fibromyalgie..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emori

Re: fibromyalgie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:19

j a duurt lang cyntje :S
ik kon snel terecht Ja

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:27

Ik wil denk ik eerst dat ie een uitgebreid bloed onderzoek laat doen, ook ivm lyme enzo,... misschien mis ik wel een simpel dingetje waardoor ik me zo beroerd voel, ik gewoon ook het gevoel dat het met dagbehandelingen niet naar voren komt,...
Er is toen alleen op een reumafactor en mijn schildklier gecontroleerd,...

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:34

ohja, dat is vrij weinig inderdaad
de huisarts heeft mij 2 weken terug binneste buiten gekeerd op alle mogelijke virussen
(6 buisjes bloed Nagelbijten / Gniffelen)
maar helaas
had op een virusje gehoopt
maar er kwam niks uit

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:46

Cyntje schreef:
Ik wil denk ik eerst dat ie een uitgebreid bloed onderzoek laat doen, ook ivm lyme enzo,... misschien mis ik wel een simpel dingetje waardoor ik me zo beroerd voel, ik gewoon ook het gevoel dat het met dagbehandelingen niet naar voren komt,...
Er is toen alleen op een reumafactor en mijn schildklier gecontroleerd,...

Ik weet hoe het is om zo lang te moeten wachten, ik heb ook 2x ruim 3 maanden op een afspraak moeten wachten vanwaar de eerste nog geen 5 min duurde Boos! Ach gut

Verder heb ik een constant ijzertekort waar veel andere fm-patienten ook last van hebben, laat je daardoor niet afschepen want zo beroerd als jij je voelt komt daar niet van
(Weet toevallig dat ik niet de enige ben die daar een tijdje mee ''afgescheept'' is)

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:52

heb weer heel erg pijn in mijn rechterbeen nu Scheve mond

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:53

Ik ben nu verkouden, dus mijn spieren doen nog ffies iets meer pijn dan normaal Scheve mond

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:55

oeh ja fijn is dat
heb ik ook altijd als ik verkouden ben Ja
maar ben ook wel dom geweest hoor vanmiddag
op hakken een stuk gelopen Lips are sealed

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:56

Scheve mond moet ik eens een keer doorwandelen op mijn gympen, whhhaaa dan voel ik mijn kuiten!

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:59

_Rianne_ schreef:
bosbessen plukken Clown Lips are sealed

Nee, ff serieus. Ik weet niet zeker of ik het heb, maar zo moe ben ik ook. Ik probeer naar mijn lichaam te luisteren, en als ik voel dat het echt niet meer gaat, ga ik liggen... Hoewel dat natuurlijk echt niet altijd kan...

Zijn er mensen die ervaring hebben met het niet eten van iets met suiker en niet eten van varkensvlees?

ja ben bij een dietist geweest, en heb 3 maanden geen suiker gegeten. Moet zeggen dat het wel helpt, en het ook een stuk beter gaat sindsdien (ik let nog steeds veel op suikers) maar ik kan er echt niet mijn hele leven van af blijven... werd er een beetje gek van zeg maar. de hoeveelheid dat het helpt weegt niet af tegen het lekkere van suiker zeg maar...

Maar als je de keus hebt: gebruik dan honing !

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 23:00

Vandaag honing in thee gedaan voor mijn keel Vingers aflikken

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 23:05

Mijn rechterschouder en linkerbeen willen even niet meer Verdrietig

De 28e moest ik naar de fysio voor een behandeling voor mijn fibro, ze konden mij niet beter maken maar wel een gepast trainingsschema bieden.
Nu ben ik zo'n 9 maanden geleden van een paard afgevallen waar ik beschadigde rug- en nekspieren aan over heb gehouden en voor de behandeling begon heb ik dit aangegeven.
Vervolgens moest ik op de vloer allemaal oefeningen doen voor mijn benen, maar ja dat was dus pijnlijk voor mijn rug.
Tegen de fysio gezegt maar dat zou vanzelf wegtrekken want ik zette teveel spanning op mijn rug volgens haar.

Ik ben nu een paar weken verder en zit nu nog steeds met een zeer pijnlijke rug, het is niet weggetrokken het is zelfs erger geworden!
Vrijdag moet ik terug komen naar een andere fysio die naar mijn rug gaat kijken, maar ik vertrouw het voor geen meter en zit ontzettend te twijfelen of ik wel moet gaan Verward

Iemand ervaring met fysio's die de boel erger maken ipv beter? En wat heb je toen gedaan?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 23:08

Ik ben dus in 2005 ook van een fjord gekieperd,... en daar heb ik ook veel last van gehad, toen naar een arts gegaan maar kan verder geen kwaad.
Je hebt ( niet iedereen ) een soort van 2 kuiltjes in je onderrug en mijn linkse daarvan heeft de klap tijdens de val opgevangen en als ik nu dus veel doen of een verkeerde beweging maak is het wel dat kuiltje dat zeer doet!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:40

