Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 13:08

Jojoni fijn dat je gewandeld hebt!

Fabienne klein eigenwijsje dus, hopelijk werkt het kindje volgende week beter mee!

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 10:41

@fabienne, dat lijkt me ook heel vervelend! Mag je nu zo snel terug omdat ze dan toch de geslachtsbepaling al willen doen?

Hier heb ik gisteravond laat denk ik de kleine voor t eerst gevoeld met mijn hand op mijn buik. Mijn man lag net te slapen dus die heb ik niet wakker gemaakt en even genoten van t momentje. Ben ik nu heel slecht :j :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-23 15:53

jojoni schreef:
@fabienne, dat lijkt me ook heel vervelend! Mag je nu zo snel terug omdat ze dan toch de geslachtsbepaling al willen doen?

Hier heb ik gisteravond laat denk ik de kleine voor t eerst gevoeld met mijn hand op mijn buik. Mijn man lag net te slapen dus die heb ik niet wakker gemaakt en even genoten van t momentje. Ben ik nu heel slecht :j :')

Nee joh! Van de buitenkant kan je toch nog niks voelen dus heeft hij weinig aan. Naderhand wel verteld?

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 15:56

Maartje1990 schreef:
jojoni schreef:

Nee joh! Van de buitenkant kan je toch nog niks voelen dus heeft hij weinig aan. Naderhand wel verteld?

Ja ik zou zweren dat ik iets tegen mijn hand voelde. Dus wel aan de buitenkant.
Nee nog niet verteld. Hij sliep toch :')

Verder vandaag een moeilijke dag. Gisteren voor t eerst echt fysio gehad, met oefeningen en alles ipv alleen wat losmaken. En heel veel pijn nu.. ook rood aan de buitenkant van mijn enkel/voet. Dus toch wat teveel gedaan denk ik.

Maar wel geslaagd voor een stoel voor de babykamer. Om maar te proberen eindigen met een positieve noot..

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 18:04

jojoni schreef:

Nee is service vanuit het echocentrum omdat je deze echo gewoon zelf betaalt en ze je niet willen laten betalen voor iets wat je dus eigenlijk niet gekregen hebt!

CynThier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 21:33

Wij krijgen een jongen ! <3 <3

Afbeelding

Gelijk het lijstje erbij gepakt.

- Leeneliefje - 1 januari - 1e kindje - jongentje
- Linnnh - 5 januari - 1e kindje -
- Jojoni - 5 januari - 1e kindje - meisje
- ImkeTarek - 11 januari - 2e kindje - Meisje
- Toffeltje - 11 januari - 2e kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- Set_Elkol - 13 januari - 2e kindje - Meisje
- Dustinlover - 15 januari - meisje
- 19marjo90 - 16 januari - 2e kindje - geslacht onbekend
- Bellex - 17 januari - 1e kindje - Meisje
- lucifertje - 18 januari - 1ste kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- maartje1990/jinte- 21 januari - 2e kindje - meisje
- Eilinora - 22 januari - 3de kindje - geslacht onbekend,willen het wel weten.
- Doubtless - 25 januari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- Yesterday - 26 januari - 1ste kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- CynThier - 3 februari - 1ste kindje - Jongetje.
- Fabienne_Z - begin februari - 1e kindje -
- NadineK - 9 februari - 3e kindje - geslacht onbekend
- Welmoed_ - 9 februari - 1e kindje- jongetje
- Daiswees - 13 feb - 1ste kindje - geslacht onekend, willen het wel weten.
- Calanddra - 21 februari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- Tara_13 - 21 februari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- CarpeDiem_ - 7 maart - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten
- PeraManga - 29 maart - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten
-EmptyWords - 2 april - 1e kindje - geslacht onbekend, weten nog niet of we het willen weten
- linoleum- 6 april - 2e kindje - geslacht nog onbekend

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 21:49

Jaaaa welkom bij de boys club!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 22:05

Gefeliciteerd!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 19:18

Wat leuk CynThier gefeliciteerd! En wat een super leuke foto, zo te zien viel het in de smaak hahaha

