Emoe schreef:Mijn angst is gebaseerd op een direct voorbeeld uit mijn omgeving zoals ik al vaker genoemd heb. (Aangetoond verband tussen de 7maandenprik en sindsdien zwaar gehandicapt/ epileptisch). Kom er op mijn werk dagelijks mee in aanraking. Domme pech voor dit kind en deze ouders, maar je zal me vast begrijpen dat vaccineren voor mij iets minder een vanzelfsprekendheid is.
De overheid zal het vaccineren vast niet gaan verplichten. Want dan is het hun verantwoordelijkheid als er iets mis gaat. Maar korten op toeslagen zie ik nog wel gebeuren helaas. En als ik daardoor iets zou moeten doen wat dwars tegen mijn gevoel ingaat zou ik dat heel erg vinden.
Je voorbeeld is hartstikke verdrietig en naar, maar is maar 1 enkel voorbeeld. In dit topic zijn ook verhalen van mensen die mensen kennen met de nadelige gevolgen van bijvoorbeeld polio. Dan is het weer een kwestie van kansberekening - als de vaccinatiegraad daalt tussen ziek worden óf het extreem kleine risico bijwerkingen te ondervinden van een vaccin. Ik vind jouw gevoel in deze minder belangrijk dan de volksgezondheid.
Maxima_S schreef:Vaccinatie schade kan momenteel iedereen overkomen omdat hierop niet getest kan worden.
Hoezo kan het niet getest worden? Er zijn superveel gevaccineerden. Hier ga je al - je doet de aanname dat iets bestaat.
Maxima_S schreef:Ik vind het dan ook zeer kortzichtig van de absolute voorstanders, politiek, RIVM etc. dat deze ouders allemaal weggewimpeld worden en letterlijk uitgelachen worden terwijl zij de rest van hun leven en dat van hun kind hiermee te maken hebben.
En het gaat hier absoluut niet (alleen) over autisme. Ook epilepsie, hersen ontsteking, ontwikkelingsstoornis, hartfalen, wiegendood etc.
Zo ga je nog beweren dat open botbreuken ook door vaccinatie komen. Hersenontsteking bijvoorbeeld is een bijwerking van mazelen (de dodelijke bijwerking - https://www.ad.nl/binnenland/meisje-17- ... n~a72a7ec6 - dit meisje bijvoorbeeld).
Maxima_S schreef:Waarom niet erkennen dat vaccinatie inderdaad een risico met zich meebrengt en we geen overzicht hebben wie hier last van kan krijgen omdat we geen onderzoek hebben op genetische basis.
Voor deze ouders is de vaccinatie in elk geval minstens zo erg als het doorlopen van een ziekte met complicaties waarvan ze niet eens weten of hun kind dit had gekregen en in welke vorm.
Vooral doordat er helemaal niet erkend wordt dat het ook maar iets met vaccinatie te maken heeft voelen ouders zich ontzetten ongezien en voor gelogen.
Niemand ontkent dat vaccinatie risico met zich meebrengt - het is een medicijn en net als alle andere medicijnen hebben vaccinaties bijwerkingen. Het risico op een ernstige bijwerking is alleen oneindig veel kleiner dan het risico op een nadelige afloop bij het doormaken van een ziekte. En zijn het er echt zo veel? Statistisch gezien? Tegenover de verhalen van de ouders wiens kindje doodging aan mazelen, de verhalen van artsen die kindjes zagen sterven op de eerstehulp
Maxima_S schreef:Daarom ben ik bereid het risico op een kinderziekte voor lief te nemen. In mij en mijn kind geen spuit zonder duidelijkheid en erkenning. Dat alles onder het matje der wetenschap geveegd wordt ben ik wel een beetje klaar mee.
Hoe zie jij het dan voor je? Als we geen wetenschap hebben, waar moeten we dan op sturen qua ziekte en volksgezondheid?
Maxima_S schreef:De ervaringen van heel veel ouders zijn anders en dat zijn echt geen debielen.
Niemand roept dat het debielen zijn. Wel zijn ze geen artsen, geen virologen en geen immunologen. De kans dat ze het fout hebben is zeer reeël. Het is verschrikkelijk dat kindjes ziek worden en fijn om iets daar de schuld van te kunnen geven. En nog een vraag voor jou - wat is er voor nodig om wel vertrouwen in de wetenschap en medische wereld te krijgen?
Over de ene mening belangrijker dan de andere - je kan de dronken rijden vergelijking doortrekken. Je kan wel zeggen "statistisch gezien gaan er meer mensen in het verkeer dood bij ongelukken waarbij mensen niet dronken zijn, dus ik vind het geen probleem om dronken in de auto te stappen. Ik word ontspannen van dronken rijden en voel me er fijn bij. Als ik tegen een boom aan klap en mijn kindje zit achterin en breekt zijn been is dat alleen maar goed voor hem - zijn natuurlijke afweer wordt aan het werk gezet en het been geneest helemaal zelf". Voor mijn gevoel is dit een beetje hetzelfde - je kan de mening van de dronken moeder moeilijk respecteren omdat dronken rijden iedereen op de weg in gevaar brengt.
In mijn google omzwervingen kwam ik ook nog deze tegen: https://www.quest.nl/maatschappij/gesch ... land-1934/
5 dode kindjes in 1 gezin. Best heftig.
Laatst bijgewerkt door nps op 13-06-19 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt