Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 12:52

Rondje Boswinkel/Ijsselland mtb route groen was een succes, prachtig omgeving en dat een half uurtje van huis. Nu mag ik thuis niet klagen, maar een keer wat anders is wel super tof.

Vrijdag staat er 100km gravel op de planning en zaterdag een social ride vanuit NIjverdal op de racefiets van 50km, dus mocht er iemand mee willen, initiatief via linkmyride en fietsvrouwen.cc
Heb dus wegbandjes gekocht voor de gravelbike, ga vrijdagavond wisselen en is kijken of dat bevalt. Ik die totaal niet op de weg wil fietsen, hoppa principes overboord blijkbaar :P

T2T lekker hoor dat het zo goed gaat, hopelijk houdt je knie zich koest!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 13:54

Mooie plannen Marlies :j
En met het huidige weer kan het alleen maar genieten zijn .
Mijn k ie is zeker niet 100% , heel af en toe voel ik wat. Bij een gekke draai bv .
Maar het trainen gaat pijn vrij , dus bouw langzaam op .
En vandaag is mijn pakket uit Engeland aangekomen .

Afbeelding

Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 15:12

Begreep ik idd, maar fijn dat je knie iig pijnvrij is qua training. Hopelijk wordt de rest ook stabieler.

Mooi box! Super fijn om je fiets zo beschermd mee te kunnen nemen.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 16:07

Ik moest een hoop bijlezen. Leuk dat het topic zo actief is.

Eindelijk een meeting! Dat idee is al zo vaak geopperd, mooi dat het er nu dankzij Zebra van komt +:)+

Mooie box T2T, ziet er profi uit met je naam erop. En ik heb je medailles vaker gezien, maar nog nooit gezien dat het er zóveel zijn :wow:

Veel plannen Marlies, ben benieuwd hoe het wegsetje erbij bevalt :D

Ik heb eindelijk het fietsplezier weer hervonden. Komend weekend staat ook (al langer) een lange toertocht van de tour de france femmes gepland, waar ik gelukkig dus met plezier voor heb kunnen trainen. De TDFF finisht maandag in mijn woonplaats en dat geeft een hoop energie, het zoemt in de Haagse wielerwereld :):)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 16:15

Leuk Leeslampje, ik had de toertocht zien staan, voor mij veel te ver en op de weg, dus niet in de planning. Maar zaterdag fiets ik dus met Kirsten van Fietsvrouwen, zij woont vlak bij mij ;-)

Fijn dat je weer je plezier terug hebt, zo balen een dipje maar mega goed dat je die overwonnen lijkt te hebben.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 16:28

Dankjewel Marlies, ik ben er ook blij mee. Achteraf denk ik dat ik een beetje oververmoeid was en met een lege batterij is fietsen geen pretje...

Leuk dat je met de Fietsvrouwen op pad gaat! Die volg ik wel op Facebook, maar doe nooit mee aan activiteiten omdat dat voor mij vaak te ver weg is... Ik vind het een fijne community :)

Volgende week fiets ik met LIV van Eindhoven naar Valkenburg voor het kijken van de start van de 4e etappe TDFF. Volgens mij fietst dan ook een groep Fietsvrouwen mee.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 06:41

leeslampje schreef:
Mooie box T2T, ziet er profi uit met je naam erop. En ik heb je medailles vaker gezien, maar nog nooit gezien dat het er zóveel zijn :wow:

Ik heb eindelijk het fietsplezier weer hervonden. Komend weekend staat ook (al langer) een lange toertocht van de tour de france femmes gepland, waar ik gelukkig dus met plezier voor heb kunnen trainen. De TDFF finisht maandag in mijn woonplaats en dat geeft een hoop energie, het zoemt in de Haagse wielerwereld :):)

Thanks <3
Alle medailles die links hangen zijn met name van hardloopwedstrijden en toertochten .
De belangrijkste hangen toch wel rechts , van Ironman 70.3 en Ironman 140.6 wedstrijden .
Het is een leuke herinneringswand zo . :j
Ben ook nog op zoek naar een soort wandgarderobe waar ik de verschillende rugzakken van
wedstrijden op kan hangen .

Leuke plannen hier in de groep al voor het weekend .

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 08:24

Super leuke plannen en al gereden ritten hier!

Gaaf dat er toch wat activiteiten om de Tour de France Femmes heen georganiseerd worden. Echt bijzonder dat ze groot deel in Nederland fietsen.

