4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:20

Fading schreef:
Maanlicht Hoeveel kcal is je lijstje van vandaag? lijkt zo weinig?

Ja die wraps waren HEEEEER(KCAL)RIJK! <3 haha!
Moest er ook eigenlijk nog eentje, maar ach had nog KCAL over en dan mag je er gewoon 2 :Y)

Bastogne moet je idd mee kunnen omgaan!

Ik heb ook altijd deze cookies in huis, maar 110KCAL per koekje en dan heb je echt een groot koekje!
https://www.ah.nl/producten/product/wi3 ... el-seasalt

Mijn lijstje van vandaag is 1400 calorieën, als compensatie voor de afgelopen dagen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:21

Ik heb hier echt lang niet gereageerd maar moest er op eens weer aan denken tijdens het snaaien van wortels met humus! :')

Afbeelding

Ik ga momenteel naar een nieuwe sportschool en dat motiveert echt heel erg! :)
Straks weer tijd voor de been- en bilspiereb :* Plus wel nog een cardio opwarming hoor... hartslag omhoog gooien ;)

Ik geloof dat ik straks een behoorlijk koolhydraatrijke ovenschotel eet _O- Maar de rest van de dag heel weinig gegeten... Laat wakker en maar enkele uurtjes school.

O: drie maiswafels met huttenkase, koriander en een plakje vega boterhamworst.
M: ik was onderweg (les begon 12:45) dus had een banaan en een fles water mee, plus een kopje koffie bij mijn favoriete zaakje :9k (zonder suiker).
T: bakje wortelen met humusdip! (Humus met kappertjes en wat druppels citroen)
A: een of andere niet-door-mijzelf-gemaakte ovenschotel :')

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:31

@libera Ik scroll regelmatig door pinterest en houd daar een lijst met recepten bij die me lekker lijken. Als ik een dag geen inspiratie heb pik ik daar altijd wat uit! Nou is door recepten scrollen op pinterest ondertussen wel een soort hobby/tik van me geworden :') Misschien dat het voor anderen dus minder top werkt.

@fading ooohh die koekjes zien er lekker uit! Ga eens kijken of ze ook bij onze Albert Heijn te vinden zijn!

Castilja

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 19:02

VOOR DE SUSHILOVERS ik heb net sushi met bloemkoolrijst gemaakt en dat was ZO LEKKER
De voedingswaarden zijn echt te gek. Ik ga dit iedere avond eten vanaf nu. <<)
Het is wel even trial and error; de eerste keer mieterde mijn hele rol uit elkaar en kon ik opnieuw beginnen, maar de tweede keer ging het al beter. Ik proef echt amper verschil met gewone sushi. :9
Je hebt ongeveer 200 gram bloemkoolrijst nodig voor 2 rollen sushi (misschien ietsje meer), dat wok je even en vervolgens meng je het met 1,5-2 eetlepels (light) mayonaise. Dan op een nori vel, reepjes komkommer en avocado erop en met beleid rollend samendrukken. Vervolgens met een warm, nat mes (wat je na iedere snijpoging weer nat maakt) de stukjes doorsnijden tot de gewenste dikte en klaar is je sushi *\%/*

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:30

Wauw wat een topidee Castilja, ben dol op sushi dus dat ga ik binnenkort eens proberen!

@oryani dankje, 10 kg afvallen binnen 2,5 maand was niet bepaald het doel maar door twee weken griep tussendoor ging het opeens wel heel hard, daarna gelijk m’n dieet weer opgepakt ;)

Ben ook benieuwd naar die koekjes. Ik ga hier soms los met een handje suikervrije dropjes als ik een snoep bui heb.

Pinterest ben ik ook dol op. Al zoveel gepind. Ook wel wat dieet-recepten maar nu ik die insta-account heb waar ik alleen maar lazyfitgirls en andere dieet-accounts op volg is dat m’n grootste inspiratiebron. Je mag meerdere accounts hebben op insta en heb deze met m’n werkmail aangemaakt. Voordat ik naar de sprmrkt ga dan bekijk ik wat stories en dan rolt er altijd wel wat uit waar ik trek in heb die avond of week.

Die wortel met humus vind ik ook zalig als tussendoor, ook handig om mee naar je werk of stal te nemen (de wortels of kontjes van de wortel die niet opgaan.... ;) )

@Fading, ik ook. Welk boek heb je van haar? De meeste recepten zijn niet online te vinden, deze wel https://www.simonevissers.com/healthy-l ... it-moment/ het wafelrecept van Beukers is verreweg m’n favoriet. Ontbijten met een wafel... zalig!!

