(Ex)- burnout lotgenoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:55

Klinkt als mijn dag :+
Ik ben net bij psycholoog geweest. Leidinggevende geappt over afspraak met bedrijfsarts volgende week (en met hem), maar het leek hem ook dat het niet door ging.
Weer wat fijne tips van psycholoog gehad. Als ik dan thuis kom ben ik weer helemaal vol goede moed, wel kapot ook. Nu dat vast houden, meestal stort ik later wel weer in :o
Toch proberen de angst niet uit de weg te gaan, dus toch even wandelen elke keer, zodat ik weer vertrouwen in m'n lichaam ga krijgen..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 16:08

Ik heb juist extra stress door het virus, hoe is het nu op mijn werk? Heb een bericht gestuurd dat ik graag hoor van de maatregelen maar nog niks terug gehad. Afspraak met poh telefonisch waarbij ik blij mag zijn dat het doorgaat maar waarbij ik me niet op m'n gemak voel, gaat het gesprek met de mediator wel door, wat als het niet door gaat? Hoe gaat het met het werk van mijn man, kan hij nog blijven werken en voor hoe lang? Ik merk dat ik me nu juist heel druk maak om dingen :(

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 16:12

Wie heeft er geen extra stress door het virus :+ :=
Wat er nu op je werk gebeurt is helemaal niet relevant, dat moet je echt proberen los te laten..
Afspraken die wel of niet doorgaan raak ik ook door van slag... -O-

Mandyy die niet op vakantie kan :(:)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 16:23

Mandyy schreef:
Aah pups!

Slordig Goldie! :oo

Ik ga straks videobellen met bedrijfsmaatschappelijk werkster. Vind ik veel erger dan bellen. :o
Om 13 uur horen we meer over onze reis. Ik verga van de hoofdpijn. Ben wel thuis aan het werk.

Hoe het telefoontje gegaan? En hoe gaat het verder met je reis? :(:)

Mandyy

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:10

Geen Thailand voor ons idd..
Ik heb HR gevraagd of ik morgen kan werken en daarna een paar dagen vrij mag.
Voel me helemaal op door alle stress. :\
Het is een grote chaos in m’n hoofd nu. Ik zag het aankomen, maar toch..

Telefoongesprek was wel prima. Had inzicht in m’n gedachten en gevolg daarvan. Aankomende 2 weken 3x5 uur werken, daarna 3x5,5 proberen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:16

moonsparkle schreef:

Probeer je werk los te laten, hoe moeilijk ook!
Ook de mediator e.d. als het niet doorgaat, dat komt nog wel. Hebben jij en je man een vast contract?

Ahh Mandy echt zo balen dat de reis niet doorgaat! Snap dat het nu een enorme chaos is in je hoofd... Wel een goede annuleringsverzekering?
Fijn dat het telefoongesprek oké was, succes met opbouwen! Heb je al een reactie van HR?

--

Ik had net de bedrijfsarts even gebeld, afspraak gaat gewoon door wat hun betreft. Tenzij niet lekker, maar ik voel me prima (op dat gebied dan :') )
Psych vrijdag gaat niet door, dus EMDR ligt even stil. Ze gaat me wel vrijdag bellen gezien alle omstandigheden, dus kan ik in ieder geval een gesprek met haar hebben. Dat is wel fijn.
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 12-01-25 04:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek Quote verwijderd.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:21

.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 12-01-25 01:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:55

Ja dat hele coronavirus gooit het hele schema omver, terwijl structuur juist zo belangrijk is voor het herstel van een burnout. Er is zoveel onzekerheid nu :\

Wat jammer Mandy dat de vakantie nu niet door kan gaan. Wel verstandig denk ik om toch een paar dagen vrij te nemen en zover dat gaat je hoofd leeg te maken.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:29

Ik heb benauwdheid klachten dus ik ben blij dat ik donderdag de BA gehad heb al. Ga nu ook niet op de koffie met werk, heb bij BA ook aangegeven dat ze me dan toch alleen onder druk zetten om mn contract te ontbinden. Verder heeft bedrijf het te druk denk ik met hele rompslomp mbt corona en omzetten want heb nog niks gehoord van ze en ik zit er niet op te wachten weer het initiatief te moeten nemen eerlijk gezegd

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:38

Mail terug van leidinggevende P&O weet nog niet of afspraak met BA verzet wordt of telefonisch wordt... Wil ook graag weten waar ik aan toe ben dus vind dit erg lastig, maar heb er ook begrip voor dat dit geen prioriteit heeft op het moment..