NadineK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 19:49

Ik lees nog steeds mee! Hier zwanger van de 3e jongen <3

- Toffeltje - 11 januari - 2e kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- lucifertje - 18 januari - 1ste kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- Doubtless - 25 januari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- Yesterday - 26 januari - 1ste kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- NadineK - 7 februari - 3e kindje - jongen
- Calanddra - 21 februari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
-EmptyWords - 2 april - 1e kindje - geslacht onbekend, weten nog niet of we het willen weten

PeraManga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 07:46

@Cynthier wat super leuk! Gefeliciteerd <3

Mijn eerste is een jongetje, ik vond het toch een gek idee dat er een piemel in mij groeide. _O-

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 09:01

- Doubtless - 25 januari - 2e kindje - Meisje
- NadineK - 7 februari - 3e kindje - jongen

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 09:02

Hele leuke foto CynThier :D

Ik nader de 19 weken, bijna op de helft *\o/* De laatste 4 weken ben ik niets meer aangekomen, maar volgens mij zit ik nu in een groeispurtje. Werd vanochtend wakker met het gevoel dat er flink aan mijn buik getrokken wordt en weinig energie. Weegschaal geeft ook een beetje vordering aan. Ga maar weer lekkere olie kopen om de buik te masseren. Doen jullie dat al? En met welke olie? Ik heb vorige keer bio-oil gebruikt, dat vond ik heel fijn spul. Maar aanraders zijn welkom ;-)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 09:28

Ik heb nu creme van de kruidvat. Had nogal jeuk, dat is nu weg. Maar goed, mijn buik groeit nog niet echt. Morgen zit ik op 9 weken

PeraManga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 09:53

Bereid je voor op een lang verhaal.. echt heel lang, sorry mensen. _O-

Aanstaande zaterdag is mijn 10 weken echo gepland.
Wij hebben besloten om dan ons zoontje (3,5 jaar) mee te nemen..
Mijn man zijn ouders wonen ver weg, heen en terug naar huis kost zo’n 7 uren reizen, waardoor we ze niet heel veel zien.
Ze zijn nu hier op vakantie waardoor wij besloten hebben om het met 10 weken aan de familie te vertellen.

Ik kijk er naar uit en ik kijk er inmiddels ook tegen op.
Een week geleden kreeg mijn man namelijk een appje dat zijn zusje zwanger is en een maand voor mij uitgerekend is.
Dan zou je misschien denken, dat is leuk.
En ja het is leuk voor hun maar het word een hoop gezeik voor ons.
Wij hebben namelijk ruzie met ze en hebben, op die zwangerschapsaankondiging na, geen contact met ze.

De bom is ontploft toen er een link in de familie app werd geplaatst om een hotel kamer te boeken.
Mijn schoonmoeder reageerde met : geboekt!
En ik vroeg : gaan jullie iets leuks doen?
Het bleek dat wij een hotel kamer moesten boeken voor hun trouwerij.
Ze hadden een jaar eerder aangekondigd in juni te gaan trouwen, ze hebben de trouwerij 2 keer eerder afgezegd omdat haar man angstaanvallen heeft en het niet aan kon.
Ik was, in het jaar dat ze het tussen neus en lippen door hadden laten vallen, bezig met zware therapie voor mijn depressie waardoor ik het nergens heb opgeslagen oid. Misschien stom maar ik was gewoon met heel iets anders bezig en met de gedachte dat het al 2 keer eerder was afgezegd heb ik het dus niet opgeslagen.