Rijden jullie paard en hoe lang en hoe vaak is dat per week?zijn er ook nog andere sporten die jullie doen.ikmoet blijven bewegen anders wordt ik steeds stijveren ik wil ook mijn conditie verbeteren en hard lopen heel langzaam weer op gaan pakken.Ik heb een loop band thuis dus das ideaal met die wind.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:43

Ik rij niet meer, ik had al een jaar of 6 verzorgpaarden waarmee ik mende. Ik rijd Otje in het enkelspan recreatief maar de bedoeling was tweespan, maar Fleur en Otje trekken zo hard omdat ze mekaar in de weg lopen dat ik geen tweespan kan rijden ook al men ik alleen met otje doen vaak heel mijn armen zeer. Ik kan het gewoon niet meer zo intensief als vroeger.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:51

Ik vecht er tegen en ik moet eerlijk zeggen dat dat bij mij goed werkt,ook doe ik aan alternatieve dingen die mij goed helpen.Ik ga zo hard lopen en daarna in de warmte cabine, en ik laat morgen weten of ik schade heb van dat hard lopen.

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:02

pfff, ik ga morgen naar de dokter... vanwege die verdomde moeheid. Hij zal er wel weinig aan kunnen doen, maar ik wil er gewoon zo graag vanaf!!
Heb het gevoel dat ik alleen maar aan het werk ben.
Helpt zo'n infraroodcabine? Haha!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:16

sronnie
ja
fysio heeft mij gekraakt, en toen werd de pijn alleen maar erger en erger
toen kreeg ik zijn vervanger, heb het geszegd, en nu wordt ik neit meer gekraakt, alleen gemasseerd
ook mijn knieen enzo
doet eerst verdomde pijn
maardaarna wordt het lekker warm, en heb ik even wat minder last
alleen vorige week had ik na de tijd zo'n spierpijn, deed echt zo pijn in mijn rug en schouders
dus dat ga ik nu wel ff melden
moet er morgen weer heen

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:18

marleen_usar schreef:
Rijden jullie paard en hoe lang en hoe vaak is dat per week?zijn er ook nog andere sporten die jullie doen.ikmoet blijven bewegen anders wordt ik steeds stijveren ik wil ook mijn conditie verbeteren en hard lopen heel langzaam weer op gaan pakken.Ik heb een loop band thuis dus das ideaal met die wind.

ik rijd nog steeds paard, maar wel minder en minder intensief
ik moet van te voren goede warmingup doen
ik fietste een hele hoop
maar dat kan ik nu alleen als t niet hard waait
anders moet ik teveel kracht zetten, en dat doet heel zeer in mijn knieen
ik wandel ook wel kleine stukjes

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:59

Een ifrarood cabinewerkt super, die werkt erg diep in op je spieren. Ik heb er thuis 1 staan en die heb ik gekocht op het moment dat ik met krukken liep.Al snel ging het stukken beter.

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 13:30

Tijdje geleden heb ik te horen gekregen dat ik PDS heb. Verder ben ik ontzettend veel moe en heb ook langere tijd veel pijn, verschilt elke keer van plek. Maar vooral nek, schouders, armen en benen (hmmm...bijna alles dus Tong uitsteken ). Het voelt net alsof ik niet kan ontspannen. En altijd maar moe zijn, dingen ook niet kunnen onthouden.
Herkennen jullie dit?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 13:33

laquintatje schreef:
Tijdje geleden heb ik te horen gekregen dat ik PDS heb. Verder ben ik ontzettend veel moe en heb ook langere tijd veel pijn, verschilt elke keer van plek. Maar vooral nek, schouders, armen en benen (hmmm...bijna alles dus Tong uitsteken ). Het voelt net alsof ik niet kan ontspannen. En altijd maar moe zijn, dingen ook niet kunnen onthouden.
Herkennen jullie dit?

Ja behoorlijk *LOL*

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 14:11

laquintatje schreef:
Herkennen jullie dit?

Herkennen, nou euh.. ja en niet zo'n beetje ook Knipoog

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 14:16

laquintatje schreef:
Herkennen jullie dit?

nogal ja *LOL*

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 15:02

Ik heb nu de griep en heb gister geroep ndat ik dacht dat ik dood ging Scheve mond
Mijn hoofd op springen, zat tegen een oorontsteking aan en mijn spieren Boos! gadver de gadver!

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:01

Hmmm... ben niet zo blij met de reacties... Had gehoopt dat jullie zeiden dat het er niet mee te maken had.
Ik studeer verpleegkunde en het begint me behoorlijk op te breken. Welke stap zouden jullie nu zetten? Weet het niet zo goed