Wat kan je van je HA verwachten als..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 20:07

Mooie foto's heeft je vader gemaakt van je, wat voor medicijnen slik je nu?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 21:51

Wat een strijd is het toch hè. Je kan het goed opschrijven!

Ik hoop voor je dat de medicatie aanslaat en dat je morgen niet weer de nutridrink er bij krijgt.
Je gewicht haal je niet als ik het zo lees, maar misschien heeft de diëtiste een ander idee.

Prachtige foto's heeft je vader gemaakt. Hij heeft talent!
Kwetsbaar maar ook krachtig, zo kom je over op mij.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 22:17

Wat een prachtige foto's Fleur, ik zie een hele sterke mooie vrouw die worstelt Y;( , superstoer dat je zelf zo plaatst op Bokt.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 16:05

Dank je wel voor alle complimenten :o Mijn vader gaat nu elk weekend zijn camera meenemen en een paar foto's maken om zo misschien het proces te kunnen zien. Helaas hebben we dit niet 6 weken geleden gedaan, ookal scheelt het qua gewicht niet eens zo veel, zo'n ruime 2 kg, ik ben wel al een stuk gezonder gemaakt qua bloedbeeld en tekorten ed. M'n kalium is weer op peil, en ik heb een stootkuut thiamine gekregen en nu nog dagelijks vitaminen.

Maargoed, wat ik ook wilde zeggen is dat ik toestemming heb om 1 keer per dag met of zonder bezoek, dus ook alleen, een rondje buiten te mogen lopen! Dus nu is het mooi weer en dan hebben we zo middagtussendoortje, dan moet ik die opruimen en dan vertrek ik voor een stukje wandelen :j

Ik was nog een beetje bang dat het niet zou mogen want ik ben in vergelijking met dinsdag weer niet zwaarder geworden maar gelukkig mocht het, maar wel met de restrictie van 1 keer per dag.
Was dus sinds dinsdag niet aangekomen maar van ma op dit wel nog 0.4 kg. En precies dinsdag tot nu had ik een doorbraak bloeding zoals ze dat hier noemen. Dus in mijn ogen verklaart dat wel de 400 gram erbij van ma op dit en het gelijke gewicht nu omdat het eigenlijk lichter had moeten zijn omdat de bloeding af was gelopen maar nu het gelijk is omdat ik eigenlijk ben aangekomen. Snappen jullie mijn theorie?
Maargoed de weegschaal geeft het aan dus de komende 5 dagen iig een kopje vla bij m'n chocomel en thee in de avond. Kan ik m'n kiwi tenminste weer ergens in doen :D

Gisteren met een verpleegkundige en vandaag met mijn behandelaar wel goed kunnen spreken over het onderwerp waar het topic allemaal mee begon. Het expertisecentrum voor euthanasie heeft mij gebeld en daarna gemaild voor een afspraak. Die belafspraak staat nu ivm vakantie pas over 2 weken maar het roept veel emoties op. Ik doe zo serieus hard mijn best om beter te worden, ik doe mee met alles wat aangeboden wordt, ik ga waarschijnlijk een ander type antidepressivum proberen en bij het autisme centrum hebben ze vast ook nog een behandeling maar als dat allemaal niet meer werkt of helpt?
Dan zie ik toch wel een beetje een einde ontstaan. Zonder hoop.
En dat maakt het allemaal best wel moeilijk. Maar ik doe heel hard mijn best om het zo goed mogelijk te doen. En als het dan niet lukt dan kan ik tenminste iedereen recht in de ogen kijken.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 16:42

Je bent echt goed bezig en het is toch niet erg om verdrietig te zijn of om te twijfelen of het moeilijk te hebben?

Kan je het centrum voor euthanasie nog even op on hold zetten zodat je nu eerst dit kan afronden zonder die confrontatie? Lijkt me lastig aangezien je al zo heen en weer wordt geslingerd tussen je eigen gevoel en gedachten.

En mooie foto’s! Je ziet er uit als een sterke vrouw!

Ik hoop echt dat je jezelf terug vind en dat je de keuze niet hoeft te maken en dit straks alleen nog maar een k periode is geweest waar je goed uit bent gekomen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 17:32

Goed bezig en mooie foto's!

Welke antidepressiva slik je en wat willen ze proberen? Ik heb ook ervaring met een paar soorten ;)

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 21:17

Afbeelding

Vandaag voor het eerst zelfstandig een rondje buiten gelopen! Het is maar 15 min maar dat ik kan lopen wanneer ik onrust voel en een frisse neus kan halen wanneer ik dat wil, is me zoveel waard!

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 21:35

Mooie foto en lekker even zelf kunnen wandelen, super.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 09:35

Fleury schreef:
Dank je wel voor alle complimenten :o

Doe maar lekker er van genieten, ze zijn volkomen verdiend...!
*\o/*
Citaat:
Mijn vader gaat nu elk weekend zijn camera meenemen en een paar foto's maken om zo misschien het proces te kunnen zien. Helaas hebben we dit niet 6 weken geleden gedaan, ookal scheelt het qua gewicht niet eens zo veel, zo'n ruime 2 kg, ik ben wel al een stuk gezonder gemaakt qua bloedbeeld en tekorten ed. M'n kalium is weer op peil, en ik heb een stootkuut thiamine gekregen en nu nog dagelijks vitaminen.

