Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 11:19

Getup schreef:
besita schreef:
Je mag naar de hoe.ren om te wippen maar niet naar de kapper om je haren te knippen -O-

Daar ging mn thee. T is eigenlijk niet grappig, maar ook ik dacht meteen aan n geweldig sinterklaas gedicht

Hoeven niet altijd lichtjes te zijn om de sfeer erin te brengen :D
Maar is toch gewoon om te huilen ..prostituee mag max 10 klanten per dag ontvangen en de kapster die moet dicht terwijl we hier bij de kapper enkel op afspraak en beide monsmasker op moesten :+

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 11:23

Huertecilla schreef:
Het gaat steeds meer lijken op een experiment in massacontrole.

Wat als na covid een nog veel harder virus toeslaat ? Gaan ze ons dan in ondergrondse bunkers stoppen :=

Afbeelding

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 11:31

Ik zag gisteren dat er alvast paniek gezaaid werd over MERS dat we al 10 jaar sluipend accepteren.
De Duitse viroloog Drosten had even gemeld dat dit mogenlijk de volgende pandemie wordt dus die gaan we dadelijk hard aanpakken met een vaccin.
Idem was er gelijk maar even een paniek stukje geschreven over Chapare virus dat in 2003 (!) gevonden was in mensen en in 2019 drie menselijke slachtoffers gemaakt heeft. Goed moment om te spreken over de mogenlijke gevaarlijkheid.

Met al die plannen tot een digitale inentingspas of freedom pass (UK) is de stap maar klein om je dadelijk voor iedere potentiele ziekte gelijk maar vast vooruit een prik te geven.
Indertussen is de inentingsstatus voor mazelen in sommige europese landen tot onder de 80% gedaald, maar who cares, daar mag je gewoon mee vliegen of de disco mee binnen :?

Ik vind de hele situatie vreemd en ben ergens blij dat ik in een conservatief land zit die wat meer de kat uit de boom kijkt.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 28-11-20 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 11:36

Zitten we nu in het algemene Corona topic of die van conspiracy of viruswaanzin. Moet zeggen dat ik dat plaatje over concentratiekamp walgelijk en smakeloos vind, kun je zo aansluiten bij Willem Engel.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 11:36

lenaa_tje schreef:
Dat het bij jullie streng is, is duidelijk maar dat winkels hier wel open blijven kan met bepaalde regels als die dan massaal gebroken worden snap ik de irritatie.
Ik snap de Belgische overheid hierin gewoon niet zo goed want blijkbaar wordt dat winkelen over de grens gewoon geaccepteerd. Daar heb je zelf ook een verantwoordelijkheid. Of worden de Belgische regels ook massaal gebroken door burgers? (Ik zeg niet door bokkers) dus bijv. Met de mondkapjes plicht op straat of het aantal mensen waarmee je contact mag hebben.

Tuurlijk worden die regels massaal gebroken door de burgers :D Daar zijn belgen goed in. Eerste vraag bij een nieuwe regel is : hoe kunnen we die omzeilen ? :')
Maar dat geldt voor overal ter wereld. Er zullen altijd mensen zijn die graag dwars liggen.

Er zou nu wel grenscontrole komen ivm niet-essentiële verplaatsingen hoorde ik gister op de persco.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 11:38

Pandora2 schreef:
lenaa_tje schreef:
Dat het bij jullie streng is, is duidelijk maar dat winkels hier wel open blijven kan met bepaalde regels als die dan massaal gebroken worden snap ik de irritatie.
Ik snap de Belgische overheid hierin gewoon niet zo goed want blijkbaar wordt dat winkelen over de grens gewoon geaccepteerd. Daar heb je zelf ook een verantwoordelijkheid. Of worden de Belgische regels ook massaal gebroken door burgers? (Ik zeg niet door bokkers) dus bijv. Met de mondkapjes plicht op straat of het aantal mensen waarmee je contact mag hebben.

Tuurlijk worden die regels massaal gebroken door de burgers :D Daar zijn belgen goed in. Eerste vraag bij een nieuwe regel is : hoe kunnen we die omzeilen ? :')
Maar dat geldt voor overal ter wereld. Er zullen altijd mensen zijn die graag dwars liggen.

Er zou nu wel grenscontrole komen ivm niet-essentiële verplaatsingen hoorde ik gister op de persco.