Psych vind het wel zorgwekkend dat ik nog steeds last heb van de angst en noemde op dat ik misschien nog eens langs de huisarts moet om te kijken of ze daarvoor nog iets voor me kunnen betekenen.. maarja wat dan denk ik dan..
Noemde nog op dat ik van slag was ook vanwege Latte, althans dat probeerde ik. Ik brak midden in m'n zin...

Voelde me vanmiddag zo goed, lekker buiten in de weer. Ook buiten koffie gedronken.. op tijd gestopt..
Dacht ik.. ik ben nu helemaal leeg en kan alleen maar weer huilen ;(

Vervelend dat je benauwd bent Joanne, nu lekker wegblijven inderdaad.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 20:36

Warboel, verzekeringen vergoeden niets bij dit soort situaties. Via de SGR krijgen we een voucher zodat we een andere keer op vakantie kunnen.
Helaas lukt Thailand voor ons dit jaar niet meer omdat we alleen in het regenseizoen nog vrij kunnen krijgen.
HR gaat akkoord. :)
Ik kan zelf nog niet zo goed schakelen. Flink overstuur geweest dat alles zo anders loopt. Ik weet nog steeds niet of ik eigenlijk wel vrij wil of gewoon wil werken. Maar voel me behoorlijk op, dus dit is vast het best.

Goldie, :(:) Knuffel voor jou!

Joanne vervelend dat je benauwd bent.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 11:42

.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 12-01-25 01:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:47

Moonsparkle, ik heb mij eerst ziekgemeld op het werk omdat het echt niet meer ging. Daarna naar de huisarts, die mij doorverwees naar de POH. Daar gesprekken gevoerd en na een tijdje begonnen met medicatie. Ik zit op de laagste dosis, maar het haalt voor mij wel net de scherpe randjes eraf. Ik ben na een half jaar begonnen met haptonomie, om te leren voelen in plaats van denken.
Bij een latere terugval ben ik bij de psycholoog terecht gekomen omdat ik de onderliggende problemen verder aan wilde pakken.

Nu dus nogmaals een terugval, maar het verloop is nu heel anders. Ik moet wel echt op mezelf passen maar ik herstel ook sneller omdat ik eerder door had dat ik de verkeerde kant op ging.

Daarnet een telefoongesprek met mijn leidinggevende. Wat ben ik toch blij met hem! Hij zei dat hij mij heel graag wil behouden als kracht omdat hij denkt dat ik een grote meerwaarde voor het team ben, ook al gaat het nu wat minder. Dat geeft toch veel vertrouwen <3
Nu dus weer aan het werk achter mijn laptop aan de keukentafel :)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:50

Ik ben ook aan het kijken naar haptonomie op aanraden van psycholoog, maar vind het nog best prijzig :o Stom eigenlijk dat ik voor m'n eigen gezondheid zo weinig over heb :=

Fijn hé zo'n leidinggevende <3 Ik heb er ook zo een :D

Nadat ik omgerold ben op werk ziek gemeld := Daarvoor was ik al bij huisarts geweest en verwijzing POH. Na een aantal weken ziek moet je dan verplicht naar bedrijfsarts, van daaruit een traject met psycholoog aangeboden gekregen.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:01

Pfff gisteren erachter gekomen hoeveel impact weer aan het werk gaan nog op me heeft.
Ik ga beginnen met een jobcoach aan een traject van 18 maanden, betaald door het uwv.
Tot gisteren alleen een intake / kennismaking gesprek gehad. En volgende week zou het eerste echte gesprek zijn.
Nu belde ze me gisteren op, ik dacht om de afspraak af te zeggen, maar ze zei dat er een bedrijf geïnteresseerd is in me. Kreeg me toch bijna een paniekaanval. Ik dacht dat ik pas over een jaar ergens op gesprek zou gaan en zij dacht dat dit leuk positief nieuws was voor me. Dat zou misschien bij iemand anders ook zo zijn, maar niet wanneer je laatste werkplek bijna een trauma achter heeft gelaten.

