nog meer mensen met eczeem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Blimm

Re: nog meer mensen met eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 20:42

Citaat:
Nog iets: hebben mensen er vaker last van wanneer ze in bed liggen? Ik heb bijvoorbeeld overdag weinig tot totaal geen last. Echter, als ik s'avonds in bed lig, en alles dus weer 'ademt' wordt de jeuk echt verschrikkelijk.. Met het gevolg dat ik alles open krab, tot in mijn slaap aan toe

Ja en net zoals dat ik het nu net krijg... hele dag gewerkt en daarna flinke boodschappen gedaan... zit nu net achter de pc en krijg ik jeuk in mn knieholtes Scheve mond vreselijk! Gelijk een pilletje plus ingesmeert met creme.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 20:43

Waar ik me trouwens wel over verbaas... hoeveel mensen er wel niet zijn die het ook hebben! Beurt me toch weer net ietsje op Haha! ben niet de enige...

Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 19:13

Ja mij ook! Echt niet verwacht. Het grappige is dat ik afgelopen week zelfs bekentenissen van twee mensen dicht uit mijn omgeving met exceem kreeg!

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 21:17

hier nog iemand die het heeft.
ik heb het al jaren me moeder heeft het ook en me zusje ook, er irritant en pijnlijk.
ik heb het alleen op me handen verder niet echt ik heb het ook vorig jaar op me kuit gehad hele rare plek, maar ja.
vaak als het koud buiten is begint het weer of als het vochtig buiten is ook.
me handen worden dan heel droog en barst van de jeuk en ook savonds kan gewoon niet slapen en krab het dan ook helemaal open. tot bloedens aantoe.
en kan het dan wel insmeren met locoiet gaat het nog wel, maar uiercreme ofzo word het aleen maar erger.

als het open is en dan je paard poetsen nou je vergaat zowat al die stof dat prikt als de ziekte.

je word er gewoon helemaal gek van!!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 11:14

Miss_Blimm schreef:
Waar ik me trouwens wel over verbaas... hoeveel mensen er wel niet zijn die het ook hebben! Beurt me toch weer net ietsje op Haha! ben niet de enige...

Ja inderdaad Ja Dit had ik nooit van te voren kunnen bedenken toen ik het topic startte Lachen

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 20:08

Ik meld me weer in het topic en helaas gaat het alleen maar bergafwaarts !!
Met m'n zalfje ging het eindelijk goed , maar nadat ik heb gedoucht/nat ben geweest (zwemmen etc.) word ik helemaal parnoïde van de jeuk !!
Ook is het weer verspreid .. Iemand nog tips voor het douchen?
Kort/lang, warm/koud ?
Groetjes !!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 20:27

Kort en lauw douchen... maar ja dat kan niet altijd omdat je soms nou eenmaal heet wil douchen. Wel is het advies om daarna goed te smeren.

Ik heb trouwens pilletjes Cetirizia en creme Elocon, vet. Helpt wel oke.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 20:28

@Gipsyboy, ik heb het ook altijd op mn onderbenen. Nu het warmer wordt ook weer op mn handen en onderarmen grrrr!

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 20:47

Zo, dr zijn best wat mensen die eczeem troubles hebben. Ik zit eigenlijk al sinds dat ik me kan herinneren onder de bultjes, jeukplekken, etcetera. Van de huisarts kreeg ik iedere keer weer een zalfje mee, dat hielp vaak wel een paar maanden maar het is wel van die hormonentroep he.. en de eczeem blijft terugkomen

Toen ik een jaar of 10 was naar een homeopaat gegaan en zelfs een jaar of 3 eczeem vrij geweest, maar de laatste jaren is het weer begonnen (en helaas is die homeopaat er mee gestopt).

