Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

san4nie

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 14:34

Tucktuck, wat voor werk deed je/ wat zoek je? Kan je wel een beetje genieten van de rust nu?

Zira, die bil en rug herken ik helaas. Ga denk ik een voedingskussen bestellen in de hoop dat dat voor de nachten wat helpt.

Wat een verschil XladyX!
Ik vind mijn buik soms al wat in de weg gaan zitten. Maar we hebben er natuurlijk geen enkele invloed op en het maakt ook helemaal niks uit.

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 15:08

San4nie ik deed administratie. En zoek ook weer iets in die richting. Maar het is inmiddels meer dan een maand geleden. Inmiddels heb ik mij erbij neergelegd. En het is goed, in het begin was ik echt zo beroerd dus helemaal goed voor mij en de kleine dit.

XladyX ik had het ergens wel verwacht ja. Vind het ook oprecht heel erg leuk.
En klinkt alsof jullie inderdaad al heel wat hebben gedaan.
Wat een klein buikje ook. Ik kan het niet meer verbergen en ben nu 16 weken.

Zira1994 oef kozijnen schilderen vind ik dan weer vreselijk. Maar mijn peettante vind dat leuk. Dus als de kozijnen binnen gedaan moeten worden kijk ik haar lief aan. Alles buiten is kunststof dus dat hoeft al niet meer.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 16:57

San4nie gefeliciteerd. Fijn een goed 20 weken echo!

Jammer Eskimo.

Welkom Jintex

Mooie auto Jolien. goede 20 weken echo gehad?

Zira1994 , ook een mooie wagen.

Prachtig huis Naomi_Jortje, dak is wel een grote uitgave. Maar dan kan het er wel weer jaren tegenaan.

Zebraatje klinkt als een hele fijne vakantie.

Sweetgirl1 fijn een extra Check.

Leuk Tucktuck, leuk een jongen. Vervelend werkeloos nu.

Mooi bescheiden buikje xlady.

Hier morgen de 13 weken echo en zaterdag geslachts echo, spannend.

Ik werk nu 32 uur en vriend 4 dagen van 9u, vaak wel langer.
Neem vanaf september 4u onbetaald verlof.
Denk na de bevalling betaald verlof als een dag per week inzet tot het op is en daarna 4u onbetaald zodat ik op 28u blijft.
Dochter gaat een dag per week opvang en een dag naar mn zus.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 18:32

Welkom nieuwe meepraters! En gefeliciteerd.

Eskimo, hopelijk snel een afspraak voor de extra controle en dan zal ik duimen voor jullie dat alles goed loopt. Sterkte met de onzekerheid voor nu!

Wij hebben vanmorgen een goede 20 weken echo gehad, toch altijd weer fijn. Nu dan ook echt maar aan de slag boven met het klaar maken van een peuter kamer voor de nu nog jongste. Dan kan die nog even wennen.

Wij werken beide 36 uur, in mijn sector is 4x9 geen optie, dus ik ben op dinsdag thuis met de meisjes en doe dan tussendoor wat administratieve taken of werk mail weg en ben verder telefonisch goed bereikbaar en maak zo mijn 4 uur. Mijn man doet iets soortgelijks en dan gaan de kinderen 3 dagen naar een fantastische gastouder.

Ik zag ook wat nieuwe auto’s langs komen, ook leuk om in de voorbereiding op het gezinsleven jezelf nog even te verwennen! Ik hoop in oktober een nieuwe auto te krijgen, heel benieuwd hoe dat gaat passen met 3 kindjes.

Ik zag ook nog een heel fraai huis langs komen, ik hou wel van dat soort huizen, maar dit is ook nog wel een serieus perceel zag ik! Hopelijk samen snel op 1 lijn!

Ik las iemand die een duo buggy van Deryan had gekocht, welke is dat? Ik heb mijn zinnen ook op een duo buggy gezet, maar worstel een beetje met het hoe en wat. Onze oudste was 1,5 toen de 2e kwam en dat hebben we prima zonder gered, maar ik denk dat ik het met 3 van die druktemakers wel fijn vind er 2 vast te kunnen zetten… Eerst dacht ik een duo wagen, maar die zijn wel significant duurder als een buggy.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 19:06

Wat gaan jullie snel ineens!

