Al 10 dagen bloed plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Re: Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 11:45

Fijn dat je in goede handen bent - hopelijk geen snurkende of luid TV-kijkende kamergenoten gehad zodat je ook een beetje hebt kunnen slapen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 13:48

Wel goed dat ze je nu ook helpen en opnemen. Andere keren werd je zo lang aan het lijntje gehouden.

Volgde je 1e topic met verbazing soms.

Beterschap

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 14:08

Sjonge wat een pech joh! Gelukkig dat ze je (klachten) nu wel serieus nemen. Hopelijk gaat het herstel vanaf nu dan toch eindelijk inzetten!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-24 19:56

Ik ben weer thuis :j

Beetje dubbel gevoel aan over gehouden. Ik belde omdat ik pijn had, ondanks de paracetamol en tramadol. Werd opgenomen met vermoeden nierbekkenontsteking, ivm hoge hartslag en weer crp hoog, urine niet schoon. Nouja zou dus blijven om even in de gaten te houden en om de pijn beter onder controle te krijgen.
En natuurlijk AB.

Heb s nachts meerdere keren gebeld voor de pijn. Niks anders gekregen dan de paracetamol en tramadol die ik thuis ook gebruikte. Vanochtend heeft de verpleegkundige de arts gebeld of ik meer mocht, maar toen was hij al onderweg en zou dan kijken.

En die arts zei dat na het verwijderen van een dubbel j de pijn nog wel even kan blijven ivm beschadiging en dat dat na een paar dagen beter moet zijn. Heb extra tramadol zodat ik het weekend door kom en mocht weer naar huis.

En eerlijk gezegd ben ik dan ook liever thuis, want thuis neem ik soms 2 tramadols tegelijk, of sneller dan eigenlijk mag en dat kan in het ziekenhuis natuurlijk niet :=

Maargoed, heb dus weer antibiotica en de dubbel j is eruit, dus hopelijk word het nu gewoon snel beter :))

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 20:00

Ach meid, wat een gedoe.
Hoe gaat het met je misselijkheid? Lukt het al beter om te drinken en eten?
Hopelijk zakt de pijn snel af.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 20:00

Daar gaan we voor dat het nu snel beter wordt.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 20:03

No place like home, toch? Hopelijk gaat het nu WEL beter! :) Sterkte iig!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 20:07

Pff jeetje zeg, jij krijgt het wel voor je kiezen. Fijn dat je weer thuis bent nu iig en hopelijk gaat het vanaf nu elke dag een beetje beter.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-24 22:46

senna21 schreef:
Ach meid, wat een gedoe.
Hoe gaat het met je misselijkheid? Lukt het al beter om te drinken en eten?
Hopelijk zakt de pijn snel af.

Helaas nogsteeds elke dag overgeven. Sinds ik thuis ben ook alweer twee keer.
Eten en drinken gaat dus ook nogsteeds niet goed.

Na de operatie voelde ik me echt even goed, heb toen een bakje appelmoes leeg gegeten en een glas ranja. Niks aan de hand. Maar helaas, dat bleef dus niet.. Zou tijdens de operatie wat tegen de misselijkheid krijgen, denk dat dat goed geholpen heeft.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 22:54

Goh waarom geven ze je nu niks tegen de misselijkheid? Straks kots je je slokdarm en tanden kapot door je zure Maaginhoud! Pittig hoor. Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen nu die jj katheter er uit is en je ab hebt tegen een ontsteking.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 00:48

Ik heb medicijnen tegen de misselijkheid :j Metoclopramide en granisetron(?). Maar over het algemeen helpt dat niet genoeg, blijf overgeven en misselijk. Vergeleken met eerder gaat het wel beter, toen moest ik zeker 25x op een dag overgeven.. Maar nu nogsteeds wel een paar keer per dag.

Lig nu ook weer wakker van de pijn en heb ook al weer overgegeven %)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 06:31

Pfffffft wat een ellende meid.... :(:)

Je hebt wel weer als zoethoudertje gekregen dat het over een paar dagen beter moet zijn.... daar duimen we weer allemaal heel hard voor. Maar het klinkt zo jammer, alsof er niet eens iemand met kennis van zaken (vanuit het ziekenhuis) even goed er voor gaat zitten om echt eens uit te pluizen welke mogelijkheden er zijn om het allemaal wat comfortabeler voor je te maken :(:)

Het hele zaakje is bij jou van binnen toch vreselijk van de leg zachtjes aan zou je denken.... al weken spugen, steeds AB, een operatie, medicatie, nauwelijks eten..... is er ook wel iets van aandacht daarvoor, hoe je dat weer op kan bouwen qua vitamientjes / mineralen / pro-biotica enzo....?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 08:06

Jeetje wat balen. Hopelijk wordt het nu echt gauw beter want die hoop heb ik wel..

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 09:54

Och wat rot zeg voor je dat je je nog steeds zo beroerd voelt -O- . Heb je eigenlijk ook koorts?
Hoeveel glazen drinken kan je nu aan Daphne…en eten?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 10:24

Daphne__ schreef:
Ik heb medicijnen tegen de misselijkheid :j Metoclopramide en granisetron(?). Maar over het algemeen helpt dat niet genoeg, blijf overgeven en misselijk. Vergeleken met eerder gaat het wel beter, toen moest ik zeker 25x op een dag overgeven.. Maar nu nogsteeds wel een paar keer per dag.

Lig nu ook weer wakker van de pijn en heb ook al weer overgegeven %)

Hoelang slik je al metaclopramide? Op https://www.farmacotherapeutischkompas. ... clopramide staat maximaal 5 dagen gebruiken ivm kans op neurologische en andere bijwerkingen (en daarbij staat dit waarschijnlijk ook op het etiket, een cliënt van mij heeft dit als zo nodig medicatie).
Misschien de vraag neerleggen bij het ziekenhuis wat alarmsymptomen zijn bij langer gebruik, gezien er vaak niet voor niks staat dat je het maar 5 dagen op rij mag gebruiken.

Maar dikke knuffels voor jou :(:)

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 11:03

Misschien zetpillen voor de misselijkheid? Wat een ellende moet jij meemaken, ik hoop dat je snel weer wat beter voelt!!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 14:02

De Metoclopramide gebruik ik nu sinds.. 29 Augustus als ik het goed heb. Zie idd op het doosje staan dat je het niet langer dan 5 dagen mag gebruiken, "zonder overleg met de arts". Gisteren heb ik weer nieuwe meegekregen uit het ziekenhuis, dus denk dat ik dat dan kan zien als na overleg met de arts? :=

Ik heb idd zetpillen Metoclopramide. En daarbij nog gewone pillen granisetron, die mag ik er nog bij nemen.

Koorts heb ik momenteel niet. Afentoe verhoging, dan weer gewoon. Dat valt dus gelukkig mee tot nu toe.
Eten gaat bijna niet, half beschuitje met jam, zo'n half bakje appelmoes. Probeer verschillende dingen, maar de appelmoes en beschuit is eigenlijk het enige wat een beetje lukt. En met de appelmoes neem ik ook m'n medicijnen. Drinken hooguit twee glazen op een dag.

Ben nu 5 kilo afgevallen. Kan het missen, dat scheelt weer :+ Maargoed, gezond is dit natuurlijk niet.

Hoe eten etc weer op te bouwen, of nu uberhaubt voor elkaar te krijgen, daarvoor moet ik naar een diëtist. Maar dat was met de diëtist in het ziekenhuis ook al lastig, want ik houd gewoon weinig binnen.. Die 3 happen eiwit verrijkte appelmoes maakt dan ook niet veel verschil. En die is ook nog eens VIES vergeleken met gewone appelmoes.. Heel zuur. En om daar nou over te zeuren, als het maar goed is, maar als je al misselijk bent.. Dan maakt de smaak best veel uit :=

