Intermittent fasting

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 14:22

https://consumed.nl/artikel/voeding/int ... n-nadelen/

hier staat dat hoofdpijn veel voorkomt tijdens de beginperiode.. hoop dat het snel weer over gaat. Wel gek, ze vergelijken het met ontwenningsverschijnselen. Als je nou ineens ook totaal anders eet snap ik dat maar ik eet buiten de vasten tijden om niet anders als anders

Kinke

Berichten: 20619
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 14:25

totaal geen last van

Anoniem

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 14:30

Ik heb ook heel gauw hoofdpijn als ik vrij abrupt de suikers laat staan.. De ene is er nu eenmaal iets gevoeliger voor dan de andere. Slaapgebrek heb ik ook vaak snel hoofdpijn van.

zonnebloem18

Berichten: 24888
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 14:50

Ik ging van standaard een reep chocolade, zak chips of zak snoep elke avond naar helemaal niets en ik heb geen last van ontwenningsverschijnselen. Ik heb alleen hoofdpijn als ik te lang niet gedronken heb. Nu drink ik bij elke kop thee een glas water en nu gaat het wel goed.

Anoniem

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 15:45

Denk dat die hoofdpijn te maken heeft met de vetverbranding waar je in zit.

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 15:52

De hoofdpijn ontstaat bij mij laat in de middag, dus wanneer ik in mijn ‘eetraam’ zit. Ik eet ook niet anders dan normaal. Maar dronk altijd wel cola (light) ‘s avonds en nu dus niet meer.. ik vraag me wel af hoe lang dit gaat duren want zo is het niet leuk :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 16:06

Sjira schreef:
De hoofdpijn ontstaat bij mij laat in de middag, dus wanneer ik in mijn ‘eetraam’ zit. Ik eet ook niet anders dan normaal. Maar dronk altijd wel cola (light) ‘s avonds en nu dus niet meer.. ik vraag me wel af hoe lang dit gaat duren want zo is het niet leuk :(


Ik ben ook wel eens (meer dan eens :') ) gestopt met Cola light/zero en in beide gevallen echt wel een week hoofdpijn gehad -O-

Anoniem

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 16:54

Dan lijkt het me wellicht een cafeineverslaving waar je van afkickt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 16:57

Kayleigh_ schreef:
Dan lijkt het me wellicht een cafeineverslaving waar je van afkickt?


Ook en suiker, ook al is het zgn light en zero.. Zoals ik al zei, iedereen reageert anders, ik krijg vrij snel hoofdpijn van zulke veranderingen waar een ander dat niet krijgt.

Anoniem

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 16:57

Ik zou het hoe dan ook interpreteren als het ontgiften van je lichaam en het dus tijdelijk omarmen, hoe rot ook :) Hopelijk gaat het over!

Anoniem

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 16:58

Ja hoe vervelend het ook is, ik ben altijd wel 'blij' dat er iets lijkt te gebeuren :j

lovelyfiefy

Berichten: 5128
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 06:13

Voor de gene met hoofdpijn.
Drinken jullie dan wel genoeg?
Want te weinig drinken leidt ook tot hoofdpijn.

of je hoofdpijn kan krijgen van de vetverbranding weet ik dan weer niet

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 08:06

Ik drink echt heel erg veel dus dat kan het bij mij in ieder geval niet zijn..

Anoniem

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 08:16

Vinden jullie het niet lastig, dat je met dat vele drinken ook heel veel naar de wc moet?

Als ik thuis of op kantoor ben, is het geen probleem, maar wel vervelend. Als ik onderweg ben of buiten dan vind ik het erg lastig......

amsterdam10
Berichten: 597
Geregistreerd: 03-05-16

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 08:30

Ja, ik drink veel thee in de ochtend. 3 of 4 koppen. Dat lijkt me meer dan genoeg. Het is echt het vasten, want zodra ik wat eet is de hoofdpijn weg..

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 09:57

[***] schreef:
Vinden jullie het niet lastig, dat je met dat vele drinken ook heel veel naar de wc moet?

Als ik thuis of op kantoor ben, is het geen probleem, maar wel vervelend. Als ik onderweg ben of buiten dan vind ik het erg lastig......

Drink je pas sinds kort veel? Ik had dit ook wel maar nu ik al zo lang zoveel drink lijkt je lichaam ook daar aan te wennen. Verschilt bij mij overigens wel of ik thee of water drink, met thee moet ik veel meer plassen als met water. Als ik weet dat ik voorlopig niet kan plassen doordat ik bijvoorbeeld onderweg ben dan zorg ik dat ik ruim een half uur vooraf stop met drinken en goed plas voor ik wegga. Dan daarna maar weer meer drinken. Maar het kan idd soms lastig zijn!

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 10:03

Ik heb geen last van hoofdpijn maar het klinkt als (ont)wenningsverschijnselen en hoop voor degene die het hebben dat het snel weg is!

