Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zebrastreep schreef:smurffie schreef:Hallo allemaal!
Wij hebben vanuit werk nu het verzoek gekregen om massaal de griepprik te gaan halen.
Ik twijfel: het voelt een beetje gek om als 27 jarige de griepprik te gaan halen.
Anderzijds; als ik 2 weken door de griep thuis lig terwijl er ook nog corona is dan is dat voor de afdeling rot.
Is dit bij jullie ook zo? Wat doen jullie?
Ik ben geen anti vaccin persoon hoor maar bedrijven mogen je niet verplichten om een vaccin te halen. Altans rutte zei zelf met het corona vaccin dat verplichten niet gaat gebeuren omdat dat wettelijk en juridisch niet mogelijk is.
smurffie schreef:Ze verplichten ook zeker niet. Maar ze hebben wel al 2 mails en 5 berichten op de intranet gezet met de vraag om a.u.b. de griepprik te halen. Ze faciliteren dat ook volledig: inschrijven dan regelen zij het en kan je hem gewoon halen op een inloopuur.
Dus het gaat me meer om mijn eigen keuze: ik twijfel, zie de voor en nadelen allebei.
noviceh schreef:tokedri schreef:Zonder een discussie uit te lokken, mag ik vragen waarom? Puur uit interesse, ik heb er zelf nog niet over nagedacht.Bij ons ook
Ik heb geweigerd
tokedri schreef:Het beschermt tegen 1 soort griep , niet tegen alles
noviceh schreef:Dank voor de reactie tokedri, begrijpelijk![]()
Hoewel de aanloop met positief of hoog verdachte patiënten weer toeneemt, heb ik wel het idee dat ze over het algemeen minder ziek zijn. Ervaren jullie dit ook?
senna21 schreef:Het is een kleiner deel wat er ernstig ziek van wordt (als ik goed heb onthouden, zo'n 20 procent), maar voor hen is het ziekteverloop echt heftig en/of langdurig. En dat treft niet alleen oudere/zieke mensen.
Er zijn hier nog een aantal collega's die nog steeds niet hersteld zijn van een besmetting eind april.
Dus ik denk er niet lichtzinnig over.
p.s de cliënten die besmet waren (oud en ziek), zijn al wel hersteld.
Zebrastreep schreef:noviceh schreef:Dank voor de reactie tokedri, begrijpelijk![]()
Hoewel de aanloop met positief of hoog verdachte patiënten weer toeneemt, heb ik wel het idee dat ze over het algemeen minder ziek zijn. Ervaren jullie dit ook?
Het blijkt wel dat het virus aan het muteren is geweest en mensen minder ziek worden. Ik ken iemand die het nu heeft en de een heeft wel koorts en klein beetje benauwd maar ligt niet in bed. De ander heeft een zware verkoudheid. Vriendin van mij begint wat te hoesten maar meer ook niet eigenlijk. Het zou echt mooi zijn als mensen er minder ziek van worden.
smurffie schreef:senna21 schreef:Het is een kleiner deel wat er ernstig ziek van wordt (als ik goed heb onthouden, zo'n 20 procent), maar voor hen is het ziekteverloop echt heftig en/of langdurig. En dat treft niet alleen oudere/zieke mensen.
Er zijn hier nog een aantal collega's die nog steeds niet hersteld zijn van een besmetting eind april.
Dus ik denk er niet lichtzinnig over.
p.s de cliënten die besmet waren (oud en ziek), zijn al wel hersteld.
Ik ga heel voorzichtig zeggen dat de collega's die bij mij nog last hebben van restklachten ook weinig doen om zich beter te voelen en voorheen ook al klachten hadden.
Polly schreef:Wij zijn net naar huis gestuurd.
Spoed gereden voor een hypo, bij aankomst bleek het suiker gehalte goed, wel 39,8 en oh ja, z'n dochter was twee weken terug nog positief getest en die liep daar ook rond.
Meteen naar buiten gegaan en 1 in pak gehesen en die weer naar binnen. Terug op de post meteen omgekleed maar we mochten meteen gaan, net heerlijk gedoucht en nu maar wachten op de uitslag van zijn test...