Varekaj schreef:Moest mijn schoonmoeder beter te been zijn en de hond niet zo oud, ik zag die echt wel in staat om naar mijn schoonbroer te wandelen met de hond en dan nadien na 20u30 terug te keren onder het mom van "we waren de hond even uitlaten".
Nu mag bezoek bij ons in B niet meer, ik gok alleen dat er in NL meer dan genoeg mensen met hond zijn die dat kunstje gaan uithalen omdat bezoek bij jullie wel nog toegelaten is (of is dat mee aangepast?).
Dat het wel gaat meevallen betekent niet dat het nooit zal gebeuren.

Maar om het met een uitgeleende hond te doen, moeten alle omstandigheden al goed zitten. Een hond dichtbij die je kan lenen (dus best van buren) en dan moet de persoon die je wilt gaan bezoeken ook nog relatief dichtbij wonen, want je wilt niet om tien uur 's avonds ofzo nog 5 kilometer in je uppie naar huis wandelen.
Dus ja, wanneer alles binnen een straal van 2 kilometer is (zowel bezoekende persoon als hondenbaas als persoon die wordt bezocht) zal het wel eens voorvallen, maar ik denk eigenlijk niet dat er nu continu mensen met geleende honden de straat op zullen gaan.