Een gedeelte van mn eczeem komt vanuit voedsel ( aardbeien, eieren, chocola, kunstmatige kleurstoffen, etcetera) maar mn huid reageert ook enorm op sommige planten (naaldbomen), sommige wasmiddelen en shampoo's. Nu het weer warmer wordt maar nog niet warm genoeg om zonder jas e.d. te lopen heb ik op de binnenkant van mn bovenarmen, op mn knieen, mn onderarmen en mn rug weer enorme jeukplekken zitten en inderdaad krab ik die dan open als ik in bed lig. Echt om gek van te worden!!
Ik wil nu eens acupunctuur gaan proberen, kijken of dat helpt.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 23:47

@ Miss_blimm: Pas wel op met het langdurige gebruik van die medicijnen voor de eczeem, dit brengt zeer regelmatig chronische bronchitis met zich mee!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 12:42

Miss_Blimm schreef:
Kort en lauw douchen... maar ja dat kan niet altijd omdat je soms nou eenmaal heet wil douchen. Wel is het advies om daarna goed te smeren.

Inderdaad niet te lang douchen. Als het begint te jeuken of branden of iets anders, gelijk stoppen, dan heb je er waarschijnlijk al te lang onder gestaan of te warm. Daarna lekker goed invetten, dus niet gelijk smeren met hormoonzalf. Als je heet douched, dan kan het inderdaad zijn dat de eczeemplekken er goed rood uitzien, maar ook lekker vet insmeren met crème. Als je het dan even met rust laat, dan wordt het minder.

Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 22:37

Ik heb trouwens laatst iets ontdekt: Tijgerbalsem. Schijnt ook te helpen tegen jeuk volgens het etiket. Dus heb ik het op de 'dichte' exceem plekken (en dus niet op open wondjes!) gesmeerd. Resultaat: heerlijk verkoelend gevoel én nachtrust.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 23:49

Nog iemand met atopisch eczeem.

Een paar maanden terug was het zo erg dat mijn armen en benen er volledig onder zaten en ik ook op buik en rug plekken had. Ik was bang dat ik met mijn opleiding (ben leerling verpleegkundige) zou moeten stoppen, want eczeem ziet er nou niet bepaald hygiënisch uit.
Het gaat nu redelijk, vooral knieholtes en kuiten zitten er onder.

Ik heb veel allergiën en kan slecht tegen synthetische stoffen en water.
Ook ik douche zo kort en koud mogelijk (van tevoren insmeren met vette zalven wil ook helpen) en als ik goed natregen bij de paarden heb ik echt een probleem.

Citaat:
Nog iets: hebben mensen er vaker last van wanneer ze in bed liggen? Ik heb bijvoorbeeld overdag weinig tot totaal geen last. Echter, als ik s'avonds in bed lig, en alles dus weer 'ademt' wordt de jeuk echt verschrikkelijk.. Met het gevolg dat ik alles open krab, tot in mijn slaap aan toe

Huid op huid contact lokt bij mij jeuk en eczeem op. Daarom lig ik "aangekleed" in bed Knipoog

Ik zou me willen dat het niet zo was, maar ik geneer me ook regelmatig voor mijn huid. Ik draag nooit korte broeken/rokken vanwege de plekken en littekens op mijn benen.
Ook heb ik in november al een verwijsbrief gehad voor de Mensendieck vanwege mijn rug, maar ik durf nu pas te gaan. Het idee om voortdurend tegen alle plekken aan te moeten kijken in de vele spiegels die daar hangen sprak mij niet zo aan.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 21:10

Laar schreef:
@ Miss_blimm: Pas wel op met het langdurige gebruik van die medicijnen voor de eczeem, dit brengt zeer regelmatig chronische bronchitis met zich mee!

Hm ja snap dat er hormonen inzitten maar ik kreeg dit mee met het advies dat als ik er last van had ik dat maar moest gebruiken. En heb het dus voor een maand mee gekregen. Snap dat ik het niet elke dag gebruiken mag maar ik gebruik het dan een dag niet en dan wel weer. Heb erg veel last van eczeem. Mag ik het dan wel zo vaak gebruiken??

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 21:13

Alytuiere schreef:
Zo, dr zijn best wat mensen die eczeem troubles hebben. Ik zit eigenlijk al sinds dat ik me kan herinneren onder de bultjes, jeukplekken, etcetera. Van de huisarts kreeg ik iedere keer weer een zalfje mee, dat hielp vaak wel een paar maanden maar het is wel van die hormonentroep he.. en de eczeem blijft terugkomen

Toen ik een jaar of 10 was naar een homeopaat gegaan en zelfs een jaar of 3 eczeem vrij geweest, maar de laatste jaren is het weer begonnen (en helaas is die homeopaat er mee gestopt).

