Shampoobars van shampoobars.nl

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:14

Toch is het zo Hahaha.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:21

Hoe weet je dat het specifiek door de azijn komt? Was je alleen met azijn?

Zo wordt het geadviseerd:
Inzepen met een shampoobar, even laten inwerken, uitspoelen, azijnmengsel inmasseren, langer laten inwerken, goed uitspoelen.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:23

Dat weet ik niet zeker maar de keren zonder azijn was her niet vettig.
Het voelt gelijk al smerig om azijn mengsel aan te brengen.
Zal het weer eens zonder azijn proberen.

En anders ga ik gewoon terug naar shampoo.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:24

Haarzeep is het hem hier ook niet, ook niet met azijn. Shampoobar dan weer wel, en ouwehoeren met een azijnoplossing hoeft dan ook niet.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:26

Ga eens zoeken naar wat precies shampoobars zijn.

Helemaalshea noemt hun bars zowel zeep als shampoo door elkaar.
Lekker verwarrend.

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:29

Hier nogsteeds blij met de shampoobars van Nunc8.
Ruiken tijdens het douchen ook echt heerlijk citrus achtig =D
En indd. De eerste keren duurde het voor mij ook even om te wennen (ook hoofd) maar nu is t heerlijk zacht en minder snel vet en jeuk vrij. Had ook de conditioner.. Maar eigenlijk niet nodig (dus gebruik ik ook niet echt meer)

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:48

Voor mij werkt het uitstekend in combinatie met een bar van Chagrin Valley. Het water is hier 8-9dH.

Muze. Is jouw azijn nog wel goed als die smerig aanvoelt? Het zou niet anders moeten aanvoelen dan water.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:26

Net nieuw gekocht.

Marleen_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:31

Ik heb ook die met Citrus van Nunc8, hij gaat geen 80 keer wassen meer (lang niet), maar ik ben wel erg tevreden. Eerder moest ik eigenlijk dagelijks wassen (deed om de dag en dan de andere dag droogshampoo), maar nu kan ik makkelijk om de dag wassen. Heel soms een extra dag rekken gaat ook (maar dan komt ook wel doordat ik thuis werk :)) )
Toevallig net ook de conditioner besteld, maar nog niet getest.

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:37

Marleen_L schreef:
Ik heb ook die met Citrus van Nunc8, hij gaat geen 80 keer wassen meer (lang niet), maar ik ben wel erg tevreden. Eerder moest ik eigenlijk dagelijks wassen (deed om de dag en dan de andere dag droogshampoo), maar nu kan ik makkelijk om de dag wassen. Heel soms een extra dag rekken gaat ook (maar dan komt ook wel doordat ik thuis werk :)) )

Geloof dat 80 indd ook niet nee. Gebruik hem wel 2x per wasbeurt en m'n haar is lang.. Maar hij gaat vrij rap xD(al heb ik de eerste wel nogsteeds...)
Hier kan ik er ook soms wat extra dagen mee rekken. Maar haar wordt ook erg zacht maar toch vol ervan. Ik blijf voorlopig bij deze. Ook omdat ik er net weer 3 gekocht heb... Hehe :+

Marleen_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:40

Kanji91 schreef:
Marleen_L schreef:

Geloof dat 80 indd ook niet nee. Gebruik hem wel 2x per wasbeurt en m'n haar is lang.. Maar hij gaat vrij rap xD(al heb ik de eerste wel nogsteeds...)
Hier kan ik er ook soms wat extra dagen mee rekken. Maar haar wordt ook erg zacht maar toch vol ervan. Ik blijf voorlopig bij deze. Ook omdat ik er net weer 3 gekocht heb... Hehe :+

Ja mijn haar is ook lang (en had in februari al naar de kapper gemoeten, toen kwam corona :') ) en was soms 2 keer. Had hem eerst in zo'n meshzakje, maar dan kwam er zo weinig schuim af dat ik twee moest wassen. Wrijf hem nu rechtstreeks op m'n haar en dan is 1x wassen genoeg. Ook hing hij in het meshzakje net een beetje onder de straal ben ik toch bang, dus de helft zal wel weggespoeld zijn. Heb hem nu op een zeepbakje liggen met een dekseltje erover ter bescherming.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:51

Ik heb gisteren een bestelling geplaatst bij Happy Soaps. Ben erg benieuwd! Ik heb gezocht naar informatie over het herkomstland van de producten, maar daar werd ik niet wijzer van. Nu zie ik dat dat in dit topic ook al eens besproken.
Is dat bij andere merken / webshops wel terug te vinden?

(Ik heb voor de geïnteresseerden een link en/of code voor 25% korting op een bestelling bij Happy Soaps).