Anders eet ik kwark van Optimel met havermout overnight en diepvriesfruit (maak ik avond van tevoren want sochtends geen zin om uitgebreid ontbijt staan te maken)

M’n cappuccino en latte maak ik met magere melk en suikervervanger van sugarly, inmiddels proef ik geen verschil meer met gewone suiker en volle melk.
Laatst bijgewerkt door Zidore op 10-03-20 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:32

Mijn lijstje voor vandaag:

O: 300 gram kwark gestoofde appel-vanille / 10 gram whey crispy / 20 gram cruesli cookies & cream (271)
L: Hard meergranen broodje / vega filet / rucola / ui (200)
T: Powerbar (soort mueslireep van het werk) (167)
T: Notenkraker (van het werk, caramel/noten gebakje) (307)
A: Macaroni / tomaat / ui / champignon / gehakt / kaas (591)

Totaal 1536. Ik mag dus nog wat Kcal maar ik denk dat ik het zo laat zodat ik kan compenseren
10.000 stappen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 22:10

Ik zit op m'n telefoon dus op iedereen antwoorden is een irritant gedoe, sorry.
@Oryani jij eet altijd zo lekker! Zijn die pestoballetjes ook van de AH? die wil ik wel eens proberen :9

Castilja, scheelt bloemkoolrijst zoveel met gewone rijst? :o klinkt wel erg lekker, al klinkt alle sushi dat en leuk om te maken natuurlijk.

Vind het altijd zo motiverend om hier te lezen dat jullie laag in KCAL zitten of weer veel afgevallen zijn. Geeft me een schop onder m'n kont van "maar dat kan ik ook heus wel!"

Normaal doe ik alleen wat rennen op de loopband in de sportschool, van hardlopen op straat krijg ik snel last van m'n knieën en vind het ook zó veel zwaarder maar ik heb net voor het eerst een rondje door het dorp gemaakt en dat ging eigenlijk wel lekker :D ik gok dat het 3km was maar dat maakt niet uit, geen last van m'n benen en hetzelfde tempo als op de loopband dus een goed begin!
Ik heb ook een mooie bestelling gedaan bij Body&fit (incl Cookie & dough, weet niet meer wie het was maar bedankt :+ ) en Glucomannan supplement. Dat schijnt goed te helpen om je hongergevoel te stillen en is gewoon een veilig product :)
Ook kwark, Chiazaad en een lekker notenmix in huis gehaald dus we gaan eens kijken of ik het daar langer op volhoudt.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 23:50

Vandaag weer netjes gehouden aan m'n kcal.

T: rijstwafels met chocola
L: kvarg met cruesli en whey crispy
T: zakje met mix van noten, gedroogde banaan, rozijnen en kokos, 2 gekookte eieren
A: spinazie-kaas rondo en blauwe kaas-peer salade
T: huttenkase met honing
Totaal 1.760 kcal en 96 gram eiwit
B: 10K stappen en uur krachttraining

Morgen lekker mijn parttimedag. Mijn auto moet om 8.00 uur bij de garage zijn en ga met flinke omweg naar huis lopen is het plan. Rest van de dag aan de studie en even koffie drinken met een vriendin. Overdag eens zien wat ik ga eten.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 09:09

Oryani schreef:
Lys, wat gaaf dat je vriend meedoet. Die van mij niet en wordt gek van mijn afwegen 8-) Ik kook het avondeten nu wel, dus dan eet hij ook gewoon nette porties, maar verder leeft hij het ‘goeie leven’.

We hebben gisteren zelfs ruzie gehad om de weegschaal, dus mss dat we er weer teveel in doorslaan ;')

Wat hebben jullie allemaal varierende lijstjes, ik moet bekennen dat ik van het gemak ben. Ik eet overdag op het werk grotendeels hetzelfde, makkelijk klaar te maken en makkelijk over te nemen in de app. Alleen savonds zit er wat variatie in. Maar zelfs daarbij merk ik dat we vaak op dezelfde etenswaar terugvallen.

Castilja, klinkt goed die sushi! Dat is er een voor op m'n lijstje. Wellicht al vaker genoemd in dit onderwerp, maar zo lang zit ik er nog niet.. De remia Friteslijn heeft veel betere voedingswaarde tov mayo of light mayo en die smaakt ook nog wel lekker. Die caloriearme sausjes zijn nog niet zo mijn ding qua smaak.