Voor mij is het nog pootje omhoog op de bank, maar vermaak me prima met de Olympische Spelen.
29 september ben ik vast weer fit, ga graag mee op racefiets of gravel.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-24 09:42

@ Time, wat een mooie box. Daar zou ik me ook wel veilig mee voelen om mijn fiets in te vervoeren. Deze geeft wel vertrouwen wanneer ze gaan gooien bij de bagage afhandeling.

@ Leeslampje, wat fijn dat je weer op de fiets zit en dat je er weer plezier in hebt. Nu lekker met het koppie in de wind genieten!

Ik ben morgen vrij en dan denk ik dat ik het bos induik met Eucalypta. Van het weekend ga ik naar Limburg om vanuit daar naar een klein plaatsje met de ‘Q’ te fietsen in Duitsland. Soort minivakantie :o

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 10:02

Even weer bij gelezen. Wat een boel leuke berichten. Het lijkt goed te gaan hier.

Ik heb pas vier dagen Castlefest achter de rug. Ben nog wel moe, maar morgen fiets ik naar een vriendin in Almere. Ik wil op de terugweg een stukje omfietsen om ook langs kasteel De Haar te fietsen.(Voor foto's als dit lukt) Maar betreft het weer heb ik er wel zin in om een stukje te fietsen.

29 September is Duuve te gek. In de plaats Duiven. Aangezien ik er zelf achter de kraam sta kan ik niet mee. Maar laat het vooral door gaan als dit de datum is. Ergens kan ik vast wel een keertje mee XD.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 12:39

Plannen voor dit weekend is in ieder geval vrijdag naar de Veluwe met een vriendin om te fietsen :j echt even zin in en ben ik ook wel even nodig. Ik voel mij daar erg thuis dus dat gaat genieten worden.

Nu hopen dat het weer niet al te gek gaat doen.

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 15:33

Ik ben er ook weer, iedereen is lekker aan het fietsen zo te lezen. Las nog iets over de meeting, de 29ste is voor mij prima :D race of mtb maakt mij niet uit.

@zebra waar op de Veluwe gaan jullie fietsen?

@maaike fijn dat je Eucalypta weer hebt!

@Thami gelukkig genoeg vermaak door de Olympische spelen, vind het zelf ook echt heel leuk om sporten te kijken die normaal niet op tv komen zo als het kajakken en gisteren het 3 x 3 basketbal.

Fietsen staat hier op een laag pitje. Merk dat ik na het werk echt moe ben/ lamme benen, hoop dat dat straks weer een beetje bij trekt. Er is ook veel personeel met vakantie dus het is op dit moment aardig aanpoten. En waar het andere jaren in de vakantie wat rustiger werdt, blijft het nu maar door lopen. Voor het bedrijf fijn natuurlijk, maar mocht van mij wel wat minder :o

Heb vanochtend wel mijn racefiets naar de fietsenmaker gebracht voor zijn laaste aankoopsbeurt. Hoop dat ik hem straks weer op kan halen en dan vanavond nog even een klein rondje kan fietsen. En zondag gaan vriend en ik zowizo met de mtb oppad. Nog even bedenken waar we heen gaan, iemand nog een leuk idee?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 16:25

Ik ga naar de veluwezoom aangezien diegene die meegaat geen mtb heeft wordt het wel een route over de weg/fietspad. Maar aangezien ik over dik 2 weken toch ook nog daar op vakantie ga pak ik dan wel de mtb routes.

Vervelend hé drukte op werk.... ik merk het ook wel dat ik een beetje klaar ben met werk en niet kan wachten om straks 1,5 week grotendeels alleen in de natuur door kan brengen.

Wat vooral nu veel energie kost zijn wat kinderachtige zaken op werk waar we eigenlijk totaal niet mee bezig willen zijn. Ben best wel klaar met dat negatieve gezeur op elkaar. En mijn sociale batterij is ook wel wat op. Vorig jaar ben ik best veel alleen geweest, maar had ik hele stabiele mensen om mij heen en het was zo lekker dat ik niet hoefde na te denken over vriendschappen en relaties en dat gaf zoveel minder stress.

Nu ik weer wat nieuwe vriendschappen heb speelt de angst dat mensen weggaan ook weer wat op en zoek ik weer meer bevestiging. Maar ook angst of mensen wel te vertrouwen zijn na alle ellende van de afgelopen jaren. Dus ik denk dat een fietsvakantie en weg van huis wel goed zullen zijn.

