Werken met corona patiënten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 00:19

Ze verplichten ook zeker niet. Maar ze hebben wel al 2 mails en 5 berichten op de intranet gezet met de vraag om a.u.b. de griepprik te halen. Ze faciliteren dat ook volledig: inschrijven dan regelen zij het en kan je hem gewoon halen op een inloopuur.
Dus het gaat me meer om mijn eigen keuze: ik twijfel, zie de voor en nadelen allebei.

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 07:36

Zebrastreep schreef:
smurffie schreef:
Hallo allemaal!

Wij hebben vanuit werk nu het verzoek gekregen om massaal de griepprik te gaan halen.
Ik twijfel: het voelt een beetje gek om als 27 jarige de griepprik te gaan halen.
Anderzijds; als ik 2 weken door de griep thuis lig terwijl er ook nog corona is dan is dat voor de afdeling rot.
Is dit bij jullie ook zo? Wat doen jullie?

Ik ben geen anti vaccin persoon hoor maar bedrijven mogen je niet verplichten om een vaccin te halen. Altans rutte zei zelf met het corona vaccin dat verplichten niet gaat gebeuren omdat dat wettelijk en juridisch niet mogelijk is.

Ik sprak van de week met een van de managers van ok. We kwamen toevallig op het vaccin voor Corona en ik vertelde dat ik die niet (gelijk) wil gaan halen. Hij zei dat ik dan misschien maar naar een andere baan moet gaan zoeken omdat ze zorg het misschien wel verplicht gaat stellen...
Vond het trouwens erg aanvallend, hij vond je gelijk dom als je het niet ging doen. En probeerde echt door de strot te douwen dat het MOET. :n

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 07:56

Ik heb tot nu toe ook nooit de griepprik gehaald maar ook wij hebben het verzoek gekregen.
Ook ik twijfel maar ik denk wel dat ik het ga doen, ik heb 1x echt griep gehad en dat was echt geen feestje zeg maar. Sindsdien kijk ik iedereen die zegt dat hij of zij een "griepje" heeft altijd een beetje wantrouwend aan, want als je een keer echte griep hebt gehad dan kijk je daarna wel uit met wat je zegt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 08:03

Weet je...eigenlijk heeft het niet veel zin om discussies over vaccins te voeren zolang we helemaal nog niet weten of het er komt en wat precies.

Maar als er mogelijkheden zijn om te vaccineren, zit ik er ook niet op te wachten dat jij ongevaccineerd aan de operatietafel van mijn vader of mijn man staat te assisteren, LisaaSophie. Daar zijn ze me te dierbaar voor. Dus als jij nu al op voorhand roept dat je hem niet wilt, snap ik de reactie van je baas wel een beetje. Kans is aanwezig dat jij dan tzt niet inzetbaar bent in waar je nu voor wordt opgeleid.

Ik moet hem zelf ook en sta op voorhand ook nog niet te juichen. Maar net als de griepprik ieder jaar: werkwn in de zorg brengt een stuk extra verantwoordelijkheid met zich mee.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 08:16

smurffie schreef:
Ze verplichten ook zeker niet. Maar ze hebben wel al 2 mails en 5 berichten op de intranet gezet met de vraag om a.u.b. de griepprik te halen. Ze faciliteren dat ook volledig: inschrijven dan regelen zij het en kan je hem gewoon halen op een inloopuur.
Dus het gaat me meer om mijn eigen keuze: ik twijfel, zie de voor en nadelen allebei.

Bij ons ook
Ik heb geweigerd

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 08:47

tokedri schreef:
Bij ons ook
Ik heb geweigerd
Zonder een discussie uit te lokken, mag ik vragen waarom? Puur uit interesse, ik heb er zelf nog niet over nagedacht.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 09:39

noviceh schreef:
tokedri schreef:
Bij ons ook
Ik heb geweigerd
Zonder een discussie uit te lokken, mag ik vragen waarom? Puur uit interesse, ik heb er zelf nog niet over nagedacht.

Omdat ik denk dat een griepprik niet zo gezond is. Ieder zn keuze natuurlijk
Het beschermt tegen 1 soort griep , niet tegen alles
Het is een aanslag op je immuunsysteem
Ik heb lyme, dat is al niet zo best voor je immuunsysteem. Voor mezelf wil ik het niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 10:00

tokedri schreef:
Het beschermt tegen 1 soort griep , niet tegen alles

Dat klopt niet.
Het beschermt tegen meerdere soorten griep. Elk jaar proberen ze zo goed mogelijk te voorspellen welke soorten erin moeten. Soms lukt dat wat minder goed, soms heel goed.
Als je toch griep krijgt, is bij mensen die de griepprik hebben gehad het verloop vaak minder heftig.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 10:11

Mn antistoffen test was negatief terug gekomen. Niet anders verwacht ook eigenlijk gezien ik geen klachten heb gehad dus ja. Maar toch fijn ergens te weten.

Ik had gister in mijn avonddienst weer de eerste echt positief geteste patiënten ipv de verdenkingen de CT over gehad. Kwamen ong hetzelfde binnen maar longbeeld zat toch best verschil in.

Ze hebben hier ook gister de cohort weer opgezet... vind het nogal wat hoor.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:09

Dank voor de reactie tokedri, begrijpelijk :j

Hoewel de aanloop met positief of hoog verdachte patiënten weer toeneemt, heb ik wel het idee dat ze over het algemeen minder ziek zijn. Ervaren jullie dit ook?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:32

noviceh schreef:

Hoewel de aanloop met positief of hoog verdachte patiënten weer toeneemt, heb ik wel het idee dat ze over het algemeen minder ziek zijn. Ervaren jullie dit ook?

Het blijkt wel dat het virus aan het muteren is geweest en mensen minder ziek worden. Ik ken iemand die het nu heeft en de een heeft wel koorts en klein beetje benauwd maar ligt niet in bed. De ander heeft een zware verkoudheid. Vriendin van mij begint wat te hoesten maar meer ook niet eigenlijk. Het zou echt mooi zijn als mensen er minder ziek van worden.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:43

Blijkt of lijkt?
In maart waren er ook mensen ( ik o.a.) die er niet mega ziek van werden.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:48

Het is een kleiner deel wat er ernstig ziek van wordt (als ik goed heb onthouden, zo'n 20 procent), maar voor hen is het ziekteverloop echt heftig en/of langdurig. En dat treft niet alleen oudere/zieke mensen.
Er zijn hier nog een aantal collega's die nog steeds niet hersteld zijn van een besmetting eind april.
Dus ik denk er niet lichtzinnig over.
p.s de cliënten die besmet waren (oud en ziek), zijn al wel hersteld.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 12:14

smurffie schreef:
Blijkt of lijkt?
In maart waren er ook mensen ( ik o.a.) die er niet mega ziek van werden.

lijkt :') Ik ben nog niet helemaal wakker haha

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:31

senna21 schreef:
Het is een kleiner deel wat er ernstig ziek van wordt (als ik goed heb onthouden, zo'n 20 procent), maar voor hen is het ziekteverloop echt heftig en/of langdurig. En dat treft niet alleen oudere/zieke mensen.
Er zijn hier nog een aantal collega's die nog steeds niet hersteld zijn van een besmetting eind april.

Ik ga heel voorzichtig zeggen dat de collega's die bij mij nog last hebben van restklachten ook weinig doen om zich beter te voelen en voorheen ook al klachten hadden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:40

Zebrastreep schreef:
noviceh schreef:

Het blijkt wel dat het virus aan het muteren is geweest en mensen minder ziek worden. Ik ken iemand die het nu heeft en de een heeft wel koorts en klein beetje benauwd maar ligt niet in bed. De ander heeft een zware verkoudheid. Vriendin van mij begint wat te hoesten maar meer ook niet eigenlijk. Het zou echt mooi zijn als mensen er minder ziek van worden.

