De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 09:40

8nnemiek schreef:
speurneusc schreef:
ik geef workshops werken met giethars - epoxy en daarvoor had ik paar weken geleden mondkapjes besteld, nu ben ik met een webshop bezig en wilde ik ze daarin ook aanbieden, wil ik de omschrijving van die dingen zoeken op de website waar ik ze gekocht heb..... uitverkocht! dozen met grote hoeveelheden beperkt op voorraad nog en onbekend wanneer er weer binnen kwam...

hoezo paniek...toch ergens wel blijkt

stond echt bij vanwege grote toename bestellingen vanwege het virus uitverkocht

Die stofmaskers worden in grote hoeveelheden terug naar China verscheept las ik..
Het enige voordeel van een gewoon stofmasker is dat je niet in de lucht niest en minder snel andere mensen aansteekt als je zelf al ziek bent :+

Maar als je met epoxy werkt dan werken die maskertjes toch ook niet? Daar heb je echt een verfdampenmasker voor nodig, zijn die dan ook al uitverkocht?

deze zijn speciaal voor werken met epoxy, is volledig goedgekeurd daarvoor ook F3 veiligheid, is hoogste klasse. Het is een fabel dat alleen de complete gezichtmaskers genoeg zijn, omdat enkele bedrijven kunstharsen verkopen alleen die aanbieden, maar die bieden ook stoffen aan voor de industrie, polyesters etc. en dat zijn inderdaad hele schadelijke stoffen, die je in grote hoeveelheden gebruikt, voor de hobbyist is het werk materiaal, de giethars-epoxy al van een hele andere samenstelling en speciaal ontwikkeld voor kleine hoeveelheden voor thuis en dan hebben we het over 200 gram per x aanmaken tegen industrieel 50 tot ... liter per x das wel even een heleboel meer, ja dan heb je baat bij en gelaatsmasker.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 11:03

Wij gebruiken alleen nog halfgelaatsmaskers. In een afgesloten ruimte polyester verwerken met een gewoon, klein 3M FFP3 masker is hier echt niet te doen := Met de grote maskers ruik je het niet eens meer.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 12:11

Ladyson schreef:
Het is me nog steeds niet duidelijk of die mondkapjes nou helpen. En ik heb al best flink gegoogled. Iedereen in Nederland zegt dat het niet helpt, behalve de speciale aangesloten over mond en neus. Waarom worden dan massaal niet-werkende mondkapjes gedragen?

Niet werkende mondkapjes hebben de griepepidemie van 1918 zo gruwelijk helpen maken.
|( |( |( |(

Je kunt jezelf beschermen met een wollen of linnen doek.
MAAR dit werkt een paar minuten.
Daarna is het ding vochtig en warm door jouw eigen adem, en vormt |( |( |( |( een ideale omgeving voor het virus.

Niet aangesloten mondkapjes doen wel degelijk iets, maar het is niet veilig als je in contact bent met bewezen virusdragers.
Samen met gezond verstand en handen wassen helpt het om griep en andere ellende in te dammen.

;(
Zouden we het over 10 jaar asociaal vinden om verkouden over straat te gaan met een rode neus die iedereen kan zien...?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 12:16

8nnemiek schreef:
Wij gebruiken alleen nog halfgelaatsmaskers. In een afgesloten ruimte polyester verwerken met een gewoon, klein 3M FFP3 masker is hier echt niet te doen := Met de grote maskers ruik je het niet eens meer.

advies is ook om niet in een afgesloten ruimte met epoxy te werken maar minstens minimaal goed geventileerd. en wat ik al zeg er is wel een verschil tussen iemand die als hobby wat sieraden en onderzetters giet met 200 gram of meer (en dat vast niet dagelijks doet) als iemand die prof. bezig is en grote kunstwerken etc. dagelijks maakt en vele malen meer epoxy en miss zelfs andere stoffen zoals verf etc. gebruikt

xRoossie95

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 12:58

Update over het cruiseschip bij Japan, waar ook 2 nederlanders opzitten;

"De paniek neemt behoorlijk toe", zeggen de vakantiegangers tegen de krant. "We zijn op open zee en mogen onze cabine voor de duur van twee weken niet verlaten. Er wordt weinig informatie gegeven. Wel krijgen we eten bezorgd, maar al met al is het een klotesituatie."

bron: https://www.nu.nl/buitenland/6028591/dr ... japan.html

Hier mogen ze dus toch niet hun cabine uit, lijkt me ook pittig!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 13:15

xRoossie95 schreef:

"De paniek neemt behoorlijk toe", zeggen de vakantiegangers tegen de krant. "We zijn op open zee en mogen onze cabine voor de duur van twee weken niet verlaten. Er wordt weinig informatie gegeven. Wel krijgen we eten bezorgd, maar al met al is het een klotesituatie."

Lijkt me ook heel claustrofobisch ook

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 14:03

safina schreef:
_San87_ schreef:
Ik lees net dat het RIVM Nederlandse terugkeerders niet test op Corona. Ik snap het niet.