Vandaag zie ik het ook wel, dat het natuurlijk leuk is wanneer er een bedrijf je cv wil en wil dat je op gesprek komt. Maar gisteren kreeg ik meteen kortsluiting, liep te ijsberen met de telefoon in mijn handen, hyperventilatie. Oftewel echt nog veel te vroeg voor zoiets. Schrok er wel van dat het nu na 6 jaar nog zoveel impact heeft

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:05

.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:46

Ik heb mij ziek gemeld toen mijn dochter nog in het ziekenhuis lag. Mijn werkgever gaf niet realistische opties dus heb ik mij ziek gemeld. 2 weken later zat ik bij de bedrijfsarts. Die bevestigde dat ik niet meer kon werken voorlopig. Gelijk daarna ook een afspraak gemaakt bij de POH.

1,5 week geleden is er iemand 5egen mijn deur aangereden toen ik een stoeltje in de auto aan het zetten was. De mevrouw is, na een paar woorden, doorgereden dus was het advies van de politie (via 0900 tuig) dat ik aangifte moest doen. Dus vanmorgen naar het bureau geweest. Bleek allemaal niet zo te gaan als ik had gedacht. Geen aangifte kunnen doen. Wel hele lieve agentes die mij goed hielpen maar weer een hoop stress en gedoe. Mogelijk vrijdag alsnog aangifte. En dus nog niet geregeld. Nu ook weer pijn op de borst en niet lekker in mijn vel.

Ook dat man en kinderen de hele dag thuis zijn werkt niet mee. Normaal gesproken heb ik de Maandag- en dinsdagochtend helemaal voor mezelf.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 14:33

Ik zat al een tijd in een traject met psychologen/huisarts/GGZ toen ik m’n nieuwe functie (binnen hetzelfde bedrijf) aangeboden kreeg dus m’n nieuwe manager wist waar die aan begon :)) heb toen op werk een mega paniekaanval gehad waar m’n manager bij was, ik was eigenwijs en wilde me niet ziek melden dus heb daarna nog een paar dagen gewerkt maar toen ging het echt niet meer. Dus m’n manager had het wel aan zien komen en is super supportive, alles in m’n eigen tempo. Besef ook echt wel dat ik daar echt geluk mee heb, vanuit m’n werk wordt me echt totaaaal geen druk opgelegd.

Overigens had ik gisteren dus de bedrijfsarts gebeld of ik naar locatie moest komen of dat het telefonisch werd, maar “moest” gewoon komen. Nu werd ik net gebeld, echt krap een uur voor ik die afspraak heb, dat het toch telefonisch wordt. Was al onderweg omdat ik dus naar Den Haag moet. Was vroeg weggegaan omdat ik dan naar het station kon lopen want m’n vriend heeft m’n fiets gekaapt :P dus er maar een wandeling van gemaakt. Ik snap het wel, maar dan denk ik ja ik heb gisteren nog gebeld. Waarom dan nu zo krap op die afspraak alsnog afbellen :\ kan ik niet zo goed tegen, de controle freak in me is nu even van slag _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:41

En toen was je agenda ineens leeg .... Er stond al niet veel op, alleen noodzakelijke dingen (kiné, reumatoloog, personeelsbegeleiding, bedrijfsarts, ... ). Alles heeft afgezegd. En van het burn-out traject had ik nog niks gehoord maar denk dat ze die brief voor de opstart ook wel gaan bijhouden. Alleen reumatoloog moet ik maandag nog even terug bellen omdat de dokter er zelf niet was en de secretaresse niet wist wat hij zou doen met mensen die medicatie moeten opstarten. Dus dat is misschien nog iets wat door gaat, al heb ik het idee dat we tegen maandag in een lock down zitten en dan zal dat ook wel niet ..