Fysiek gaat het beter, dat is op zich prima- nu de angst, onrust en jouw stemming nog!

Ik vind het prachtige foto's, je zegt als het ware in al je kwetsbaarheid 'hier, dit - dit ben IK'.
Heel krachtig!

En een mooi plan: dit elke week herhalen! +:)+
Citaat:
Maargoed, wat ik ook wilde zeggen is dat ik toestemming heb om 1 keer per dag met of zonder bezoek, dus ook alleen, een rondje buiten te mogen lopen! Dus nu is het mooi weer en dan hebben we zo middagtussendoortje, dan moet ik die opruimen en dan vertrek ik voor een stukje wandelen :j [

Heerlijk!
Buitenlucht is goed voor een mens en van lopen komt je hoofd tot rust. En als het meezit je snoet in de zon...!
Citaat:
Ik was nog een beetje bang dat het niet zou mogen want ik ben in vergelijking met dinsdag weer niet zwaarder geworden maar gelukkig mocht het, maar wel met de restrictie van 1 keer per dag.
Was dus sinds dinsdag niet aangekomen maar van ma op dit wel nog 0.4 kg. En precies dinsdag tot nu had ik een doorbraak bloeding zoals ze dat hier noemen. Dus in mijn ogen verklaart dat wel de 400 gram erbij van ma op dit en het gelijke gewicht nu omdat het eigenlijk lichter had moeten zijn omdat de bloeding af was gelopen maar nu het gelijk is omdat ik eigenlijk ben aangekomen. Snappen jullie mijn theorie?
Maargoed de weegschaal geeft het aan dus de komende 5 dagen iig een kopje vla bij m'n chocomel en thee in de avond. Kan ik m'n kiwi tenminste weer ergens in doen :D

Vla met kiwi...? Ga ik eens proberen, met blanke of vanille vla is het wellicht heel smakelijk.

Doorbraakbloeding doet mij aan de pil denken en ik vermoed dat je niet menstrueert. (Daar heb je vetweefsel voor nodig.) Maar vlak voor een menstruatie houd een mens doorgaans vocht vast.
Citaat:
Gisteren met een verpleegkundige en vandaag met mijn behandelaar wel goed kunnen spreken over het onderwerp waar het topic allemaal mee begon. Het expertisecentrum voor euthanasie heeft mij gebeld en daarna gemaild voor een afspraak. Die belafspraak staat nu ivm vakantie pas over 2 weken maar het roept veel emoties op.

:(:)
Hoe ingewikkeld ook, je wordt serieus genomen en dat is uitstekend.

Citaat:
Ik doe zo serieus hard mijn best om beter te worden, ik doe mee met alles wat aangeboden wordt, ik ga waarschijnlijk een ander type antidepressivum proberen en bij het autisme centrum hebben ze vast ook nog een behandeling maar als dat allemaal niet meer werkt of helpt?
Dan zie ik toch wel een beetje een einde ontstaan. Zonder hoop.
En dat maakt het allemaal best wel moeilijk. Maar ik doe heel hard mijn best om het zo goed mogelijk te doen. En als het dan niet lukt dan kan ik tenminste iedereen recht in de ogen kijken.

...en als niets echt aanslaat, hoef je niet eindeloos te lijden. :(:)
Dat is een trieste mogelijkheid, maar in zichzelf goed.

Maar jij doet serieus hard je best. +:)+ +:)+ +:)+
(En lekker 'innemen', he!! Alle complimenten zijn van harte gemeend en verdiend - geniet ervan!!)

Wie weet wat het andere AD kan doen tegen angst en onrust (al is er mbt AD de uitspraak 'dat het altijd pillen en praten is', of pillen en emdr, etc.)

En behalve deeltijd in Eindhoven (ik ga er efkes van uit dat dat uurtje in de week een vergissing is) is er ook nog het autisme centrum. Wie weet wat voor doorkijkjes, inzichten B-) en wat al niet aan [&] verrassingen en cadeautjes dit gaat opleveren.

Maar je angst heeft TEN DELE gelijk: niets is zeker in het leven, garanties bestaan niet. :(:) Dat is tegelijkertijd wat leven met een overdaad aan angst zo zwaar maakt: de mogelijkheid 'het gaat mis' wordt uitvergroot en de mogelijkheden dat er goede dingen gebeuren verdwijnt in de schaduw. :(:)
Ik hanteer de toverspreuken 'oh, daar ga ik weer' en '...je weet toch niet hoe het loopt'.
(Maar het belangrijkste is dat je emoties met de toverspreuken méé komen...)

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:44

Hoe gaat het nu met je?

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:45

Ik ben ook benieuwd hoe het met je gaat Fleur?

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 16:11

Ik zeg het even met een foto:

Afbeelding

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 16:18

Mooie foto :)
Diep in gedachten verzonken? Gaat het een beetje met je?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 18:40

Mooie foto.
(... en nu wordt het bijna 'raden maar' ;) )
... ik zie een soort van binnenpretje. Of dat je kijkt naar iets wat je grappig vindt.
Fijn...!!

