Viruswaanzin #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 13:16

loriene schreef:
Gelukkig zijn er heel veel mensen het met de truckers eens.
Zou toch wel eens willen zien met nieuwe verkiezingen .Zou het echt op hetzelfde uitkomen?
Persoonlijk denk ik van niet.

Afbeelding

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 13:27

Toch blijf ik erbij dat de schuldigen van de draai naar extremer rechts (en net zo goed links) de huidige politieke partijen zijn.

Door iedereen maar weg te zetten als wappies die twijfels hebben, maar veel breder kijkend het jarenlang negeren van de opkomende problemen mbt de woningmarkt, de zorg, de immigratie..het enige wat ze eraan deden was als het lukte alles wat geld koste stopzetten (politie,defensie, zorg, onderwijs)
en voor de rest gewoon lekker je kop in het zand steken.

De onvrede was er al en groeiende. Het enige wat corona heeft gedaan is het proces versnellen en nog duidelijker het mankement van onze politiek blootgelegd: dat er veel te veel gerotzooid wordt door incompetente mensen en er dus geen beleid gemaakt werd. Men deed maar wat en wat dit was kon per dag en uur verschillen.

Als er iemand verantwoordelijk zijn voor het feit dat men steeds meer de extremen in geduwd zijn, dan zijn het de policiti.

Cer

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 13:29

ik vraag me alleen af hoe het dan anders moet en wie echt het verschil kunnen gaan maken..
want het blijft, denk ik, hetzelfde systeem...

mensen die slim genoeg zijn die gaan niet de politiek in, het blijft daar ons kent ons, vriendje van etc... of niet?

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 13:34

Oh ik ben net zo goed geen fan van kabinet Rutte om heel veel redenen, maarrrrrr gelukkig zitten er heel veel partijen tussen rechts en extreem rechts :').

@ Cer, ik vind de laatste tijd wel dat er wat frisse blikken de politiek in komen. Ik ben het lang niet met alles eens van de BBB maar ik heb daar wel echt respect voor, zelfde voor Volt. Het zijn mensen die niet al ellenlang in het geneuzel zitten, maar met frisse blik, ideeen en motivatie erin komen. Ik vind het heel erg jammer dat VVD weerderom zo groot is (snap het persoonlijk ook niet, maargoed, dat is democratie).

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 13:37

Cer schreef:
ik vraag me alleen af hoe het dan anders moet en wie echt het verschil kunnen gaan maken..
want het blijft, denk ik, hetzelfde systeem...

mensen die slim genoeg zijn die gaan niet de politiek in, het blijft daar ons kent ons, vriendje van etc... of niet?

Klopt en ik vraag mij weleens af of democratie ook niet gewoon een zekere houdbaarheid heeft. Op dit moment wordt er niet zozeer een land degelijk bestuurd, maar gebruikt men politiek als opstapje naar banen bij zorgverzekeringen, banken en andere mooie plekken.

Hierdoor ontstaan gewoon teveel belangenverstrengelingen. Met imo als dieptepunt een artikel van een tijdje terug dat men op dat moment verbood dat oud ministers ten alle tijden toegang bleven houden tot de tweede kamer om daar te lobbyen. Hier was men fel op tegen met als genoemde reden: dan zijn we niet meer 'nuttig' en kunnen we alleen nog banen als burgemeester krijgen...hoe triest is dat als je bedenkt wat dit eigenlijk zegt.

Ik denk dat we het systeem niet meer zo kunnen keren en dat het uiteindelijk zoals helaas altijd in de geschiedenis eerst een x aantal tijd oorlog of andere rampspoed zal zijn voordat het weer beter wordt.

Helaas.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 13:40

Ik blijf dat lastig vinden..

ik hoorde laatst weer wat mensen (die veel in het buitenland zijn, documentairemakers, ik weet niet meer precies wie) zeggen dat Nederland in vergelijk met andere landen echt niet slecht is. Dat in de afgelopen jaren best veel geld gespaard is, dat daardoor ook nu dingen opgevangen kunnen worden waar dat in andere landen niet kan..

ik vind het grote geheel heel lastig te overzien.. het makkelijke populistische 'je doet alles fout' gewijs vind ik zo niet constructief en een hele makkelijke manier van de oppositie om geld te verdienen en zieltjes te winnen..
Ga er maar aan staan, voor een heel land en alle inwoners dingen naar tevredenheid regelen..

