Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 21:07

Ik doe doorgaans 1x per week hatha yoga.
Vorige week een themales die begon met wat yin yoga oefeningen en daarna overging in yoga nidra.
Die laatste zorgt echt voor een heel diepe ontspanning.
Voor degenen die ook een Garmin sporthorloge dragen, tijdens het yoga nidra deel steeg in een half uur tijd mijn bodybattery 6 punten.

Verder heb ik weinig ervaring met yoga. Die hatha yoga wordt aangeboden in hetzelfde zaal als waar ik kickboks, door 1 van de groepsgenoten uit de kickbokslessen, zo ben ik er eens mee begonnen met een proefles.

Vandaag weer lekker in de bak gereden.
Het begint weer ergens op te lijken.

Morgen weer kickboksen, woensdag voor werk weg en pas donderdag terug, denk niet dat ik dan nog aan sporten toekom, misschien een rondje wandelen.
Donderdag hopelijk weer paardrijden en verder nog niet echt wat gepland.

Mountainbiken lijkt mij best inspannend, als ik de mtb'ers hier in de bossen zo tegenkom.
Dan ga ik denk ik liever te paard of lopend het bos in.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 10:47

Ik twijfel om eens een kickboks les te volgen.. met name omdat ik t een beetje spannend vindt om te incasseren.
Doen hier mensen kickboksen? Lees er hierboven al wel 1, haha… zou gewoon voor de leuk zijn, naast de andere lessen die ik doe..

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 10:50

hier stond sporten ook op laag pitje.. 2 weken ziek geweest.

voor nu is mijn doel elke dag 10.000 stappen te maken.En als het lukt nog wat extra te sporten op zolder. Het meer drinken is ook weer waardeloos bij mij.. Dus ga ik vanaf nu ook maar weer mee aan de slag.

ik wil nog graag een looppband op zolder. Niet dat het past maar goed haha. Maar heb me vriend nog niet zo ver haha.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 10:55

Muze schreef:
Ik twijfel om eens een kickboks les te volgen.. met name omdat ik t een beetje spannend vindt om te incasseren.
Doen hier mensen kickboksen? Lees er hierboven al wel 1, haha… zou gewoon voor de leuk zijn, naast de andere lessen die ik doe..

Ik doe zelf vaak bokszaktraining. Dit kan zowel een techniek, als een conditietraining zijn. Tijdens deze lessen werk je voornamelijk op de zak. Soms op elkaar, maar dan weet je wel precies wat de ander gaat doen en kun je daarop anticiperen en blocken/opvangen.

Ik denk dat het wel aan te raden is om eerst een bokszaktraining te doen (als ze dat aanbieden). Dan kun je een beetje bekend raken met de bewegingen en termen die rondgaan tijdens de trainingen en kun je rustig eerst focussen op jezelf, voordat je ook nog moet focussen op iemand anders z'n stoten/trappen en verdedigen.

Hier gisteren bokszak/circuittraining gedaan. Was weer lekker _/-\o_
Vandaag wil ik een rondje hardlopen, morgen thuis bokszaktrainen met filmpje.
Zaterdag loop ik met een clubje 16km trail bij het Goois Natuurreservaat. Ben benieuwd :)

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 10:59

Die geven ze hier idd ook maar zitten constant al vol.
Maar misschien wel een idee. Heb dat jaren terug wel een paar keer gedaan overigens, was wel leuk.
Circuit doen ze hier ook. Geen idee wat het is, ook zie ik crosstraining staan.. ken ik ook niet haha.
Merk dat zelf losse apparaten doen me toch iets minder bevalt, alleen zelf fietsen vind ik vaak wel even lekker..

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:03

Muze schreef:
Die geven ze hier idd ook maar zitten constant al vol.
Maar misschien wel een idee. Heb dat jaren terug wel een paar keer gedaan overigens, was wel leuk.
Circuit doen ze hier ook. Geen idee wat het is, ook zie ik crosstraining staan.. ken ik ook niet haha.
Merk dat zelf losse apparaten doen me toch iets minder bevalt, alleen zelf fietsen vind ik vaak wel even lekker..

Circuit training is vaak een training waarin er een circuit van verschillende oefeningen is uitgezet.
Die doorloop je dan in een bepaalde volgorde, voor een bepaalde tijd/hoeveelheid herhalingen.
Ik vind het altijd wel een leuke afwisseling :j

Is er overigens geen pagina op de website van de sportschool waarin ze uitleggen wat welke les inhoudt? Vaak hebben ze wel een soort verduidelijking ergens op de website staan. Kun je wat beter inschatten waar je je voor aanmeldt :P

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:14

Haha jawel, maar niet heel gedetailleerd. Ik kan me in grote lijnen wel indenken wat circuit is, en ook crosstraining wel.. maar doelde meer: wat voor soort oefeningen doe je. Wat jij nu uitlegt is iets duidelijker, dank.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:21

