Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dimphyl schreef:Er werd vanochtend in verschillende kranten bericht over de 8.5% krimping van de economie. Catastrofaal werd dat genoemd. Stuk erger dus dan het virus.
Ook weer meerdere onderzoekers, medici etc die zich uitspreken tegen de maatregelen.
Zie oa. :
https://m.youtube.com/watch?feature=you ... tFDN5cBFgw
Dimphyl schreef:Er werd vanochtend in verschillende kranten bericht over de 8.5% krimping van de economie. Catastrofaal werd dat genoemd. Stuk erger dus dan het virus.
Ook weer meerdere onderzoekers, medici etc die zich uitspreken tegen de maatregelen.
Zie oa;
https://f7td5.app.goo.gl/zgy8Rz
https://m.youtube.com/watch?feature=you ... tFDN5cBFgw
En dan graag nu weer ontopic. Discussie over leraren heeft weinig te maken met coronamaatregelen.
irryproppy schreef:Hee wat leuk een gelijkgestemde hier.
Ik ben vanaf het begon al bezig geweest om mensen te laten zien wat er werkelijk achter dit patent c 19 zit.
Ooit van NWO gehoord?
New World Order opgezet door elitaire bonzen
Zoek maar eens op en kijk ook eens bij UN daar staat het hele plan.
EU agenda staat het ook in.
Wat er nu gebeurdis dus de uitrol van dat plan,om mensen uit te moorden dmv dodelijke vaccins en de rest slaven te maken dmv mRNA die je DNA veranderen dmv vaccins met nano chips COVIPAS zodat alleen gevaccineerde beter gezegd gechipte mensen wat mogen(op vakantie bv).
En nee dit is geen onzin!
Valt het je niet op dat ze overal in bijna elk land hetzelfde uitvoeren?
Lockdown,versoepelingen,geen doden meer tellen maar meer testen dus meer besmettingen,die dus niks zeggen dat men ziek is!
Dan mondkapjes en straks de 2e golf nog ergere lockdown.
Pure bangmakerij.
Begin met niet meer naar de MSM te kijken,luisteren dat scheelt al veel onzin en angstmakerij.
Zoek zelf er zijn kanalen genoeg die het echte verhaal achter deze nu epedemie is.
Volg trump eens op twitter,ik ben geen fan van hem maarwat hij tot nu toe gedaan heeft zegt genoeg.
Over viruswaanzin ben ik niet zo fan van.
Zit voor mij op een te zweverig niveau,maar die rechtzaken die er gaan komen tegen staat zijn wel goed!
Vooral die tegen het schenden van onze grondwetten en mensenrechten!
Komen er nu ong.6 de komende maanden.
Jensen is grappig en komt ook met goede info.
Cafe weltschmertz kan je beter kijken.
Blue tiger ook alle op de bekende kanalen te bekijken.
Ze hadden die mondkapjes verplichting pas behandeld,dat is dus t egen de grondwet en juridisch onmogelijk om dat te verplichten.
Zelfs een MSM kanaal kwam er mee
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/07/27/al ... KQrEEFD3m8
_Penotti schreef:8nnemiek
Het kan natuurlijk wel leiden tot meer depressies en zelfmoord enz omdat mensen geen goed inkomen meer hebben, hun bedrijf kapot gat enz.
_Penotti schreef:8nnemiek
Het kan natuurlijk wel leiden tot meer depressies en zelfmoord enz omdat mensen geen goed inkomen meer hebben, hun bedrijf kapot gat enz.
8nnemiek schreef:_Penotti schreef:8nnemiek
Dat is zeker waar, en dat is ook vreselijk, maar dat zijn dan vooral mensen waar het al niet goed mee ging. Zelfmoord pleeg je niet zomaar als je verder plezier hebt in het leven en eens een flinke tegenslag tegen komt.
Niet dat dat het minder erg maakt. Maar het opheffen van alle maatregelen om een paar mensen van zelfmoord te redden zal alleen maar voor meer doden zorgen momenteel, helaas.
Dimphyl schreef:Daarnaast, 90% van de mensen die 'aan corona' overleden zijn, was met een gewone griepgolf ook gestorven. Er is nog altijd geen oversterfte tegenover jaren met griep.
Mensen die bang zijn, of risico lopen, die mogen gerust thuis blijven (dat doen ze nu toch ook neem ik aan), een vaccin halen of een mondkapje dragen.
Maar mensen zoals ik en vele met mij, die door corona regels enorm zijn (en worden) getroffen, dat zijn de mensen/bedrijven die op dit moment gevaar lopen!
secricible schreef:Hoewel ik tegen viruswaanzin ben en corona zeker niet wil bagatelliseren, heb ik ook wel moeite als ik de krimp van de economie zie en vraag ik me ook af hoeveel doden we extra hebben door de lockdown.
Als ik zie hoeveel mensen er minder gemeld zijn bij de HA met hartklachten, mensen wiens behandelingen stil zijn komen te staan.
Ook veel ondernemers die het water aan de lippen staat. En in sommige gevallen denk ik, waarvoor?