2 weken voordat de link in de groepsapp werd gestuurd is er tegen mijn man gezegd dat er binnenkort een nieuwe save the date kaart gestuurd zou worden, maar ze hebben niet verteld voor welke datum dat zou zijn.
Genoeg omstandigheden dus waardoor ik echt niet door had om welke datum het zou gaan.
Toen ze helemaal ontplofte heb ik daarvoor ook mijn oprechte excuses aangeboden en gezegd dat het echt niet mijn bedoeling was om hun te kwetsen met dat ik de datum niet meer wist.
Maar ik vroeg of ze het misschien ook konden begrijpen omdat er in een heel jaar met geen woord over de trouwerij gerept is en ik gewoon heel slecht ben met datums.
Snappen deden ze het niet echt maar afijn dat was klaar.
Tot het moment dat ik erachter kwam dat ik gewoon geen vrij kon krijgen omdat het precies in een feestweekend viel.
Er is geen vervanging voor mij omdat ik de enigste werknemer ben ik het bedrijf waar ik werk.
Ik vond het erg jammer maar het ging gewoon niet.
Vanaf dat moment ben ik met de grond gelijk gemaakt. :')
Ze vonden dat ik diep triest was en dat ik rekening moest houden met hun omdat dit zo belangrijk was etc.
Ik heb het proberen op te lossen door met ze te bellen en alles uit te leggen waarom het niet kon en dat het wederom niet mijn bedoeling is om ze te kwetsen maar dat het volgens mij het belangrijkste is dat mijn man er wel bij kon zijn.
Er werd gezegd dat ze dat snapte en dat het ook niet hun bedoeling was om mij te kwetsen met de dingen die ze gezegd hadden.
Ik hing de telefoon op met de woorden dat ik blij was dat het uitgesproken was en dat ik ze nog veel plezier wenste met de laatste dingen regelen voor de trouwerij.

Maar toen ging het pas écht mis..
2 dagen later kregen wij een app berichtje opgesteld door een advocaat (ja mijn bek viel open) met allemaal verwijten richting ons die deels klopten.
In dit hele gebeuren heeft mijn man het een aantal keer voor mij opgenomen waardoor hij ruzie kreeg met zijn aanstaande schoonbroer.
Afijn, dat was een klein deel.. voor de rest allemaal beschuldigingen die werkelijk nergens op sloegen.
Er stond onder andere in dat ik had moeten regelen dat er vervanging voor mij was.
Ik had er voor moeten zorgen dat er dus iemand was gekomen, die een half jaar inwerken zodat diegene mij kon vervangen op de dag van de trouwerij.
En meer van dat soort belachelijke teksten.
Ik werd helemaal door het slijk getrokken en ik besloot dat het genoeg was.
Ik had toch 2 dagen daarvoor met ze gesproken en toen werd alles begrepen en was het goed.

Ik heb opnieuw met ze gebeld en gevraagd waar ze dachten mee bezig te zijn!?
Waarom moet ik alles op alles zetten om bij hun trouwerij te zijn?
Ik heb ze de volgende vragen gesteld :

- waar waren jullie bij het familie weekend? (Schoonouders, wij met kind en hun)
Toen gingen ze niet mee want ze wilde niet met vreemde in een huisje zitten.
Ik was die vreemde want ik ging toen pas 2,5 jaar met haar broer.

- Hoe vaak ben jij voor ons of je neefje naar ons toe gekomen?
1 keer omdat ze hier toevallig een vakantie hadden geboekt.

- hoe vaak zijn wij naar jullie gereisd?
Vaak! Maar wij hebben toen wel onze hele planning omgegooid zodat jullie bij ons konden koffie drinken.

- Oké maar hoe vaak heb jij gereageerd als wij jou een foto, filmpje, update van je neefje stuurde?
Ja nooit maar ik laat het altijd aan mijn beste vriendin zien als ik iets van mijn neefje krijg.

- Hoe vaak zijn jullie op belangrijke dagen bij ons geweest?
De eerste verjaardag van onze zoon was voor ons echt een hoogtepunt na alles wat er gebeurd was, waar waren jullie?
Ja wij hadden geen zin om zo ver te reizen.

Oké nu je dit allemaal beantwoord hebt, vind je het dan nog redelijk wat je nu van mij verlangt?
Naast dat je verwacht dat wij €400 voor jullie trouwerij betalen, waarom moet ik nu alles op alles zetten om te komen terwijl jij het belangrijkste voor ons negeert én niet wil komen op familie weekend omdat ik een vreemde ben?
Nooit heb ik daar een probleem van gemaakt want ja, als jullie niet meer contact willen dan wat er was dan is dat prima maar dan moet het niet zo zijn dat je andersom wel opeens dingen gaat verwachten.

Ik heb trouwens wel duidelijk vermeld dat ik hier mee niet wil zeggen dat ze alles verkeerd doen maar dat het 2 kanten op werkt.
Als je niks voor ons over hebt dan ik ook niet voor hun zeg maar.