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:23

Ik vind de foto heel mooi, heel kwetsbaar. En dapper dat je dit op deze manier beter onder woorden durft te brengen dan met tekst.

Mijn beeld: ik zie een vrouw die nadenkt, maar met het licht op de achtergrond toch de toekomst positief in ziet.

Ik hoop echt dat ik dat goed zie. :(:)

eppieheppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:58

Ik zie een prachtige dame op een prachtig uit gebeeldde foto in gedachten verzonken , met rust of berusting in haar blik .
Maar ik hoop dat mijn gevoel er bij niet klopt , want ik zie geen positieve gedachten .

Wat kan je vader je toch geweldig mooi weer geven ..... grote komplimenten aan je vader .

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:03

Ik vind het een mooie foto, maar ik vind het zelf moeilijk om het precies af te lezen wat je gedachten zijn. Ik hoop een positieve rust.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 18:06

Verdriet, ongelukkig zijn, onrust, vermoeidheid, niet blij met mijn lichaam, dat voert steeds sterker en sterker de boventoon.
Ik kan er gelukkig steeds wat beter mee over in gesprek gaan met de verpleging,mijn behandelaar en psychiater hier. We hebben vandaag besloten om te starten met een ander soort antidepressivum (een 2e keus zeg maar, als je niet goed op 2 van de 1e keus hebt gereageerd). Het is echt bijna niet meer houdbaar hoe ik me voel. Komt denk ik ook doordat als ik in de toekomst kijk, totaal geen hoop meer zie. En op dit moment vind ik ook niets leuk en heb ik nergens zin in.
Sorry, klinkt zo wel heel negatief.
Ik zou wel terug willen naar een paar weken geleden, toen was ik een veel leuker persoon.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 18:12

Je hoeft geen sorry te zeggen Fleur, is jouw gevoel en dat mag je hier rustig delen. Ik had zo gehoopt dat je opname je ging helpen en ik vind t zo verdrietig dat het je alleen maar meer depressief maakt. Je bent zo'n mooi mens, ik hoop echt zo hard dat de anti depressiva nu wel gaan aanslaan en je daarmee ook wat rust kunt vinden in je hoofd.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 18:15

Inderdaad, geen sorry voor het eerlijk uiten van je gevoelens Fleur. Het is kl*te dat je je zo voelt, maar je hoeft dat niet te verbergen. Ik vind het ontwerpt voor je dat je je zo voelt ondanks dat je zo je best doet. Hoop voor je dat de andere AD je wat rust kunnen geven. Dikke knuffel!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 18:17

Lieve fleur, hoe moeilijk ook, dat je al deze dingen voelt is in wezen een goed teken. Het betekend dat je lichaam, je hersenen, weer beginnen te functioneren. Het is niet leuk, maar het is wel de enige weg naar ook ooit weer geluk en blijdschap voelen.

Wees maar even negatief, voel maar wat je voelt. Voel je hier vrij om te zeggen wat je voelt. Want je voelt!

Eens heb ik tegen iemand gezegd: wanhoop is ook hoop, het doet alleen wat meer pijn. Maar het is wel wat het is, hoop. En ik hoop voor jou dat dit de weg is naar iets moois, want dat verdien je.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 18:35

Hoi meis, ik sluit mij aan bij "niets te sorry!".
Het is al rot genoeg dat je je zo voelt...!

Nu maar duimen draaien dat AD nummer 3 wel gaat doen wat de bedoeling is. (Al dan niet icm een supplement omega drie olie, - op de dure voorwaarde dat jij dat ziet zitten!!!)

En ik geloof grif dat je je zo voelt, en ik vind het ingewikkeld dat dit (voor mij) niet te zien is op de foto. Gevoelens verbergen is soms iemands tweede natuur geworden.
Voor alle duidelijkheid : soms moet je wel - maar in therapie 'moet' het in principe dan weer niet... (Daar hoort het veilig te zijn en gaat het over die nare gevoelens.)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 18:40

Idd geen sorry en misschien dat je poedersuiker voelen gewoon hoort bij het proces in plaats van je “vrolijk” voelen en niks verwerken of oplossen.

:(:) hoop dat je je snel wat beter voelt!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 18:41

Soms is depressie of wat die donkere leegte dan ook mag zijn net een zwembad, je moet eerst naar de bodem om weer af te kunnen zetten om naar de oppervlakte te kunnen. Sterkte. :(:)

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 09:24

Gisteren voor het eerst al gelijk de ad genomen, wel nog in baby dosering dus ik zou er niets van merken. Weet nog niet het verdere opbouwschema maar maandag heb ik weer een gesprek met de psychiater.

Net was er weer het tussentijds weegmoment en ik heb hem Precies gehaald. Dat is de eerste keer dat ik een doel haal. Heel goed zou je denken, maar ik word er alleen maar verdrietig van. Zoveel gewicht erbij in 3 dagen, hoe is dat dan dinsdag na 7 dagen? Er hoeft niets te veranderen maar ik voel me er gewoon dik bij.