Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SandravdB

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:43

Hoesten is nog thuis blijven volgens rivm en via hoesten wordt het juist verspreid.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 23:28

Seventeen schreef:
Ik val heel even binnen als het niet erg is, ik heb namelijk een korte vraag.

Ik heb zeer waarschijnlijk corona gehad, nu 1,5 week geleden ongeveer. Milde variant gelukkig, maar koorts, ontzettend moe, diarree, etc.
Nu heb ik al een week geen koorts meer, doe weer alles, totaal niet meer moe ofzo. Ben weer gaan helpen met de verbouwing thuis en rij op dit moment 4/5 paarden op een dag (die staan aan huis dus ik zou niemand in gevaar brengen :) ).

Ik heb soms alleen nog hoestbuien, en ik vraag mij af in hoeverre dit nog corona is en in hoeverre ik dus nog besmettelijk ben. Dit omdat ik woensdag heel erg graag mijn vriend wil zien, maar hem niet in gevaar wil brengen.
Morgen bel ik natuurlijk de huisarts, maar ik vroeg het mij toch wel heel erg af, en kon even niet meer wachten. :o

Er is nu nog maar heel weinig wetenschappelijke onderbouwing voor hoe lang je nog virusdeeltjes kunt verdpreiden. Daarvoor is het virus nog te nieuw en het onderzoek te beperkt. Het CDC (Centers for Disease Control and Prevention) heeft er wel iets over staan op hun website:

Afbeelding

Even kortweg vertaald kun je je quarantaine stoppen wanneer voldaan is aan 3 criteria:

- tenminste 72 uur/3 dagen vrij van koorts
- er is verbetering opgetreden mbt overige symptomen zoals hoesten, benauwdheid etc.
- er zijn tenminste 7 dagen voorbij sinds de eerste symptomen zijn opgetreden

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 00:28

Die 3 dagen vrij van koorts is zonder het gebruik van koortsverlagende medicijnen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 07:02

kiki1976 schreef:
Ik snap wel waar de rest over valt Karuna. Iedere keer zeg je dat je weer klachten vrij bent en gaat ergens heen, om vervolgens weer klachten te krijgen. Dit gaat al een hele tijd zo.
En ik ben het het wel met de mensen eens die je hierop aanspreken, want je bent echt wel nog besmettelijk.
Het rivm zegt idd 4 uur, maar de WHO zegt hierover wat anders.
Reden dat her rivm korter aanhoud heeft ook met de zorg te maken. Want als die ook zo lang eruit liggen dan zijn helemaal de rapen gaar.

Whahah type fout, 24 uur natuurlijk

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 07:28

Dus als ik het goed begrijp kun je volgens de meesten hier niet vertrouwen op het advies van huisarts en ggd wat betreft de richtlijnen. En moet je hun richtlijnen niet aanhouden ook als je genezen verklaard bent. Maar moet je door mensen op bokt bedachte regels aanhouden omdat elders op de wereld er mogelijk anders over gedacht wordt? Lijkt er wel op. Heel boeiend dan als standpunt. :+

Ik blijf verder uit dit topic weg :j ben genezen verklaard, voel me op verminderde energie verder ook weer ok gelukkig, mag ook wel na bijna 5 weken. Houd me netjes aan de regels die voor iedereen gelden in nederland. Wens ook geen pbs er over hoe slecht ik wel niet bezig ben. :evaw:

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 07:46

Karuna, dat begrijp je verkeerd. De meeste mensen die op jou zo reageren geloven artsen en ggd wel, maar geloven jouw verhaal niet. Om redenen die al meermaals zijn aangegeven.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 08:05

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 08:23

Misschien weet ze zelf niet door psychische ziekte dat ze in de slachtofferrol zit en is wat ze schrijft op dat moment voor haar ook echt waar. Dan kun je hier 100 keer roepen je praat tegenstrijdig, voor haar is dat niet zo.
Negeren is dan denk ik beter.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 08:31

Ik vind dat er hier op bokt te veel experts en deskundigen en zgn. artsen zijn die het beter weten. Laten we eens ophouden met alleen maar kritiek te leveren. Iedereen zit er in zoals ze er in zitten.
Je krijgt gewoon meer en meer irritaties merk ik. Negeer dan mensen. Maar laat mensen ook in hun waarde.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 08:41

Germie, mensen prikken vaak en graag door onzin heen. Laten we maar gewoon ontopic gaan, de boodschap is duidelijk denk ik.

Nathazzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 08:47

Hallo,

Ik ben 2 weken geleden voor t eerst ziek geworden. Ging na 2 dagen weer beter. Toen na 3 dagen weer terug ziek geworden. Toen naar huisarts geweest, die ging uit van Corona.
Inmiddels zijn de klachten verminderd of zelfs weg, ik blijf alleen heel moe maar vooral ook heel draaierig.

Ik zag dat er meer waren die daar last van hadden/ hebben. Hebben jullie nog last, of zijn jullie daar inmiddels vanaf? Hoe lang heeft dat nog geduurd?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 08:59

Volgens mij is vermoeidheid een veelgehoorde klacht, dat duurt dan nog een paar weken.

Nathazzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 09:00

Ik doelde meer op t draaierige gevoel.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 09:03

Nathazzz schreef:
Ik doelde meer op t draaierige gevoel.

Dat ken ik alleen van neuritis vestibularis. Dan slaat een verkoudheidsvirus op je evenwichtsorgaan. Dat duurt dan een paar weken.
Maar ken het niet als klacht van iets anders.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 09:04

karuna schreef:
Dus als ik het goed begrijp kun je volgens de meesten hier niet vertrouwen op het advies van huisarts en ggd wat betreft de richtlijnen. En moet je hun richtlijnen niet aanhouden ook als je genezen verklaard bent. Maar moet je door mensen op bokt bedachte regels aanhouden omdat elders op de wereld er mogelijk anders over gedacht wordt? Lijkt er wel op. Heel boeiend dan als standpunt. :+

Ik blijf verder uit dit topic weg :j ben genezen verklaard, voel me op verminderde energie verder ook weer ok gelukkig, mag ook wel na bijna 5 weken. Houd me netjes aan de regels die voor iedereen gelden in nederland. Wens ook geen pbs er over hoe slecht ik wel niet bezig ben. :evaw:

Als je genezen bent en niet meer besmettelijk waarom moet je dan een mondkapje op als je uit picknicken gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 12:06

Moderatoropmerking:
Ik heb wederom een flink aantal berichten moeten weghalen omdat ze erg op de man waren. Dit is erg jammer en houdt de sfeer binnen het topic niet ten goede. Zoals sommige gebruikers al opperden hebben we een Foei-functie voor gebruikers wiens berichten je liever niet meer leest/ je uit de tent lokken. Ook als die functie niet afdoende helpt wil ik jullie toch verzoeken om geen persoonlijke aanvallen meer te uiten. Het zou fijn zijn als iedereen zijn eigen aandeel neutraal danwel prettig houdt zodat de sfeer binnen dit topic dat ook blijft.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 12:34

Ik voel mij na een tijdje ziek geweest te zijn al veel beter, op loopneus en vermoeidheid na ben ik klachtenvrij. Afgelopen maandag had ik mijn 'piek' bereikt qua temperatuur met 38,3°. Na enkele uren was deze weer gedaald naar rond de 37°..gelukkig. Sinds vandaag is mijn temperatuur weer zoals voorheen, ik zat deze ochtend en hiernet op 35,8°.

Hoop alleen dat die vermoeidheid snel gedaan is.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 12:34

Mars schreef:
karuna schreef:

Als je genezen bent en niet meer besmettelijk waarom moet je dan een mondkapje op als je uit picknicken gaat?

Dat werd hier door de huisarts ook gezegd. Niet voor besmettelijkheid maar eerder voor je eigen immuunsysteem. Dat heeft ook een klap gehad.
Dus dat is niet één zomaar advies.

En nee ik heb geen Corona gehad maar dat was naar aanleiding van een interview met iemand die ook (heel) ziek geweest en advies van haar huisarts. Totaal andere provincie ook dus dat is blijkbaar wel beleid.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 15:36

Hier hebben we vandaag te horen gekregen dat de oom van mijn vriend is overleden. Hij heeft een aantal weken in coma gelegen, maar het niet gered helaas.
En een kennis van mijn schoonmoeder ook.. twee weken geleden had mijn schoonmoeder er nog bij in de auto gezeten, niks aan de hand, en nu leeft hij niet meer. Toch best heftig, hoe snel dat gaat!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 15:42

Wat heftig 8nnemiek.... Sterkte :\

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 15:43

8nnemiek schreef:
Hier hebben we vandaag te horen gekregen dat de oom van mijn vriend is overleden. Hij heeft een aantal weken in coma gelegen, maar het niet gered helaas.
En een kennis van mijn schoonmoeder ook.. twee weken geleden had mijn schoonmoeder er nog bij in de auto gezeten, niks aan de hand, en nu leeft hij niet meer. Toch best heftig, hoe snel dat gaat!

Heel veel sterkte

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 15:47

8nnemiek schreef:

Veel sterkte, ook voor je vriend en schoonmoeder.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 16:16

Nee, wat verdrietig zeg, heel veel sterkte!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 17:54

Bedankt allemaal!
Ze waren op leeftijd, maar verder in goede gezondheid, dus dat is dan toch best schrikken, zo’n nieuws verwacht je niet.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 18:16

Sterkte 8nnemiek!