Een gedeelte van mn eczeem komt vanuit voedsel ( aardbeien, eieren, chocola, kunstmatige kleurstoffen, etcetera) maar mn huid reageert ook enorm op sommige planten (naaldbomen), sommige wasmiddelen en shampoo's. Nu het weer warmer wordt maar nog niet warm genoeg om zonder jas e.d. te lopen heb ik op de binnenkant van mn bovenarmen, op mn knieen, mn onderarmen en mn rug weer enorme jeukplekken zitten en inderdaad krab ik die dan open als ik in bed lig. Echt om gek van te worden!!
Ik wil nu eens acupunctuur gaan proberen, kijken of dat helpt.

Hm homeopaat... misschien dat dat helpt ja. Geen chocolade?!?? Nee! Haha!

Hm ja merk ook dat ik niet tegen alle wasmiddelen kan of tegen alle shampoo's en ik wandel idd veel in de bossen maar heb daarna ook vaak wel jeukverschijnselen Boos!

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 21:26

wat ook wel goed helpt is tea tree zalf. prikt wel een beetje maar werkt bij mij wel.
voor de rest gebruik ik soms ook locoiet heb ik vroeger heel veel gebruikt waardoor ik nu wel een hele dunne huid heb.
had paar jaar terug ook zo erg dat ik me handen insmeerde voor naar bed ging en dan je handen helemaal inpakken met verband.
zit niet echt lekker maar als je tijdje volhoud werkt wel

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 21:28

Ik had het een poos geleden aan de binnenkant van mn ellebogen heel veel, en dan was dat ook helemaal kapot, en er zitten nu nog allemaal littekens. Maar ik heb het gewoon elke dag heel goed schoon gemaakt en ingesmeert met bodylotion, want we hadden een zalf van de dokter gekregen maar dat hielp niks.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 22:32

Miss_Blimm schreef:
Hm ja snap dat er hormonen inzitten maar ik kreeg dit mee met het advies dat als ik er last van had ik dat maar moest gebruiken. En heb het dus voor een maand mee gekregen. Snap dat ik het niet elke dag gebruiken mag maar ik gebruik het dan een dag niet en dan wel weer. Heb erg veel last van eczeem. Mag ik het dan wel zo vaak gebruiken??

Ik doelde eigenlijk op de tabletjes die je neemt. Maar ik had gegoogled en toen bleek dat de tabletten die jij neemt onschuldige allergietabletten zijn, voor hooikoorts etc.
Dus daarmee is mijn waarschuwing overbodig.

Iedereen hier gebruikt eigenlijk die hormoonzalven. En ze zijn idd vreselijk ongezond voor je huid.
Ik heb de zalf gelukkig niet vaak hoeven gebruiken de afgelopen maand, en ik probeer het ook zoveel mogelijk te vermijden.
Maar zoals je zelf al zegt, als je er zoveel last van hebt moet je gewoon smeren hoor!
Je smeert neem ik aan wel zo dun mogelijk?
Probeer zodra de zon weer komt kijken zoveel mogelijk in de zon te zitten. En ik las dat je je knieholtes (bijvoorbeeld) insmeert met creme.. Bedoel je dan de hormoonzalf of een gewone vette creme? Ik raad je aan om het dan zoveel mogelijk bij die vette creme te houden Lachen

Nouja, succes ermee!

Even een update on Me Go jij! Go jij!

