Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 21:06

OleJon schreef:
Wat me opvalt, is dat als je je niet laat vaccineren. Er van je word verwacht dat je je eigenlijk verantwoording aflegt. Dat slaat nergens op, ieder zijn keuze. Vraag ook niet waarom iemand zich wel laat vaccineren. Als je je niet laat vaccineren,lijkt het of je van een andere planeet komt of zo.

Andersom is dat net zo hoor. Niet-vaccinerenden veroordelen gevaccineerden net zo hard en gevaccineerden moeten net zo veel verantwoording afleggen aan de 'andere kant'...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 21:09

OleJon schreef:
Wat me opvalt, is dat als je je niet laat vaccineren. Er van je word verwacht dat je je eigenlijk verantwoording aflegt. Dat slaat nergens op, ieder zijn keuze. Vraag ook niet waarom iemand zich wel laat vaccineren. Als je je niet laat vaccineren,lijkt het of je van een andere planeet komt of zo.

Niet willen vaccineren betekend gewoon even wat extra werk. Niet willen vaccineren en verder ook totaal niets willen doen en gewoon doorleven is aso . Niet willen vaccineren en daarvan de consequenties aanvaarden dat je tijdelijk wat meer moeite moet doen is gewoon normaal en netjes.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 23:03

bigone schreef:
OleJon schreef:

Niet willen vaccineren betekend gewoon even wat extra werk. Niet willen vaccineren en verder ook totaal niets willen doen en gewoon doorleven is aso . Niet willen vaccineren en daarvan de consequenties aanvaarden dat je tijdelijk wat meer moeite moet doen is gewoon normaal en netjes.

Hoe bedoel je dit? En wat bedoel je met extra werk?

BigOne

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 23:09

Door je te testen wanneer je aan bepaalde zaken wil deelnemen. Vakantie naar buitenland, wedstrijden, festivals bvb.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 00:22

bigone schreef:
Door je te testen wanneer je aan bepaalde zaken wil deelnemen. Vakantie naar buitenland, wedstrijden, festivals bvb.

Hangt ervan af hoe duur die testen zijn en waarvoor je ze allemaal nodig hebt natuurlijk. Aan 60 euro per test bvb vind ik het helemaal niet normaal.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 00:52

bigone schreef:

Scheelt kom ik nooit, maar om het meteen aso te noemen? Gaat een beetje ver, vind je niet?

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 05:43

OleJon schreef:
bigone schreef:

Scheelt kom ik nooit, maar om het meteen aso te noemen? Gaat een beetje ver, vind je niet?

Nee, asociaal betekent anti sociaal. Dat is het toch als je niet meedoet vanuit eigenbelang? Als je sociaal denkt en bent, dan handel je ook voor je medemens, de risicogroepen etc. Als je anti sociaal bent, kijk je alleen naar het belang voor je zelf.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 06:40

Laten we heel eerlijk wezen, ook als je gevaccineerd bent kun je nog besmet raken. Dit geldt voor alle vaccins maar zeker voor Jansen en Astrazeneca.

Tot dusver het altruïsme. Dat je als gevaccineerde niet meer hoeft te testen is niet omdat je nooit meer besmet kunt raken. Het is een gok die ze durven te en willen nemen om mensen te motiveren.

Om mensen die geen vaccin willen asociaal te noemen terwijl nog echt niet alle cijfers bekend zijn omtrent besmettelijkheid en er zeer waarschijnlijk binnenkort een variant aan komt/aanwezig is die zich naar verwachting minder aantrekt van vaccins (Delta plus)...

In hoeverre is het dan niet asociaal om je als gevaccineerde veilig te wanen en niet te testen als je naar een groot festival gaat ;) .

Grote knipoog maar ik vind het echt te kort door de bocht om iemand die geen vaccin wil asociaal te noemen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 07:51

Maar dat word er ook niet gezegd. Even teruglezen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 08:20

@dems75:
ik reis niet (paarden), ga niet naar festivals en hou mij aan de maatregelen maar wil geen vaccin.
Mijn beste vriendin wil absoluut een vaccin zodat ze daarna naar japan kan, op cruise en naar tomorrowland.

Volgens jouw redenatie ben ik dus asociaal en vriendin niet? Geen van beiden ziet de medemens als argument om een vaccin te laten zetten.

Ik vind je definitie erg krom. Als je mij asociaal noemt, prima…. Maar om iedereen die een vaccin laat zetten (ongeacht later acties) als sociaal te zien… krom, heel erg krom.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 08:24

nynke55 schreef:
Maar dat word er ook niet gezegd. Even teruglezen.

Er wordt wel gezegd dat niet testen als je niet gevaccineerd bent asociaal is.