Ik probeer nu ook wat meer te fietsen om de negatieve gevoelens eruit te sporten. Zeker omdat ik weet dat ik mij beter kan voelen dan dit. En toch wat meer de wifi op mijn privé telefoon uit daardoor ga ik ook minder focussen op wat anderen van mij vinden. Gelukkig heb ik nog een werltelefoon voor bokt, aangezien dat altijd toch wel ontspanning biedt.

Nou ja ik hoop vooral weer even positief op te laden in mijn vakantie. Ik kijk er zeer naar uit. En ook om natuurlijk weer heerlijke routes te pakken.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 17:11

:(:) Zebra, lekker gaan fietsen en wat anderen van je vinden letterlijk even achter je laten.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 22:35

@leeslampje

Helemaal gelijk in , ik hoop mijn positieve flow weer goed terug te vinden!

--

Nu zie ik dat ik al een tijdje niks gepost heb terwijl de benen buiten werk om zeker niet stilzitten.

In ieder geval vorige week een rit van 76 km gedaan, dat ging goed voor mijn idee. Wel een goed gevoel dat ik de 100 wel ga halen. Ik had zeker nog wat energie over ( op mijn bips na die was er wel klaar mee)

Vandaag een ronde van 63 km gedaan. Op één van de routes die ik wel eens fiets is vrij recent een wolf gespot en ik heb een haat liefdesverhouding met de wolf , maar ik wil er graag eens één zien. Dus 2 routes gepakt waar ze mogelijk kunnen zitten. Helaas geen wolf gezien , en het was toch wat te warm. Daardoor niet goed kunnen eten , en tja dan raad je het al dan wordt het een moeilijk verhaal om lekker door te trappen. Ik kreeg echt niks weg dit keer... Ik train daar normaal ook op zodat het knopje omgaat wat betreft eten. Maar goed we hebben gefietst en dan ben ik al blij.

En ik blijf toch wat last houden van mijn knie, ik moet heel rustig beginnen dan gaat het goed. Maar vandaag ook weer te snel waardoor ik een vervelend kramp gevoel krijg in het linkerbeen. Hoe prachtig ik deze fiets ook vind , ik heb het idee dat qua afstelling het toch niet helemaal past. Of het komt nog steeds door die knie, maar het is zo wisselend. Eerst maar een bikefitting voordat ik een nieuwe ga bestellen wat nu past. In ieder geval ga ik mijn knie maar tapen of dat wat rust geeft tijdens het sporten.

Nu is het wel tijd om langzamerhand te gaan slapen zodat mijn lijf en knie kan herstellen.

Oh nog wel een grappig verhaaltje over vandaag. Ik dacht slim te zijn door een stuk af te snijden door wat land heen , officieel een wandelpad , maar ik dacht wie is hier nu met deze temperaturen. Ligt er ineens echt een mega plas op het grasgedeelte. Hele weg geblokkeerd. Lang gestaan met wat ga ik nu doen? Teruggaan had ik geen zin meer in dat was best ver. Ik was aan het nadenken of natte voeten het waard waren , maar ik lette al niet goed op en er kwam al water in mijn schoenen. Tja dan er maar vol doorheen , met als vervolg behoorlijk natte sokken -O- Ach , toen kwam mijn zelfspot weer boven en heb ik toch even staan lachen. Sokken uit en met blote voeten verder. Schoenen zijn helaas ook niet droog gebleven dus die moeten maar wat extra aandacht de komende dagen. Echt weer een actie voor mij.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 09:21

Goedemorgen :O

leeslampje schreef:
Dankjewel Marlies, ik ben er ook blij mee. Achteraf denk ik dat ik een beetje oververmoeid was en met een lege batterij is fietsen geen pretje...

@Leeslampje ; wel herkenbaar hoor :j

@Tham; Heerlijk , de Olympische spelen volgen *\o/*
Als de TV aanstaat , dan is het dit !
En hoe dubbel het eigenlijk is , nu zijn zoveel landen vereend , sporten samen , genieten van de atleten.
En in andere delen van de wereld is oorlog -O-

Leuke plannen Maaike :j

@Leeslampje , een bikefitting klinkt als een verstandig iets :(:)

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 21:45

Vandaag lekker naar een vriendin gefietst. Ik wilde vakjes vullen en dat heb ik ook meteen goed gedaan. 42 nieuwe vakjes.

De route was ook opzich wel leuk om te rijden. Met hele snelle stukken en door kleine dorpjes dat helemaal niet snel ging. Wel echt genoten op de heenweg van alles.

Op de terugweg hetzelfde. En lekker genieten van het uitzicht overal. Echter had ik vol wind tegen en dit deed mij niet veel goed. Ik was duidelijk niet gewend langere afstanden te fietsen. Totaal net geen 140km.