Naja, denk dat ik in ieder geval april nog thuis ga blijven want ik deze tijden terug aan het werk is het toch ook niet (voor zover dat eventueel al zou gaan, denk zonder Corona dat ik het ook nog niet zag zitten). Heel de afdeling staat op z'n kop, ze moeten van dag tot dag kijken wie wel of niet kan werken etc. Niet iets wat ik op dit moment kan verwerken :o

Kan een aantal dingen eventueel wel telefonisch doen (personeelsbegeleiding en bedrijfsarts) maar weet nog niet of ik dat zie zitten. Is toch anders en als het niet meteen nodig is omdat er NU knopen doorgehakt moeten kijk ik het nog wel even aan denk ik.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 16:09

Toch een beetje gek zo'n telefonische afspraak met de bedrijfsarts :+ anyway het begon een beetje stroef maar was uiteindelijk wel een goed gesprek, ik mag aankomende week weer rustig aan beginnen met opbouwen (om de dag 2 uurtjes). Moet even kijken hoe en wat, de winkel is natuurlijk wel gewoon open maar de vraag is voor hoe lang. Straks maar even bellen met m'n manager, misschien kan ik wat vanuit huis doen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 16:38

.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 12-01-25 01:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 17:25

[***] dat vermoeden zou zomaar juist kunnen zijn met die lock down.
Hoop mensen in een dag overleden ook.

Ik hoorde dat er bij mij 8 collega's zijn getest, 7 negatief en 1 nog in afwachting.
Paar collega's zeiden ook al, ik zou nu zeker nog even thuis blijven als ik jou was.
Al zei de bedrijfsarts vorige keer ook dat ik uit mocht gaan van drie maanden, en dan tussendoor dus een keer afspreken (dat is dus volgende week).

Ik hoop dat afspraak met bedrijfsarts dan telefonisch wordt, ik heb een hekel aan bellen, maar verplaatsen en dat het dan weer niet doorgaat vind ik nog erger denk ik..

Nog niks gehoord van m'n internist, nu zelf bij de supermarkt maar even magnesium gehaald als tijdelijke oplossing..

Net na lang twijfelen toch ons plissegordijn voor de badkamer opgehaald, showroom was dicht maar afhalen mochten we wel.. Hebben hem meteen opgehangen, serieuze relatietest _O- Nu bekaf iig :=

@Warboel: dat lijkt me ook echt heel raar hoor via de telefoon, ik ben gewoon niet zo'n beller := Wilde je zelf ook weer beginnen met opbouwen? :)

Carnivoria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 18:09

Ik ben vrijdag bij de huisarts geweest. Werd gelukkig erg serieus genomen en heb een verwijsbrief voor de psycholoog gekregen.

Thuis gelijk aangemeld. Maar dat gaat nog wel even duren voor ik daar terecht kan, ben ik bang. Binnen 10 werkdagen nemen ze contact op. Wachtlijst staat op 6+ weken. Nouja, ben benieuwd...

Na de huisarts ook even naar kantoor geweest voor een gesprek met m'n leidinggevende. Erg positief, maar ben wel gelijk naar huis gestuurd. Eerst even wat rust in m'n hoofd creëren. Opzich erg fijn, maar ik weet niet zo goed wat ik er van vind.

Net belde de bedrijfsarts. Enorm betuttelend gesprek, alsof ik één of andere kleuter ben. Had het ook echt niet aan zien komen, dus kwam ook enorm rauw op m'n dak. Heb ook nog enorme bel angst, dus dat hielp ook weer niet mee.. Dus was echt een soort klap in m'n gezicht. Baal weer zo van mezelf nu. :\

Afgesproken dat ik de 30e weer ga werken, maargoed. Ik zie nog wel even hoe dat precies loopt.

Nu even alles los proberen te laten, maar dat is weer makkelijker gezegd dan gedaan, haha.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:22

Vanmorgen belde de POH. Is toch heel anders dan in de praktijk. Het gesprek duurde ook veel korter dan normaal. Nu afgesproken dat ik bel als ik haar denk nodig te hebben.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:26

.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 12-01-25 01:12, in het totaal 1 keer bewerkt