Wat een gaaf huis op Funda! Inderdaad een een flink perceel zeg.

Fijn dat je een goede 20 weken echo hebt gehad Inwonderland! Leuk he, om dan nu echt aan de slag te gaan met de kamer.

XladyX: Dat is nog een mooi bescheiden buikje zeg met 20 weken. Grappig dat er zoveel verschil in zit.

Zebraatje: Wat leuk een meisje!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 19:16

Ook onze kindjes zijn beiden met vlag en wimpel geslaagd voor de 20 wekenecho.
Het was wat moeizaam te zien door rondvliegende ledematen en geklier tijdens elkaars echo. Dan kwam er ineens weer een hoofd of een schaduw van de ander in beeld. :')
Ze is in totaal 2 uur bezig geweest maar uiteindelijk is alles goed gezien en in orde.

Naderhand toch wel wat tranen bij mij van opluchting.
Laten we het maar op de hormonen gooien.

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 19:21

Wat fijn Jolien dat de 20 weken echo goed was. Ik moest wel even gniffelen. Nu al lekker aan het klieren die twee.

Inwonderland ook fijn dat bij jou alles goed was!
Snap dat je met 3 kleintjes er 2 vast wil zetten. Helaas echt geen ervaring. Maar hopelijk vind je een goede oplossing.

Horsii spannend de 13 wegen echo en die werkweek klinkt mooi.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 19:21

2 uur!! :oo Dat is wel erg lang! Zou niet eens zolang mijn plas kunnen ophouden :+ . Maar fijn dat ze beide gezond zijn! Dat is altijd weer een opluchting.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-24 19:45

Gefeliciteerd met de goede 20 weken echo in Wonderland en Jolien! Haha nu al twee boefjes Jolien. Die gaan later met z’n twee mooi de boel op stelten zetten. *\o/*

Achja ik vind het verven nog niet zo erg, maar het schuren wel echt verschrikkelijk ! :o

Wat een mooi bescheiden buikje Lady. Dit is mijn buik bij 18 week
Afbeelding

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 19:49

Jolien87 schreef:
Ook onze kindjes zijn beiden met vlag en wimpel geslaagd voor de 20 wekenecho.
Het was wat moeizaam te zien door rondvliegende ledematen en geklier tijdens elkaars echo. Dan kwam er ineens weer een hoofd of een schaduw van de ander in beeld. :')
Ze is in totaal 2 uur bezig geweest maar uiteindelijk is alles goed gezien en in orde.

Naderhand toch wel wat tranen bij mij van opluchting.
Laten we het maar op de hormonen gooien.

Wat fijn! Flinke zit/lig dan zo’n echo. Ik zie het geklier ook al voor me.
Bij mij rollen de hormonen ook bij elke echo over m'n wangen. En de laatste weken sowieso best snel. :o

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 20:25

Fijn inwonderland en Jolien ,een goede 20 weken echo.

Mooi buikje zira.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 20:43

Ik heb niet alles gelezen, globaal er snel overheen. Jullie gaan me nu echt even te snel en het gaat hier niet zo goed.. :=

Jullie hebben wel kleine buikjes zeg. Ik draag beiden echt heel erg aan de voorkant en mega opgezwollen buik, dus je ziet het echt al goed hier. Dit is mijn buik met 20,5 week, had hier ook wel last van m'n darmen, dus het was hier wel extreem erg opgezet. _O- Ik ben morgen 22 weken.
Afbeelding

Inwonderland schreef:
Ik las iemand die een duo buggy van Deryan had gekocht, welke is dat? Ik heb mijn zinnen ook op een duo buggy gezet, maar worstel een beetje met het hoe en wat. Onze oudste was 1,5 toen de 2e kwam en dat hebben we prima zonder gered, maar ik denk dat ik het met 3 van die druktemakers wel fijn vind er 2 vast te kunnen zetten… Eerst dacht ik een duo wagen, maar die zijn wel significant duurder als een buggy.

Deryan rolo x2 (de normale, niet de xl versie) Ken 2 mensen met die wagen en ze zijn er beiden vol over te spreken. Ik heb er dus nog adapters bij kunnen krijgen voor een maxi cosi, maar die maken ze helaas niet meer.

