[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:13

Rudi: ik zou aanraden om het toch gewoon aan je ouders te vragen.
Anders kun je het ook aan je dokter vragen of je het zelf allemaal kunt regelen.

Verder:
Ik heb net mijn laatste strip pillen geslikt. Bij de dokter zei ik dat ik het nu echt wel beu was om de pil te slikken.
Te veel hormonen, te veel stemmingswisselingen, toch wel wat kilootjes erbij, elke dag aan denken, ...
Ik stelde zelf een mirenaspiraaltje voor maar dat vond mijn arts nog wat drastisch.
Hij stelde de nuvaring voor en ik heb toegehapt. Vrijdag begin ik ermee. Ik hoop dat het gaat meevallen. Ik heb het topic nog eens helemaal doorlezen en ik heb toch het idee dat er meer positieve reacties zijn dan negatieve. Wordt ook leuk om met het vriendje op 'voel je hem of voel je hem niet?' queeste te gaan

Verder zei mijn arts dat je hem in de koelkast moet bewaren, maar op de site staat dat je hem tss 18 en 30 graden moet houden toch? Ik heb ze nu natuurlijk wel een paar u in de frigo gestopt, zou dat kwaad kunnen? (achterlijke HA soms...)

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 23:08

Bij de apotheek en HA bewaren ze 'm in de frigo omdat het dan langer houdbaar is. Thuis bewaar je 'm gewoon bij kamertemperatuur en daarom is zo'n set ringen maar een paar maanden houdbaar.

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 23:09

Hier in nederland krijg je alle medicijnen dus door na je HA naar de apotheek te gaan, en de apotheker zei expliciet dat ik 'm niet in de frigo hoefde te bewaren.

Wendy_Komen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 23:11

Ik kreeg mee voor 6 maanden, en moest die wel in de koelkast doen.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 23:11

en wat is er drastisch aan een mirena?
ik heb hem 8 jaar gehad, naar volle tevredenheid(en lekker niet meer ongesteld).

en hij is er in 2 minuutjes uit (als je gynaecoloog niet de draadjes te kort heeft afgeknipt, zoals bij de laatste bij mij)

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 16:37

Allemachtig zeg...
Ik ben nu ruim een maand gestopt met de pil en mijn cyclus is al helemaal regelmatig maar is het normaal dat je zulke enorme krampen hebt tijdens de ovulatie? Het duurde maar een paar uur maar jeetje zeg..

Dat is wel een nadeel, naast PMS heb je dus ook te maken met ovulatie-pijn.

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:53

Wat is nu precies PMS, waar merk je dat aan en wanneer heb je dat dan?

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:58

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:58

Ik zit nu aan een nieuwe pil. De lovette.
Ben benieuwd. Bij mijn vorige (microgynon 30 ) werd ik gewoon steeds ongesteld, en kon ik hem ook niet doorslikken. Dat vond ik erg irritant dus heb een ander.
Iemand ervaring met deze pil?

En na hoelang gaat hij werken? Kan het niet vinden in de bijsluiter. Ik ben vorige week gewoon begonnen met slikken op een willekeurige dag.

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:04

Hmm, geloof niet dat ik last heb van PMS. Heb wel zere boobs en opgeblazen buik de week voor ik ongi moet worden en tijdens mijn ongi moet ik overal om huilen tegenwoordig (sinds ik ring) en daar had ik dus met de pil geen last van, of iig veeeeeeel minder.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:05

Mijn zusje heeft nou ook Lovette dat zijn roze pilletjes als ik het goed heb.
Mijn zusje slikt hem ook nog niet zolang

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:08

Ja zijn idd roze, en het is verwarrend want de volgorde van slikken is andersom dan bij mijn vorige pil. Nu gaan de dagen rechtsoms, eerst linksom

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 20:50

Vinden jullie condooms veilig??????????????

Morris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:04

rudi schreef:

Eehhhh ja, toch? Anders zijn ze niet op de markt, lijkt me. Maar mijn bf controleert na die tijd of er geen gaatje in zit

Het is ons enige voorbehoedmiddel, op dit moment.

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:05

Morris schreef:
rudi schreef:

Eehhhh ja, toch? Anders zijn ze niet op de markt, lijkt me. Maar mijn bf controleert na die tijd of er geen gaatje in zit

Het is ons enige voorbehoedmiddel, op dit moment.

Ja zo bedoel ik het niet, ik bedoel indd zoals jij zegt of jullie het veilig vinden zonder de pil ofzo;)

Morris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:09

Mij lijkt het wel veilig, maar mijn vriend vindt het volgens minder veilig. Hij is bang dat er een gaatje in zit. Maar misschien als we een tijdje verder zijn, zal het misschien vertrouwd worden.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:35

Die gaatjes valt wel mee, er is een groter risico door onjuist gebruik.
bijvoorbeeld te laat omdoen, niet meteen terugtrekken na ejaculatie, niet vasthouden bij het terugtrekken etc.

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 23:22

Zijn er ook mensen die hier alleen de pil als anticonceptie gebruiken?
Ik weet niet of ik hem durf te vertrouwen maar elke keer condoom omdoen, zonder zou leuker zijn zeg maar

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 23:28

Ik heb het jaren gedaan voordat ik aan de mirena begon. Nooit problemen mee gehad

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 00:14

Nou de pil is superbetroubaar - als je hem inneemt. alleen met braken en diarree en sommige antibiotica gaat het mis.

