liggen wat ideale hoogstes betreft, maar punt is 1.3 is en blijft veeeeels te laag, dan vind ik t niet zo raar als je ze ziet vliegen.
dagcurve is denk ik pas zinvol als je weet van welke waardes je uit moet kunenn gaan wat bij jou hoort, daar kan ik niet over oordelen.

Bij twijfel gewoon zelf achter arts aan gaan, jouw lijf, jouw gevoel, al gaat je huisarts op zijn kop staan.

succes

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 22:52

Als iemand zonder diabetes op een waarde van 1,3 mmol zit, is er volgens mij echt sprake van een meetfout of een foute meter. Geen normaal mens functioneert nog helder bij zo'n waarde, behalve dan mensen die gewend zijn aan pittige hypo's. En normaal ... nee, dat voel je je dan ook niet meer.

Een dagcurve heeft wel zin, maar dan moet je wel zeker weten dat je metingen kloppen én wat je met de uitslagen kan.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 12:58

MoniqueT schreef:
Als iemand zonder diabetes op een waarde van 1,3 mmol zit, is er volgens mij echt sprake van een meetfout of een foute meter. Geen normaal mens functioneert nog helder bij zo'n waarde, behalve dan mensen die gewend zijn aan pittige hypo's. En normaal ... nee, dat voel je je dan ook niet meer.

Een dagcurve heeft wel zin, maar dan moet je wel zeker weten dat je metingen kloppen én wat je met de uitslagen kan.

Ik had ook het idee dat de meting niet helemaal klopte. denk niet dat ik dan in staat was geweest die meting uberhoupt nog te doen.
heb gisteren 1,5 uur na avondeten getest en toen was hij volgens de meter 8,2 , vanochtend nuchter 2,1, en net voor het middageten 4.5

Ik wil een dagcurve doen om te kijken of de metingen enigzins overeen komen met hetgeen dat ik voel. ik weet natuurlijk nog niet zeker of hetgeen ik voel ook daadwerkelijk met m'n suiker te maken heeft. daar geeft zo'n dagcurve natuurlijk ook geen 100% uitsluitsel over maar wel een indicatie. ik wil dan 1 of 2 dagcurven laten doen en misschien een paar x prikken op momenten dat ik me echt niet goed voel. vervolgens wil ik dit dan ook onder de neus van huisarts of internist schuiven.
huisarts had al heel leuk gezegd dat ik maar langs moest komen om te prikken als ik me niet lekker voelde. desnoods maar bij clienten een prikpen pakken en meten. ( ik ben verzorgende in de thuiszorg). maar aangezien in 30 min van huis m'n werk heb en ik ook niet zomaal bij mensen hun prikpen kan gaan pakken schiet dat niet echt op