Edit:

"Voor wie denkt: als er al een coronavirus-test is, waarom is het dan nog onduidelijk hoeveel mensen het hebben? Zo simpel is het helaas niet, zegt het RIVM. Want zelfs als je besmet bent, heb je de eerste dagen nog te weinig van het virus in je lichaam om het aan tonen in de test.

"Daarom heeft testen eigenlijk geen zin als je geen ziekteverschijnselen hebt", zegt RIVM-woordvoerder Wychgel.
"

Bron: https://nos.nl/artikel/2321634-rivm-en- ... nders.html

Je kunt besmet zijn zonder ziek te worden, toch?

Nou ja, ik neem maar aan dat t RIVM weet wat het doet :).

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 14:40

Ladybird schreef:
xRoossie95 schreef:

Je zou maar een binnenhut hebben twee weken zonder daglicht in een kleine afgesloten ruimte.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 14:51

Loretta schreef:
Ladybird schreef:

Je zou maar een binnenhut hebben twee weken zonder daglicht in een kleine afgesloten ruimte.[/quote]

Oef! Ik was denk ik flink uit mn pantoffel geschoten! En ik had zeker mn geld terug geëist..

2 weken in een klein kamertje moeten blijven zitten.... terwijl je dacht lekker op vakantie te zijn.

Had bepaalde ruimtes in de buitenlucht gewoon open gesteld voor mensen zonder symptomen, des noods bepaalde groepjes te gelijk.

Maar echt 2 weken opgesloten zitten in zn hutje, is bijna nog erger dan 2 weken achter de tralies vast gezet worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 15:20

_San87_ schreef:
safina schreef:

"Voor wie denkt: als er al een coronavirus-test is, waarom is het dan nog onduidelijk hoeveel mensen het hebben? Zo simpel is het helaas niet, zegt het RIVM. Want zelfs als je besmet bent, heb je de eerste dagen nog te weinig van het virus in je lichaam om het aan tonen in de test.

"Daarom heeft testen eigenlijk geen zin als je geen ziekteverschijnselen hebt", zegt RIVM-woordvoerder Wychgel.
"

Bron: https://nos.nl/artikel/2321634-rivm-en- ... nders.html

Je kunt besmet zijn zonder ziek te worden, toch?

Nou ja, ik neem maar aan dat t RIVM weet wat het doet :).

Ze doen nu geen test, maar ik lees nergens dat ze dat aan het einde van de quarantaine ook niet doen. Als iemand nu negatief test dan weet je nog steeds niet zeker dat diegene niet geïnfecteerd is. Als iemand na afloop van de incubatietijd negatief test zegt dat veel meer, vermoed ik.

Over de cruise: cruises lijken me sowieso horror. Nooit gesnapt dat mensen hun vakantie willen doorbrengen met heel veel andere mensen op een varende gevangenis. In quarantaine op een cruiseschip lijkt me dus horror in het kwadraat.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 15:24

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 15:25

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 17:35

Janneke2 schreef:
Ladyson schreef:
Het is me nog steeds niet duidelijk of die mondkapjes nou helpen. En ik heb al best flink gegoogled. Iedereen in Nederland zegt dat het niet helpt, behalve de speciale aangesloten over mond en neus. Waarom worden dan massaal niet-werkende mondkapjes gedragen?

Niet werkende mondkapjes hebben de griepepidemie van 1918 zo gruwelijk helpen maken.
|( |( |( |(

Je kunt jezelf beschermen met een wollen of linnen doek.
MAAR dit werkt een paar minuten.
Daarna is het ding vochtig en warm door jouw eigen adem, en vormt |( |( |( |( een ideale omgeving voor het virus.

Niet aangesloten mondkapjes doen wel degelijk iets, maar het is niet veilig als je in contact bent met bewezen virusdragers.
Samen met gezond verstand en handen wassen helpt het om griep en andere ellende in te dammen.

;(
Zouden we het over 10 jaar asociaal vinden om verkouden over straat te gaan met een rode neus die iedereen kan zien...?
nou dit zeggende ik vind het heel asociaal als mensen heel vies, luid lopen te hoesten zonder een hand of beter elleboog voor hun mond te doen in het openbaar.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 17:52

Ik ben nu in Zwitserland en in een stad waar de Chinezen normaal met bussen tegelijk worden uitgelaten, was nu amper een Aziaat te zien. Toch wel een gekke gewaarwording.

Het zal hier in de toeristische branche dus wel voelbaar zijn, financieel gezien.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 18:15

Interlaken?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 18:33

Luzern..

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 19:48

Nieuw artikel

Hoewel het aantal mensen wat herstelt hoger ligt dan het aantal sterftegevallen, is er waarschijnlijk wel een mogelijkheid dat herstelde patiënten, opnieuw geïnfecteerd kunnen raken met het virus, omdat het virus zich mogelijk kan muteren en mogelijk het immuunsysteem nog verzwakt is. Ook kan er een mogelijkheid zijn dat mensen die nog een verzwakt immuunsysteem hebben vatbaarder zijn voor andere pathogenen.