Verder ben ik wel benieuwd wat jullie drinken op een dag? Ik ben zelf namelijk van de cola/fanta zero, thee etc. en het kopje warme chocomel dat ik drink vul ik in onder tussendoortjes, maar ik mis dit onderdeel een beetje in de app, of kijk ik er overheen? Ik denk namelijk dat mensen zich niet altijd bewust zijn van de hoeveelheid calorieen die drinken nog toe kunnen voegen, mijn kopje chocomel is toch al 107 calorieen namelijk 8)7

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 09:57

Ik drink water en koffie... alleen cola bij een etentje of feestje. En nu maak ik ook wel eens een ontbijtsmoothie.

Voor vandaag wat kokos door mijn smoothie heen gedaan! Heel lekker! Maar gooit wel het vetpercentage heel erg omhoog.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 10:00

Ik drink vooral water en thee. In de avond vaak een glaasje cola zero, maar drink eigenlijk nooit iets met kcal (behalve wijn :)) ) dus track t eigenlijk nooit

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 10:04

Lys_PPA schreef:
Oryani schreef:
Lys, wat gaaf dat je vriend meedoet. Die van mij niet en wordt gek van mijn afwegen 8-) Ik kook het avondeten nu wel, dus dan eet hij ook gewoon nette porties, maar verder leeft hij het ‘goeie leven’.

We hebben gisteren zelfs ruzie gehad om de weegschaal, dus mss dat we er weer teveel in doorslaan ;')

Wat hebben jullie allemaal varierende lijstjes, ik moet bekennen dat ik van het gemak ben. Ik eet overdag op het werk grotendeels hetzelfde, makkelijk klaar te maken en makkelijk over te nemen in de app. Alleen savonds zit er wat variatie in. Maar zelfs daarbij merk ik dat we vaak op dezelfde etenswaar terugvallen.

Castilja, klinkt goed die sushi! Dat is er een voor op m'n lijstje. Wellicht al vaker genoemd in dit onderwerp, maar zo lang zit ik er nog niet.. De remia Friteslijn heeft veel betere voedingswaarde tov mayo of light mayo en die smaakt ook nog wel lekker. Die caloriearme sausjes zijn nog niet zo mijn ding qua smaak.

Verder ben ik wel benieuwd wat jullie drinken op een dag? Ik ben zelf namelijk van de cola/fanta zero, thee etc. en het kopje warme chocomel dat ik drink vul ik in onder tussendoortjes, maar ik mis dit onderdeel een beetje in de app, of kijk ik er overheen? Ik denk namelijk dat mensen zich niet altijd bewust zijn van de hoeveelheid calorieen die drinken nog toe kunnen voegen, mijn kopje chocomel is toch al 107 calorieen namelijk 8)7

Ik drink in de ochtend water/koffie en smiddags thee of water. Savonds pak ik nog wel eens groene ijsthee.

En op snackdag gaat gewoon de fles wijn los haha

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 10:33

Ik drink eigenlijk ook alleen water/thee/zwarte koffie. Heel af en toe een glas cola zero of crystal clear, maar gezien dat eigenlijk geen kcal bevat track ik dat ook niet.
In het weekend drink ik wel graag een wijntje, dat voer ik gewoon in bij snacks of bij avondeten in de app waarmee ik kcal tel. (Tenzij ik een cheatday heb ingelast, dan laat ik het even los).

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 11:06

LysPPA, niks mis met overdag zelfde eten. Of letterlijk elke dag zelfde eten. Mijn overdag eten is grotendeels ook exact zelfde en avondeten zijn ook veel terugkomende recepten waarvan heel aantal elke week eet. Als het lekker en gezond is, waarom niet? Scheelt een boel energie met bedenken en invoeren.
En ik drink zo goed als nooit kcalhoudende dranken. Alleen alcohol dan. Doordeweeks water, thee, koffie en mag graag eens een glas Crystal clear drinken.
Je kan trouwens ook je maaltijden aanpassen in MFP. Dus dat je andere namen geeft, of tijdvakken. Dus je kan ook een kopje ‘drinken’ maken. En daar alle kcalhoudende dranken invoeren.

Ik net de ochtend begonnen met een wandeling van 1,5 uur. Heerlijke start van de dag.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 11:09

@Casperzazoe: Bloemkoolrijst is gewoon heel klein gesneden bloemkool. (: Het scheelt qua voedingswaarde echt bijna alles. Waar je voor normale sushi per x aantal stukjes op bijv zo'n 40 gram koolhydraten uit komt blijft de teller met bloemkoolrijst ruim onder de 10.
Die friteslijn heb ik wel eens van gehoord maar nooit gehad, ik zal hem de volgend keer in huis halen <<) Klinkt goed! Ik drink zelf voornamelijk koffie, tomatensap en zero limonade. Ben mezelf aan het aanleren meer te drinken omdat ik sommige dagen echt alleen op koffie leef (en ook echt voel dat de hydratatie tien keer beter kan).

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 11:16

Ik dronk tot 1,5 jaar geleden minstens 10 koppen koffie per dag. Begon thuis als ik opstond en stopte voor ik ging slapen. Dronk verder weinig anders. Ben er toen mee gestopt, drink bijna alleen nog maar smorgens, incidenteel keer smiddags of savonds. En niet meer dan 2 koppen. En merk nu echt het effect van die 2 koppen, terwijl eerder met hele dag koffie ik niks meer voelde van die cafeïne. Dit is stuk fijner.
Maar savonds koffie als ik op tijd wil slapen hoef ik echt niet meer te doen :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 11:50

Ik drink ook alleen koffie, thee, water en light frisdranken. Heel soms een cappuccino of alcohol.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 12:07

linoleum schreef:
Je kan trouwens ook je maaltijden aanpassen in MFP. Dus dat je andere namen geeft, of tijdvakken. Dus je kan ook een kopje ‘drinken’ maken. En daar alle kcalhoudende dranken invoeren.

Handig, goed om te weten :o

Grappig om te zien dat in deze groep wel iedereen echt bewust is van hetgeen hij/zij drinkt. Ik merk in mijn directe omgeving dat dat nog niet echt leeft. Ik vind besparen op calorieen in het drinken een van de makkelijkste dingen om aan te passen.
Side note: Die warme chocomel (aka suikerbom) is n guilty pleasure ter compensatie van onze vieze kantoorkoffie :') , bij thuiswerken drink ik gewoon n lekkere cappuccino met halfvolle melk.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 12:24

Ik vind besparen op calorieen uit drinken ook het makkelijks idd. In mn huidige eetplan zit wel aardig wat optimel en halfvolle melk, dat verdwijnt vermoedelijk heel snel als ik er zelf mee aan de slag ga :')

Net weer weegmoment gehad. Thuis was ik 0,9 kg afgevallen, daar was t 0,7 kg (maar dat was na een flesje water tijdens t sporten). Ben echt zo blijmet hoe makkelijk het gaat! Met weight watchers at ik minder, en ging het allemaal moeizamer.

Vandaag:
O: banaan met beetje yoghurt en muesli, boterham met tomaat en klein beetje hellmans light
T: volk cracotte met sandwichspread
L: broodje ei, plak krentenbrood met kaas, rauwkostsalade
T: peer, 1 sultana
A: gegratineerde macaroni (volkoren macaroni met kipfilet, tomaat en paprika, beetje kookroom en 20+ kaas)
T: 25 gram studentenhaver

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:33

Ik vind het ook echt zonde om veel kcal binnen te krijgen via drinken. Ik kan liever wat meer eten :D Het is inderdaad wel belangrijk om voldoende te drinken. Op werkdagen (kantoorbaan) is dit voor mij heel makkelijk, omdat je in een bepaald ritme zit. In het weekend moet ik er soms wat bewuster aan denken. Maargoed, dat geldt ook voor goed eten in het weekend.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 225 gram melkunie proteine + 5gr lijnzaad, 2 protein bites en een flesje yakult
T: Kelloggs reep, flesje smart protein drink en een handje druiven
L: Pistolet met pulled chicken gemengd met 50gr kwark, ananas en komkommer
T: Body & fit pro bar
D: Restje kipgoulash met linguine of courgetti bolognese (ligt eraan of mijn vriend mee eet)
T: 100gr cottage cheese
1578 kcal en 151gr eiwit

B: 2 paarden rijden, half uur krachttraining

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 14:55

__Sannne schreef:
Jij ook een mooi lijstje Frummels. Blijf je van één zo'n latte vol genoeg in de ochtend?

Ja hoor. Ik ontbijt sowieso zelden want ik heb over het algemeen geen trek in de ochtend. Voorheen deed ik een tijd Intermittend Fasting, maar ik vind een latte of cappuccino in de ochtend wel lekker dus dan neem ik dat gewoon. :) En als ik wel trek heb, dan ontbijt ik.

