loriene schreef:Gelukkig zijn er heel veel mensen het met de truckers eens.
Zou toch wel eens willen zien met nieuwe verkiezingen .Zou het echt op hetzelfde uitkomen?
Persoonlijk denk ik van niet.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:ik vraag me alleen af hoe het dan anders moet en wie echt het verschil kunnen gaan maken..
want het blijft, denk ik, hetzelfde systeem...
mensen die slim genoeg zijn die gaan niet de politiek in, het blijft daar ons kent ons, vriendje van etc... of niet?
MarlindeRooz schreef:Misschien de mensen in jouw kring, maar in mijn kring zie ik het niet terug dat “steeds meer mensen wakker worden”. En op wie stemmen die wakkere mensen dan? Alleen op Baudet? Die kan nooit in zijn eentje regeren hè.
loriene schreef:Hoe komen ze aan die cijfers?
Steeds meer mensen worden wakker en geloven de overheid niet meer.
Overal ter wereld wordt er gedemonstreerd.
Steeds meer schandalen in het zittende kabinet.
Hoop dat deze cijfers niet werkelijke cijfers zijn.
Electra63 schreef:loriene schreef:Hoe komen ze aan die cijfers?
Steeds meer mensen worden wakker en geloven de overheid niet meer.
Overal ter wereld wordt er gedemonstreerd.
Steeds meer schandalen in het zittende kabinet.
Hoop dat deze cijfers niet werkelijke cijfers zijn.
loriene schreef:Wat voor nieuws volg jij als ik vragen mag?
Over de hele wereld is men aan het demonstreren.
En dit gaat niet over een paar schreeuwers hoor.
Startsein vandaag is gegeven voor op naar brussel.
Daar doen heel veel landen aan mee.
Maarja dat komt niet uigebreid in het nieuws in Nederland.
Ook wat er in Canada gebeurt hoor je haast niets van op het nieuws in Nederland.
Vreemd he?
Dinopino schreef:Het zijn ook domme woorden. Ik zal niemand wakker of schaap noemen of wappie. We zijn gewoon mensen.
flower-33 wat ik ongelofelijk vind, is dat je helemaal niet meekrijgt hoeveel mensen er wereldwijd aan het demonstreren zijn. En dat al gedurende de jaren dat corona in het nieuws is.
Flower033 schreef:ik krijg het prima mee. Maar krijg jij ook mee dat een heel veel mensen in Canada die truckers die de stad blokkeren helemaal spuugzat zijn?
De grote meerderheid die het er niet mee eens is, hoor je niet. Ja, er wordt elke zondag geprotesteerd in Amsterdam. Maar dat zijn wel elke zondag ongeveer dezelfde mensen. Zij vertegenwoordigen niet het hele volk. Bij lange na niet. En die truckers die het weekend het Binnenhof blokkeerden, vertegenwoordigen ook niet 'het volk'.
Flower033 schreef:Ik vind het niet boeiend dat er in Canada geprotesteerd wordt. Dinopino vindt het ongelofelijk dat ik niet mee zou krijgen hoeveel er wereldwijd geprotesteerd wordt. Vandaar mijn reactie.
ik las vandaag wel een interessant artikel in NRC. Daarmee wordt het protest in Canada vergeleken met een langzame 6 januari 2021 in USA. Juist omdat de demonstranten eisen dat Trudeau aftreedt (5 maanden geleden gekozen door het volk) en hij zou moeten worden vervangen door een tijdelijke regering. Volgens de Canadese grondwet kan dat niet. En daarmee wordt eigenlijk gepleit voor een coup.
In die zin is het wel interessant. Omdat de truckers in Den Haag iets soortgelijks bepleitten.
Dimphyl schreef:Vanaf 25 februari (waarschijnlijk) de meeste maatregelen weg! Geen mondkapjes plicht, geen coronatoegangsbewijs, geen 1.5 meter..![]()
nos link