Terwijl niet testen terwijl je wel gevaccineerd bent ook gewoon risico's kent, maar dat wordt massaal geaccepteerd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 08:28

Poekkie je leest niet. Ik zeg dat ik mensen die niet willen vaccineren en zich ook totaal niet aan de regels willen houden omdat zij vinden dat ze overal recht op hebben dus lang leve de lol asociaal ja. En mensen die zich niet laten vaccineren en als gevolg daarvan ook de consequenties aanvaarden dat ze misschien wat vaker een test moeten ondergaan bij bepaalde activiteiten en zich aan de regels houden niet asociaal. Het gaat niet om wel of niet vaccineren maar over hoe je er mee omgaat. Hoop dat het zo wel duidelijk is.
En gevaccineerde mensen kunnen inderdaad nog steeds Corona krijgen en in sommige gevallen ook doorgeven. Wel vele malen minder dus ook veel minder risico.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 08:29

Nee, er wordt gezegd: als jij niet vaccineert en niet test maar wél gewoon je naar 'het ouder normaal' wilt gedragen (dus geen mondkapjes, geen afstand houden, gewoon zonder gezeik de grens over) dán ben je asociaal. Want je wilt wél de lusten, niet de lasten en niets voor gemeenschap doen.

Wil jij niet vaccineren en niet testen, maar ook niet naar het buitenland, blijf je uit de drukte, etc, geen probleem.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 08:32

Ik heb juist liever dat mensen die niet willen vaccineren gewoon snel weer samen in de disco staan te hossen. Ram dat stukje immuniteit er alsjeblieft deze zomer er nog doorheen.
Liever nu dan dadelijk in de winter.
Mensen die dusdanig immuun zwak zijn dat ze geen vaccin mogen zullen ook niet in disco‘s zijn dus dan is het gewoon ieder voor zich.

Of zoals onze regering het zegt: iedereen komt er vroeg of later mee in contact. Ofwel via het vaccin, ofwel door een infectie.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 25-06-21 08:34, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 08:34

Sizzle schreef:
Ik heb juist liever dat mensen die niet willen vaccineren gewoon snel weer samen in de disco staan te hossen. Ram dat stukje immuniteit er alsjeblieft deze zomer er nog doorheen.

Dat gaat toch wel gebeuren, misschien niet in de disco maar zeker op de vakanties, dat is al aan de gang getuige de hoeveelheid positieve jeugd die van de examenfeestjes terug komt.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 08:37

Nee voorlopig zeker niet.
Het is experimenteel geen vaccin en je vrijheid krijg je niet terug hier door.
Langzaam aan worden er achter de schermen onze mensenrechten zwaar aangetast en afgenomen en t zal niet lang meer duren voor de dictatuur zich gesetteld heeft.
Je mag niks zonder test of vaccin paspoort.
Vorig jaar was van alles ondenkbaar volgens Hugo wat hij nu lachend invoerd.
Er zijn al vele mensen gestorven of met ernstige al dan niet blijvende bijwerkingen.
Het totaal onbekend wat deze mrna zal gaan doen op de lange termijn.
De druk op mensen is bizar om zich te moeten laten prikken. Je goed informeren is lastig vanwege de zware censuur op informatie die tegen de prik ingaat.
Lees de bpoc2020 interviews maar eens . Dat is een topje vd ijsberg. Binnenkort komende politieverhoren openbaar.
En in september start dacht ik het tweede nurnbergproces over deze covidfarce.
Ja er is covid en zeker worden er mensen ziek en kunnen sterven.
Maar het is niet heel anders dan bij de griep.
Ik zou nog veel meer weer vertellen maar het blijft een beslissing die ieder voor zich moet nemen.
Het is een heel gevaarlijke prik voor een misbruikte ziekte.
Ik hoop dat ik t verkeerd zie en de voorspellingen van vele artsen en virologen die niet door de regering betaald worden en geen aandelen hebben niet uitkomt.
Iedereen veel sterkte met hun besluit. Neem voor de juiste rede niet omdat je ff op vakantie wil. Dat kan ook in Nederland.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 08:42

Poekkie schreef:
bigone schreef:

Hangt ervan af hoe duur die testen zijn en waarvoor je ze allemaal nodig hebt natuurlijk. Aan 60 euro per test bvb vind ik het helemaal niet normaal.

Dan test je toch niet? Je hebt de vrije keuze. En dan ga je niet op vakantie/festival whatever.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 08:42

Sizzle schreef:
Liever nu dan dadelijk in de winter.
Mensen die dusdanig immuun zwak zijn dat ze geen vaccin mogen zullen ook niet in disco‘s zijn dus dan is het gewoon ieder voor zich.

Of zoals onze regering het zegt: iedereen komt er vroeg of later mee in contact. Ofwel via het vaccin, ofwel door een infectie.

Met die nieuwe varianten waar het vaccin niet (goed) op werkt is die disco misschien niet zo’n strak plan?

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 08:43

Bloodymary schreef:
Het feit dat en hoe alle cijfers de laatste weken enorm zijn teruggelopen lijkt mij voldoende reden om je te laten vaccineren. Het werkt. Waarom zou je daar niet aan meewerken. Iedereen wil hier toch van af.