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 21:42

Mijn buik is wel vergelijkbaar met die van jou hoor Joanieke. Ik draag inderdaad ook erg naar voren. Vind ik persoonlijk ook het mooist maar je hebt er zelf helemaal niks over te zeggen.

Wat fijn dat jullie allebei een goede 20 weken echo hadden Jolien en Inwonderland.

En leuk al die nieuwe auto’s overal! Ik heb net voordat ik zwanger werd een nieuwe auto gekocht, totaal geen gezinsauto trouwens :+. Mijn vriend werkt bij BMW dus hij rijdt dat merk ook van de zaak en ik een Mini Cooper. Wel een 5-deurs gelukkig.

Afbeelding

Naomi_Jortje Ik vind het ook een mooi huis, maar snap ook de “bezwaren” van je vriend. We wonen niet zo gek ver van elkaar af als je het zou kopen. Woon je nu ook al in Budel?

Ik werk 32 uur en mijn vriend minimaal 46 uur per week - ook altijd op zaterdag. Merk dat ik het toch wel pittig vind met een jong gezin, zeker met de reistijd erbij (voor mij 2 uur per dag). In mijn functie is er in principe geen mogelijkheid om vast minder uren te werken, dus ik moet even kijken hoe ik het ga doen als de kleine er straks is. Hopelijk kan ik ook mijn betaald ouderschapsverlof gunstig inzetten.

Hier verder geen ervaring met een duo wagen.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 22:01

Dit topic gaat ineens hard.
Wat fijn van de goede echo’s! 2 uur klinkt als een pittige zit, maar fijn dat alles goed is!
Dat huis op funda is prachtig. En leuk al die nieuwe auto’s.
Hier een nieuwe leasebak besteld toen ik wist dat ik zwanger was (en m’n contract is aflopend). Deze komt eind van de maand binnen (een groene Peugeot 308).
Hier werk ik nu 40 uur per week. Na het wettelijk verlof ga ik 30 weken lang 28 uur werken op basis van die 70% regeling. Na de zomer 2025 kijken we wel verder :)
We hebben net een informatieve sessie over borstvoeding bijgewoond, om ons alvast te oriënteren, aangezien het mijn voorkeur heeft.

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 23:23

Hoi allemaal,

Ik lees al van het begin mee, maar wil nu ook wel komen meepraten :D ben normaal meer een meelezer, dus wel even kijken of dat ook lukt :=

Ik ben nu 18 +1 weken zwanger van ons eerste kindje en gelukkig weinig klachten tot nu toe. Rijd nog steeds 2x per week op mijn verzorgpaarden en op vermoeidheid na dus nog geen beperkingen. Buikje begint al mooi te groeien en sinds vrijdag ook heel af en toe het gevoel dat ik de baby voel. Heb een voorliggende placenta, dus kan nog even duren voor ik het beter ga voelen. Geslacht willen we wel weten, maar weten nog niet of we die gaan delen. We wachten daarvoor ook op de 20-weken echo :o nog 1,5 week geduld :D

Fijn te lezen dat het bij de meeste hier goed gaat en steeds neer mensen het geslacht te weten komen en met de kinderkamers bezig zijn! Wij gaan ons daar vanaf de 20- weken echo meer mee bezig houden

Qua werk ga ik van 4 naar 3 dagen en mijn vriend van 5 naar 4 dagen. Mijn ouders en schoonouders passen elk 1 dag op en dan zal ons kind nog 1 dag naar de opvang gaan

Zal morgen vanaf mijn computer ook even het lijstje aanvullen, dat gaat wat lastig vanaf een mobieltje xD

Mijn buikje met 18 weken:
Afbeelding

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-24 00:02

Mooie auto ook Marlou. Scheelt dat hij vijf deuren heeft haha.
Kan me voorstellen dat je zoveel werken pittig vind met een jong gezien!

Welkom Maliejane! Leuk wij lopen bijna gelijk en ook hier zaterdag het idee het voor het eerst te hebben gevoeld maar ook voorliggende placenta haha. Qua werk gaan we het ook precies hetzelfde doen

Domi_94 heb je wat aan de informatie over borstvoeding gehad? Het heeft ook mijn voorkeur.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 07:45

Interessant om te lezen wat jullie allemaal qua werk gaan doen!