Circuit training hier is een uur en er zijn dan 10 oefeningen per week. Je doet elke oefening eerst 60 seconden en wisselt dan. De 2e ronde 45 en de derde ronde 30 seconden. Je kunt er moe van worden of totaal niet. Het ligt aan de oefeningen en hoe fanatiek je zelf wilt zijn. De oefeningen bij ons variëren van steppen tot touwtjespringen tot een touw slingeren tot buikspieroefeningen of een gewicht heffen.
Het is eigenlijk behoorlijk saai als ik eerlijk ben. Het is een beetje crossfit zeg maar.
Als enige sport zou ik het niet doen. Persoonlijk vind ik wandelen, paardrijden en duiken veel leuker. Het is gewoon iets voor de afwisseling vind ik. Je zou het gewoon moeten proberen en kijken of het wat is.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:23

Ik ga zaterdag eens kijken. Ik doe verder Salsation, yoga, wandel veel en in de zomer paardrijden weer oppakken.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:27

Muze schreef:
Haha jawel, maar niet heel gedetailleerd. Ik kan me in grote lijnen wel indenken wat circuit is, en ook crosstraining wel.. maar doelde meer: wat voor soort oefeningen doe je. Wat jij nu uitlegt is iets duidelijker, dank.

Ik kan wel een klein inkijkje geven van wat wij gisteren tijdens het circuit deden.
Circuit is bij ons altijd in tweetallen. 30 seconden werken op een oefening. 30 seconden rust.
En dan nogmaals een ronde van 30 seconden werken op hetzelfde onderdeel.

Circuit bestond uit:
- uitstoten van een gewicht, beiden armen 1x.
- planken met 2x een schijf van 20kg op je rug.
- boxjumps
- band pull aparts (elastiek naar buiten trekken, schouderoefening)
- Ring rows
- KB swings
- Ball slamms
- Boksloop met kleine gewichtjes
- Tricep dip hold
- Push ups met push up bars
- Fietsen
- Front rack walking lunges

Mijn god, wat een giga lijst is het zo :wow:
Het was dus totaal ongeveer een circuit 30 minuten.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:28

Hahaha kijk, leuk te lezen.
Hier duurt die les 45 minuten, althans wel op zaterdag. Lijkt mij ideaal dat je dan toch lekker bezig bent en vanalles doet.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 13:54

MTB-en is ook best inspannend Marije, maar het leuke is dat je zo wordt afgeleid door alle bochtjes en heuvels, dat je de inspanning vaak amper merkt is mijn ervaring.
Plutolover, fijn dat je weer beter bent, nu weer rustig inkomen.

Hier maandag lekker geboulderd en gister een rondje hardlopen. Mijn stem is nog steeds waardeloos, maar de keelpijn in ieder geval weer weg.
Vanavond even een schop onder mijn kont om yoga te doen. Ik doe dat gewoon thuis van een youtube filmpje (is Yin yoga), als ik bezig ben voelt het altijd wel lekker, maar om eraan te beginnen vind ik wel lastig.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 19:32

Rondje hardlopen is gelukt. Met support van mijn man en kind op de fiets <3 7km rondom huis. Even genoten van de laatste zonnestraaltjes van vandaag :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 20:25

Jaloers, ik wil ook zo graag weer hardlopen :(

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 22:23

Wij trainen met kickboksen altijd op elkaar, niet op een zak.
Maar je doet specifieke oefeningen, dus je weet wat de ander moet doen en daarvoor hou jij dan op.
En als het jouw beurt is om de oefening te doen, houdt je partner voor jou op.
En je geeft elkaar dan ook feedback met wat je ziet (bv handen bij je hoofd houden, of hoger, harder, armen meer strekken bij het uitstoten, etc.

Ik heb niet eerst bokzaktraining gedaan, ben gewoon de groepsles in gegaan.

Gisteren ook weer geweest, was zelf eigenlijk een beetje futloos, en de training was heel pittig, maar ik vond het uiteindelijk wel weer super lekker.
Onze groep begint een lekker niveau te krijgen, dus de oefeningen worden ook wat moeilijker.
Niet alleen de een stoot/trapt en de ander houdt op, maar de een begint en de ander neemt over.
Was heel blij dat ik gewoon gegaan ben en me niet heb laten tegenhouden door een beetje futloos gevoel van de voren.

Vandaag was een lange werkdag met heel veel autokilometers, geen sporten meer voor mij. Ben ook niet thuis nu maar in een hotel, morgenvroeg weer op pad voor werk vanaf hier.
Hopelijk morgenavond thuis nog wel iets met het paard doen en als het even wil, in mijn lunchpauze een rondje proberen te wandelen.
Tenminste, als die lunchpauze niet opgaat in uitlopende werkzaamheden of file, want dan wordt het weer in de auto eten en doorrijden...

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:23

Omdat ik vanavond niet weg kon omdat mijn man laat thuis zou zijn van werk, heb ik de bokszaktraining maar thuis gedaan :D

Twee plaatjes, gewoon omdat het kan:
Afbeelding
Afbeelding

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 17:27

Gezellig hoor zo een rondje hardlopen. Er zaten deze week inderdaad heerlijk zonnige dagen tussen.
Leuk hoor die bokstraining thuis, ideaal dat dat zo kan.