Met mijn huid gaat het stukken beter, moet ik zeggen!
Ik heb in mijn gezicht helemaal geen last meer van de eczeem, in mijn hals ook niet meer.
En op mijn buik is het ook bijna weg!
Alleen nog een klein beetje in de elleboogholtes en bij de borsten..
Ik weet niet zeker of het door de visolie capsules komt, maar ik geef het wel een kansje!
Het zou ook door het betere weer kunnen komen, dus ik weet het niet helemaal zeker.
Verder nog meer mooi nieuws!
Ik kan wél oogpotlood op doen! Pling
Ik heb toen een tijd terug eens alleen mascara geprobeert, en dat was nogsteeds slecht nieuws.
Maar ik kan tegenwoordig dus wel gewoon oogpotlood dragen Haha! echt wel fijn.
Ook gebruik ik onder de douche zo nu en dan een doucheOlie van Nivea, wat ik toch wel gewaagd vond van mezelf Tong uitsteken
En ik heb hier geen klachten bij!
Dus, ik kan wel zeggen dat het stukken beter gaat!!

Zijn er meer mensen die vooruitgang boeken nu het weer veranderd, of misschien de situatie?
Ik hoop 't maar!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 22:44

Bij mij gaat het met het warmere weer ook weer een stuk beter. Heb laatst nog een keertje hormoonzalf gesmeerd (van de hond, had geen zin om naar de huisarts te gaan Bloos! ) maar de afgelopen weken gaat het eigenlijk redelijk. Nog wel heel droog en kloofjes maar niet meer van die vieze natte ontstoken plekken.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 22:48

Aha ja hooikoortsachtig dus... maar dat merkte ik al wel eens op. Zodra het weer echt verandert, warm naar kouder en andersom, krijg ik uitslag. Ik smeer die zalf idd dun op en zo min mogelijk. De pilletjes moet ik op dit moment wel bijna elke dag slikken. Liever niet natuurlijk.

Heb trouwens geen eczeem op mn gezicht gelukkig. Soms wel rode plekjes die na een paar minuten weer wegtrekken, gelukkig. Maar arghhhh die jeuk! Boos!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 12:16

Lara, geweldig op zo'n update te lezen! Go jij! Go jij! Whoehoe! Ik vind dat spul van Nivea ook heerlijk onder de douche, maar niet altijd. Vooral niet als ik op het moment veel last heb van eczeem.

Mijn update is ook helemaal super! Voel me goed, mijn huid ziet er goed uit. Nog enkele korsten op mn armen en benen van het krabben, maar geen vieze plekken, geen eczeem, geen vocht. Lekker schoon.
Misschien het weer? Het is niet zo vochtig en koud meer Haha!

[edit] Wat misschien van belang is voor de mensen die zowel hormoonzalf gebruiken én/of vette crème: Ga nooit, maar dan ook nooit, met een pas ingesmeerde huid in de zon zitten. Al helemaal niet met hormoonzalf. Dit is erg slecht voor de huid en zal het nog meer beschadigen! Als je met vette crème op je huid in de zon gaat zitten, dan wordt dit alleen maar droger en zal je huid uiteindelijk ook beschadigen. Let erop alsjeblieft! Gewoon lekker zonder iets in de zon gaan zitten en daarna lekker vet insmeren of als het eczeem er niet goed uit ziet een dun laagje hormoonzalf. Verder zijn de zonnestralen goed Vork

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 17:36

au ik was net zo slim om gewone handcreme te smeren terwijl ik eczeem heb... gevolg: helemaal rood en au.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:08

Ja dat wil ik wel direct... nu het mooi weer is met de benen bloot in de tuin. Dan zijn die niet zo 'wit' als ik toch iets korters aandoe. Wel dus direct erna insmeren Lachen

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:14

Ik merk wel heel erg dat als m'n handen eenmaal aan een crème gewend zijn, dat ze het niet meer zo goed opnemen. Ik heb ook vaak last van kleine wondjes (als ik het openkrab) en dan is dat geparfumeerde zooi helemaal niets.

Ik gebruik eigenlijk van alles wat, Dove als ik me wat beter voel (omdat het geparfumeert is), maar ook makkelijke smeercrème van bloemen gemaakt, en hele vette uierzalf. Lachen

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 20:31

e_horse schreef:
au ik was net zo slim om gewone handcreme te smeren terwijl ik eczeem heb... gevolg: helemaal rood en au.

Dat is héél erg balen Ach gut Hopen dat het snel weer bijtrekt!