Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CecileDV

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:55

Yenni, wat drink je hierbij?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:57

Ik val weer even binnen.. Lees nog steeds mee. Yenni, ten eerste, tel je ALLES mee? Dus ook de boter op je brood en de olie waar je in bakt?
Verder zou ik dan wat hogere kcal producten nemen, dus bijv. Volle yoghurt en ipv 2 scheppen havermout, 1 schep en wat nootjes.
Ook je broodbeleg, pak dan bijv een plakje kaas ipv alleen maar mager, als je anders niet uitkomt.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:15

Als je van te weinig calorieën niet af zou vallen zou er nooit iemand omkomen van de honger.
Je lichaam gaat wel in spaarstand maar je valt echt nog steeds af.
Uiteraard is het beter om langzaam af te vallen en veel te verbranden door te bewegen.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:49

|( |( |( Ik heb net een heel zwak moment gehad en baal zo van mijzelf.
Vorige week voelde ik mij nog zo ongelofelijk sterk en ging het zo goed.
Afgelopen weekend vrienden op bezoek geweest met wat lekkere dingen en komend weekend gaan we een weekendje weg.

Had met mijzelf afgesproken dat ik komend weekend niet streng ga zijn maar deze week nog wel. Maar op één of andere manier lukt het mij gewoon niet.

Door het zwakke moment denk ik nu al: Straks bij de supermarkt maar wat lekkers meenemen. Daarom typ ik dit nu ook even, voor wat meer bewustwording ofzo.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 11:00

:(:)
Als de strenge weg jou niet ligt,
kies dan de gematigde route.

Die route ziet er anders uit, heeft andere consequenties - maar als dat is wat je goed kunt is het de weg naar succes.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 11:06

Nouja, ik zeg streng maar eigenlijk is het helemaal niet streng.

Maar heb dus net wel even ver buiten proportie gesnoept.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 11:07

Heel herkenbaar Mjetterd, t gaat echt met ups en downs. Hopelijk kun je de motivatie vinden om door te zetten en straks niet iets lekkers te kopen in winkel. Of trakteer je zelf op een lekkere, maar wel gezonde lunch. Je kunt het, alles wat je laag liggen, is al mooi meegenomen :(:)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 11:30

jammer mjetterd, maar goed voor de bewustwording in ieder geval dat je het hier neerzet.

hier mag de vlag uit!! al twee dagen 99.9!!! Dat motiveert me echt om vol te houden.

vanmorgen vroeg al flink gesport.... ahum.. schoonmoeder was zo handig om alle pinken te laten ontsnappen. dus ik liep om half acht al door de wei te rennen om ze weer terug in hun stuk te krijgen. goede workout haha.. wie wil er nog een schoonmoeder?? daarna presteerde ze het namelijk ook nog om alle voerzakken en de halfvolle bikskar vol met water te spuiten... soms he.

maar goed, in alle consternatie helemaal vergeten te ontbijten, daar zit ik dus nu pas aan... geeft niet, ik had ook nog geen trek verder. goed teken misschien.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 11:39

CeclineDV: Ik drink door de dag heen thee, water en soms wat limonade door mijn water, tussen de middag pak ik vaak nog een beker melk.

Ik pak inderdaad niet alles mee zoals boter op brood en bakboter ect.. Dat is ook nog een goede tip.

Verder rij ik 4 x per week paard en doe ik ongeveer 3 x per week aan pilates en normaal zwom ik nog 1 x per week maar dat staat nu even stil.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 11:43

Ik ben benieuwd hoe je uitkomt als je wel alles afweegt en telt. Volgens mij kan dat best voldoende calorieën zijn namelijk.Ik vind het niet klinken als weinig.
Eet je ook elke dag zo netjes of zitten er uitschieters bij?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 11:54

Mjetterd dat kan gebeuren hoor! Is ook echt niet erg dat je keer een wat mindere dag hebt. Soms maakt die ene keer niet uit en kan het juist een keer goed zijn om wat vettigs, snoep of iets slechts te eten.
Lekker weer verder nu. Is gebeurd en kan niet meer terug dus nu proberen beetje te herstellen :D

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:23

Yenni schreef:
CeclineDV: Ik drink door de dag heen thee, water en soms wat limonade door mijn water, tussen de middag pak ik vaak nog een beker melk.

Ik pak inderdaad niet alles mee zoals boter op brood en bakboter ect.. Dat is ook nog een goede tip.

Verder rij ik 4 x per week paard en doe ik ongeveer 3 x per week aan pilates en normaal zwom ik nog 1 x per week maar dat staat nu even stil.