Gisteravond heerlijk geklommen en vanmiddag en interval loopje gedaan. Dat viel me zwaarder dan verwacht, dus heb de training iets ingekort.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:29

Lekker bezig jullie. Hier alweer een week uit de running.. na een longontsteking nu corona |o

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-23 19:22

Oei ik vergeet jullie helemaal een beetje.
Vorige week een goede week gehad.

Maandag: lang met de hond gewandeld + aerial yoga gedaan
Dinsdag: rondje hardgelopen
Woensdag: boulderles gehad. Voorlopig de laatste. Ik heb het wel erg leuk gevonden. Ik wil zo nu en dan naar de hal blijven gaan.
Donderdag: hardlooptraining
Vrijdag: rondje hardgelopen
Zaterdags: te moe. Verslapen voor de yin yoga les.
Zondag: zeilwedstrijd gehad. Zo genoten! Ik voel me weer helemaal klaar voor het zeilseizoen.

Ik ga nu weer actief meelezen bij jullie.

Kimberly voel je je weer wat beter ?

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 20:45

XxLMMxX schreef:
Oei ik vergeet jullie helemaal een beetje.
Vorige week een goede week gehad.

Maandag: lang met de hond gewandeld + aerial yoga gedaan
Dinsdag: rondje hardgelopen
Woensdag: boulderles gehad. Voorlopig de laatste. Ik heb het wel erg leuk gevonden. Ik wil zo nu en dan naar de hal blijven gaan.
Donderdag: hardlooptraining
Vrijdag: rondje hardgelopen
Zaterdags: te moe. Verslapen voor de yin yoga les.
Zondag: zeilwedstrijd gehad. Zo genoten! Ik voel me weer helemaal klaar voor het zeilseizoen.

Ik ga nu weer actief meelezen bij jullie.

Kimberly voel je je weer wat beter ?

Ja hoor inmiddels alweer 3 keer naar de sportschool geweest en de pony ook al weer gereden

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 13:55

Fijn om te horen Kimberley!
LLM, misschien had je het al eerder gezegd, maar in wat voor boot vaar je?

Hier ook lekker on track met het sporten. Deze week ook weer wat yoga gedaan naast het klimmen en hardlopen. Merk dat het toch goed is voor m’n lijf, anders word ik erg stijf.

Ook heb me ingeschreven voor een hardloopwedstrijd in september, 25 km in de bergen van Slovenië. Nog erg ver weg, maar wel leuk doel om naar te trainen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 16:27

Ik heb deze week een relatief rustige week.
Kickboksen en yoga gingen ivm vakantie niet door.
Zelf nog een keer bij de fysio geweest, borstkas moest nog rechtgezet worden en in m'n bekken toch ook nog een kleine correctie.

Wel van de week nog lekker met paard bezig geweest en gisteren les gehad bij mijn instructrice.
Precies goed getimed, met opzadelen regende het nog, 5 minuten nadat ik erop zat werd het droog, en halverwege kwam de zon er zelfs bij.
Na het uitstappen, toen ik bij de trailer weer afstapte, begon t weer te druppelen en eenmaal onderweg naar huis met de trailer begon het weer te plenzen.
Eenmaal terug op stal scheen de zon weer.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 21:36

Hoe is het hier met iedereen? Het is zo ontzettend stil..

Ik doe deze maand een challenge met mezelf en ondertussen zijn er een aantal vriendinnen aangesloten. Elke dag van maart doe ik een workout. Waarbij een wandeling ook meetelt als ik echt geen andere optie heb die dag ;)

So far
1: hardlopen, 5km interval
2: lunchwandeling 2,5km
3: hardlopen, 7.5km tempoloop
4: XCore workout thuis

Lekker bezig dus deze week :D
Dinsdag ook nog een uurtje bokszaktraining+circuit meegepakt.

Afbeelding

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 22:01

Hier nog wel druk aan het sporten hoor. Afgelopen week
Ma: boulderen
Wo: half uurtje hardlopen
Do: klimmen
Vrij: yoga
Za: korte interval hardlopen
Zo: uurtje lopen in de duinen (morgen dus).

Ik was eigenlijk aan het trainen voor een pr op de 5km. Maar dat is toch wel echt afzien, ook in de trainingen, terwijl ik eigenlijk wat langere loopjes wil doen. Dus besloten dit doel voor nu even weg te zetten en te gaan trainen voor een halve marathon onder de 2u.

Begin met klimmen weer wat sterker te worden, dat is wel fijn om te merken. Maar ook m’n armen worden gespierder en dat merk ik vooral met yoga (dan zitten ze in de weg :D )

Mooi doel müsli

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 22:46

Jij bent ook lekker bezig dus @Lieke! Flink actieve week ook. Is elke week zo intensief bij je, of die je het ook wel eens wat rustiger aan? ;)

Mooi doel. Halve onder de twee uur :j