Een jaar later. Ervaringen na vaccinatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:10

elmiran schreef:
Urbanus schreef:
Ik zou met alles rondom zwangerschap uitgaan van een gynaecoloog of verloskundige.

Corona heeft over het algemeen niet zo'n beste invloed op de placenta.

Mijn zwangere vriendin heeft een gezond kind op de wereld gezet. Heeft corona gehad tijdens de zwangerschap, en gelukkig naar het advies van haar huisarts geluisterd om geen vaccinatie te nemen. Bij mijn zusje haar vriendenkring zijn er 2 baby's overleden vlak na vaccinatie tijdens de zwangerschap. Natuurlijk komen miskramen voor maar wel opvallend zo rond de 25 weken, en 2 tegelijk terwijl daarvoor niks afwijkends te zien was.

Ik heb al vaker jouw opmerkingen gelezen en heel eerlijk, ik geloof er geen klap van. Wanneer er naar aanleiding van vaccinatie twee nog niet geboren kinderen waren overleden dan was dat wereldnieuws geweest.
Daarentegen heeft onderzoek wel aangetoond dat Corona oplopen , zelfs bijna asymptomatisch ervoor kan zorgen dat de placenta geïnfecteerd raakt waardoor het kind geen voeding meer krijgt en sterft.

MyWishMax

Re: Een jaar later. Ervaringen na vaccinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:15

En er zijn toch ook een hoop mensen overleden of extreem ziek geweest die niet al op het randje zaten waar elke ziekte het laatste zetje zou zijn. Maar blijkbaar maakt dat niet uit, dat zijn geen waardevolle mensen ofzo?

En al die jongere mensen die al 2 jaar rondlopen met long covid of revalidatie na ic opname is ook onzin, want jij bent er makkelijk doorheen gekomen?

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:17

Dat is knap ik zit nog amper op bokt maar goed. Dat laatste geloof ik dan weer niet. Allemaal bangmakerij om als nog die prik te nemen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:18

Mensen die moeten revalideren bestaan niet :')

Ok weer wat geleerd

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:22

Ja net als de mensen met blijvende klachten na vaccinatie :P.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:23

Wat raar toch dat ik, kerngezond, geen overgewicht, geen medicijnen, toch 5 weken doodziek van Covid ben geweest. Dat had dus eigenlijk niet kunnen gebeuren begrijp ik?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:26

Ik begrijp vooral niet waarom je wetenschappers niet gelooft maar roeptoeters op Facebook wel :+

Hier dus ook bijna nooit ziek, geen overgewicht of andere aandoeningen, maar toch enorm ziek geweest van corona, incl afwijkende menstruatie, terwijl ik na de vaccinaties nergens last van heb gehad. En dat geldt voor het overgrote deel van de mensen.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 28-05-22 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:27

prompter schreef:
Wat raar toch dat ik, kerngezond, geen overgewicht, geen medicijnen, toch 5 weken doodziek van Covid ben geweest. Dat had dus eigenlijk niet kunnen gebeuren begrijp ik?

Tuurlijk wel, maar een vaccin had je daar niet/amper bij geholpen.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:28

prompter schreef:

Wie zegt dat de vaccinatie geholpen zou hebben?. Er is geen bewijs. Mijn gevaccineerde vriend lag hier ziek op de grond in de badkamer. Gevaccineerde collega's die 6 weken weg bleven met corona, en veel ongevaccineerden die niet besmet raakten. Ik zie geen verschil. De een wordt heel ziek, terwijl een ander het huis kan behangen terwijl ze in quarantaine zit. Heeft niks meer met wel of niet gevaccineerd te maken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:29

elmiran schreef:
Dat is knap ik zit nog amper op bokt maar goed. Dat laatste geloof ik dan weer niet. Allemaal bangmakerij om als nog die prik te nemen.

Dus de overlijdens zijn gemeld? En er is sectie verricht? Er is vast komen te staan dat je “ vriendinnen” geen Corona hebben gehad eerder in de zwangerschap?
Want jij had ook nergens last van dus zij misschien ook niet , misschien zelfs niet door gehad dat ze Corona hadden. Hun bloed is ook onderzocht ?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:29

Ik wou dat dat vaccin had bestaan voordat ik ziek werd, maar dat was er nog niet :n

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:30

8nnemiek schreef:
Ik begrijp vooral niet waarom je wetenschappers niet gelooft maar roeptoeters op Facebook wel :+

Ik geloof in wat ik zelf mee maak en niet in al die rommel op Facebook. De wetenschap heeft wel eens vaker grote fouten gemaakt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:31

Die cijfers zijn gewoon op te zoeken, dat is echt heel uitgebreid onderzocht. Niet-gevaccineerden worden vaker ziek en erger ziek, en komen sneller in het ziekenhuis en overlijden vaker. Dat zijn feiten, punt.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:32

bigone schreef:
Dus de overlijdens zijn gemeld? En er is sectie verricht? Er is vast komen te staan dat je “ vriendinnen” geen Corona hebben gehad eerder in de zwangerschap?
Want jij had ook nergens last van dus zij misschien ook niet , misschien zelfs niet door gehad dat ze Corona hadden. Hun bloed is ook onderzocht ?

