Chronisch vermoeid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 15:44

Earth schreef:
Hier gaat het ook niet al te best. Hoofdpijnaanvallen zijn ook weer frequenter aanwezig, medicatie lijkt dus niet te werken.
Ik ben met een haptotherapeut (anders dan haptonoom, andere opleiding) bezig en daar lijk ik wel wat aan te gaan hebben. Ik dacht dat ik na 12 jaar therapieën-peuten-paten mezelf en mijn lijf redelijk kende, maar ik heb weer nieuwe inzichten gekregen waar ik wel wat mee kan.
Ik ga morgen wel op een zware reis. Goed idee? Nee, maar het is mijn droomreis dus ik heb besloten dat ik het gewoon ga doen. En wij zijn in maart naar de Filippijnen geweest en toen was ik eventjes niet ziek en moe. Dus ik heb er vertrouwen in dat dat nu ook zo gaat :D

Ik wens je een hele goede reis! Ik duim mee dat je niet te veel last krijgt!

Earth

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 15:46

Dank je wel Dalena <3

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:34

Veel plezier Earth.

Goed dat je nu een diagnose hebt Marlies. Niet leuk, maar wel een uitgangspunt om je zoektocht verder te gaan.

Daarna, fijn dat de PEM meeviel. Wereld ME dag heb ik volledig gemist.

Ik heb zaterdag eindelijk weer eens een workshop gegeven. Gewoon bij mij thuis, voor een klein clubje, lunch potluck stijl en dus weinig werk... En toch ben ik vandaag nog steeds heel erg moe. Ik doe kleine klusjes. Maar dit effect is voor mij wel weer erg confronterend. Het is weer een duidelijke constatering die ik naar het UWV kan communiceren. Werken gaat echt niet... Wat wel leuk is; de deelnemers van de workshop komen mij in de tuin helpen binnenkort. Als betaling voor de workshop. :D Nu dus even goed nadenken over welke klussen voor mij eigenlijk te zwaar zijn en hen dat laten doen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 17:35

Ik merk dat ik dingen zoals een paraplu en spade als wandelstok gebruik. Dus ik wil eigenlijk wel een stok gaan uitproberen. Hebben jullie daar ervaring mee?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 17:47

Stille meelezer hier, hulpmiddelen goed gebruiken vraagt een 2e persoon die weet waar naar te kijken. Vraag advies aan bv fysio ook voor goede techniek om er mee te lopen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 18:30

Zeker. Die spreek ik alleen pas weer over een maand. En ik ben ook erg benieuwd naar persoonlijke ervaringen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 12:05

Ik heb een zitstok en het werkt echt wel.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 11:42

Ik heb voor erge dagen een rolstoel. Ben wel in gesprek om te kijken naar meer mogelijkheden. Want als mijn vriend werkt dan kan ik alsnog niks met een rolstoel. En dat zijn juist de momenten dat het fijn zou zijn als ik naar buiten kan.

Ik heb ook soort van loops oordopjes. Maar dan de wat goedkopere namaak variant. Moet zeggen dat me dat heel goed helpt voor prikkels. Ik hoor gewoon alles maar het komt niet zo binnen. Echt ideaal in de winkel.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 18:00

Dalena ik heb noise canceling koptelefoon, dat helpt mij ook onwijs met energie besparen. Zeker tijdens 2 weken reizen door Amerika. We waren op tour dus heel veel auto gereden, en toen had ik m gewoon op. Dan hoor ik die harde tonen van de auto niet en dat is echt heel fijn.
De reis was wel paasei, maar dat was wel te verwachten. Heb gisteren tot vandaag 20 uur geslapen en ik vecht nu alweer tegen de vermoeidheid _O-

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 18:36

Ohh ik hoor heel graag hoe het was Earth!
Hopelijk wel beetje kunnen genieten? :)

Ik was gisteren een paar uurtjes in de Efteling en heb flinke PEM nu. Werd pas wakker om half 3. Nu flinke hoofdpijn en keelpijn. Ook wat koortsig. Het was te verwachten maar nooit leuk natuurlijk :')

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 18:07

Ik heb momenten gehad waarop ik heb genoten, het was ook wel zwaar, het reizen was lang en pittig. Maar dat wist ik van tevoren. En er speelde nog wat mee waardoor ik het niet altijd naar mn zin heb gehad maar dat wil ik niet online zetten.
Nu heb ik alweer abnormaal lang geslapen. Ging om half 12 naar bed. Werd om half 5 wakker, tot half 8. Toen weer verder slapen. Om 12 uur werd ik wakker. Dacht ik draai me nog even om. Was het ineens half 5 _O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 19:09

Wauw, zoveel slaap ik nog niet eens per week soms :') Wat een luxe lijkt me dat! _O-
Maar aan de andere kant ben je dan vast nog niet uitgerust?