Ik hoor dat wel vaker van mensen die veel in andere landen zijn, dat Nederland op zich echt wel een fijn land is waar dingen goed geregeld zijn...
Misschien is daarom de VVD nog zo groot? We zijn ook de afgrond niet echt ingegaan .. als we geen reserves hadden gehad, hadden er dingen met covid ook weer anders gegaan... (ik zou niet weten hoe, maar ik kan me dat zomaar voorstellen).
Als ik, ook in het begin van Covid, naar andere landen keek, vond ik het hier op bepaalde vlakken niet handig, maar op andere vlakken juist weer wel.. . Haal je altijd een 100% score? Misschien niet eens 80%... lastig hoor..

En ik hoop toch wel dat de tijd om zaken dmv oorlog te regelen, ontgroeid zijn.. daar wordt nooit echt iemand beter van toch?

lorieneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 13:55

Hoe komen ze aan die cijfers?
Steeds meer mensen worden wakker en geloven de overheid niet meer.
Overal ter wereld wordt er gedemonstreerd.
Steeds meer schandalen in het zittende kabinet.
Hoop dat deze cijfers niet werkelijke cijfers zijn.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 13:59

Misschien de mensen in jouw kring, maar in mijn kring zie ik het niet terug dat “steeds meer mensen wakker worden”. En op wie stemmen die wakkere mensen dan? Alleen op Baudet? Die kan nooit in zijn eentje regeren hè.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:00

Ik ben veelvuldig op slechtere plekken geweest dan nederland en als ik iets heb geleerd is het dat Nederlanders een beetje Amerikaans zijn: die denken ook altijd dat Amerika het paradijs is, terwijl ik het meer een ontwikkelingsland vond.

Ik denk dat als je kijkt naar wat er echt op knappen staat in dit land:
-huisvesting
-immigratie
-zorg
-politie/ernstige toenamen zware criminaliteit mbt drugs.
-natuurbehoud
-defensie

Dan denk ik dat de afgelopen 10 jaar de huidige politieke partijen ons juist op de rand van de afgrond gebracht hebben.

Politie kost geld? Dan doen we een opleidingsstop. Dat dit nu ervoor zorgt dat je het niet meer opgelost krijgt door de uitstroom van de babyboomergeneratie maakt niet uit.
-defensie kost geld? Doen we de boel toch verkopen.
-zorg? Hoeveel bedden en personeel is er de afgelopen tien jaar ook alweer wegbezuinigd?
-wonen? Hoeveel huizen komen we tekort en hoeveel hebben we weggegeven aan buitenlandse opkopers?
-immigratie? Ondanks alle bovenstaande punten die al nauwelijk op te lossen zijn komen er veel mensen binnen die de komende 50 jaar een enorm beroep doen op gemeenschapgeld en de woningmarkt.
Wat je er ook van vind, passen gaat het niet.

Ik zie niet in hoe het met de huidige regering op te lossen valt en denk dat je zeker met de huidige ellende met de ECB, de enorme inflatie, de dreigende oorlog in Ukraine echt wel voor grote uitdagingen staat.

lorieneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:07

MarlindeRooz schreef:
Misschien de mensen in jouw kring, maar in mijn kring zie ik het niet terug dat “steeds meer mensen wakker worden”. En op wie stemmen die wakkere mensen dan? Alleen op Baudet? Die kan nooit in zijn eentje regeren hè.

Ik zeg niet dat het in mijn kring is.
Er zijn meer partijen dan Baudet.
Niet elke burger die wakker worden gaan stemmen op Baudet hoor.

Over de hele wereld komen steeds meer mensen die de straat op gaan.
Brussel wordt in Europa het doel .
Vandaag gaan heel veel mensen richting Brussel om te gaan demonstreren.
En dat gaat niet alleen om corona en de maatregelen.
Gaat om veel meer dingen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:13

loriene schreef:

Steeds meer?

Die paar duizend schreeuwers op SM of op de Dam?
Het overgrote deel, is de zwijgende meerderheid.

lorieneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:19

Electra63 schreef:
loriene schreef:

Steeds meer?

