Sunnda schreef:Maar als ze stellen dat het nieuwe super besmettelijke variant al sinds oktober in Nederland is (las ik vanmorgen ergens) we ons beroerd aan de maatregelen gehouden hebben..en er liggen nu 500 op 17 miljoen mensen op de ic, valt het even plat gezegd toch wel mee met het gevaar.
Als ik dat even puur op percentage uitreken dan.
Tja, dat valt al die tijd al wel mee. Daarom schaalt de politiek de gezondheidszorg ook niet verder op, daar hebben ze immers al 10 maanden de tijd voor gehad.
97% van alle mensen krijgt helemaal geen last, of slechts milde klachten die je prima uit kunt zieken onder een dekentje op de bank.
Van alle werkelijk zieken
(dus niet van slechts de positief geteste, want ons beleid vaart nog steeds op een achterhaalde PCR test waarbij iedere positieve test meegeteld wordt terwijl het WHO al (uit mijn hoofd 7 december) heeft toegegeven dat er sprake is van teveel vals positieven en dat men alleen nog testen moet rekenen waarbij een arts het medische dossier beoordeeld, en symptomen klinisch waarneemt.) behoeft slechts 2,45% (veelal kortdurende) medische interventie en beland 0,45% op de IC.
Van de ik meen 9400 doden die we in november telde, bleek uit onderzoek dat er 'slechts' 1.948 daadwerkelijk aan covid waren overleden, alle 80+ en mogelijk te verklaren door een verouderd immuunsysteem. Bij de rest was sprake van onderliggend lijden en zijn gestorven MET covid.
0,05% beneden de 70 jaar, 0,23% boven de 70. Griep is 0,19% (en zorgt ook al jarenlang voor drukke ziekenhuizen en drukke ic's).
Maar covid geeft natuurlijk wel weer meer mensen een langere hersteltijd, dat valt niet te bagetaliseren.