Daar waren ze het niet mee eens, al die voorgaande dingen telde niet mee want hallo!!! Dit was hun bruiloft!!

Na nog wat pittige verwijten waar ik niet op in ben gegaan heb ik voor mij zelf besloten dat ik geen contact met ze wilde hebben.
Dat ze hier ook niet welkom zijn, mochten ze in de toekomst ooit weer eens in de buurt zijn.
En dat ik ook zeker mijn best niet meer ga doen om mijn zoon te leren dat hij nog een tante heeft.

Mijn man is naar de bruiloft geweest, heeft ze gefeliciteerd met hun huwelijk, is vervolgens de hele avond genegeerd door zijn schoonbroer en heeft toen besloten ook geen contact meer te willen na alles wat er gezegd is tegen/over mij.

- mijn man is onder emotionele dwang heen gegaan.. huilende moeder en dreigende woorden van zijn zus met : wat denk je wat de rest van de familie gaat zeggen als ik ga vertellen waarom je er niet bent.

Naja goed, wij zijn er prima mee dat wij geen contact met ze hebben na alles wat er gebeurd en gezegd is. Ze zijn gewoon niet onze bloedgroep.
Ik heb ook tegen mijn man gezegd dat als hij het goed wil maken met zijn zusje dat hij dat vooral moet doen maar dat hij mij daar ook vooral buiten moet laten.
Ik laat mij niet zo behandelen namelijk.

Het probleem is echter mijn schoonmoeder.
1 keer in de zoveel tijd krijgt mijn man te horen dat hij zijn excuses moet maken want ze weet niet hoe ze moet leven met dat haar kinderen ruzie hebben. Want hoe moet dat straks met het feest van dat ze een x aantal jaar getrouwd zijn.
En dat gaat allemaal best ver.
Na de zwangerschapsaankondiging kreeg hij ook direct de vraag of hij zijn zusje wel gefeliciteerd had ( natuurlijk doe je dat ) en dat het nu dan wel een goede reden was om zijn excuses te maken.

Dit gaan natuurlijk ook gebeuren als wij zaterdag gaan vertellen dat ik weer zwanger ben.
Ook al hoop ik wel dat ze dat niet gaan zeggen want ik ga mij niet meer inhouden.
Ik ben het spuugzat dat mijn man als boeman word gezien terwijl het moddergooien bij zijn schoonbroer is begonnen.
Ja natuurlijk heeft mijn man ook dingen gezegd..
maar elke keer als mijn man zegt ; hij komt maar naar mij want hij is begonnen met mijn vrouw zwart te maken dan is het antwoord : ja maar je schoonbroer heeft te maken met angstaanvallen dus dat mag je niet van hem verwachten.
En daar kan ik echt woest om worden want ik heb zelf zware angstaanvallen gehad toen ik depressief was en heel heel soms nog wel eens, maar ik doe ook niet mensen uitschelden daardoor.
Ik vind dat dus geen reden.
En ik denk dat ze gaat huilen als ik begin.. want ja ik heb nou eenmaal Fries bloed en dat kan nogal heftig zijn. :=

Dus… ik verheug mij er ontzettend op en dat snappen jullie vast na dit hele verhaal.

Zo dat lucht wel ik moet ik zeggen. _O-

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 10:33

He PM, wat een rotsituatie. Ik hoop dat de vreugde overheerst en het verdriet van je schoonmoeder geen donkere wolk werpt boven de aankondiging :*

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 10:41

Jeetje pera...ik zou her nog makkelijker maken. Als ze erover beginnen, hier gaan we het niet over hebben, beginnen jullie er weer over dan gaan we weer naar huis. En dan ook gewoon opstappen.

Ik heb echt een spuughekel aan die emotionele manipulatie

PeraManga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 10:50

EmptyWords schreef:
Jeetje pera...ik zou her nog makkelijker maken. Als ze erover beginnen, hier gaan we het niet over hebben, beginnen jullie er weer over dan gaan we weer naar huis. En dan ook gewoon opstappen.

Ik heb echt een spuughekel aan die emotionele manipulatie

Ja die emotionele manipulatie.. dan ben je dus bij mij aan het verkeerde adres.
Alleen ervoor weglopen heeft geen zin want ze blijven er telkens berichten over sturen.
Het zou alleen zo jammer zijn als ze er dan over beginnen, want ik kan dingen best hard duidelijk maken. En met die hormonen dubbel zo hard.