Maanlicht: Ja ik deed maar wat eigenlijk, maar het was dus echt heel lekker!

kcal in drinken vind ik echt heel zonde. Maar ik ben ook zo iemand die alleen koffie, water en thee drinkt. En heel af en toe cola zero ofzo. Ik drink wel 1 cappuccino of Latte per dag. Wijntjes e.d. bij uit eten vind ik dan wel weer lekker, maar gewoon 1 of 2. Anders vind ik het ook zonde van de kcal en ik ben heel snel dronken :+

Laura: Lekker bezig! *\o/*

Lijstje vandaag:

O: 2 gekookte eieren, zelfgemaakte ontbijt muffin en kop koffie
L: couscous met gegrilde groenten en mozzarella light
T: cappuccino en een mini eierkoek
A: uit eten bij de Mexicaan :9
T: appel

B: vanmorgen voor werk een uur krachttraining, naar werk gewandeld, 45 min lunchwandeling, en naar het restaurant wandelen en terug. Dus lekker veel beweging vandaag (iets van 20.000 stappen totaal?)
D: water en thee

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 19:03

Lees er met verbazing dat bijna niemand iets van frisdrank drinkt. daar gaat het bij mij echt fout, beetje een verslaving aan redbull (heel sneu, i know) en heb dan ook echt wel een suikerbuikje :+

Argh ik voelde me eindelijk weer fit genoeg om flink te gaan sporten, ben ik de sportschool uitgezet omdat ik nog een beetje hoest. Zit naast Tilburg dus zit met het hele Corona gedoe. snap het zeker wel maar ik baal zo erg! -O-

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 19:14

Zo dan, lekker bezig Frummels! Zowel qua eten als qua beweging :9 Couscous met groenten en mozzarella is ook een goed plan. Moet ik ook maar weer eens maken. Geniet van het uit eten gaan vanavond!

Hier gaat het nog steeds niet zo; blijf ziekig en heb iedere dag rond 14:00 een enorme hongerklop die gepaard gaat met duizelig- en slapheid. Was vandaag boodschappen halen (moet toch gebeuren lol) en heb bij de Kruidvat een zakje snoep voor de suikers gekocht. Duik vroeg m'n nestje in vanavond. :O
Ontbijt: Koffie, vegetarische kroket (Ja ik weet het. Als ontbijt. :'). Iets met bijna verhuizen en vriezer leeg willen hebben).
Lunch: Eigengemaakte KH arme sushi ( <3 )
Tussendoor: 3 Glazen tomatensap, zakje schepsnoep
Avondeten: Lunchsalade tomaat/komkommer, 2 vegetarische hamburgers met 30+ strooikaas en 2 kuipjes tomatenketchup

Ah wat rottig Casperzazoe!!! Maar als je aan het eindstadium van het ziek zijn bent mag je vast snel weer!! Aan je inzet heeft het niet gelegen :(:)

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 19:56

casperzazoe schreef:
Lees er met verbazing dat bijna niemand iets van frisdrank drinkt. daar gaat het bij mij echt fout, beetje een verslaving aan redbull (heel sneu, i know) en heb dan ook echt wel een suikerbuikje :+

Argh ik voelde me eindelijk weer fit genoeg om flink te gaan sporten, ben ik de sportschool uitgezet omdat ik nog een beetje hoest. Zit naast Tilburg dus zit met het hele Corona gedoe. snap het zeker wel maar ik baal zo erg! -O-

Balen naar heel begrijpelijk natuurlijk! Hopelijk kan je snel weer!
Mijn dagje vandaag:
O: Liga evergreen 1 koekje, met 2 cappuccino
L: 5 maiswafels, waarvan 4 met humus en kipfilet + verse bloemkoolsoep
T: Spaanse fuet 30gr, worteltjes
A: Tandoori kip 160 gr met 250 gr sperzieboontjes en kleine avocado, shake van 200ml havermelk/25gr eiwitpoeder whey vanille/ 50gr frambozen
Nu +- 1,5 uur tennissen
Na tennis zal er nog wel een koekje bij de thee komen en als ik thuis kom gekookt ei

+- 1600 kcal gegeten
110 gr koolhydraten / 115 gr eiwit / 70 gr vet

Het eventuele koekje zit er niet in maar die past nog wel hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 20:16

Wat betreft drinken: ik drink echt bijna alleen water en light frisdranken. 's Morgens drink ik wel altijd een ijskoffie met havermelk, maar dat valt qua kcal heel erg mee omdat ik er geen siroop oid doorheen doe. Verder heb ik mezelf aangeleerd om van alles de light variant te drinken, zelfs van red bull :Y)