Wat ik trouwens moest doen is dat ik naar kasteel De Haar ben gefietst om foto's te maken. Ik heb daar namelijk een aantal keren een fantasy festival gehad met de naam Elfia. Vroeger EFF (Elf Fantasy Fair)

Op mijn Stava heb ik de foto's geplaatst.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 06:48

Gothico schreef:
Vandaag lekker naar een vriendin gefietst. Ik wilde vakjes vullen en dat heb ik ook meteen goed gedaan. 42 nieuwe vakjes.
Op mijn Stava heb ik de foto's geplaatst.

Vakjes vullen ?
De foto,s heb ik idd op Strava gezien , gaaf hoor .

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 16:05

Ik kom ook weer onder mijn steen vandaan :P

Hele mooie box T2T en die medailles _/-\o_

@Gothico, dat is een flink eind zeg! Kasteel de Haar is zo'n 20-25 km op de fiets bij mij vandaan. Mooi fietsen daar. Vroeger zat daar een ontzettend leuk pannenkoekenhuis, maar dat is nu een bistro-achtig iets geworden. Wel goede appeltaart :D

@Zebrastreep ook lekkere km's gemaakt lees ik! Tapen kan inderdaad wel verlichting geven en een bike fitting of het afstellen van je plaatjes kan ook zeker helpen.

@Laran, je fiets alweer terug? Ik probeer thuis ook zoveel mogelijk mee te pakken van de OS. Vind het zo knap dat al die atleten op dergelijk niveau presteren en zelfs nieuwe records halen.

@Leeslampje/MarliesV, dank voor de tip. Ik heb Fietsvrouwen gelijk toegevoegd op Insta :o

Hier afgelopen week 3x op pad geweest met de racefiets. Stukjes van zo'n 55-60 km. Fijne avondritjes met lekkere temperatuur. Ik ga niet zo goed overdag met 25+ graden, dus vroeg in de ochtend of in de avond vind ik fijner.

Ik had alleen afgelopen weekend mijn benen iets te zwaar getraind in de sportschool en die voelen nu nog steeds moe aan. Gisteravond heb ik er echt doorheen moeten fietsen en ik was mijn puffertje vergeten te gebruiken, dus dat was niet echt slim :') . Uiteindelijk nog een gemiddelde van 29,3 gereden, dus ik blijf gelukkig wel met de week vooruit gaan. Doel is eigenlijk om ooit met de mannengroep hier op pad te gaan, maar dan moet ik toch echt wel 36 kunnen rijden over langere afstanden. Voorlopig wishfull thinking _O-

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 16:27

@T2T, Ik doe vakjes vullen via stathunters.com dat gelinkt is aan Strava. De hele wereld is in vakjes verdeeld van één bij één kilometer en als je erdoorheen komt heb je een vakje gevuld. Zo kom ik altijd op plekken waar ik nog niet ben geweest. (Ik wilde geen vakjes vullen zoals vrienden van mij, maar doordat ik nieuwe dingen zie toch blijven doen)

En ben trots op de foto's, ook omdat ik meestal niet stop als ik door wil rijden. Maar voor sommige mooie dingen stop ik nu wel.

@Padoertje, De omgeving daar is zeker mooi. Op het moment alleen wel last gehad van hoogstaand riet. Onderwegnog twee ligfietsers gespot en mee gesproken die ook lekker aan het toeren waren en vonden het er ook mooi. Als ik geweten had dat ik daar ook een lekkere appeltaart kon scoren had ik dat misschien wel gedaan. Al had ik er ook al eentje op bij die vriendin.

Als het weer meehelpt hoop ik nog een keer naar Marken te fietsen en dan heb ik mijn vakantie tochten weer bijna gehad.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 20:16

@Gothico , ik had al een vermoeden dat het zoiets was . :j
Goed bezig dus .

@Padiertje , thanks +:)+
Mooi kilometers gemaakt in een week .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 19:58

Vandaag toch even lekker mijn hoofd leeggemaakt met alvast even kort verkennen op de Veluwe. Vriendin mee die er nog nooit geweest was. Niet een heel groot rondje , en ook niet heel lang maar voldoende om even een grote glimlach op mijn gezicht te krijgen.

Wat klimmentjes gedaan met een hoop lol en vooral lekker hard naar beneden. Niet echt een duidelijke route gefietst, maar een beetje her en der. Maar goed ondanks de regen wat we zo nu en dan hadden echt even heel fijn van genoten.