Het huis en de tuin zijn echt top, uitbouwen zou eventueel kunnen maar ik weet van de bewoners voor deze bewoners dat hun tienerzoon op een gegeven moment naar een van de kamers in de kelder is verhuisd, dus dat is ook nog een optie. Nog even een weekje goed over nadenken dus, ook wat we willen bieden.

Leuk een jongen Tucktuck! Mijn vriend heeft een voorkeur voor jongen, mij maakt het niet zoveel uit.

Fijn dat jullie een goede 20 weken echo hadden Inwonderland en Jolien!

Welkom Maliejane!

En ik zag een aantal mooi buikjes voorbij komen, leuk! :D

@Marlou we wonen nu in Budel-Schoot, waar wonen jullie ergens?

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 10:29

Welkom Maliejane!

Wat gaat er niet zo goed J0anieke?

Even een ego-klaag postje van mij hoor. Ik ben enorm verkouden geworden en zo hoesten in combinatie met misselijk zijn is niet zo’n lekkere combi. Was eigenlijk onderweg naar werk, maar m’n ene afspraak bleek ziek en de andere vroeg of het ook via teams kon. Dus ben omgekeerd, heb suprimal gehaald en ben na de teams afspraak weer m’n bed ingedoken. De tv is m’n vriend vandaag denk ik.

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 10:33

Welkom aan de nieuwe dames!

Qua werk en opvang zijn we op dit moment daarmee aan het puzzelen.
Ik werk 32 uur en zoals het nu lijkt kan ik 32 uur blijven werken. Mijn man werkt 36 uur. We werken beide onregelmatig.
Moet binnenkort even in gesprek gaan op het werk wat mogelijk is qua beetje vaste dagen..
We hebben nu voor 2 dagen in de week kinderopvang aangevraagd maar met de planning die we zelf hebben gemaakt zou 1 dag ook nog wel willen. Zijn moeder wil ook een vaste dag oppassen. Met het inzetten van ouderschapsverlof zitten we nu nog een beetje. Daarmee kunnen we ons kindje nog even langer thuishouden denk ik.

Ik begin steeds meer beweging te voelen! Waar er eerst weken tussen de eerste bewegingen zaten begin ik hem de laatste paar dagen elke dag wel iets te voelen.

Mooie auto’s hebben meerderen van jullie gekocht <3
M’n man heeft wel een gezinsauto die groot genoeg is. Nu willen we juist mijn kleine zuinige auto gaan vervangen voor een andere kleine auto waar m’n man ook lekker in rijdt. Zodat de gezinsauto gebruikt wordt voor degene die die dag met ons kindje is en de ander met de kleine auto naar het werk kan.

Mooie buikjes komen er voorbij! Mijn buik is met 21 weken nu ook best wel gegroeid, maar met bijv mn collega die 11 dagen voorloopt of andere dames van Zwangerfit met hetzelfde termijn die van hun tweede zwanger zijn, vind ik mijn buik ineens niet meer zo groot :')
Toch even een foto:
Afbeelding

Onze laatste kamer in huis hebben we deze week eindelijk afgekregen, nu wordt het wel tijd voor de babykamer :D waarschijnlijk vanavond in een babywinkel in de buurt even kijken voor de meubels

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 11:26

San4nie, vervelend. Beterschap

Mooi buikje pieneappel.
Fijn aan de babykamer beginnen.

Hier een goede 13 weken echo gehad net.
Iemand handig met de nub?
Totaal geen idee qua geslacht.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-24 13:02

Beterschap San4nie! Lekker rustig aan doen en lief voor jezelf zijn!

Mooi buikje pieneappel. Leuk dat je steeds meer beweging voelt! En vanavond lekker babyshoppen, veel plezier !

Fijn de goede echo Horsi! Heb niet veel ervaring met de nub helaas

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 14:49

san4nie schreef:
Welkom Maliejane!

Wat gaat er niet zo goed J0anieke?

Even een ego-klaag postje van mij hoor. Ik ben enorm verkouden geworden en zo hoesten in combinatie met misselijk zijn is niet zo’n lekkere combi. Was eigenlijk onderweg naar werk, maar m’n ene afspraak bleek ziek en de andere vroeg of het ook via teams kon. Dus ben omgekeerd, heb suprimal gehaald en ben na de teams afspraak weer m’n bed ingedoken. De tv is m’n vriend vandaag denk ik.