Het is inderdaad belangrijk om alles te tellen. Als je het lastig vindt voldoende binnen te krijgen, zou je juist wat vaker limo kunnen nemen, of bijvoorbeeld volle melk ipv magere/halfvolle. Ik weet niet of je koffie drinkt, maar dat kun je natuurlijk ook prima aanlengen met melk zodat er wat meer inzit.
Echter als ik zo even kijk naar wat je eet en daarbij je drinken en eventuele margarine/oliën etc bij optel, denk ik dat je helemaal niet veel te laag uitkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 14:04

Moeilijk mjetterd, goed dat je het hier deelt, zonde om nu deze hele week te verpesten toch?

Ik ben sinds een paar maanden met de pil gestopt, kijken hoe dat gaat. Ken mijn cyclus dus nog niet echt.. Afgelopen dagen ging er niks af, dus ik al lichtelijk gefrustreerd.. Ben ik dus net ongesteld geworden :+ dus dat zal wel meegespeeld hebben :')

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 14:41

poes schreef:
Ik ben benieuwd hoe je uitkomt als je wel alles afweegt en telt. Volgens mij kan dat best voldoende calorieën zijn namelijk.Ik vind het niet klinken als weinig.
Eet je ook elke dag zo netjes of zitten er uitschieters bij?

Er zitten zeker slechte dagen bij en die noteer ik ook maar over het algemeen is dit mijn eet schema

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:02

Mjetterd schreef:
|( |( |( Ik heb net een heel zwak moment gehad en baal zo van mijzelf.
Vorige week voelde ik mij nog zo ongelofelijk sterk en ging het zo goed.
Afgelopen weekend vrienden op bezoek geweest met wat lekkere dingen en komend weekend gaan we een weekendje weg.

Had met mijzelf afgesproken dat ik komend weekend niet streng ga zijn maar deze week nog wel. Maar op één of andere manier lukt het mij gewoon niet.

Door het zwakke moment denk ik nu al: Straks bij de supermarkt maar wat lekkers meenemen. Daarom typ ik dit nu ook even, voor wat meer bewustwording ofzo.

Lastig he Mjetterd, altijd rot die momenten! Hopelijk krijg je jezelf weer gemotiveerd.

Voor de mensen die leuke recepten willen proberen heb ik een lekker koolhydraatarme lasagna. Ik als niet-kok kan dit maken en het is lekker!
https://www.lowcarbchef.nl/recept/koolh ... te-lasagne

@Relaxed, ik ben vrijdag met de pil gestopt. Dus ben ook benieuwd de komende dagen hoe ik hierop ga reageren. Normaal is mijn ongesteldheid week zo raar qua gewicht en emotie. Dus ben benieuwd de komende tijd..

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 18:53

Ik heb het de laatste 2 dagen even onmogelijk gehad.. Voor het eerst in 3 maanden weer echt gesnaaid. Eerst al veels te veel brood gegeten en daarna ook nog gesnoept.. Heb mezelf wel verplicht een uur naar de verste supermarkt te lopen voor mijn snaai in de hoop dat het me zou ontmoedigen. Maar zat uiteindelijk toch met een zak chips, drop en snoep op de bank :')

Vind het moeilijk. "De laatste loodjes zijn het zwaarst" klopt wel voor mij. Heb er nu 20 af en nog 4/5 te gaan. Ik ben nu op het grensgebied van gezond gewicht en wil graag netjes in de groene zone zitten. Omdat ik geen overgewicht meer heb geef ik mezelf nu steeds excuses waarom ik best wel te veel en ongezond kan eten..

Vanavond wel braaf een salade gegeten (met appel en tonijn, zo'n lekkere combinatie!). Maar vind het fijn hier mee te blijven lezen.

Zie ook allemaal lekkere maaltijden voorbij komen hier. Heb ze allemaal opgeslagen :D

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 19:36

Snaaien en door lieve meiden!
Gewoon herpakken! We kunnen dit.

Wie had er nou een recept met kipfilet en spinazie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 19:40

Ik

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:03

Relaxed schreef:
Ik heb nog een lekker en makkelijk (eenpersoons) recept:
Kipfilet kruiden
In de lengte doormidden zodat je hem open kan klappen
Op een stuk folie leggen
Insmeren met kruidenroomkaas
Blokjes spinazie ontdooien en erover verdelen
Eventueel nog kaas erover
Dichtklappen en pakketje maken van de folie
20 minuten in de oven op 200 graden

:9

Dank! Gevonden :-)

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-20 20:05

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:10

BloemBloem schreef:
Relaxed schreef:
Ik heb nog een lekker en makkelijk (eenpersoons) recept:
Kipfilet kruiden
In de lengte doormidden zodat je hem open kan klappen
Op een stuk folie leggen
Insmeren met kruidenroomkaas
Blokjes spinazie ontdooien en erover verdelen
Eventueel nog kaas erover
Dichtklappen en pakketje maken van de folie
20 minuten in de oven op 200 graden

:9

Dank! Gevonden :-)

Vandaag had ik ook een makkelijke :
Kip in blokjes en kruiden
Sperziebonen koken
Kip in de pan bakken
Sperziebonen erbij en blik tomatenblokjes
Ff pruttelen en klaar :D

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:30

Cubone schreef:
Ik heb het de laatste 2 dagen even onmogelijk gehad.. Voor het eerst in 3 maanden weer echt gesnaaid. Eerst al veels te veel brood gegeten en daarna ook nog gesnoept.. Heb mezelf wel verplicht een uur naar de verste supermarkt te lopen voor mijn snaai in de hoop dat het me zou ontmoedigen. Maar zat uiteindelijk toch met een zak chips, drop en snoep op de bank :')

Vind het moeilijk. "De laatste loodjes zijn het zwaarst" klopt wel voor mij. Heb er nu 20 af en nog 4/5 te gaan. Ik ben nu op het grensgebied van gezond gewicht en wil graag netjes in de groene zone zitten. Omdat ik geen overgewicht meer heb geef ik mezelf nu steeds excuses waarom ik best wel te veel en ongezond kan eten..

Vanavond wel braaf een salade gegeten (met appel en tonijn, zo'n lekkere combinatie!). Maar vind het fijn hier mee te blijven lezen.

Zie ook allemaal lekkere maaltijden voorbij komen hier. Heb ze allemaal opgeslagen :D

Nog een stille meelezer hier. Ik wil graag wat afvallen, maar hoef niet zoveel als jullie aangeven, dus heb nog niet mee gekletst. In de ideale wereld val ik 8 kilo af. Ik zie hier zo nu en dan ook lekkere recepten langskomen. Hierboven in de quote van Cubone, salade met tonijn en appel, heb je daar ook een receptje voor? Die courgette lasagne ga ik zeker proberen, en die gevulde kip ook! Neem je daar dan nog wat bij?

Ik ga weer onder mijn steen, kijken of er nog meer lekkers voorbij komt. Gelukkig heb ik een dochter die paprika als snoep ziet, dus als zij wil snoepen eet ik in elk geval iets gezonds :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:43

Vandaag had ik 2 kippenpoten, een hele vervelende kat bij mij en tuinboontjes. En ik heb weer gefietst.
Morgenochtend weer wegen.

Ik heb met mijzelf de afspraak gemaakt. Bij elke 5 kilo die ik kwijt ben mag ik een half uurtje privéles nemen. Ik ben al een lange tijd gestopt met rijden

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:45

EedihcrO schreef:
Salade met tonijn en appel, heb je daar ook een receptje voor?

Is heel erg veelzijdig. Mijn favoriet is tonijn en appel als "basis" (een appel) met kappertjes, augurken, gemixte sla, bleekselderij & een zelfgemaakte dressing van gepureerde avocado met citroen (ik hou van zuur :') ).

Vandaag had ik geen zin om extra inkopen te doen.. Dus het werd appel, tonijn, sla, cherry tomaatjes + gedroogde tomaatjes, (radijsjes (niet zo'n top combinatie met tonijn), rode ui & een snufje zout met een huisgemaakte dressing van magere yoghurt & mosterd.

Eigenlijk flikker ik altijd gewoon vanalles in mijn salades wat ik lekker vind :+ Soms wil ik er ook wat nootjes doorgooien (pijnboompitten <3 ) Als het niet klopt samen qua smaak eet ik het los van mekaar op. Dat is zo fijn aan salade. Zelfs als je het verpest moet je heel hard je best doen om het oneetbaar te maken. EN! Naast dat het natuurlijk heel gezond is, zit je heel lang vol van een salade *\o/*

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:48

purny schreef:
Vandaag had ik 2 kippenpoten, een hele vervelende kat bij mij en tuinboontjes. En ik heb weer gefietst.
Morgenochtend weer wegen.

Ik heb met mijzelf de afspraak gemaakt. Bij elke 5 kilo die ik kwijt ben mag ik een half uurtje privéles nemen. Ik ben al een lange tijd gestopt met rijden

Mooi doel! *\o/*