8nnemiek schreef:speurneusc schreef:ik geef workshops werken met giethars - epoxy en daarvoor had ik paar weken geleden mondkapjes besteld, nu ben ik met een webshop bezig en wilde ik ze daarin ook aanbieden, wil ik de omschrijving van die dingen zoeken op de website waar ik ze gekocht heb..... uitverkocht! dozen met grote hoeveelheden beperkt op voorraad nog en onbekend wanneer er weer binnen kwam...
hoezo paniek...toch ergens wel blijkt
stond echt bij vanwege grote toename bestellingen vanwege het virus uitverkocht
Die stofmaskers worden in grote hoeveelheden terug naar China verscheept las ik..
Het enige voordeel van een gewoon stofmasker is dat je niet in de lucht niest en minder snel andere mensen aansteekt als je zelf al ziek bent![]()
Maar als je met epoxy werkt dan werken die maskertjes toch ook niet? Daar heb je echt een verfdampenmasker voor nodig, zijn die dan ook al uitverkocht?
deze zijn speciaal voor werken met epoxy, is volledig goedgekeurd daarvoor ook F3 veiligheid, is hoogste klasse. Het is een fabel dat alleen de complete gezichtmaskers genoeg zijn, omdat enkele bedrijven kunstharsen verkopen alleen die aanbieden, maar die bieden ook stoffen aan voor de industrie, polyesters etc. en dat zijn inderdaad hele schadelijke stoffen, die je in grote hoeveelheden gebruikt, voor de hobbyist is het werk materiaal, de giethars-epoxy al van een hele andere samenstelling en speciaal ontwikkeld voor kleine hoeveelheden voor thuis en dan hebben we het over 200 gram per x aanmaken tegen industrieel 50 tot ... liter per x das wel even een heleboel meer, ja dan heb je baat bij en gelaatsmasker.