Groepen cateren voor bijvoorbeeld een bruiloft gaat nauwelijks meer. Vervolgens zie je dat mensen bruiloftsfeesten in eigen tuin oid gaan vieren. Hierop is geen of nauwelijks handhaving, en de horeca-ondernemer zit met slechte omzet. In de winkels neemt de draagkracht af en loopt men vlak langs je heen, en de horeca-ondernemer wordt nog eens extra restricties opgelegd.
Het aantal ouderen dat overlijdt aan eenzaamheid, omdat we ineens jaren belangrijker vonden dan kwaliteit.
Ik zeg niet dat de maatregelen fout zijn, of zijn geweest. Maar ik had wel gehoopt dat in deze periode van relatieve rust men een stapje terug had gedaan en had gekeken hoe bepaalde onduidelijkheden en knulligheden in de plannen beter hadden gekund. In paniek moet je handelen en niks dan bewondering daarvoor. Maar nu blijft het hangen naar mijn idee....
secricible schreef:Ik ben het met je eens Sinnej. Die nuancering heb ik al een paar keer geprobeerd te zoeken hier, maar wordt overspoeld tussen
“De regering doet alles precies goed”
En de “corona is een griepje” “stel jullie niet zo aan” groepen.
Ik zie nu weer voorbeelden van verpleeghuisafdelingen die op slot moeten en dan denk ik echt, hebben we hier nou helemaal niks geleerd? Men zit letterlijk uit te rusten.
Ik begrijp ook echt niet hoe de tweede kamer op zomerreces is gegaan in deze tijd. Juist nu we met elkaar zouden moeten herpakken en de plooien kunnen rechtstrijken voor mogelijk golf 2. Stel je vakantie alsjeblieft uit tot volgend jaar, alle verloven ingetrokken wat mij betreft.
lenaa_tje schreef:Maar Annemiek als jou oma zorg nodig heeft en ook wel weer terug wil is dat niet zo makkelijk.. en ook dat kan je bureaucratie noemen.
Ik vind het lastig.
Maar stellen dat een griepje ook niet heftig is, vind ik vreemd. Ik ken namelijk ook mensen met longschade na een griep (ten tijde van griep longontsteking gekregen) daarbij zeg ik niet dat Corona een griepje is maar dat het niet zo zwart wit is. Het enge aan dit virus is gewoon dat het verloop zo verschillende kan verlopen. En dat er zoveel onduidelijkheid is.
SinneJ schreef:lenaa_tje schreef:Maar Annemiek als jou oma zorg nodig heeft en ook wel weer terug wil is dat niet zo makkelijk.. en ook dat kan je bureaucratie noemen.
Ik vind het lastig.
Maar stellen dat een griepje ook niet heftig is, vind ik vreemd. Ik ken namelijk ook mensen met longschade na een griep (ten tijde van griep longontsteking gekregen) daarbij zeg ik niet dat Corona een griepje is maar dat het niet zo zwart wit is. Het enge aan dit virus is gewoon dat het verloop zo verschillende kan verlopen. En dat er zoveel onduidelijkheid is.
Het grote verschil is vooral dat corona zich veeeel sneller verplaatst... een echte griepepidemie vindt niet plaats op wereldschaal zoals dat hier het geval is, legt geen hele ouderlingentehuizen plat in alle gemeenten.
Het is gewoon niet vergelijkbaar.
lenaa_tje schreef:Dat zeg ik dus ook nietmaar zeggen dat een griep geen vreselijke gevolgen heeft stoot mij wel tegen het hoofd
SinneJ schreef:secricible schreef:Ik ben het met je eens Sinnej. Die nuancering heb ik al een paar keer geprobeerd te zoeken hier, maar wordt overspoeld tussen
“De regering doet alles precies goed”
En de “corona is een griepje” “stel jullie niet zo aan” groepen.
Ik zie nu weer voorbeelden van verpleeghuisafdelingen die op slot moeten en dan denk ik echt, hebben we hier nou helemaal niks geleerd? Men zit letterlijk uit te rusten.
Ik begrijp ook echt niet hoe de tweede kamer op zomerreces is gegaan in deze tijd. Juist nu we met elkaar zouden moeten herpakken en de plooien kunnen rechtstrijken voor mogelijk golf 2. Stel je vakantie alsjeblieft uit tot volgend jaar, alle verloven ingetrokken wat mij betreft.
Eens. En ik heb ook niet alle antwoorden, maar het is gewoon een feit dat zowel België als Nederland (als het VK en nog vele andere landen) hier laten zien dat we een te slome bureaucratie hebben om met een crisis te kunnen dealen. En DAT geeft vooral onnodig leed. Niet de maatregelen zelf, maar de timing en de uitwerking ervan, alsook de manier waarop het aan de bevolking wordt gepresenteerd.
Er is geen eendracht, zowel niet in het beleid als onder de bevolking. Zelfs de berichtgeving van uit de overheid is gefragmenteerd. Wij hebben hier niet gevoel van "We zullen er eens allemaal onze schouders onder zetten!".
En dat is niet omdat onze landen bestaan uit inwoners met een slecht karakter hoor... en ook niet omdat al onze leiders slechte bedoelingen hebben. Dat is gewoon omdat er geen goed uitgewerkt plan is en de fundering om om te gaan met crisissen onbestaande is.