Deze personen waren al gevaccineerd. Ik zeg niet dat ik nergens last van had. Ik merkte lichte symptomen op die ik wel vaker heb.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:35

8nnemiek schreef:
Die cijfers zijn gewoon op te zoeken, dat is echt heel uitgebreid onderzocht. Niet-gevaccineerden worden vaker ziek en erger ziek, en komen sneller in het ziekenhuis en overlijden vaker. Dat zijn feiten, punt.

https://nos.nl/artikel/2404263-aantal-g ... n-factoren
Het voorkomt geen IC opname. Het had in mijn geval niet uitgemaakt, ben beter af zonder spuit.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:36

Nee het verkleint de kans. Ook die percentages zijn gewoon op internet te vinden in de wetenschappelijke onderzoeken.
En de wereld draait niet alleen om jou. Het had enorm veel levens kunnen redden als een vaccin eerder beschikbaar was geweest of meer mensen direct een vaccin hadden genomen.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:53

8nnemiek schreef:

o ja en leg dan eens uit waarom er bij een groot bedrijf met honderden mensen ongevaccineerden na 2 jaar nog niet ziek zijn geworden en gevaccineerden wel?. Dit is echt niet waar. Als er zoveel mensen zouden sterven zouden ze al lang de grenzen sluiten, er vlogen nog allerlei vliegtuigen deze kant op. Als het zo erg was zou je geen mensen met een hogere functie zien feesten, en doen alsof er niks aan de hand is. Onze koning ging gewoon op vakantie.

8nnemiek schreef:
Nee het verkleint de kans. Ook die percentages zijn gewoon op internet te vinden in de wetenschappelijke onderzoeken.
En de wereld draait niet alleen om jou. Het had enorm veel levens kunnen redden als een vaccin eerder beschikbaar was geweest of meer mensen direct een vaccin hadden genomen.

Ze weten de schade van de vaccinatie op langere termijn nog niet. Nee en ook niet alleen om jou, iedereen moet zelf weten of ze zo'n prik willen of niet.

8nnemiek schreef:

Hier dus ook bijna nooit ziek, geen overgewicht of andere aandoeningen, maar toch enorm ziek geweest van corona, incl afwijkende menstruatie, terwijl ik na de vaccinaties nergens last van heb gehad. En dat geldt voor het overgrote deel van de mensen.

Hier kan ik net zo goed op zeggen dat dit voor jou geldt zegt niet dat het voor het overgrote deel zo is. Waarom denk je dat veel mensen gestopt zijn na de 2de prik?. Dit is niet voor niks.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Giolli op 01-06-22 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:54

bij welk bedrijf is dat dan zo Elmiran? En hoe zijn die cijfers dan bijgehouden? Ik neem namelijk aan dat dit bedrijf helemaal niet weet welke medewerker wel/niet gevaccineerd is

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 18:08

elmiran; hier is wat leesvoer: https://www.rivm.nl/sites/default/files ... 21_def.pdf
De cijfers van ziekenhuis opnames en IC opnames onder gevaccineerden en niet-gevaccineerden.

"Ze weten de schade van de vaccinatie op langere termijn nog niet."
En ze weten de schade door corona op langere termijn ook nog niet, maar tot nu toe is de schade door corona overduidelijk veel groter dan de schade door vaccinatie.

Wat de tabel betreft, ik hoop dat je slim genoeg bent om te begrijpen dat het aantal niet-gevaccineerden veel lager ligt dan het aantal wel-gevaccineerden, en die niet-gevaccineerden ook nog een veel jongere leeftijd hebben, en zijn het nog steeds heel veel meer niet-gevaccineerden die opgenomen zijn percentueel gezien.
Daarnaast laat je nu zelf zien waarom het zo belangrijk is om ook die booster te blijven nemen voor ouderen, want zodra het vaccin is uitgewerkt is de kans weer groter dat ze in het ziekenhuis terecht komen. Dat was in het najaar namelijk het geval bij de groep oudere mensen die als eerste het vaccin hebben gekregen.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 18:28

8nnemiek schreef:
elmiran; hier is wat leesvoer: https://www.rivm.nl/sites/default/files ... 21_def.pdf
De cijfers van ziekenhuis opnames en IC opnames onder gevaccineerden en niet-gevaccineerden.

"Ze weten de schade van de vaccinatie op langere termijn nog niet."
En ze weten de schade door corona op langere termijn ook nog niet, maar tot nu toe is de schade door corona overduidelijk veel groter dan de schade door vaccinatie.

Wat de tabel betreft, ik hoop dat je slim genoeg bent om te begrijpen dat het aantal niet-gevaccineerden veel lager ligt dan het aantal wel-gevaccineerden, en die niet-gevaccineerden ook nog een veel jongere leeftijd hebben, en zijn het nog steeds heel veel meer niet-gevaccineerden die opgenomen zijn percentueel gezien.
Daarnaast laat je nu zelf zien waarom het zo belangrijk is om ook die booster te blijven nemen voor ouderen, want zodra het vaccin is uitgewerkt is de kans weer groter dat ze in het ziekenhuis terecht komen. Dat was in het najaar namelijk het geval bij de groep oudere mensen die als eerste het vaccin hebben gekregen.