Afgesloten met een lekker ijsje en toen weer terug naar huis.

Ondanks dat ik gisteren een lastig gesprek heb gehad, en nog met iemand in gesprek moet was dit wel even heel fijn!

26 augustus ga ik die kant weer op voor een vakantie, ik kijk er erg naar uit!

Edit: even om rekening mee te houden, de Posbank is niet meer geheel toegangelijk voor auto's en motoren. Aantal parkeerplaatsen zijn niet meer te bereiken. Mocht er nog iemand gaan even goed kijken waar je nog wel en niet mag komen als je de auto ergens kwijt moet. De parkeerplaats aan de steeg waar je ook kunt starten met de MTB is nog wel bereikbaar. op de fiets mag je uiteraard wel overal komen. En misschien voor de wielrenners wel leuk , de bekende haarspeldbochten zijn nu dus voor een deel autovrij dus daar kun je nu lekker naar beneden crossen zonder bang te hoeven zijn voor auto's. Ik ga er denk ik in mijn vakantie ook zeker even naar beneden.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 20:09

Zebrastreep schreef:
Vandaag toch even lekker mijn hoofd leeggemaakt met alvast even kort verkennen op de Veluwe. Vriendin mee die er nog nooit geweest was. Niet een heel groot rondje , en ook niet heel lang maar voldoende om even een grote glimlach op mijn gezicht te krijgen.

Wat klimmentjes gedaan met een hoop lol en vooral lekker hard naar beneden. Niet echt een duidelijke route gefietst, maar een beetje her en der. Maar goed ondanks de regen wat we zo nu en dan hadden echt even heel fijn van genoten.

Afgesloten met een lekker ijsje en toen weer terug naar huis.

Ondanks dat ik gisteren een lastig gesprek heb gehad, en nog met iemand in gesprek moet was dit wel even heel fijn!

26 augustus ga ik die kant weer op voor een vakantie, ik kijk er erg naar uit!

Edit: even om rekening mee te houden, de Posbank is niet meer geheel toegangelijk voor auto's en motoren. Aantal parkeerplaatsen zijn niet meer te bereiken. Mocht er nog iemand gaan even goed kijken waar je nog wel en niet mag komen als je de auto ergens kwijt moet. De parkeerplaats aan de steeg waar je ook kunt starten met de MTB is nog wel bereikbaar. op de fiets mag je uiteraard wel overal komen. En misschien voor de wielrenners wel leuk , de bekende haarspeldbochten zijn nu dus voor een deel autovrij dus daar kun je nu lekker naar beneden crossen zonder bang te hoeven zijn voor auto's. Ik ga er denk ik in mijn vakantie ook zeker even naar beneden.

Wat fijn om te lezen dat je een leuke rit gehad hebt die ook goed ging. En fijn dat het niet alleen was. Samen is altijd wel leuker.

De plek met die bochten is zeker fijn zonder auto's. Zelf ene keer bijna uit de bocht gevlogen daar. Te snel naar beneden en verkeerd inschatten hoe scherp de bocht was. Maar blijft een mooie locatie, De Veluwe.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 21:52

Fijn Zebra dat het gelukt is even je hoofd leeg te maken. Goed dat je gegaan bent!

Gothico, heb je opgezocht op Strava en toegevoegd. Als je dat vervelend vind dan aangeven! Vind het leuk om de routes ook te zien op Strava ipv alleen hier te lezen.

Vandaag was de 100km op de gravelbike dag. En gelukt! 103km uiteindelijk. Ondanks de miezer de eerste 20km en mega veel wind, toch lekker gereden en tevreden. Wel iets last van mijn onderrug (gebrek aan core training, I know).

Morgen staat er 50km met de fietsvrouwen club op de planning. Ff kijken hoe ik wakker wordt. Fiets is iig weer schoon en bandjes gewisseld.

Padoertje best veel kilometers. Pff zo hard gemiddeld is echt te gek, nu scheelt het als je in de groep zit maar dan nog. Die kerels gaan me echt te hard.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 20:33

Zo , de olympische spelen zitten erop .
Alleen vanavond nog de sluitingsceremonie.
Ik heb er echt van genoten , en Nederland heeft het fantastisch gedaan .
Met vandaag nog twee mooie gouden plakken .

Mijn weekend was heerlijk, gisteren 50 km gefietst en ca 5 km gelopen .
Vandaag nog een keer 70 km op de teller .
Morgen is het helaas weer maandag en , begint de werkweek weer .
Jullie nog iets gedaan ?

@Thami hoe gaat het met je voet ?