Fijn dat je genoten hebt! Ik heb je op FB gevolgd en had het idee dat jullie op zich niet heel veel hebben gechased?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 19:11

Nee ik voel me ook niet lekker dus vandaar de reden ook van het vele slapen. Ik zou ook zo weer verder kunnen slapen, maar laten we dat nog maar niet doen _O-

Nee het chasen zelf viel helaas wel tegen. Zo jammer, maar ja dat risico calculeer je in van tevoren. Maar evengoed wel hele mooie dingen gezien hoor!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 19:14

Ja, dat weet je inderdaad niet van tevoren, maar ik kan me wel voorstellen dat het toch misschien teleurstellend is als je er een smak geld voor hebt betaald!
Ja, die tornado was heel gaaf! Wat een natuurkracht <3

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 19:15

Ja ik baal ook wel hoor, zeker omdat ik zo mn best heb gedaan om alles financieel rond te krijgen. Maar ja, ik vond Amerika ook verrassend leuk om te zijn dus dat maakt ook veel goed.
En die tornado was idd waanzinnig. Wat heb ik staan springen van blijdschap :D *\%/*

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 19:16

Ja, die adrenaline vergeet je waarschijnlijk nooit meer!
Maar ach, ze komen hier in NL volgens mij ook steeds vaker voor :=

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 16:33

Verdorie, ik blijf maar zo moe. Slaapstand:
Di-woe 19- 14 uur. 20 uur
Woe- do 23 - 16.30 uur. 17,5 uur
Do - vrij 23 - 13.30 uur. 15,5 uur

En ik ben nog steeds half wakker voor mijn gevoel. Ik moest vandaag ook echt vechten om wakker te worden. Ik heb de wekker om half 12 gezet, om half 2 lukte het me eindelijk om wakker te worden. Wat een ellende dit :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 16:41

Lijkt me ook niet fijn/gezond om de hele dag in bed te liggen en met zo'n verstoord ritme te leven!
Kun je niet proberen om iedere dag een vast ritme aan te houden door bijvoorbeeld om 8:30 uur wakker te worden?
Je lichaam moet ook weer aan regelmaat wennen natuurlijk.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 16:45

Ja nou mijn ritme was in principe tussen de 10 en 12 uur slaap. Maar dat probeer ik nu ook maar ik ben gewoon niet wakker te krijgen. Echt verschrikkelijk irritant -O-

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 20:47

Echt heel irritant! Slaap je ook door wekkers heen?
En anders je bloedbeeld laten controleren?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 01:29

Klinkt bekend ik had dit ook in de periode van oververmoeid zijn. Enige wat je kan doen is nu gewoon luisteren naar je lichaam en die geeft aan dat er slaap nodig is.

Zo heb ik ooit een week lang geslapen. Was alleen wakker om te drinken/eten/wc en de rest van de tijd sliep ik en ook met geen mogelijkheid wakker te krijgen. Was na 1 dag productie werk werken. :=

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 11:05

Cayenne schreef:
Echt heel irritant! Slaap je ook door wekkers heen?
En anders je bloedbeeld laten controleren?

Ik slaap er nog net niet doorheen maar ik moet wel van heeeeeel ver komen. Dat ik echt denk wat hoor ik nou? Ik heb ook al een paar keer gehad dat ik wakker word en niet weet waar ik ben :=
Vannacht heb ik dan weer heel onrustig geslapen. Ik kon mn ogen niet meer open houden dus om 21 uur naar bed gegaan. Werd ik om half 1 wakker, kon ik niet meer slapen omdat mn man nog niet thuis was. En vanaf dat hij thuis was sliep ik poedersuiker omdat hij lag te snurken :=
Dus toen ik om half 10 nog wakker was ben ik er maar meteen uit gegaan en nu voel ik me wel duf maar niet zo half wakker als gisteren.
Er zijn meerderen van ons ziek terug gekomen, vanwege de airco, insectenbeet of door de hitte. Kan best zijn dat ik ook iets onder de leden heb. Ik voel me iig nog niet helemaal top.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 11:08

Toch denk ik dat het niet verstandig is zoveel te slapen. Hoe aantrekkelijk het ook lijkt.
Maar juist ritme.
8 uur op 11 uur naar bed.
Eventueel in de middag 2 uurtjes maar het daarbij laten.
Dan heb je meer kans op een goede slaap dan zo lang.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 11:15

Ja dat weet ik, maar dat wordt toch echt heel lastig als je echt niet wakker te krijgen bent :=

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 11:19

Ik heb ook zo'n periodes. Ik laat het dan maar, mijn lichaam heeft het dan gewoon echt nodig. Ik kan gelukkig weer snel naar een ritme als ik me weer beter voel