Enorm drukke weken gehad. Ben lichamelijk helemaal gesloopt, maar zowel op werk als privé willen mensen alleen maar dingen van me. Heb t gevoel dat ik op standje overleven sta. Vanmorgen keek ik op de kalender en ik krijg t gewoon benauwd van alles wat er nog op staat. Daarnaast heeft m'n zoontje ook al een paar weken rode uitslag in z'n nek en ik kreeg t niet voor elkaar om een afspraak met de huisarts te maken. Die heeft vandaag gelukkig eindelijk de foto's beoordeeld en kan zo hormoonzalf gaan ophalen.. Hoop dat t gaat helpen want t is de afgelopen 3 dagen 2x zo erg geworden..
Door de stress en de drukte heb ik dit kindje ook minder gevoeld de afgelopen week en dat baarde me zorgen. Gister avond en net met middag dutje begon hij gelukkig weer fanatiek te bewegen..

Edit: nou de kleine zit wel goed. Heb net voor t eerst zelfs m'n buik zien bewegen (zelfs op film kunnen krijgen). <3

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-24 15:57

Gadsie wat vervelend Joanieke! Gelukkig nu zalf voor je zoontje, hopen dat het helpt. Gelukkig de kleine ook weer gevoeld. Wat bijzonder dat je je buik al zag bewegen !

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 16:28

Ik denk dat ik dat ook even nodig had. Voel me emotioneel gelijk een stuk beter. Die hormonen gaan echt van hot naar her, dus ik geniet maar even van dit blijere gevoel zolang het duurt. _O-

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 22:45

Zira1994 schreef:
Mooie auto ook Marlou. Scheelt dat hij vijf deuren heeft haha.
Kan me voorstellen dat je zoveel werken pittig vind met een jong gezien!

Welkom Maliejane! Leuk wij lopen bijna gelijk en ook hier zaterdag het idee het voor het eerst te hebben gevoeld maar ook voorliggende placenta haha. Qua werk gaan we het ook precies hetzelfde doen

Domi_94 heb je wat aan de informatie over borstvoeding gehad? Het heeft ook mijn voorkeur.

Leuk dat we zoveel overeenkomsten hebben en vrij gelijk opgaan, best bijzonder :D

@J0anieke sterkte met de uitslag van je zoontje, hopelijk helpt de zalf goed en trekt de uitslag snel weg. Heeft hij er ook jeuk aan of valt dat nog mee?

En iedereen nog bedankt voor het welkom :D Bij deze vul ik gelijk weer even het lijstje aan:

J0anieke - uitgerekend 17 oktober - jongen
XladyX - uitgerekend 20 oktober - jongen
Pieneappel - Uitgerekende datum: 22 oktober - Jongen
Equitation - Uitgerekende datum 26 oktober - geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Marlou91 - Uitgerekende datum: 26 oktober - Jongen
San4nie - Uitgerekende datum: 26 oktober -wij houden het geslacht een verrassing
Zebraatje - uitgerekende datum: 27 oktober - meisje
Domi_94 - uitgerekende datum: 28 oktober - geslacht nog onbekend
Jolien87 - uitgerekende datum: oktober - Tweeling: jongen & meisje
Sweetgirl1- uitgerekende datum 2 november ( eerst schatte ze het 30 okt ) - geslacht nog onbekend, mn vriend wil graag een jochie
Inwonderland - uitgerekende datum 4 november - Er is nog discussie over geslacht weten
Krabburger- uitgerekende datum 7 november- geslacht bijft onbekend
Zira 1994 -Uitgerekende datum: 11 november - Meisje
Maliejane - Uitgerekende datum: 12 november - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten maar nog onbekend of we dit met anderen gaan delen.
xLeoniee - uitgerekende datum: 19 november - Jongen
Tucktuck - uitgerekende datum : 26 november - jongen
Horsii - Uitgerekende datum: 16 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Eskimo - Uitgerekende datum: 17 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Sannens - Uitgerekende datum: 18 december
Jintexx - Uitgerekende datum: 20 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Hennos -Uitgerekende datum: 22 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Masyo - uitgerekende datum: 22 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Solleke_Noah - Uitgerekende datum: 3 februari - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Naomi_Jortje - Uitgerekende datum: 9 februari - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten