Corona, sociale onthouding en psychische klachten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: Corona, sociale onthouding en psychische klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:00

Ik dacht dat ik je kom negeren, Germie. Maar dit ... tjonge!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:01

germie schreef:
Kinke schreef:
tuurlijk. Je zet er geen mening bij. En wat voor doel dient jouw post dan?

Gewoon een opmerking omdat ik gelijktijdig dingen over 5 mei tegenkwam.

Maak jezelf niet nog belachelijker dan dat je al doet.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:25

Ik snap het ergens wel een beetje maar moet zeggen dat ik het niet vergelijkbaar vind. Desondanks vind ik het ook een rot situatie en hoop ik dat alles snel weer kan worden zoals het was. :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:36

dit is toch een discussie forum? Waarom zou je zoiets plaatsen zonder er een mening over te geven

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:37

Tribunals schreef:
Ik snap het ergens wel een beetje maar moet zeggen dat ik het niet vergelijkbaar vind. Desondanks vind ik het ook een rot situatie en hoop ik dat alles snel weer kan worden zoals het was. :)

Ik hoop het ook.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:40

Kinke schreef:
ja joh, 5 jaar oorlog is compleet vergelijkbaar met 1 1/2 maand corona maatregelen

Ik had de reacties verkeerd gelezen maar ik sluit me hier volledig bij aan.. vind het ook ergens wel kwetsend en triest Germie, dat je gaat rouwen om 1,5 meter afstand op zo'n dag als deze. Wij mogen en kunnen in Nederland nog heel erg veel en het is nog altijd voor onze eigen veiligheid. :n

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:41

wij snappen het waarschijnlijk niet, want Germie meldt het alleen even, ze zet er geen mening bij

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 07:28

Lekker negeren die handel.

Maar het is wel zuur, vrijheid binnen vieren. Hopelijk volgend jaar gewoon weer naar Haarlem.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 08:09

MarlindeRooz schreef:
Ben ik de enige die even moet slikken over de manier waarop we morgen "bevrijdingsdag" vieren. Wil niet zeggen dat we niet in vrijheid leven. Maar het krijgt toch wel een andere dimensie zo.

Het is ook gek inderdaad, zeker in zo'n lustrumjaar...
Anderzijds las ik laatst een boek over de oorlog ('t Hooge Nest) en dat vond ik ontzettend aangrijpend en tegelijkertijd ook wel relativerend. Niet dat het ene niet erg is omdat het andere erger is, zeker niet! Maar voor mezelf zette het dingen wel in perspectief ofzo.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:07

Ik vind het ook wel iets meer lading geven aan bevrijdingsdag. Ik heb de afgelopen weken al een paar keer een oprisping gehad dat ik me in mijn hoofd aan het verheugen was op een spontaan weekendje weg, naar Berlijn of een korte vakantie naar de Alpen en dan ineens realiseerde dat ik die vrijheid nu niet heb.
Sinds mijn 16e ben ik gewend dat ik overal kan gaan en staan waar ik wil en dat als ik nergens heen ga dit mijn eigen keuze is of een consequentie is van mijn persoonlijke situatie. Nu voor het eerst ervaar ik een rem op die vrijheid van buitenaf, vanuit de omstandigheden waarin we ons bevinden.
Dat doet me des temeer realiseren hoe vrij we gewend zijn te zijn en dat er op een dag als gister veel is om bij stil te staan zijn en ik vandaag alle reden hebben om dat (iets minder uitbundig en alleener dan normaal) te vieren.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 14:55

MarcoBorsato schreef:
Lekker negeren die handel.

Maar het is wel zuur, vrijheid binnen vieren. Hopelijk volgend jaar gewoon weer naar Haarlem.

Yep en vanavond geen vrijheidsconcert(prinsengracht concert). Zo jammer, geniet ik altijd zo van achter de buis.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 15:30

Het gaat hier waardeloos. Ben al meer dan een week ziek. Ik kom niet in de statistieken, want het is allemaal niks aanwijsbaars behalve een beetje verhoging, maar mijn lichaam doet altijd maar een beetje, en ondertussen voel ik me echt niet fijn, kan ik dus ook niet even wandelen, en een aantal mensen (bv mijn huisarts) kan ik niet bereiken weges meivakantie/bevrijdingsdag en dingen.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 15:31

Een huisarts heeft toch een vervanger?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 15:33

Ja, maar mijn vaste huisarts is veel fijner, vooral omdat het meer het totaalpakket aan dingen is dan 1 specifiek iets.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 15:34

Shadow0 schreef:
Ja, maar mijn vaste huisarts is veel fijner, vooral omdat het meer het totaalpakket aan dingen is dan 1 specifiek iets.