Ik hoorde in een podcast met een Amerikaanse viroloog dat virussen zich vaak door de tijd zo ontwikkelen: ze worden besmettelijker, maar ook minder schadelijk. Dat komt omdat een virus zich niet goed kan verspreiden als de gastheer er dood aan gaat.

Dit artikel legt dat wel mooi uit: https://www.vpro.nl/programmas/tegenlic ... -zijn.html

Dokter01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:43

Ik heb de hele tijd meegelezen maar ik wil nu toch wel meepraten.

Ik ben huisarts in Drenthe. De afgelopen tijd zien wij het aantal besmettingen in onze praktijk toenemen. Het zijn tot nog toe eigenlijk allemaal mensen die nooit bij ons komen. Wij denken dan dat dat gezonde mensen zijn ;).

Ik lees iets over muteren en mogelijk milder worden. Het verloop is bij ons vaak onderwerp van gesprek. Daarin zei een collega een keer dat we denken dat de "gewone" griep weg is in de zomer om.in de herfst terug te komen. Dat dat toch een beetje gek zou zijn en dat griep in de zomer om wat voor reden dan ook misschien wel milder verloopt.

Dat houden wij in ons achterhoofd. Dat een mild verloop nu niet betekend dat dat over een maand of over 2 maand ook zo is.
Muturen kan, maar lijkt niet zo waarschijnlijk. We hebben hier zegmaar viruslijn NL 1, maar hetzelfde virus wordt ook over de hele wereld weer hierheen terug gevoerd. Dus er is ook een groep besmet met een Franse, Spaanse, Russische etc streng ...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:39

smurffie schreef:
senna21 schreef:

Ik ga heel voorzichtig zeggen dat de collega's die bij mij nog last hebben van restklachten ook weinig doen om zich beter te voelen en voorheen ook al klachten hadden.

Dat kan, maar dit geldt zeker niet voor de collega's waar ik over spreek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:42

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 15:36

Meelezer hier, ik las iets over vit D suppletie bij mensen die erg ziek zijn. Kan het ook niet zijn dat iedereen nu na de zomer nog voldoende vit D in het lijf heeft en het daarom milder verloopt? Gezien er eigenlijk vrij veel mensen met vit D tekort zijn in de winter.

Ik heb totaal geen medische achtergrond maar vroeg me dat toch af :)

En jullie zijn toppers!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 15:42

Wij moeten vanaf vandaag verplicht met mondkapjes werken. Ik vind het eigenlijk wel fijn.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 15:44

Napie schreef:
Wij moeten vanaf vandaag verplicht met mondkapjes werken. Ik vind het eigenlijk wel fijn.

Ben je weer helemaal beter?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 15:49

Last van restverschijnselen. Mij hartslag is nog hoog, net als mijn bloeddruk. Ik kan niet goed door zuchten. Soms kortademig. Al een paar diensten gewerkt. S Avonds ben ik wel heel moe.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 17:39

Wij zijn net naar huis gestuurd.
Spoed gereden voor een hypo, bij aankomst bleek het suiker gehalte goed, wel 39,8 en oh ja, z'n dochter was twee weken terug nog positief getest en die liep daar ook rond.
Meteen naar buiten gegaan en 1 in pak gehesen en die weer naar binnen. Terug op de post meteen omgekleed maar we mochten meteen gaan, net heerlijk gedoucht en nu maar wachten op de uitslag van zijn test...

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 18:25

Polly schreef:
Wij zijn net naar huis gestuurd.
Spoed gereden voor een hypo, bij aankomst bleek het suiker gehalte goed, wel 39,8 en oh ja, z'n dochter was twee weken terug nog positief getest en die liep daar ook rond.
Meteen naar buiten gegaan en 1 in pak gehesen en die weer naar binnen. Terug op de post meteen omgekleed maar we mochten meteen gaan, net heerlijk gedoucht en nu maar wachten op de uitslag van zijn test...

Zo fijn dit soort dingen.

Doordat de oom/collega van mijn beste vriend ziek naar werk is gegaan zit ik nu 14 dagen in quarantaine, in m’n vakantie :+