rug gebroken, van paard gevallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

klaske123

Re: rug gebroken, van paard gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:02

je bent niet de enige ben gisteren van paard gevallen. Zwaar gekeudsde heup en verdikte spieren. had bijna een scheurte in me nou ja weet ik niet meer maar kwam er nog mazzelig af, ben nu ook niet naar school loop als een oud wijf!

maar das heel vervelend als je 3 maanden niet mag paardrijden en dat je net een startkaart hebt

veel beterschap !!!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 10:38

Ik ben echt doodsbang om te vallen...
Het is zelfs zo erg, dat ik eigenlijk al een maand of langer niet meer heb gereden.
Ik durf alleen nog te rijden als er iemand bij is, en als ze gek doet stop ik meteen. Bloos

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 10:41

Ik kian me dat heel goed voor stellen,ik heb ooit mijn elleboog uit je kon gehad.Maar die was er half uit, en het zetten ging niet 1 2 3, en heb toen 6 jaar niet gereden.Ik had wel geen eigen paard maar de schrik zat er goed in hoor.Rustig aan weer opbouwen,heeft gewoon veel tijd nodig.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 12:55

Topoverkonte schreef:
Hey, waw Revallie. Proficiat!!!

Hopelijk heb je er nu niet meer zoveel last van, Revanches. Ik ben ook nog altijd bang om te vallen.

vronytopper schreef:
Ik ben ook bang om weer van t paard te vallen, maar laatst maakte mun fjord een rare beweging en gleed ik er naast, kwam op mijn zij terecht.. sindsdien ben ik wel wat minder bang om te vallen, maar liever niet.

Samantha_ schreef:
Ik ben echt doodsbang om te vallen...
Het is zelfs zo erg, dat ik eigenlijk al een maand of langer niet meer heb gereden.
Ik durf alleen nog te rijden als er iemand bij is, en als ze gek doet stop ik meteen. Bloos

Angst om te vallen heb ik niet zo zeer. Behalve als het van die gekke paarden zijn die zo nu en dan kolder in de kop hebben. Of steigerende paarden. Dan stap ik ook af.
Ik bespaar liever me rug dan dat ik met paard en al achterover klap.
Maar echt angst heb ik niet hoor.
Ben er ook weer op gekropen en ben verder gereden.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 20:43

Hey Ravellie gefeliciteerd! Hoe was de grote dag? Heb je het allemaal goed vol kunnen houden?

_Clien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:19

Heey,

Ik ben bijna 6 weken geleden van mijn paard afgevallen.
Ik wilde zonder zadel nog even uitstappen, en zonder enige aanleiding begon ze te bokken bij het opstijgen.
Ben er toe vanaf gevallen en ben op mijn kont gevallen.

Heb toen nog een tijdje door de bak gerolt van de pijn, en toen ik rustig was ambulance gebeld, en naar het ziekenhuis gebracht.

Toen ik daar kwam wilde ze foto's maken maar daar zagen ze niets op, toen nog een keer foto's gemaakt en toen bleek ik een wervel gebroken te hebben.
Heb gelukkig maar 1 nacht in het ziekenhuis hoeven liggen, en heb een gipscorset gekregen.
Echt een heel gedoe, 6 weken gips, maar mocht alles doen van de arts, lopen en zitten, als ik maar rechtop zat (kon niet anders met dat corset)

En nu bijna 6 weken verder mag morgenochtend het gips eraf!!
Eindelijk dat rotgips weg, dat is echt vreselijk.
Bij mij zeiden ze ook dat ik 3 maanden niet mag rijden, maar de fysio van mijn moeder zei al dat ik maar op 6 maanden moest rekenen.

Het is echt zwaar k*t om je rug te breken, maar mag van geluk spreken dat ik nog kan lopen want ik had ook verlamt kunnen zijn!

Ben echt heel zenuwachtig voor morgen Tong uitsteken

mag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 18:54

Hey Clien heel veel beterschap. Ik heb in totaal 4 maanden niet kunnen rijden en daarna alles weer langzaam opgebouwd. Nu heb ik er weinig last meer van. het ongeluk is in maart gebeurd. Merk zelfs dat als ik een week niet gereden heb dat ik weer meer last krijg van me rug.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 19:39

dem
veel beterschap

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 20:58

heel veel beterschap! ik heb in ook 4 maand niet kunnen rijden, tijdens het rijden heb ik helemaal geen last van mijn rug, ik heb afgelopen zondag mijn eertse wedstrijd wee gehad!! rustig aan, hoe is t trouwens met je korsten afgelopen? ben je um kwijt??

_Clien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:59

Dankjewel voor alle beterschapswensen Lachen

Zo het gips is eraf wat een opluchting Tong uitsteken, en ben ook weer naar school geweest
Mag gelukkig eigelijk alles, als ik het maar opbouw en rustig aan doe.
Heb wel spierpijn en merk dat ik rustig moet doen, maar dat komt hopelijk vanzelf goed.
En dat ik 3 tot 6 maanden niet kan rijden dat moet ik maar accepteren Knipoog Heb me voorgenomen maar gewoon te blijven denken dat ik nog geluk heb dat ik nog mag paardrijden!!

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 23:05

Hoe gaat t nu met iedereen?

Ik ben 2 weken geleden voor het laatst voor controle gweest en alles leek goed!
Als ik last kreeg moet ik weer terug komen, ik ben alweer fanatiek aan het wedstrijd rijden, en het gaat beter als ooit! Lachen

Alleen nu begint het sinds gister in mijn benen heel appart te voelen, net alsof ze er niet meer zijn, en vooral in mijn rechter been, boven been bil, het is niet constant,, maar als het er is, dan voelt het in mijn rug alsof het er verdoofd word, heel appart.. zijn er meer die dit hebben gehad/hebben?

mag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 21:49

ow vronytopper dat klinkt niet al te best.. lijkt alsof er iets afgeklempt is ofzo! Heb je al een arts gebeld?
Anders zou ik dit toch wel zsm doen.

