Alytuiere schreef:Zo, dr zijn best wat mensen die eczeem troubles hebben. Ik zit eigenlijk al sinds dat ik me kan herinneren onder de bultjes, jeukplekken, etcetera. Van de huisarts kreeg ik iedere keer weer een zalfje mee, dat hielp vaak wel een paar maanden maar het is wel van die hormonentroep he.. en de eczeem blijft terugkomen
Toen ik een jaar of 10 was naar een homeopaat gegaan en zelfs een jaar of 3 eczeem vrij geweest, maar de laatste jaren is het weer begonnen (en helaas is die homeopaat er mee gestopt).
Een gedeelte van mn eczeem komt vanuit voedsel ( aardbeien, eieren, chocola, kunstmatige kleurstoffen, etcetera) maar mn huid reageert ook enorm op sommige planten (naaldbomen), sommige wasmiddelen en shampoo's. Nu het weer warmer wordt maar nog niet warm genoeg om zonder jas e.d. te lopen heb ik op de binnenkant van mn bovenarmen, op mn knieen, mn onderarmen en mn rug weer enorme jeukplekken zitten en inderdaad krab ik die dan open als ik in bed lig. Echt om gek van te worden!!
Ik wil nu eens acupunctuur gaan proberen, kijken of dat helpt.
Hm homeopaat... misschien dat dat helpt ja. Geen chocolade?!?? Nee!
Hm ja merk ook dat ik niet tegen alle wasmiddelen kan of tegen alle shampoo's en ik wandel idd veel in de bossen maar heb daarna ook vaak wel jeukverschijnselen