Hier gaat het prima . Had me voor de gein gewogen vanochtend aangezien ik het wel aan mn kleren merk. Is er gewoon ruim 4 kg vanaf :oo *\o/*

En dat terwijl ik me niet echt iets ontzeg en in het weekend gewoon een wijntje drink :P

Ninx

Berichten: 14574
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 10:04

Ik ben wel zeer enthousiast. Heb meer energie. Vind het minder gedoe 's ochtends.
Mijn lijf lijkt ook wel tevreden.

Uiteindelijk misschien wel oppassen dat ik niet te dun wordt, en dat ik zorg dat ik in het eetraam ook echt voldoende eet.

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 10:09

Ja ik barst ook weer van de energie. Echt zo fijn :j

lovelyfiefy

Berichten: 5128
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 11:42

[***] schreef:
Vinden jullie het niet lastig, dat je met dat vele drinken ook heel veel naar de wc moet?

Als ik thuis of op kantoor ben, is het geen probleem, maar wel vervelend. Als ik onderweg ben of buiten dan vind ik het erg lastig......


Ja vind het vreselijk.
Thuis niet erg, op het werk ook niet.
Maar moet echt wel echt rekening mee houden dat als ik ergens heen ga dat ik daarvoor echt niet zoveel kan drinken.

Renee1991

Berichten: 5991
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 11:50

Hoofdpijn heb ik er gelukkig niet van, maar het drinken is inderdaad wel een dingetje.. Soms moet ik ieder half uur wel naar de wc en dat is niet altijd even handig. Maar ach, 't is voor een goed doel.
Ik merk overigens wel als ik een 'slecht' weekend heb gehad, ik 's morgens echt weer even veel moeite heb met de draad weer op te pakken. We zijn afgelopen weekend naar Brugge geweest, drie keer achter elkaar uit eten, wat ongezonder eten ook.. En nu heb ik het gisteren en vanmorgen zo moeilijk om tot 11u niet te eten |o Lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 12:03

anne_bento schreef:
[***] schreef:
Vinden jullie het niet lastig, dat je met dat vele drinken ook heel veel naar de wc moet?

Als ik thuis of op kantoor ben, is het geen probleem, maar wel vervelend. Als ik onderweg ben of buiten dan vind ik het erg lastig......

Drink je pas sinds kort veel? Ik had dit ook wel maar nu ik al zo lang zoveel drink lijkt je lichaam ook daar aan te wennen. Verschilt bij mij overigens wel of ik thee of water drink, met thee moet ik veel meer plassen als met water. Als ik weet dat ik voorlopig niet kan plassen doordat ik bijvoorbeeld onderweg ben dan zorg ik dat ik ruim een half uur vooraf stop met drinken en goed plas voor ik wegga. Dan daarna maar weer meer drinken. Maar het kan idd soms lastig zijn!

Ik dronk eigenlijk altijd al veel. Thee, water, koffie, maar nu mijn maag af en toe rommelt van de honger, drink ik nog iets meer dan normaal en dat vind ik echt lastig.

Hoofdpijn heb ik gelukkig niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 12:05

lovelyfiefy schreef:
[***] schreef:
Vinden jullie het niet lastig, dat je met dat vele drinken ook heel veel naar de wc moet?

Als ik thuis of op kantoor ben, is het geen probleem, maar wel vervelend. Als ik onderweg ben of buiten dan vind ik het erg lastig......


Ja vind het vreselijk.
Thuis niet erg, op het werk ook niet.
Maar moet echt wel echt rekening mee houden dat als ik ergens heen ga dat ik daarvoor echt niet zoveel kan drinken.

Ja het is echt lastig. Als ik zelf met de auto op pad ben kan ik nog wel een benzine station vinden, maar als ik naar medewerkers of klanten op bezoek ga, sta ik vaak op het open veld, of in een schuur, koeienstal enz en dan is het erg vervelend.

Anoniem

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 13:25

Hoofdpijn heb ik gelukkig geen last van , wellicht is het van ontwenning van suikers.

Ik ben nu ook gestopt met frisdrank van zondag tm donderdag hahaha.
Op vrijdag en zaterdag ( als mijn eetraam is verschoven ) drink ik nog wel graag een baco of een wijntje.
Ik had vorig weekend cola light gehaald maar dat vond ik niet te drinken.
Ik drink er max 3 met ijs en heb besloten het gewoon met lekkere gewone cola te drinken.

Verder zwarte koffie , water en thee.

Ik merk nu ook wel echt dat het uurtje is opgeschoven ivm wintertijd.
Ik heb stipt een uur eerder honger nog steeds en vul die honger met thee en houd mezelf bezig.
Ook heb ik het verteld aan mijn directe collega's en die helpen mij ook dit vol te houden op kantoor ( waar iedereen de hele dag snoept )

Ninx

Berichten: 14574
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 15:23

Het scheelt denk ik dat ik al jaren geen dierlijke producten, suiker of frisdrank neem.... Het afkicken of ontgiften merk ik dus eigenlijk niet echt.
Ik kan me dus voorstellen wanneer je echt een poos voet bij stuk houdt en die dingen echt niet meer neemt maar vervangt door gezonde alternatieven, je er op den duur gewoon geen zin meer in hebt.