Die paar duizend schreeuwers op SM of op de Dam?
Het overgrote deel, is de zwijgende meerderheid.[/quote

Wat voor nieuws volg jij als ik vragen mag?
Over de hele wereld is men aan het demonstreren.
En dit gaat niet over een paar schreeuwers hoor.
Startsein vandaag is gegeven voor op naar brussel.
Daar doen heel veel landen aan mee.
Maarja dat komt niet uigebreid in het nieuws in Nederland.
Ook wat er in Canada gebeurt hoor je haast niets van op het nieuws in Nederland.
Vreemd he?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:24

loriene schreef:
Wat voor nieuws volg jij als ik vragen mag?
Over de hele wereld is men aan het demonstreren.
En dit gaat niet over een paar schreeuwers hoor.
Startsein vandaag is gegeven voor op naar brussel.
Daar doen heel veel landen aan mee.
Maarja dat komt niet uigebreid in het nieuws in Nederland.
Ook wat er in Canada gebeurt hoor je haast niets van op het nieuws in Nederland.
Vreemd he?

Relatief aan het geheel zijn het eigenlijk wél ‘een paar schreeuwers’. Grote meerderheid is niet zo vocaal. Groot deel van de VVD stemmers bijv niet, dus zie je op social media vrijwel niemand die op VVD stemt maar is dat ‘stilzwijgend’ dus best een groot deel.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:29

Die schreeuwers op het Malieveld staan er in ieder geval niet namens mij, ik moet er niks van hebben. Vind ik alles geweldig hier? Welnee! Maar als ik zie hoe het er in een hoop andere landen aan toe gaat, dan ben ik nog elke dag dankbaar dat ik hier geboren ben, waar ik alle kansen heb gekregen om een fijn leven op te bouwen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 15:13

Het is niet toevallig dat noord oost Friesland op de kaart de vaccinaties gelijk lopen ( weinig) aan de hoeveelheid mensen die de onverdeeld open petitie hebben getekend( veel) Friesland komt er net zo goed uit als de biblebelt. Allemaal wakkere pro Piet figuren.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 15:43

Dat "wakker worden" van mensen, vind ik zo'n akelige uitdrukking. Daarmee worden mensen die zogenaamd nog niet wakker zijn, echt weggezet. En zogenaamd wakkere mensen' beschuldigen juist anderen steeds dat ze worden weggezet als wappie. Gek hè. Wat je zaait, dat oogst je.

Je bent alleen maar 'wakker' als je achter Baudet en consorten aanloopt. En dat vind ik zo'n onzin. Je kunt ook 'wakker' zijn en juist wel voor mondkapjes of vaccins of klimaatmaatregelen bent. Ook dan kun je 'zelf onderzoek' hebben gedaan. Alleen net wat andere bronnen hebben geraadpleegd. Maar nee, dan telt het niet, want het is niet de uitkomst van 'wakkere mensen'. BAH!

edit: @loriene Hoeveel procent van de bevolking staat daar te schreeuwen. Zelfs als het er 10.000 zijn, dan heb je het over 0,05% van de bevolking. En van mijn part reken je alleen de volwassenen. Dan gaat het nog steeds nergens over. Ze schreeuwen vooral heel hard dat ze het hele volk vertegenwoordigen. Onzin, dan hadden de peilingen er wel anders uitgezien.
Laatst bijgewerkt door Flower033 op 14-02-22 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 15:45

Ik word elke ochtend wakker :Y)

Hele rare uitdrukking inderdaad. Maargoed, dan ben ik liever minder wakker. Of een schaap of wat dan ook.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 16:03

Het zijn ook domme woorden. Ik zal niemand wakker of schaap noemen of wappie. We zijn gewoon mensen.

flower-33 wat ik ongelofelijk vind, is dat je helemaal niet meekrijgt hoeveel mensen er wereldwijd aan het demonstreren zijn. En dat al gedurende de jaren dat corona in het nieuws is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 16:06

Dinopino schreef:
Het zijn ook domme woorden. Ik zal niemand wakker of schaap noemen of wappie. We zijn gewoon mensen.

flower-33 wat ik ongelofelijk vind, is dat je helemaal niet meekrijgt hoeveel mensen er wereldwijd aan het demonstreren zijn. En dat al gedurende de jaren dat corona in het nieuws is.

Er zijn altijd mensen aan het demonstreren, maar dit is slechts een hele kleine minderheid.. Kun je toch niet serieus nemen?

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 16:14

ik krijg het prima mee. Maar krijg jij ook mee dat een heel veel mensen in Canada die truckers die de stad blokkeren helemaal spuugzat zijn?

