[Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sundance11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:39

Ik heb niet het hele topic gezelzen, dus weet niet of jullie het er over gehad hebben, maar hoe vonden jullie dan het eruit halen van de drains?
Ik vond het ontzettend pijnlijk!
En watbterft die littekens dat wordt allemaal veel mooier hoor, ik heb het 2 jaar geleden laten doen, en bij mij zie je er bijna niks meer van, het enige KL*te is dat je er geen gevoel meer in hebt....

CorineH

Re: [Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:59

@ Flair, nu maar hopen dat die injecties aanslaan he!! Mijn arts had het erover dat als zij problemen krijgen met littekend een soort siliconen plakaat erover heen doen ofzo... iemand hier eravringen mee??

@ sundance11: Ja die drains eruit halen vond ik ook niet zon pretje, ik moest heel langzaam inademen en uitademen. Maar ik vond wel toen ze er eenmaal uit waren voelde je er niks meer van.... Dus ja even op je tanden bijten en klaar

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 14:19

De drains vond ik geen probleem kon er geen auw om zeggen iig.. Silliconenpleisters worden ook weleens gebruikt bij het soort littekens dat ik heb in mindere vorm. Ze kunnen wel iets helpen.

Olle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 16:43

Drains eruit halen waren even ongemakkelijk, maar niet zo heel erg pijnlijk!
Maar ik heb trouwens wel gevoel in mijn ..... Zelfs erger geworden:p

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 18:10

Aaahhh drains...begin er niet over...toen ik was geopereerd aan mijn buikwand zaten ze er drie dagen in..na die drie dagen kwam er zo'n lompe rotzuster en trok ze zonder wat te zeggen ontzettend hard eruit waardoor mijn hele huid scheurde en de hechting was ze vergeten los te knippen
aahahhhrrgggg ik krijg nog kippevel...ik ben als de dood dat ze het dadelijk met mijn borsten ook gaan doen

@flair...het ziet er inderdaad erg onrustig uit rond! (zo'n soort bloeduitstorting heb ik ook al bijna 2 jaar op mijn litteken zitten...plekje doet ook enorm pijn! (steken) zoou dat hetzelfde zijn?
Het is maar een plekje van zo''n 5 centimeter ofzo...

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 18:30

Dat blauwe zit er normaal bij mij niet hoor, dat komt gewoon omdat de chirurg niet zo zachtzinnig was met de littekenbehandeling. Op de 2e foto zie je ook de gaatjes zitten van al die spuiten die erin zijn gegaan.

Misschien is het bij jou vergelijkbaar met een spatadertje?

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 11:02

Heey...alweer een tijdje stil hier!!

Zal ik maar beginnen met nieuws dan??

Volgende week maandag lig ik namelijk in het ziekenhuis voor mijn operatie!! Spannend

De zenuwen beginnen nu al aardig te kriebelen

laatste weekje dat ik nog alle dingen kan doen, die ik dadelijk een paar weekjes moet laten

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 11:35

Spannend zeg! Voor je het weet is het voorbij!

Weten jullie nog mijn littekenbehandeling die ik 2 weken terug heb gehad... nou, ik zie er nog steeds uit alsof ik als boksbal gebruikt ben onder mijn borsten. Knalpaars... gelukkig doet het niet meer zeer, de eerste 1,5 week heb ik niet eens paardgereden en leek het net alsof ik net geopereerd was.

CorineH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 15:47

@ Ellebelletje: Spannend jog, het gaat snel he, en voordta je het weet is het inderdaad weer voorbij!!

@ Flair: Balen joh, dat het nog steeds niet verandert is!! Maar ik neem aan dat dat knalpaarse wel weg gaat??

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:37

@flair:...Poeh zeg...ik hoop echt voor je dat je er snel vanaf bent!!
Lijkt me ontzettend pijnlijk en vervelend om zulke littekens te hebben.

@CorineH: hahaha ja ...voor dat ik het weet is de week alweer voorbij en lig ik zondagnacht trillend als een rietje in mijn bed, zenuwachtig te zijn

Ohja...nog even een hele domme vraag hoor...maar als ik uit narcose kom..hebben ze dan mijn eigen pyama aangedaan...want ik heb speciale lange nachthempies gekocht...maar dat lijkt me ontzettend pijnlijk als ik de dag erna mijn armen door die gaten moet steken

Typisch ellen gedachte....*ziet zichzelf de nieuwe pyama al open knippen*

Olle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:58

Spannend hoor.
ik had speciaal pyama´s gekocht waarbij je die helemaal met knopen aan de voorkant kon openmaken, dus je kon hem aandoen als een vest. Helemaal geweldig was dat..

Normale truitje kreeg ik ook niet zo heel gemaklijk aan hoor. Maar voor je het weet is het weer voorbij, kan mij amper herinneren dat ik er last van heb gehad, terwijl het nog maar 3 maanden geleden is.

Morgen trouwens ook voor de laatste keer even naar de chirurg, ze gaat kijken of alles goed is gegaan...

CorineH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 19:21

Ik had gewoon een t-shirt als pyama, en die heb ik smiddags ( s'ochtends was ik geopereerd) samen met de zuster aangetrokken, ging ook best goed eigenlijk, gewoon je armen laag houden maar met knoopjes is denk ik wel handiger!

Olle, succes morgen!!