Waar baseer jij op dat de schade door corona groter is dan door vaccinatie?. Zoiets kun je nog helemaal niet weten. Kijk eens naar wat er toen met Softenon gebeurd is, en de prik tegen baarmoederhalskanker. Jonge meisjes met blijvende schade, en misvormde kinderen.

Over bejaarden, de oudjes waren allemaal gevaccineerd, het personeel ook, geen bezoek mogelijk en toch sterven er een heleboel. Dit voorkom je gewoon niet. Als je ouder bent kan van alles dodelijk zijn,

Er staat nergens een leeftijd in de tabel.Volgens de tabel zijn het meer gevaccineerden die op opgenomen waren.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 18:36

elmiran schreef:
Urbanus schreef:
Ik zou met alles rondom zwangerschap uitgaan van een gynaecoloog of verloskundige.

Corona heeft over het algemeen niet zo'n beste invloed op de placenta.

Mijn zwangere vriendin heeft een gezond kind op de wereld gezet. Heeft corona gehad tijdens de zwangerschap, en gelukkig naar het advies van haar huisarts geluisterd om geen vaccinatie te nemen. Bij mijn zusje haar vriendenkring zijn er 2 baby's overleden vlak na vaccinatie tijdens de zwangerschap. Natuurlijk komen miskramen voor maar wel opvallend zo rond de 25 weken, en 2 tegelijk terwijl daarvoor niks afwijkends te zien was.

Tja helaas heb ik een vriendin die dit heeft gehad met Corona (bij 10 weken zwanger ) en geen vaccinaties. Placenta laat schade zien wat eerder ook gezien in bij moeders die Corona hebben gehad in de zwangerschap. Zeer verdrietig allemaal. Zij laat zich nu als nog vaccineren, als het mag. Zal nog net niet mogen denk ik.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 28-05-22 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 18:37

elmiran Zou je je berichten gewoon in 1 post kunnen schrijven ipv continu berichten achter elkaar plaatsen? Dat is niet de bedoeling en je kan berichten gewoon wijzigen en meerdere quote in 1 post.

Verder heb je wel een erg vertekend beeld :=
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 28-05-22 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 18:38

elmiran schreef:
Waar baseer jij op dat de schade door corona groter is dan door vaccinatie?. Zoiets kun je nog helemaal niet weten. Kijk eens naar wat er toen met Softenon gebeurd is, en de prik tegen baarmoederhalskanker. Jonge meisjes met blijvende schade, en misvormde kinderen.

Over bejaarden, de oudjes waren allemaal gevaccineerd, het personeel ook, geen bezoek mogelijk en toch sterven er een heleboel. Dit voorkom je gewoon niet. Als je ouder bent kan van alles dodelijk zijn,

Er staat nergens een leeftijd in de tabel.Volgens de tabel zijn het meer gevaccineerden die op opgenomen waren.

Daar zijn honderden onderzoeken naar gedaan en nog steeds bezig. Als je je informatie alleen van Facebook en Youtube haalt dan kom je die niet tegen nee. Probeer eens het nieuws te volgen of een wetenschappelijk artikel te lezen :Y)

Hier staat bijvoorbeeld veel informatie incl bronnen: https://www.ntvg.nl/artikelen/langdurig ... -19#figuur

En dat je een tabel die je zelf plaatst niet eens begrijpt dat zegt eigenlijk genoeg :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 19:05

elmiran schreef:
8nnemiek schreef:

o ja en leg dan eens uit waarom er bij een groot bedrijf met honderden mensen ongevaccineerden na 2 jaar nog niet ziek zijn geworden en gevaccineerden wel?. Dit is echt niet waar. Als er zoveel mensen zouden sterven zouden ze al lang de grenzen sluiten, er vlogen nog allerlei vliegtuigen deze kant op. Als het zo erg was zou je geen mensen met een hogere functie zien feesten, en doen alsof er niks aan de hand is. Onze koning ging gewoon op vakantie.

Nou mijn ervaring is wel dat mensen die zich niet laten vaccineren ook dikwijls mensen zijn die testen niet nodig vinden. Kans is groot dat ze het gewoon hebben gehad maar dachten het bestaat toch niet dus testen doen we niet :+ of symptoomloos zo begon het bij mij vooral de eerste dagen ook.

IMANDRA

Re: Een jaar later. Ervaringen na vaccinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 19:51

De prik tegen baarmoederhalskanker is gewoon veilig hoor :+. Ik heb hem als eerste lichting gehad, net als veel klasgenootjes. Ondanks alle broodje aap verhalen ken ik werkelijk niemand die er ook maar enige negatieve bijwerking van heeft gehad. Iets wat de wetenschappelijke literatuur volgens mij ook gewoon beaamt.

Echt, ik vind het zo typisch dat ze mensen die zo tegen het angst aanpraten vanuit de overheid zijn, ZELF zo veel angst aanpraten bij anderen. Met totaal ongefundeerde dingen zelfs.