De grote meerderheid die het er niet mee eens is, hoor je niet. Ja, er wordt elke zondag geprotesteerd in Amsterdam. Maar dat zijn wel elke zondag ongeveer dezelfde mensen. Zij vertegenwoordigen niet het hele volk. Bij lange na niet. En die truckers die het weekend het Binnenhof blokkeerden, vertegenwoordigen ook niet 'het volk'.

edit: even een factcheck op de claim dat er 50.000 truckers in Canada demonstreren. Het gaat eerder om honderden tot enkele duizenden. Het probleem is dat dit soort groepen die zeggen het volk te vertegenwoordigen, er nogal een handje van hebben om gefotoshopte foto's te gebruiken. Bij voorkeur van een andere gelegenheid. En daarmee fakenews fabriceren.
https://www.knack.be/nieuws/factcheck/f ... 1644848240
Laatst bijgewerkt door Flower033 op 14-02-22 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 16:20

Flower033 schreef:
ik krijg het prima mee. Maar krijg jij ook mee dat een heel veel mensen in Canada die truckers die de stad blokkeren helemaal spuugzat zijn?

De grote meerderheid die het er niet mee eens is, hoor je niet. Ja, er wordt elke zondag geprotesteerd in Amsterdam. Maar dat zijn wel elke zondag ongeveer dezelfde mensen. Zij vertegenwoordigen niet het hele volk. Bij lange na niet. En die truckers die het weekend het Binnenhof blokkeerden, vertegenwoordigen ook niet 'het volk'.

Ik krijg dat zeker mee, ik heb familie in Canada :D

Maar behalve dat, zie je dat ook gewoon op de verschillende nieuwskanalen.

Maar is het boeiend voor ons dat er in Canada gedemonstreerd wordt? Moet dat op het nieuws in Nederland vermeld worden?
En gaan we dat dan doen met elke demonstratie, waar dan ook?
Of alleen die Corona-gerelateerd zijn?

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 16:27

Ik vind het niet boeiend dat er in Canada geprotesteerd wordt. Dinopino vindt het ongelofelijk dat ik niet mee zou krijgen hoeveel er wereldwijd geprotesteerd wordt. Vandaar mijn reactie.

ik las vandaag wel een interessant artikel in NRC. Daarmee wordt het protest in Canada vergeleken met een langzame 6 januari 2021 in USA. Juist omdat de demonstranten eisen dat Trudeau aftreedt (5 maanden geleden gekozen door het volk) en hij zou moeten worden vervangen door een tijdelijke regering. Volgens de Canadese grondwet kan dat niet. En daarmee wordt eigenlijk gepleit voor een coup.
In die zin is het wel interessant. Omdat de truckers in Den Haag iets soortgelijks bepleitten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 17:55

Flower033 schreef:
Ik vind het niet boeiend dat er in Canada geprotesteerd wordt. Dinopino vindt het ongelofelijk dat ik niet mee zou krijgen hoeveel er wereldwijd geprotesteerd wordt. Vandaar mijn reactie.

ik las vandaag wel een interessant artikel in NRC. Daarmee wordt het protest in Canada vergeleken met een langzame 6 januari 2021 in USA. Juist omdat de demonstranten eisen dat Trudeau aftreedt (5 maanden geleden gekozen door het volk) en hij zou moeten worden vervangen door een tijdelijke regering. Volgens de Canadese grondwet kan dat niet. En daarmee wordt eigenlijk gepleit voor een coup.
In die zin is het wel interessant. Omdat de truckers in Den Haag iets soortgelijks bepleitten.

Klopt, mijn quote op jouw bericht was niet handig.

Er was laatst een artikel waar inderdaad over de overeenkomsten in de verschillende landen werd bericht. Zie hier ook door FvD.Ik weet alleen niet meer waar.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:26

Vanaf 25 februari (waarschijnlijk) de meeste maatregelen weg! Geen mondkapjes plicht, geen coronatoegangsbewijs, geen 1.5 meter.. *\o/*
nos link

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:27

Dimphyl schreef:
Vanaf 25 februari (waarschijnlijk) de meeste maatregelen weg! Geen mondkapjes plicht, geen coronatoegangsbewijs, geen 1.5 meter.. *\o/*
nos link

Wat een dictatuur leven we in he.. :+