Kan nu met dit koude weer veel minder rijden en merk wel dat ik meer last heb van mijn rug. Of dit door het koude weer komt of van het minder rijden dat weet ik niet....

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 22:30

Ha Meiden

Inmiddels ben ik een getrouwde vrouw met een nieuwe baan in de zorg en helemaal happy

In November was het precies een jaar geleden dat ik mijn rug gebroken heb
Die dag heb ik er echt even bij stil gestaan en ik merktte toen pas dat het meer met mij gedaan heeft dan ik dacht
Op de stal waar het gebeurd is, is niets veranderd aan de plaats waar het ongeval plaats vond
Het is nog steeds een gevaarlijke spekgladde helling die naar de mestcontainer oploopt ( waar ik dus achterover geklapt ben)
Ik merk ook dat ik wel meer angst heb om te vallen, ik wil nooit meer zo'n trauma meemaken
En tja, ik heb dus precies een paard wat buiten een echte, duidelijke rustige leider nodig heeft,
Daar komt bij dat hij ook artrose heeft en dus niet meer ingezet mag worden voor mijn lessen en dressuur gedoetje
Met een beetje pijn in mijn hart ga ik mo toch bij een ander paardje kijken
Waar ik overigens best dubbele gevoelens bij heb
Het voelt toch als verraad tegenover mijn vriendje die ik al zo lang heb.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 09:24

Hallo meiden!

Bij mij is er niet veel veranderd, de pijn in m'n rug is nog steeds hetzelfde eigenlijk. De arts zegt dat het een jaar duurt ongeveer voor het genezen is. Ik ben 29 december gevallen, maar heb er tot begin maart mee rondgelopen, dus hij rekent die eerste 3 maanden niet als herstel, dus zou het in maart minder moeten worden.

Verder is de pijn wel erger nu, maar dat heeft een hele leuke reden, ik ben namelijk 13 weken zwanger. Haha!

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 09:51

Samantha_ schreef:
Hallo meiden!

Bij mij is er niet veel veranderd, de pijn in m'n rug is nog steeds hetzelfde eigenlijk. De arts zegt dat het een jaar duurt ongeveer voor het genezen is. Ik ben 29 december gevallen, maar heb er tot begin maart mee rondgelopen, dus hij rekent die eerste 3 maanden niet als herstel, dus zou het in maart minder moeten worden.

Verder is de pijn wel erger nu, maar dat heeft een hele leuke reden, ik ben namelijk 13 weken zwanger. Haha!

Wat ontzettend leuk!!!!

Van harte voor jou en je hubby!

Go jij! Go jij!

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:12

jeeh!! gefeliciteerd!! bij mij is het in maart gebeurd, en de arts zegt ook dat t naar een jaar pas weer wat naar de oude kant op gaat!!

Ik schaats er nu ook 1 keer in de week bij, maar daarmee merk ik pas hoe bang ik neb om weer te vallen,, wil het ook niet weer mee maken.. ach jahkomt vast wel weer met de tijd,, met het rijden vind ik het minder erg, en dan dnek ik er ook nooit bij na om er af te vallen.. vorige week heb ik weer voor het eerts op een ander paard gesprongen, dat vond ik best spannend omdat ik met het springen van mijn bijrijdpaard af was gevallen..

maar ik heb de arts gebeld, en van de arts moet ik het tot na de kerst aanzien, dan nog niks verandert weer bellen,, maar zoals nu is er nog niks verandert..:S

Fnenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 12:05

Gefeliciteerd Samantha!

Met mij gaat het eigenlijk ook erg goed! Ik merk dat wanneer ik mijn spieren flink train in de sportschool ik eigenlijk geen pijn meer heb Lachen
Met hele lange dagen merk ik het nog wel eens..

Ik rijd verder ook weer fanatiek en ga in het nieuwe jaar starten.

Topoverkonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 13:37

Hallo iedereen,

Met mij gaat het goed. Na mijn rugschool, kine en oefenen is mijn rug echt stukken beter. Ik ben niet meer dat oude vrouwtje dat niets meer kan Knipoog Lekker relaxed doorzakken in de zetel zit er nog altijd niet in en met lang rechtstaan voel ik mijn rug ook weer. Ik ben wel ook nog bang om te vallen, alhoewel ik weet dat ik niet echt meer kans heb als een ander om iets te breken als ik val. Ik ben al eens recht achterover gevallen op mijn achterste en dat doet veel pijn, maar alle botten zaten nog waar ze moeten. (dat was zelfs nog heel vroeg in het genezingsproces)
Ik rij op dit moment zo weinig mogelijk, zolang mijn schoolwerk nog loopt (is tot half januari). Da's gewoon iets psychologisch, ik wil niet nog een schooljaar verprutsen door iets te breken.

Proficiat Samantha! Wat een leuk nieuws.

Ravellie: veel sterkte met je moeilijke beslissing.

Aan iedereen die weer rijdt en zelfs op wedstrijd gaat: fantastisch zeg!

Vrony: ik heb ook soms dat mijn zenuwen eens doorslaan. Niet verdoofd, maar gelijk ongecontroleerd samentrekken van spieren. Ik heb dat aan de kine gezegd en die zei dat het niet van de zenuwen kwam en dat het niet veel kwaad kan. Vervelend is het wel. Ik hoop dat het voor jou ook zo onschuldig is.