Olle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:38

Bij de livera had mijn lieve mams die gehaald! Ik heb erin gewoont (is dat nou met een d of t )! Ik vond het heerlijk, je kon je armen gewoon laag houden en toen ik met het smeren begon was het ook heel makkelijk.

ik smeerde het altijd in voor het slapen gaan, maar meestal zat ik alwel eerder in mijn pyama, en om hem dan weer helemaal uit te doen was erg veel gedoe en niet prettig om aan te voelen.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 10:41

Drains vond ik achteraf wel eemvallen eigenlijk. Ok, het is even heel scherp(de pijn), maar dat duurde bij mijn hooguit 10 seconden, toen was het weg. Ik heb ook nog gewoon gevoel in mijn borsten. In mijn tepels zelfs veel meer dan voor de ingreep.
Hoe lang blijf je die littekens nog insmeren? Ik smeer nu, 9 maanden later, nog altijd na het douchen en voor het slapen gaan de boel in.

Olle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 12:10

Ik smeer het ook nog steeds in, maar voor mij is het nu drie maanden na de ingreep.
Vandaag opnieuw foto's moeten laten maken. ik ben benieuwd of ik die foto's ook mag hebben, van voor en na de operatie.
Ik zou het wel leuk vinden..

XChrisjeX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:30

Meld zich ook, heb 7 februari de operatie achter de rug en moet zeggen dat het allemaal 100% is meegevallen(gelukkig). Als ik dat geweten had dan had ik het jaren eerder gedaan ,maar ik durfde niet.
Ik was heel erg angstig voor de narcose en het infuus, maar achteraf heb ik hier echt niets van gevoeld. Ook na de operatie geen centje pijn, moet wel toegeven dat na de uitwerking van de narcose ik wel alles begon te voelen. Maar het is echt super meegevallen en na een kleine maand reed ik alweer actief mijn paardjes. Met een hele goede bh(Dat wel)

Ik smeer ook nog iedere avond de littekens in , heb ook van het rechter litteken nog veel last.Bij mij zijn er zover ik weet geen fotos gemaakt, maar dat heb ik wel zelf gedaan .
Ik moet volgend jaar pas terug komen voor controle.
Als iemand vragen heb ,stel ze maar gerust hoor!

Olle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:51

Ik moet zeggen dat ik wel jaloers ben op iedereen die geen pijn heeft gehad na de operatie.. Het is eerste wat ik zei toen ik wakker werd, was dat ik heel veel pijn had. Maar goed meteen pijnstillers gekregen toen. Verder heb ik geen pijnstillers meer genomen, dus misschien dat ik daarom wel wat pijn had..
Maar zo blijkt het maar dat iedereen anders is.

edit: maar ik zou het zo weer doen..

CorineH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 11:37

waarmee smeren jullie je borste in? Met een speciale litekencreme of dat niet? Bij mij zijn nu de laatse hechtingen enz eruit gehaald dus ik begin ook lekker met smeren.

Hebben jullie ook allemaal dat je na een jaar ofzo moet terug komen? Dat heb ik namelijk niet.....

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 11:42

CorineH schreef:
waarmee smeren jullie je borste in? Met een speciale litekencreme of dat niet? Bij mij zijn nu de laatse hechtingen enz eruit gehaald dus ik begin ook lekker met smeren.

Hebben jullie ook allemaal dat je na een jaar ofzo moet terug komen? Dat heb ik namelijk niet.....

Ik smeer het in met vitamine E olie van het kruidvat, het is eigenlijk voor een gerimpelde huid. Maar het werkt ook erg goed tegen littekens.

Ik moet ook na een jaar nog een keer terugkomen, maar dat is alleen om foto's te maken. Dus ik hoef niet meer langs de chirurg.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 11:43

Ik heb volgens mij niks gesmeerd..(maar het is ook alweer een heleboel jaren geleden)
Ik hoefde niet na 1 jaar terug te komen.
(ik moest wel terugkomen om foto's te laten maken,van hoe ze geworden waren,maar dat was volgens mij na een half jaar)

[edit]Olle was me voor,dat had ik dus ook.
Misschien was het dus wel na een jaar,maar idd. bij de chirurg hoefde ik niet meer te wezen..

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:17

gisteren even een klein dipje gehad..
Zie echt enorm op tegen de narcose (vooral de naalden en spuiten)

Poeh...tandjes op elkaar en de laatste loodjes die wegen het zwaarste zeggen ze altijd

Ik smeerde mijn buik trouwens in met vitamine E zalf...zou dat dezelfde werking hebben als de olie vorm??

Olle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:18

Ik neem aan dat het dezelfde werking heeft, maar i vond olie juist wel lekker, omdat dat lekker vettig is en de kans dat je dan kleine openingen weer openmaakt kleiner is. Het juikte bij mij altijd ontzettend en kon dan lekker krabben:P

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 15:42

Ik smeer gewoon met goede oude vaseline. Op aanraden van de PC.

Olle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:50

Haha ik ben echt blond, ik lees PC en ik denk aan Personal Computer!! Dom...
Mijn plastisch Chirurg raadde mij juist calendula zalf aan en vitamine E olie..

(edit: typfout)

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 19:43

Hhahaha intelligente pc dan

Maar kregen jullie eigenlijk al vitamine E creme mee, vanuit het ziekenhuis? Of moet ik zorgen dat ik die zelf bij heb?