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 09:15

Ik had hier een keer gereageerd over de shampoo bar van dille & kamille en wil graag mijn mening wijzigen :+
Nu de lush bar eindelijk op is wilde ik die van d&k toch op gebruiken voor ik een nieuwe bestelde en hij is echt heel fijn nu. Misschien weinig schuim vorige keer omdat het eerste gebruik was? Nu schuimde hij in ieder geval prima en mijn haren zijn suuuper zacht.

Ben nog aan het twijfelen of ik hem nu wel of niet fijner vind dan die van lush maar hij komt toch erg in de buurt

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 09:46

Targaryen schreef:
Ik heb gisteren een bestelling geplaatst bij Happy Soaps. Ben erg benieuwd! Ik heb gezocht naar informatie over het herkomstland van de producten, maar daar werd ik niet wijzer van. Nu zie ik dat dat in dit topic ook al eens besproken.
Is dat bij andere merken / webshops wel terug te vinden?
).

Moeilijk idd! Verdraaid veel bars lijken precies op de ali bars. Zelfde vorm, uiterlijk en geur...

Daarom bestel ik gewoon rechtstreeks bij ali. Scheelt erg veel geld zo tussen tussenhandelaar en dan weet ik tenminste echt waar het vandaan komt.

Edit als ze er precies zo uitzien geloof ik niet dat ze uit NL komen:

Afbeelding
Afbeelding

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:47

Het lijkt inderdaad behoorlijk op het aanbod op Ali! Ik ben nog eens gaan zoeken en op hun website en Instagram etc. staat dat ze in NL handgemaakt worden. Maar daar loopt het spoor ook dood (of ik zoek niet goed :+).

Afbeelding

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:54

Ik heb op advies van Marleen_L ook de bars van nunc8 en ben heel erg tevreden. Hoef mijn haar nu ook nog maar 2x in de week te wassen, terwijl ik dat voorheen dagelijks deed. Toch mooi meegenomen, aangezien het me vooral om minder plastic ging :D

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 11:18

En heb je een conditioner ernaast nodig ?

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 11:28

Ik heb wel een conditionerbar, want ik kon me niet voorstellen dat ik zonder zou kunnen. Maar ik heb nu zonder ook geprobeerd en eigenlijk is de conditioner niet echt nodig merk ik. Ik denk dat ik hem hou voor af en toe een keer als mijn haar droog aanvoelt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-20 11:39

Ik zou nooit shampoo van Ali gebruiken :n Je weet dan echt niet wat je in je haar/op je huid smeert.

Ik ben nog steeds zeer tevreden over mijn Ethique bar (Healy kiwi) van Holland&Barret. Blij haar, blij vel. Eindelijk geen jeuk en bultjes meer!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 11:47

Ik heb vandaag een body bar gehaald. Onze goedkope fles douchegel is bijna op en we wilden wel een vervanger zonder plastic fles.
Dus naar holland en barret geweest, die zit hier om de hoek
Dus weer een nieuwe ethique bar gehaald, sinaasappel vanille <3
Ruikt zo lekker! Ben benieuwd naar het gebruik onder de douche

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-20 13:39

Die gebruik ik ook fleurtjeuh! Ik weet zo uit mijn hoofd niet meer welke, het is een oranje :+ Maar ik vind het ontzettend prettig in gebruik.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 17:58

Berdien schreef:
Ik zou nooit shampoo van Ali gebruiken :n Je weet dan echt niet wat je in je haar/op je huid smeert.

Ik ben nog steeds zeer tevreden over mijn Ethique bar (Healy kiwi) van Holland&Barret. Blij haar, blij vel. Eindelijk geen jeuk en bultjes meer!

Mijn punt is vooral dat je het elders dus ook niet weet. Het stikt echt van de winkels dier een ander wikkeltje om doen en het als nederlands door verkopen :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-20 19:08

Klopt hoor :j Maar daarom ben ik ook heel wantrouwend tegen al die opkomende bedrijven zoals Happy Soaps et die állemaal precies dezelfde bar verkopen en dat ook állemaal zogenaamd in NL doen. Maar bij navraag is het ineens moeilijk moeilijk en lastig.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 19:43

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:48

Net weer een bestelling voor nature box gedaan. Voroge week bij de kruidvat al proberen te bestellen, maar die was uitverkocht.
Deze week een nieuwe kans bij de etos, weer 1+1 gratis. Mijn ouders moesten er toch nog iets hebben, dus heb ik meteen 4 shampoo bars meebesteld.
Ik ben nu aan mijn 2e bar bezig en deze vind ik echt fijn. Bij de andere die ik had, kreeg ik jeuk aan mijn hoofd en met deze niet.