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 15:19

Ik vind het eerlijk gezegd onverantwoord dat je nu thuis bent. Je vochtbalans is totaal scheef, dat is voor je nieren ook niet goed. Nierbekkenontsteking….zonder koorts… ook bijzonder. Kijk dat de boel nog geïrriteerd is na de operatie dat kan, maar je zit nu op dag 4 na de operatie en zou je nu toch echt wel beter moeten voelen en meer kunnen binnenhouden dan je nu beschrijft want da’s veel te weinig.
Je zou via een infuus iig voldoende vocht binnenkrijgen.
Wat een gedoe zeg…zo sneu voor je!!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 15:38

Eens met paars.
Afvallen is dat niet hetzelfde als te weinig voedingsstoffen binnenkrijgen.
Artsen zien je maar enkele minuten en zijn niet altijd even scherp op medicijngebruik.
Ik weet niet of het klopt, maar waarschijnlijk doe je je beter voor naar artsen dan je je voelt. Dat doen de meeste mensen, maar is in dit geval echt niet handig.
Wanneer heb je de volgende afspraak met een arts?
Zeg hen dat je al zo lang weinig kunt eten en drinken, dat je veel bent afgevallen en dat je nu al langer dit medicijn gebruikt.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 15:44

Voordeel van bellen in het weekend is dat er een dienstdoende komt kijken. En die kijkt mss weer even met een frisse blik. En kan er weer een internist naar je kijken? Heeft een bredere blik dan een uroloog.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 15:45

paars schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd onverantwoord dat je nu thuis bent. Je vochtbalans is totaal scheef, dat is voor je nieren ook niet goed. Nierbekkenontsteking….zonder koorts… ook bijzonder. Kijk dat de boel nog geïrriteerd is na de operatie dat kan, maar je zit nu op dag 4 na de operatie en zou je nu toch echt wel beter moeten voelen en meer kunnen binnenhouden dan je nu beschrijft want da’s veel te weinig.
Je zou via een infuus iig voldoende vocht binnenkrijgen.
Wat een gedoe zeg…zo sneu voor je!!

Ik had onlangs ook nierbekkenontsteking zonder koorts. Ik heb nagenoeg nooit koorts. Dubbele longontsteking ook met 37,8 (en een crp van 200+)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 16:13

Eerstvolgende afspraak is 4 Oktober, maar ik denk dat die afspraak niet door gaat. Dat is namelijk de cystoscopie en dat lijkt me niet meer nodig.. En ik heb een afspraak op 22 Oktober, om te bespreken wat voor niersteen het was en moet van te voren 24 uur urine opvangen en inleveren. En dan hoor ik ook wat ze met de tumor op m'n nier willen.
Maar verder geen afspraken.

Dit is van de laatste keer SEH. Bacteriën vallen weer heel erg mee, net als de vorige keer.. Toen kreeg ik AB voor de zekerheid en kreeg ik daarna pas koorts etc.
Afbeelding

Me beter voor doen.. Ja, niet eens bewust denk ik, maar vaak voel ik ook echt minder pijn op het moment dat ik een arts oid spreek. Toen ik eerder galstenen had belde ik hysterisch huilend de HAP, omdat ik zoveel pijn had. Zo erg dat ze vroegen of ik wel zelf naar het ziekenhuis kon komen en vervolgens stap ik daar hartstikke kalm binnen.. En thuis komt de pijn gewoon keihard terug.

En ik voel me helemaal niet zo gestressed. Dat was voor m'n operatie ook, ik vond mezelf helemaal niet gespannen en de verpleegkundige vond me ook heel rustig, maar m'n hartslag was wel 170.. :=

Thuis ben ik zieker dan in het ziekenhuis zegmaar..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 16:16

Misschien krijg je door je verleden met artsen wel zo’n stoot adrenaline dat je gewoon even geen pijn voelt.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 16:19

Hoe is je cortisolniveau? Met een tumor op je bijnier zou je meer cortisol kunnen aanmaken. En cortisol kan een hoop ontstekingssymptomen verdoezelen en een hoop stress response geven terwijl je geen stress voelt. Dat verklaart misschien ook nog een en ander...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 16:33

Maar TS heeft geen bijniertumor, maar een tumor aan de bovenpool van de nier. En van een heel ander type dan waar je hormoonproductie van verwacht.