Afvallen voor een auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 09:28

Hier -0,5 :D

Zo herkenbaar met het drinken. Dat vind ik vooral in deze tijd van het jaar moeilijker dan in de zomer om goed op peil t3 houden. En met een rietje drink ik ook beter :)) Ik heb een grote beker die ik met 0,7 liter ranja vul . Daar probeer ik een stuk of 3 van weg proberen te drinken op een dag. Heb hem naast me staan op het bureau tijdens een werkdag, dan drink ik ervan. Los een bekertje drinken pakken doe ik niet om een of andere reden :')

Goed bezig kim! En balen EW :(:) Maar begrijpelijk als ik het zo lees.

Lucia88

Re: Afvallen voor een auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 10:44

Hier ook nog steeds t zelfde. Maar eigen schuld; ook niet helemaal fit en wel moeten werken en daar was veel te veel over van sinterklaas. Werk in de zorg dus bij lange late diensten gaat t wel s mis.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 13:44

Ik was goed bezig, maar van het weekend volledig uit de bocht gevlogen. Resultaat +0.3 -O-

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-25 13:59

Vandaag weer verder oppakken Lucia en oji.

Met een keer poepen is die 0,3 er weer af.

Lekker rondje lopen, frisse neus halen en op tijd naar bed

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 14:01

Ik had van de week ook even een dag dat het omhoog was gegaan met 0,2. Maar een paar dagen later toch weer -0,6 en dat is nu stabiel gebleven. Gaat elke keer in etappes lijkt het. Dagenlang stabiel en dan opeens weer een stuk eraf. Benieuwd waar dat mee te maken heeft. Vanaf de start 3 weken geleden sta ik dus nu op -1,4. Niet heel rap, maar voor de hoeveelheid minder goed eten die erin gegaan is en de hoeveelheid dagen dat ik me slecht gevoeld heb, ben ik er best trots op!

-10 is het doel, -15 ben ik denk ik echt weer mooi slank. Zeg ik terwijl ik een stukje chocola in mijn mond stop. :')

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 14:02

Ja ik ga direct met de hondjes lopen! **\O/**

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 14:07

Ja, alleen was die +0.3 het netto resultaat over de hele week. Voor het weekend was ik bijna een kilo afgevallen, dus er zat gewoon 1.2 bij tov zaterdagochtend.... :(
Dat is helaas niet een keer goed poepen...

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-25 14:24

Dat is gemiddeld een halve kilo per week l. Dat is een tempo Dat ook wordt aangeraden

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 14:27

oji schreef:
Ja, alleen was die +0.3 het netto resultaat over de hele week. Voor het weekend was ik bijna een kilo afgevallen, dus er zat gewoon 1.2 bij tov zaterdagochtend.... :(
Dat is helaas niet een keer goed poepen...

Maar als je alcohol (?) hebt gedronken en zouter/meer koolhydraten hebt gegeten hou je ook meer vocht vast. Net zoals je in één dag niet 1 kilo (vet) kan verliezen kan je ook geen kilo vet aankomen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 14:44

EmptyWords schreef:
Dat is gemiddeld een halve kilo per week l. Dat is een tempo Dat ook wordt aangeraden

Oja inderdaad. Oh dan valt het toch best mee. Voor mijn gevoel ging het zo langzaam maar als ik dan nu denk dat het pas 3 weken is en toch opeens al -1,4 op de teller Denk dat het komt doordat ik toch veel bewuster eet en ook wel aardig beweeg nog. Toch goed dit topic dat helpt weer met het bewustzijn dat het toch best goed gaat. Besef me ook dat ik niet heel zwaar was al vanaf de start en ik ook vrij klein ben. Wanneer je een groot lichaam hebt in lengte en/of omvang heb ik altijd geleerd dat je veel meer aan het verbranden bent en dat het afvallen (mits geen andere factoren) ook iets eenvoudiger zou moeten zijn.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 00:37

Ik ben met vriendinnen een weekend weg geweest en we hebben ons allemaal even niet zo aan dieten gehouden. Heb nog niet op de weegschaal gestaan...
Wel gemerkt dat mijn stappenteller op de telefoon het niet zo goed doet. Ik had dagelijks 1000-2000 stappen minder dan mijn vriendinnen, terwijl we allemaal even ver gelopen hebben. Nu ben ik aan het kijken voor een smartwatch. Het nadeel is alleen dat ik die op het werk niet om mag, dus dan weet ik nog mijn stappenaantal niet.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 01:13

Afhankelijk van wat je aan werk doet misschien een bandje zoals dit erbij? Zijn er voor Apple en Android/Samsung zie ik.