Doubtless schreef:
He PM, wat een rotsituatie. Ik hoop dat de vreugde overheerst en het verdriet van je schoonmoeder geen donkere wolk werpt boven de aankondiging :*

Het gaat bij mij niet voor verdriet zorgen maar ik denk dat mijn man er wel mee gaat zitten.
Ik ben daar zelf net iets makkelijker in.
Maar ik zou het wel heel erg jammer vinden.

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 10:58

Gefeliciteerd met de nieuwe jongens weer hier!

Ik gebruik nog geen olie, maar goed, ook nog maar amper aangekomen ofzo. En ik denk de laatste week alleen maar aangekomen van t stilliggen. Gebruik je olie voor de trekkende huid? Want voor striemen werkt t niet toch?

Vanmiddag weer fysio. Heb er een beetje schrik van. Ben net bekomen van afgelopen vrijdag..

En dan @PeraManga, ik begrijp heel goed waar je momenteel doorheen gaat. De relatie met mijn eigen familie is nooit goed geweest en verlechterd ook maar met de jaren. Ik heb al jaren geen contact meer met bepaalde delen van de familie. Wat mij, net als jou, erg verweten wordt terwijl ik dus precies dezelfde vragen en antwoorden kan stellen als jouw.. sinds de zwangerschapsaankondiging is t alleen maar slechter geworden...
Amper contact meer met mijn ouders en broers/zussen. Niemand snapt er iets van.. en ook emotionele manipulatie. Die dan ook komt vanuit andere familieleden, die vinden dat ik me maar moet excuseren. Nou ik ga me ook niet zo laten behandelen en al helemaal niet excuseren als ik wegloop omdat er tegen me gekrijst wordt.
Ik heb ook nog altijd geen gefeliciteerd mogen ontvangen van de meeste familieleden in die categorie.

Ik probeer nu voor mezelf ook echt een stop te zetten zoals hierboven wordt geadviseert. Maar dat is ontzettend moeilijk. Ik probeer op voorhand al antwoorden klaar te maken ed.
In september ben ik jarig en dat bezorgd me nu al stress.. want als ik ze uitnodig, krijg ik wss weer een hoop stront over me. En als ik t niet doe, ben ik de boeman die de deur dichtgooit..

Zelfs via watsapp zoals jij ook aangeeft, blijven ze bezig bij mij. En slaan ze me af en toe ook aan de haak. Wat heel ergelijk is voor mij natuurlijk, want ik trap erin..

Als je erover wilt praten, mag je me altijd een pb sturen!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 11:18

PeraManga schreef:
Het gaat bij mij niet voor verdriet zorgen maar ik denk dat mijn man er wel mee gaat zitten.
Ik ben daar zelf net iets makkelijker in.
Maar ik zou het wel heel erg jammer vinden.

Logisch. Dit soort mijlpalen (een zwangerschap) zijn zo groot in je leven. Dan is het het fijnste als de mensen om je heen het simpelweg meevieren, in plaats van inzetten als wisselgeld.

@Jojoni: Succes bij de fysio vanmiddag. Hoe gaat het nu met je? Beetje mobieler weer?
Ik gebruik olie inderdaad voor de trekkende huid en het is een lekker momentje van ontspanning voor ik ga slapen. Voelt fijn. Voor striemen schijnt het inderdaad niets uit te maken, die krijg je gewoon (of niet). En voor jou ook :* voor de familiedrama. Vind het verdrietig om te lezen...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-23 11:30

Doubtless schreef:

Ik nader de 19 weken, bijna op de helft *\o/* De laatste 4 weken ben ik niets meer aangekomen, maar volgens mij zit ik nu in een groeispurtje. Werd vanochtend wakker met het gevoel dat er flink aan mijn buik getrokken wordt en weinig energie. Weegschaal geeft ook een beetje vordering aan. Ga maar weer lekkere olie kopen om de buik te masseren. Doen jullie dat al? En met welke olie? Ik heb vorige keer bio-oil gebruikt, dat vond ik heel fijn spul. Maar aanraders zijn welkom ;-)

Hier sinds gisteren 19 weken, morgen 20 weken echo. Ik gebruik al hele tijd een olie van de DM in duitsland. Of het echt helpt weet ik niet maar weert het niet dan deert het niet hoop ik :+ qua gewicht ongeveer 1.5 kg meer dan voor de zwangerschap. Dus nog niet zoveel.