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 00:17

Oja ok
In principe heb ik dat nooit!

Debsey

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:38

Nou dan gooi ik er ook maar meteen een vraag bij op...

Twee weken geleden ben ik naar de HA geweest en gevraagd om een MAP omdat ik in een hormonen bui mijn vriend heb overvallen in de stopweek van de pil, iets wat ik normaal gewoon echt niet doe
Nu weet ik dat je gewoon beschermd bent in de stopweek maar ik ken mezelf een beetje en wou voor de zekerheid een MAP.
MAP was absoluut niet nodig volgens de HA dus daar vertrouwde ik maar op maar....sinds 3a4 dagen ben ik onwijs misselijk in de ochtend en sta elke ochtend op het punt om te gaan huilen(wat al heel bijzonder is voor mij)..
Afgelopen dinsdagavond ben ik de pil vergeten en die heb ik meteen de ochtend erop genomen..
Nu had ik vanmorgen ineens last van doorbraakbloeding
En ja hoor weer misselijk en bijna jankmomenten..

Is de kans dat je zwanger word in de stopweek net zo groot/klein als tijdens de normale pil weken??

Arnyek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:16

Jamy schreef:
Ben benieuwd. Bij mijn vorige (microgynon 30 ) werd ik gewoon steeds ongesteld, en kon ik hem ook niet doorslikken. Dat vond ik erg irritant dus heb een ander.

En na hoelang gaat hij werken? Kan het niet vinden in de bijsluiter. Ik ben vorige week gewoon begonnen met slikken op een willekeurige dag.

Ik ben toen ik 13 was aan de pil gegaan ivm zeer heftige pijnen, ik kon niet normaal lopen, paracetamol hielp niet, etc. De keus was of echte pijnstillers of aan de pil.
Ik kreeg toen microgynon 30, ik bleef pijn houden en kwam 8 kilo aan.
Na 1,5 jaar ben ik overgestapt op Lovette. De kilo's was ik binnen een maand of 3 kwijt. Ik word wel nog ongesteld, maar absoluut niet zwaar en de pijnkrampen is ook een stuk minder. Hierbij wil ik even opmerken dat ik absoluut niet anders ben gaan eten/sporten.
Doorslikken doe ik bijna nooit, dan blijf ik nl. enorm veel vocht vasthouden en voel ik me niet lekker bij.
Ikzelf zit er wel aan te denken om mijn stripjes op te maken en naar de HA te gaan voor een ander anticonceptiemiddel. Ik heb nl. wel last van stemmingswisselingen en dat is niet altijd even prettig, daarbij slik ik al 6 jaar de pil en ben het een beetje beu aan het worden.

Dan even een vraag van mijn kant, heb je doorverwijzing nodig van de HA naar de gyn? Ik heb een enorme hekel aan mijn HA, maar helaas kan je hier op dit moment niet zonder zwaar geldige reden overstappen ivm tekort aan HA. Ik zie het niet zitten dat hij (HA) een spiraaltje gaat plaatsen bij mij, BRRRR. Een vriendin van mij laat het nl. altijd door hem doen.
Als ik een verwijzing nodig heb, kan ik mij iets beter voorbereiden. Vooral omdat hij daar ook onwijs moeilijk over doet bij mij.

En dan nog een reactie op loveshaffies, in je stopweek (mits die niet langer dan het voorgeschreven aantal dagen, 7, is) ben je net zo goed beschermt als tijdens het slikken. Dus daar heeft je HA gelijk in, maar die pil die je was vergeten, die heb je binnen 12 uur weer ingenomen?? Anders moet je wel even snel langs de HA.

Debsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:17

ja die heb ik binnen 12 uur ingenomen..
maar het vreemde is nu dat ik ineens spotting/doorbraakbloeding heb.
inc misselijkheid en bijna jankmomenten.
Ik snap er geen hol vol..

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:47

Arnyek schreef:
Jamy schreef:

Ik ben toen ik 13 was aan de pil gegaan ivm zeer heftige pijnen, ik kon niet normaal lopen, paracetamol hielp niet, etc. De keus was of echte pijnstillers of aan de pil.
Ik kreeg toen microgynon 30, ik bleef pijn houden en kwam 8 kilo aan.
Na 1,5 jaar ben ik overgestapt op Lovette. De kilo's was ik binnen een maand of 3 kwijt. Ik word wel nog ongesteld, maar absoluut niet zwaar en de pijnkrampen is ook een stuk minder. Hierbij wil ik even opmerken dat ik absoluut niet anders ben gaan eten/sporten.
Doorslikken doe ik bijna nooit, dan blijf ik nl. enorm veel vocht vasthouden en voel ik me niet lekker bij.
Ikzelf zit er wel aan te denken om mijn stripjes op te maken en naar de HA te gaan voor een ander anticonceptiemiddel. Ik heb nl. wel last van stemmingswisselingen en dat is niet altijd even prettig, daarbij slik ik al 6 jaar de pil en ben het een beetje beu aan het worden.

Nou ik zou het echt helemaal niet erg vinden als ik die kilo's weer kwijt zou raken! Ben namelijk ook 5 kilo aangekomen toen!