Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Besje schreef:Ik heb met onze tweede ook (veilig) samen geslapen… scheelt echt zoveel in nachtrust!
Nu is ze 14 maanden en slaapt in haar eigen bed, in haar eigen bed… bij mij in bed wilde ze enkel spelen snachts…
Ik probeer nu de borstvoeding af te bouwen, maar savonds wil ze echt enkel aan de borst in slaap vallen, wil geen tut… als ze gaat logeren wil ze wel haar tut en slaapt ze makkelijk in… dan voelt het voor mij zo erg als falen als moeder…
secricible schreef:Goede tip idd. Ik kroop altijd zelf er bij in de cosleeper
SusanH schreef:Ik vind dat knap hoor dat samen slapen. Was ook mijn ideaal. Maar ik kon niet slapen met die geluiden naast me. Ik heb me echt verbaasd over hoeveel herrie zo'n klein mensje kan maken tijdens het slapen. Ik maakte mezelf helemaal gek doordat ik niet kon slapen ( heeft ook te maken met mijn bevalling plus nare nasleep) tot ik bedacht he, ze hoeft niet bij ons op de kamer. Dat gaf mij veel meer rust. Ze heeft trouwens tot ruim 9 maanden nachtvoedingen gehad. Toen is mijn man 1 keer met haar naar het CB geweest die hebben geadviseerd om haar eens te laten liggen. Dat heeft hij prompt uitgeprobeerd tijdens mijn slaapdienst, en daarna is ze nooit meer in de nacht om een voeding gekomen. Was dus blijkbaar meer mijn gewoonte dan dat ze het nog echt nodig had.
secricible schreef:Ik ben gestoptdoor de NA bleef mijn TSR uit, baby werd steeds onrustiger en agressiever aan de borst en dat triggerde extra. Toen ben ik de avondvoeding kv gaan geven zodat ik in de nacht flinke stuwing had en de tsr sneller kwam en dat was het begin van het einde. Zoon was toen 9mnd.
Ik zou ook echt niet weten wat je er tegen kan doen, ik was echt in staat hem van me af te trekken en in bed te gooien.
Ik had het alleen snachts. Achteraf had ik gewoon in de nacht een flesje afgekolfde melk moeten geven, maar dat is nu.
Wat bij mij ook hielp was met mijn hand tussen mijn borsten krabbelen, of op een andere plek, en me daar op focussen, maar pffff ik vond het echt heftig