Alleen voor degenen die terugkeren uit
Vakantie ( ondanks sterk afraden ) en dan dat formulier bij de hand moeten hebben ,toch ?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 11:40

Ja, denk het ook. Was iets met een formulier inderdaad.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 11:41

Jammer dat in alle omliggende landen kerst met 10 mag en wij nu eens de beste van de klas willen zijn en enkel in eigen gezin gebleven moet worden

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 11:44

bigone schreef:
Zitten we nu in het algemene Corona topic of die van conspiracy of viruswaanzin. Moet zeggen dat ik dat plaatje over concentratiekamp walgelijk en smakeloos vind, kun je zo aansluiten bij Willem Engel.

Hou toch op met die associaties van joú bij een ander op de schouder te zetten.

De huidige situatie ís zorgelijk en om vraagtekens bij te zetten in historische context. Lijkt me dat juist jíj als je zo gevoelig bent wil dat dit soort massamanipulatie niet herhaald wordt.

Er zijn verschillende ontwilkkelingen die héél fout zijn mbt vrijheidsbeperking en welke voor we het weten als normaal geaccepteerd worden en dan niet meer terug te draaien zijn.

Naar vaccinatie. Het testen van het ´Oxford´vaccin lijkt niet helemaal op de graad. Kan zijn dat het toch correct blijkt maar op dit moment zijn er vragen bij. Gaat echter allemaal gewoon door. Zijn zelfs facties die het verplichten _/-\o_ vinden.
Even die twee samen en 8)7

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 11:45

Lolaliza schreef:
Jammer dat in alle omliggende landen kerst met 10 mag en wij nu eens de beste van de klas willen zijn en enkel in eigen gezin gebleven moet worden

Bij ons is hier nog niks over bekend?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 11:45

bigone schreef:

Idd totaal ongepast

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 11:49

purny schreef:
bigone schreef:

Idd totaal ongepast

De tekst is nog niet eens kloppend .. nou ja behalve als je inderdaad vind dat indoctrinatie en propaganda een enorme rol spelen in het bestrijden van een virus. Dan pas je inderdaad prima bij Willem Engel

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 12:03

Huertecilla, ga je lekker ? Neem een hap pindakaas .

veerledec

Pandora2 schreef:
veerledec schreef:
Ik heb het over de maatregelen op straat/bij winkels. Die zijn hier strenger. Ze komen altijd de grens over hier hoor, het is hier goedkoper en open op zondag.

:? Hier in belgie zijn niet-essentiele winkels al meer dan een maand gesloten.
In andere winkels is alleen winkelen en mondmasker ook verplicht.
Dus ik begrijp je niet helemaal denk ik :P

Maar vanaf 1dec mogen de niet-essentiele winkels hier weer open :D

Het gaat niet om de gesloten winkels, het gaat om het beleid op straat en in de winkels. Het maakt natuurlijk weinig uit om bepaalde winkels dicht te houden, dan concentreert het zich in de winkels die wel open zijn. Kom alleen, houd afstand, niet funshoppen. Ik wil het filmpje best een keer opzoeken waarin het verschil werd uitgelegd hoor.
https://www.pzc.nl/zeeuws-vlaanderen/ne ... ~a7f9982e/
Laatst bijgewerkt door veerledec op 28-11-20 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Lolaliza

" nou ja behalve als je inderdaad vind dat indoctrinatie en propaganda een enorme rol spelen in het bestrijden van een virus. "
Het begint anders aardig die richting uit te gaan
Indoctrinatie van wat we niet meer mogen en propaganda voor het vaccin
Zet je nieuws aan dan gaat het alleen nog over Corona ..al het andere is bijzaak geworden ;(

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 12:05

Veerle de regels zijn hier hetzelfde met nog een mondmaskerplicht erbovenop ..dat mensen zich er niet aan houden is iets anders
Dan moeten ze maar handhaven en boetes uitdelen

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 12:11

Is dat het antwoord? 'Dan moeten ze maar handhaven?'. Lijkt me slecht excuus.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 12:16

veerledec schreef:
Is dat het antwoord? 'Dan moeten ze maar handhaven?'. Lijkt me slecht excuus.

