Nou hopen op een goede genezing verder zonder ontstekingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
UpToDance schreef:Mijn verstandkiezen zitten er al paar maanden maar zijn voor de helft door. Nu krijg ik telkens aan de zijkant van mijn keel steek als ik slik, het doet echt pijn. Mijn klieren zijn daar helemaal opgezet en als ik mijn tong opzij doe doet het echt zeer!! Ook heb ik last van steek in mijn oren/pijn in me oren. Af en toe heb ik het links, dan weer rechts en soms zelfs aan alletwee de kanten. Kan dit van me verstandkiezen zijn?
Zwartwitje schreef:Nou, ik ben net een paar uurtjes terug van de kaakchirurg.. joepie! Heb rechtsboven en -onder laten trekken. Ik zag er echt ontzettend tegenop want ik loop er eigenlijk al vijf jaar mee, en nu moest ik wel. De afgelopen week ben ik ziek geweest, en ik ben nog even langs de tandarts geweest, waar ik heb zitten huilen in de stoeldus ik dacht al, dat wordt niks vandaag. Maar het ging verbazingwekkend goed. Alleen de verdovingsprikjes deden redelijk zeer, maargoed dat is een paar keer een prikje en klaar.
Het trekken zelf was vrij heftig, en ging gepaard met het nodige geboor, gezaag, getrek, gekraak en wat niet
Quote van de assistente: 'Zo, het lijkt wel champagne!' het bloed spoot dus blijkbaar uit het gat waar de kies uit weg was.. gelukkig voelde/proefde ik daar niet zo veel van.
Maar ik heb het dus overleefd. Hoewel, toen ik overeind ging zitten werd ik ontzettend duizelig/misselijk, alsof ik ging flauwvallen, dus toen moest ik even weer gaan liggen. Uiteindelijk werd er een brancard voor me gehaald, ik werd dus plat de gang op geredenIk hoop dat ik de mensen in de wachtruimte niet teveel heb laten schrikken; ik wilde nog roepen tegen ze: I'm okaaaaaaaay...! Maar dat ging niet, ik kon alleen maar wat kwijlen.
Het innemen van de pijnstiller thuis was wel een kwellig hoor, ik moest kokhalzen van het gaasje dat tegen mijn tong aan zat en dat spul zelf is vies! Bah. Het is me niet gelukt om het hele glas leeg te drinken, pech. Erg last van pijn heb ik niet nu (het is inmiddels zes uur geleden gebeurd) en met de zwelling valt het ook mee. De verdoving is uitgewerkt en ik voel alleen een flinke druk op mijn kaak en het lijkt of al mijn kiezen losstaanmaar dat is natuurlijk niet zo.
En ik heb hongerrrrrrr *ziet de kaasbroodjes, cornflakes, drinken, chipjes langs zich heen vliegen*
UpToDance: ik heb de afgelopen week ook last gehad van een kaak die niet ver open wilde en opgezette klieren. Ik dacht zelf eigenlijk dat het een ontsteking was maar de tandarts bij wie ik van de week geweest ben, zei dat mijn verstandskiezen mijn spieren in de weg zitten (zaten dus) en dat het daarom op een ontsteking leek. Maar wat jij beschrijft is wel erg vervelend, ik hoop dat je in de tussentijd niet teveel pijn ervan hebt.