Ah ok, ik snap het. :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:01

Ik ben bang voor morgen... bang dat we te horen krijgen dat we nog langer thuis zitten... en dat trek ik gewoon echt niet. De gedachten dat ik nog langer thuis zit werd ik al misselijk van... letterlijk

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:03

Purny, dat is echt waardeloos. Ik zou zeker contact met je coach zoeken of er niet iets mogelijk is, of dat je tijdelijk iets anders kunt doen wat een beetje houvast geeft.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:15

Shadow0 schreef:
Purny, dat is echt waardeloos. Ik zou zeker contact met je coach zoeken of er niet iets mogelijk is, of dat je tijdelijk iets anders kunt doen wat een beetje houvast geeft.

Ik ga hem donderdag bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 17:00

purny schreef:
Shadow0 schreef:

Ik ga hem donderdag bellen.

Goed van je, Purny!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:47

Het is een tijdje stil geweest, hoe gaat het met jullie?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 20:00

Hoe is het nu?

Hier moet ik echt vechten. Zat voor Corona echt super goed in mijn vel. Mensen denken dat ik altijd alles maar kan handelen. Want ik ben (verbaal) zo sterk, heb zoveel al meegemaakt en ben er altijd voor anderen. Durf daarom die mensen niet goed teleur te stellen.

Maar een aantal mensen in mijn omgeving hebben het erg lastig. Dus durf niet altijd even goed te delen hoe het gaat. Zeker wanneer ik alleen ben / niks te doen heb, dan slaat de paniek toe.

Ik heb echt totale onduidelijkheid over volgend jaar. Het kan zomaar dat ik tot 2021 niet naar colleges mag. Zit ik dan 6 dagen per werk op 27m2 in mijn eentje. Kan prima alleen zijn maar dat komt omdat ik structuur en een vol leven had opgebouwd. Ik mis de prikkels en de levendigheid. Ben ook erg bang dat ik wat betreft mijn overprikkelingsprobleem weer terug bij af ben. Ging laatst naar de action en direct oorsuizen en hoofdpijn en helemaal kapot na een krijsend kind. -O-

Mijn hele sociale conditie is weg.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 21:03

MarlindeRooz: naar he?
Dat kwijtraken van 'sociale conditie' merk ik ook, dat het al zoveel lastiger is om hele kleine beetjes drukte te hebben, laat staan grotere beetjes drukte. Maar ik heb zelf wel een klein beetje wel het idee dat als ik het eerder heb weten op te bouwen, dat het ook vast weer opgebouwd kan worden.

Verder weet ik niet of je een beetje structuur in kunt bouwen op andere manieren? 2021 is nog heel ver weg, maar tot september is ook al lang genoeg. Is dat een manier om het in stukjes te hakken - nu proberen om een (lichtere) structuur op te bouwen in elk geval tot september? Paniek voor de toekomst slaat bij mij in elk geval veel meer toe als het nu ook niet zo denderend is, en dan helpt het inbouwen van dingen voor nu om ook wat minder onzeker te zijn over de toekomst. Een paar vaste afspraken zoals wandelen of sporten met iemand misschien?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 21:57

Ja vaste afspraken / structuur heb ik. Ga elke avond na het eten wandelen (als ik niet al de 10.000 stappen gehaald heb. Maar toch blijft die paniek voor de onzekere toekomst. Ik had dit vroeger nog erger. Kon ik he-le-maal over de zeik raken als iets plotseling anders werd.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 23:31

Sociale conditie... Je verwoord het zo goed MarlindeRooz, dat is het woord waar ik al een tijdje naar op zoek ben.

Wat balen dat het er voor de komende tijd zo vreselijk onzeker voor je uit ziet! Zou het een mogelijkheid zijn om in deze tijd toch iets van vrijwilligerswerk o.i.d. te doen, weliswaar op afstand zodat je je sociale conditie toch weer ietsje opbouwt?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:17

Ik werk gewoon 20-30 uur per week in de vakantie. Dagbesteding heb ik wel. Maar mijn werk (horeca) is toch anders dan elke dag in een drukke trein, over Utrecht Centraal en naar college. Ontmoet natuurlijk in de horeca ook wel nieuwe mensen. Maar het is niet te vergelijken met wat ik eerst deed. :)