Conclusie was uiteindelijk, dat er geen reden is voor paniek en het vaker voorkomt bij virussen dat je nog een keer geïnfecteerd raakt.

https://www.iflscience.com/health-and-m ... ert-warns/

Ook de eerste corona positieve baby’s zijn geboren in China.

Citaat:
In de Chinese metropool Wuhan is een baby gediagnosticeerd met het coronavirus, slechts 30 uur nadat het geboren was. De moeder van de geïnfecteerde baby testte positief op het virus voordat ze beviel. De baby is voor zover bekend de jongste persoon die geïnfecteerd is. Medici zeggen in Chinese media dat de infectie een geval kan zijn van „verticale overdracht”. Een moeder geeft dan het virus door tijdens de zwangerschap, bevalling of onmiddellijk na de geboorte. De pasgeborene had geen koorts of hoest, maar was kortademig en vertoonde afwijkingen in de leverfunctie. „Hierdoor weten we dat we extra aandacht moeten besteden aan deze nieuwe route van coronavirus-overdracht.”

Rest van de bron is hieronder te lezen
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... =Promotion

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 22:58

Tieneke schreef:
Net bekend geraakt dat één van de gerepatrieerde Belgen besmet is.

Dit is het verhaal van de besmette Belg. Hij is niet in contact geweest met mensen met ziekteverschijnselen en voelt zich prima. En vindt quarantaine niet fijn. https://www.ad.nl/buitenland/philip-54- ... ~a8cdd787/

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 07:00

En dan eis je een vergoeding van 10 jaar eerder met pensioen.
Ik werd dan gewoon een vow voor 10 dagen. Opsluiten no way. Ik geloof nog steeds dat het virus meevalt en dat blijk je ook steeds meer te lezen.

Ik reis dagelijks met het ov en nies en snotter gewoon ongegeneerd op straat. ( niet als er mensen in de buurt zijn natuurlijk, ze hoeven geen directe lichaamssappen op zich te krijgen, maar als ik alleen wandel dan geen hand er voor of zakdoek). Kortom, de normale hygiene, en niet extra paniekerig doen.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 07:13

safina schreef:
Tieneke schreef:
Net bekend geraakt dat één van de gerepatrieerde Belgen besmet is.

Dit is het verhaal van de besmette Belg. Hij is niet in contact geweest met mensen met ziekteverschijnselen en voelt zich prima. En vindt quarantaine niet fijn. https://www.ad.nl/buitenland/philip-54- ... ~a8cdd787/

Ik snap niet zo goed dat hij naar België is gevlogen en nu 'zo gauw mogelijk' naar zijn vrouw wil.
Waarom is hij dan überhaupt naar Europa terug gevlogen?

Ik ben heel erg benieuwd hoe lang de cijfers blijven stijgen. Je zou zeggen met alle maatregelen dat het een dezer dagen gaat stabiliseren en daarna afnemen.

Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 07:35

Het is gewoon net zo als bij dieren. Af en toe een nieuwe ziekte als er te veel zijn. Dit is om het overschot terug te dringen en de soort sterker te maken. Maar als het bij het zoogdier mens gebeurt is er ineens paniek.
Toename aan gevallen is logisch als je meer gaat meten. Maar nog steeds geen angst nodig. Sars en mers en h1n1 waren ook zo gevaarlijk, en nu hoor je er niets meer over.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 07:47

Als ik je goed begrijp Germie; moet men geen paniek zaaien, moeten er geen maatregelen genomen worden, maar alles op zijn beloop laten gaan?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 07:59

Nou nee dat is wat jij uit haar post wil opmaken. Ik ben het met haar eens dat de “paniek” wat overtrokken is. Want de mensen die zijn overleden, waren dat risico groepen? De info is zo beperkt dat je er eigenlijk niet echt wat van kan zeggen. En zolang je niet van elke griep gaat bekijken welk virus het was en hoeveel slachtoffers het heeft gemaakt dan kan je van dit virus weinig zeggen.
Daarbij als ik de beelden van die gore markt zie vind ik het nog een wonder dat die mensen niet aan iets anders zijn overleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 08:24

Jennyj01 schreef:
Nou nee dat is wat jij uit haar post wil opmaken. Ik ben het met haar eens dat de “paniek” wat overtrokken is. Want de mensen die zijn overleden, waren dat risico groepen? De info is zo beperkt dat je er eigenlijk niet echt wat van kan zeggen. En zolang je niet van elke griep gaat bekijken welk virus het was en hoeveel slachtoffers het heeft gemaakt dan kan je van dit virus weinig zeggen.
Daarbij als ik de beelden van die gore markt zie vind ik het nog een wonder dat die mensen niet aan iets anders zijn overleden.

Ik zie eigenlijk nergens paniek, althans niet in Nederland. Ik zie gewoon verstandige maatregelen, lijkt me heel belangrijk om de zieken en ouderen te beschermen. Niets geks.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 08:40

Hele vage reactie van je. Ik kan er niet zo veel mee.