Het is zomer.
Vorig jaar liepbt zelfs sneller terug in de zelfde tijd zonder deze prik. Dus dat heeft er niet mee te maken.
En dat er een nieuwe golf komt en lockdown staat al vast voor de regering. Ze beginnen ons nu al warm te draaien ervoor.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 08:43

Heb hem woensdag gehad pfizer.

Beetje pijn in arm en doof gevoel die dag maar gisteren wel behoorlijk pijn in arm. Ik was vrij maar moest toch werken. Nou dat ging wel lastig _O-

En mijn vingerafdruk op het apparaat deed het niet rechts }> Links wel haha.

No worries smiddags deed die het weer :+

Vanmiddag gaat vriend. Die heeft mij uitgelachen om mijn arm dus ben benieuwd bij hem _O-

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 08:48

jackyline schreef:
....
Langzaam aan worden er achter de schermen onze mensenrechten zwaar aangetast en afgenomen en t zal niet lang meer duren voor de dictatuur zich gesetteld heeft.
Er zijn al vele mensen gestorven of met ernstige al dan niet blijvende bijwerkingen.
De druk op mensen is bizar om zich te moeten laten prikken. Je goed informeren is lastig vanwege de zware censuur op informatie die tegen de prik ingaat.
Lees de bpoc2020 interviews maar eens . Dat is een topje vd ijsberg. Binnenkort komende politieverhoren openbaar.
Ik zou nog veel meer weer vertellen maar het blijft een beslissing die ieder voor zich moet nemen.
Ik hoop dat ik t verkeerd zie en de voorspellingen van vele artsen en virologen die niet door de regering betaald worden en geen aandelen hebben niet uitkomt.
Iedereen veel sterkte met hun besluit. Neem voor de juiste rede niet omdat je ff op vakantie wil. Dat kan ook in Nederland.

Sinds ik op mn social ook van onbekende mensen berichten krijg met deze strekking ben ik ZO klaar met dit soort verhalen...
Ga wat nuttigs doen, met je gemier over het tribunaal..

Wat als dat nou niet gebeurd? Kunnen we dan alsjeblieft alle mensen die dat soort dingen nu zeggen, en ongevraagd bij mensen neeergooien, OOK ergens voor verantwoordelijk gaan houden?? Met hun gedram en angstzaaijerij.... :n

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 08:59

Poekkie, daarom zo snel mogenlijk. Rambam, niet wachten tot er weer een nieuwe variant opduikt. Nu gewoon hup allemaal aan de beta en delta.
Dan zijn we daarna beter gewapend voor gamma.

Als er een variant komt die zich van vaccins helemaal niets aantrekt dan maakt het ook niet meer uit of je gevaccineert bent trouwens dan sleept die braaf gevaccineerde zakenreiziger het net zo goed mee naar huis.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 08:59

Cer schreef:
jackyline schreef:
....

Sinds ik op mn social ook van onbekende mensen berichten krijg met deze strekking ben ik ZO klaar met dit soort verhalen...
Ga wat nuttigs doen, met je gemier over het tribunaal..

Wat als dat nou niet gebeurd? Kunnen we dan alsjeblieft alle mensen die dat soort dingen nu zeggen, en ongevraagd bij mensen neeergooien, OOK ergens voor verantwoordelijk gaan houden?? Met hun gedram en angstzaaijerij.... :n

Er wordt gevraagd waarom wel of niet vaccineren.
Dat jij nu zo agressief reageerd is jammer.

Dan zal je dit ook niet leuk vinden.
Ik zal verder dan mij zelf censureren en verder gaan.
Want zo zorg je dus dat mensen zich niet kunnen informere door t monddood maken denken dat mensen zelf niet kunnen bepalen of ze wel of niet geprikt willen worden.
Succes met jou prik dat het je alles mag brengen wat je wenst

https://fb.watch/6ldRlGRLpm/

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 09:06

jackyline schreef:
Er wordt gevraagd waarom wel of niet vaccineren.
Dat jij nu zo agressief reageerd is jammer.

Jij mag best aangeven dat je je niet vaccineert.. maar als je dan begint over een tribunaal, afnemen van mensenrechten, dictatuur, covidfarce (?) etc vind ik daar wat van..
En ik klik niet op die facebook link, ik heb net weer een hele tijdlijn-opschoningactie gedaan om van onzinberichten af te komen..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 09:19

jackyline schreef:
Dan zal je dit ook niet leuk vinden.
Ik zal verder dan mij zelf censureren en verder gaan.
Want zo zorg je dus dat mensen zich niet kunnen informere door t monddood maken denken dat mensen zelf niet kunnen bepalen of ze wel of niet geprikt willen worden.
Succes met jou prik dat het je alles mag brengen wat je wenst

https://fb.watch/6ldRlGRLpm/

Alsjeblieft zeg, deze vrouw praat enorme poep :')

'Teststokjes raken de hersenen aan en programmeren ons om volgzaam te worden' alsjeblieft zeg. De sprookjesfiguren in de Efteling zijn nog geloofwaardiger :=