Blijkbaar is dat het enige wat voor sommige helpt ..of de grenzen dicht

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 12:22

We zijn weg goed gezakt in de ranking *\o/*

Afbeelding

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 12:23

Lolaliza schreef:
" nou ja behalve als je inderdaad vind dat indoctrinatie en propaganda een enorme rol spelen in het bestrijden van een virus. "
Zet je nieuws aan dan gaat het alleen nog over Corona ..al het andere is bijzaak geworden ;(

Dat is toch geen indoctrinatie?
Het is een feit dat de zorg zwaar overbelast is. Ik zie niet in hoe dat indoctrinatie is.
Ik vind dat de media te veel schrijft over Corona maar dat is pure sensatie vanuit hun kant. En dan heb ik het niet over de wel informatieve berichten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 12:25

Lolaliza schreef:

Terwijl als je het objectief in perspectief zet alleen de mogelijke overspoeling van de gezondheidszorg een probleem is.
Een echt probleem maar zelfs dát geheel buiten proporties in het perspectief van de effecten van de maatregelen op de maatschappij, de economie, de sociale ontwikkeling van de jeugd.

Merk wat op over China en er komen boze opmerkingen over totalitaire regimes. Ondertussen gaat de maatschappij daar al maanden als normaal verder.
Dat normaal dan wel heel want minder beperkt dan wij hier nu in Europa al die maanden en het ziet er naar uit nog wel net zo lang verder.

De grotere vraag, Covid19 voorbij, is hoeveel vrijheidsbeerking we gaan accepteren.
Werken tot 70, verplicht gevaccineerd opdat we niet verzuimen, daarna in centra met minimum zorg, belasting betalen, gecontroleerd eruit om geld uit te geven, electronisch geld want geen contant meer, centraal geleide ´autos´ etcetera.
Zoals het nú gaat met de Covid19 regels is dat maar een klein stapje verder.
Zal je voor individuele vrijheid naar Afrika moeten in 2030...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 12:29

Ik vind dat je wel behoorlijke uitspraken doet over China. Voor een groot deel van de bevolking geldt dat wij en ik spreek dan over Nederland meer mogelijkheden hebben dan zij. Zelfs met Corona maatregelen. Dat moet je dus in een behoorlijk perspectief zien.

Verder betaal ik de gehele Corona crisis al contant. :+
Ik blijf dat namelijk prettiger vinden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 12:39

Ik vind het wel ietwat opmerkelijk dat AZ vaccins nog steeds op de planning staan voor begin 2021 in Europa terwijl de FDA daar nog niet zover mee is. De FDA is met vaccins eigenlijk makkelijker dan de EU over het algemeen.
Ik heb lichtelijk het idee dat dit voor kosten gedreven is aangezien het de enige is die tegen kostprijs levert in de EU.

Over schoenmaker blijf bij je leest: ik vond het niet tof dat bij ons de bundesrat druk zet op swissmedic, die goedkeuringsinstanties zijn er toch niet voor niets?
Bij de mexikaanse griep was swissmedic ook terughoudend met jongeren toelating. Achteraf was dat zeer verstandig dus je zou denken dat je ze dan als overheid moet vertrouwen.

Edit: AZ is weer gestart met testen in de US deze maand zie ik net.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 12:49

Huertecilla schreef:
Lolaliza schreef:

Terwijl als je het objectief in perspectief zet alleen de mogelijke overspoeling van de gezondheidszorg een probleem is.
Een echt probleem maar zelfs dát geheel buiten proporties in het perspectief van de effecten van de maatregelen op de maatschappij, de economie, de sociale ontwikkeling van de jeugd.

Merk wat op over China en er komen boze opmerkingen over totalitaire regimes. Ondertussen gaat de maatschappij daar al maanden als normaal verder.
Dat normaal dan wel heel want minder beperkt dan wij hier nu in Europa al die maanden en het ziet er naar uit nog wel net zo lang verder.

De grotere vraag, Covid19 voorbij, is hoeveel vrijheidsbeerking we gaan accepteren.
Werken tot 70, verplicht gevaccineerd opdat we niet verzuimen, daarna in centra met minimum zorg, belasting betalen, gecontroleerd eruit om geld uit te geven, electronisch geld want geen contant meer, centraal geleide ´autos´ etcetera.
Zoals het nú gaat met de Covid19 regels is dat maar een klein stapje verder.
Zal je voor individuele vrijheid naar Afrika moeten in 2030...

Zo, wat voor spul rook jij?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 12:51

Dat is dadelijk uitgewerkt en dan is Spanje weer de beste van Europa met het beleid :D