@peramanga: ik moet eerlijk bekennen dat ik je verhaal niet helemaal begrijp :o maar het is in ieder geval een zeer vervelende situatie. Contact met familie van je man is dus zeer matig begrijp ik? Lekker zo houden dan?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 12:19

Doubtless schreef:

Ik smeer sinds week 10 met de zalf van Naif, vind hem wel heel fijn! Leuk dat er een groeispurtje bezig is!

@pera jeetje wat een verhaal, laat jullie inderdaad niet gek maken. Snap wel dat schoonmoeder het lastig vind, maar inderdaad een probleem is geen excuus, je blijft verantwoordelijk voor je eigen acties dus ook je schoonbroer.

@Jojoni Succes met de fysio! En zeker goed om je niet naar te laten behandelen, voor jezelf, maar ook voor de kleine! Voor je verjaardag, nimmer verplicht iemand uit te nodigen hoor. Als iemand dan per app gaat zeuren gewoon vasthouden aan 'ik kies ervoor hier niet op in te gaan omdat het in mijn ogen niet bijdraagt aan de situatie/verstandshouding'. Je bent niemand ooit iets verplicht puur omdat ze bloed zijn

PeraManga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 13:03

Doubtless schreef:
Logisch. Dit soort mijlpalen (een zwangerschap) zijn zo groot in je leven. Dan is het het fijnste als de mensen om je heen het simpelweg meevieren, in plaats van inzetten als wisselgeld.

Dat vind ik een hele goede uitspraak!

Verder iedereen bedankt voor het lezen en beantwoorden en de tips hoe te reageren.
Ook als het verhaal niet helemaal duidelijk is. :=
Dat is heel fijn en ik denk dat het ook wel even helpt dat ik het nu een beetje van mij kon afschrijven. :D

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 14:17

@doubtless: vandaag weer een beetje beter. Er was een flinke blauwe plek ontstaan na de eerste echte fysio van afgelopen vrijdag dus ik heb wel een beetje schrik. Zaterdag was ik met de rolstoel 3 uurtjes na de buren gegaan (wij hebben verre buren hier :') ) en ik was naderhand gewoon echt ziek van de pijn. Zowel in mijn enkel als mijn rug.
Binnen in huis wordt ik wel wat mobieler en kan ik niet wachten om met 1 kruk te lopen. En gister heb ik een uurtje bij de groententuin gestaan terwijl mijn man de oogst deed (die nog overleeft had) en ik merk dat dat soort dingen, ondanks de pijn, me mentaal wel goed doen.
Vanmorgen al 4 administratieve taakjes kunnen doen!

Ik vind al dat familiedrama ook heel verdrietig als ik er te lang bij stil sta. T is allemaal niet makkelijk, welke band je ook hebt, want t blijft ergens familie. Ik probeer er tegenwoordig maar niet te lang stil bij te staan. Gelukkig hebben we hele lieve buren, die heel blij zijn als ze opa en oma genoemd zouden worden. Dus ons kleine meisje krijgt liefde genoeg in de toekomst.

@ bellex: zo'n reactie, oig in die trant, heb ik al eens geprobeerd. Maar toen kreeg ik een hele stortvloed over me heen over hoe ik de slechterik was en ik de deur dicht hield :') . Wat ik natuurlijk negeerde. Ik roep altijd t hardste dat de deur altijd open staat hier, voor iedereen. En t ergste is nog dat ze niet eens een halve kilometer hiervandaan wonen, maar t is makkelijker via app he..

Maar goed, terug na positieve dingen nu!
Herstellen en terug op de koets geraken is de eerste stap!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 17:01

Ik zal vanavond even uitgebreid reageren,nu even weinig tijd.

20 weken echo gehad en baby is helemaal goedgekeurd.
Ook het geslacht te weten gekomen en die maak ik vanavond ook bekend.