https://smartwatchbanden.nl/products/ga ... 7REALw_wcB

Of kijken naar zo'n oldschool stappenteller voor aan je broek als je dat wel discreet kunt dragen.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 01:41

Een vriendin van me had het over haar zus die een extra grote band had gekocht en de smartwatch tijdens het werk om haar enkel draagt, dat is natuurlijk ook een optie.
Ik ben ook nog aan het kijken welke functies ik er dan graag op zou willen. Heb er gelukkig geen haast mee.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 09:30

Afhankelijk van het beroep zijn die bandjes uit de link hierboven heel fijn, er zijn ook vrouwen die het horloge aan de BH band hangen, dat werkt blijkbaar ook. Die stappentellers op de telefoons zijn ook helemaal niet accuraat, daar zit bij mij vaak echt 2-5k verschil in. Beetje jammer voor mijn stappenquest maar ook voor mijn weekpunten aangezien die gekoppeld is met WW. Niet dat ik de weekpunten ooit gebruik maar toch. :')

Wij zijn nu vijf weken verder en langzaam zijn we toe aan herhalende weekmenu's, we hebben een hoop recepten getest en een aantal zijn echt afgevallen. Geen succes, niet lekker of niet vullend. Dus blij dat we nu op het punt komen dat we zeker twee à drie weken gevarieerd kunnen maken. :D

En leuke bijkomstigheid, de weekboodschappen varieëren tussen de €50,- & €100,- met merendeels tussen de €50,- & €70,- euro. Ik vergeet altijd dat mealplannen en preppen ook qua geld enorm scheelt. _O-

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-25 09:52

Goed bezig kim

Geen ervaring met horloge om enkel dragen

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:57

Ik ben dinsdag bij een sportschool geweest.
De loods in Nieuwegein.
Ze hebben 2 programma's, 1 op 1 met trainer voor een half jaar. Dit is maar 1x per week met de trainer en de rest moet je zelf trainen. Bedrag is 2250 euro als ik het mij goed herinner.
Er is ook een mogelijkheid in een groep van 12 personen met 1 trainer voor 12 weken.
1x per week 2,5 uur samen trainen en daarnaast kan je in groepen trainen. Dat moet dan nog wel 2x per week. En dat is 1750 euro.
Er werd wel verteld dat je meer gaat doen dan alleen trainen. Gedragsverandering, wat eet je en dat soort dingen.
Ik vind het lastig te beslissen. Het is een hoop geld en ik weet niet of ik door mijn werk altijd 3x per week kan trainen en dan zeker die vaste avond. Als ik avonddienst heb dan kan ik dus niet.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:59

Dit klinkt dan niet als de juiste sportschool voor jou?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 11:04

Ik vind het ook wel veel geld hoor

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:13

Ik kan gaan wanneer ik wil en zolang als ik wil dat vind ik veel fijner dan vaste dagen. (al ga ik op dit moment wel op vaste dagen)

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:20

Ik heb ook een sportschool waar ik rittenkaarten kan kopen in plaats van een abo. Ik ben voor nu goedkoper uit met die rittenkaarten en kan toch gaan wanneer ik wil. Groepslessen zitten daar ook bij en dat vind ik heel erg leuk om te doen! Je wordt toch op een andere manier uitgedaagd zo.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:21

Pfoe, dat is wel veel geld.
Toen ik nog naar de sportschool ging liepen er altijd trainers rond, mocht je vragen hebben dan kon je bij hen terecht. Ook met diëtisten enzo, kon je bij de balie een afspraak maken en dan werd er met een trainer een complete schema gemaakt met wat je woog, vet percentage, welke oefeningen je kon doen en de diëtist hielp je met voeding, supplementen etc. Na 2 of 3 weken (volgens mij) werd je opnieuw geavalueerd om te kijken hoe het ging en of er dingen verandert moeten worden. Betaalde je niets extra's voor, zat gewoon bij de sportschool prijs in :j

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:44

Ik ben dan wel benieuwd waar jullie sporten.
Ik ben dus nog zoekende.
Ik heb gesport bij basic fit maar daar miste ik echt een stukje begeleiding.
En nu dus bij de Loods in Nieuwegein geweest.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 11:45

Ik sport niet

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:46

Ik zit bij Sport Society. Maar die zijn niet zo groot, hebben een paar filialen geloof ik.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:48

Ik zit bij basic fit, omdat m'n zusje daar sport. Maar ook daar mis ik begeleiding, al kan je voor €25 een personal trainer inhuren.