Nijmeegse 4 daagse 2019

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Heb je al eens meegedaan ?

Nee ben je gek
39 (37%)
Nee maar wil het ooit wel doen
42 (40%)
Ja 1-5
20 (19%)
Ja 5-10
2 (1%)
Ja 10+
2 (1%)

Totaal aantal stemmen: 105


Danseresje

Berichten: 3460
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 16:07

Ik heb vorig jaar op dinsdag na de Elfsteden een privé les gedaan met verzorgpony..... Dat trok ik gewoon niet.... Haha!

Zit alvast beetje na te denken over slaapplaats komend jaar. Wil het liefst iets met blarenpost erbij of dichtbij..... Sowieso niet zelf koken, maar aan kunnen schuiven....

Waar hebben jullie allemaal geslapen?

DideH
Berichten: 7033
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 17:59

Danseresje schreef:
Ik heb vorig jaar op dinsdag na de Elfsteden een privé les gedaan met verzorgpony..... Dat trok ik gewoon niet.... Haha!

Zit alvast beetje na te denken over slaapplaats komend jaar. Wil het liefst iets met blarenpost erbij of dichtbij..... Sowieso niet zelf koken, maar aan kunnen schuiven....

Waar hebben jullie allemaal geslapen?


Er zijn gedurende de vierdaagse zat gastgezinnen in Nijmegen! Moet je alleen wel een beetje op tijd beginnen met zoeken :)

Danseresje

Berichten: 3460
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 18:08

DideH schreef:
Danseresje schreef:
Ik heb vorig jaar op dinsdag na de Elfsteden een privé les gedaan met verzorgpony..... Dat trok ik gewoon niet.... Haha!

Zit alvast beetje na te denken over slaapplaats komend jaar. Wil het liefst iets met blarenpost erbij of dichtbij..... Sowieso niet zelf koken, maar aan kunnen schuiven....

Waar hebben jullie allemaal geslapen?


Er zijn gedurende de vierdaagse zat gastgezinnen in Nijmegen! Moet je alleen wel een beetje op tijd beginnen met zoeken :)

Ik zou ip ook wel een adres hebben in Malden, maar vond het voor het mooie iets te ver weg. Zit daar bovendien alleen en vind het onder elkaar zijn van wandelaars ook wel echt iets hebben.
Iets met een blarenpost inclusief of dichtbij zou fijn zijn, want heb vorig jaar echt belachelijk lang op de wedren gewacht op dag 2...
Vandaar dat ik nu al beetje ga nadenken en oriënteren

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 18:38

Danseresje schreef:
AL, helemaal geen last van je scheenbeen gehad eigenlijk?

Ik ben al begonnen met mijn voorbereiding voor volgend jaar. Ben er toch wel over uit dat ik met heuptas lopen erg fijn vind, alleen mis ik mijn waterzak. Ik drink gewoon echt te weinig.
Er zijn, in Nederland, twee heuptassen verkrijgbaar met waterreservoir en ik denk dat ik die van osprey ga bestellen. Die andere kan ik geen andere foto's van vinden, dus ook geen idee hoeveel ruimte je nog hebt. Daarnaast is osprey ook een heel degelijk merk.
[ [url=m/whDbRH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cFFObQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Misschien dat dit dan ook mijn motivatie weer kan geven om mijn wandelschoenen aan te trekken....


Die van osprey heb ik mensen mee zien lopen die zag er erg fijn uit!

AfricanLady

Berichten: 8012
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-19 18:58

Ik verblijf op de groesbeeksedwarsweg in de steeg naast la cubanita.
En er zit een eettent genaamd dwars op het pleintje waar we elke dag eten.

Elodie
Berichten: 102
Geregistreerd: 02-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 19:36

Ik zie nu dit topic. Heb dit jaar voor de eerste keer de vierdaagse gelopen. Afgezien maar ook genoten, heerlijke sfeer *\o/* Gefeliciteerd allemaal met het behalen van de finish!

Voor degene die vroeg naar slaapplek. Wij sliepen op vakantiepark de Oude Molen in Groesbeek en fietsten iedere dag op en neer met elektrische fiets, fietsen is zo lekker na het lopen, er is ook een bus die vanaf de camping 's ochtends vroeg rijdt. Bij de camping heb je een masseurspost waar je je in kan schrijven voor behandelingen, ze behandelen/tapen ook blaren etc. Je kunt inschrijven op bepaalde tijdstippen een of meerdere dagen, geen wachttijden etc. dus. In het campingrestaurant is een vierdaagse buffet, in de ochtend ook vierdaagse ontbijt mogelijk, ik vond het wel wat aan de prijs en heb er geen ervaring mee.
Laatst bijgewerkt door Elodie op 21-07-19 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Danseresje

Berichten: 3460
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 19:41

Dat fietsen prettig is, heb ik in 2017 ervaren. Elektrische fiets mee gaat hem niet worden. Ip gaat de vouwfiets mee (met versnellingen), maar wil maximaal 15 minuten fietsen eigenlijk.....

Elodie
Berichten: 102
Geregistreerd: 02-09-18

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 19:43

Ah, dit is wel verder fietsen dan 15 minuten inderdaad.

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 19:47

Elodie schreef:
Ik zie nu dit topic. Heb dit jaar voor de eerste keer de vierdaagse gelopen. Afgezien maar ook genoten, heerlijke sfeer *\o/* Gefeliciteerd allemaal met het behalen van de finish!

Voor degene die vroeg naar slaapplek. Wij sliepen op vakantiepark de Oude Molen in Groesbeek en fietsten iedere dag op en neer met elektrische fiets, fietsen is zo lekker na het lopen, er is ook een bus die vanaf de camping 's ochtends vroeg rijdt. Bij de camping heb je een masseurspost waar je je in kan schrijven voor behandelingen, ze behandelen/tapen ook blaren etc. Je kunt inschrijven op bepaalde tijdstippen een of meerdere dagen, geen wachttijden etc. dus. In het campingrestaurant is een vierdaagse buffet, in de ochtend ook vierdaagse ontbijt mogelijk, ik vond het wel wat aan de prijs en heb er geen ervaring mee.


Oke hoe slecht ik ben nu dus alweer hiernaar aan het kijken terwijl we nu zeggen nee volgend jaar niet meer. Maar hoe lang waren jullie aan het fietsen? Het klinkt heel leuk daar!

Elodie
Berichten: 102
Geregistreerd: 02-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 20:15

Een half uurtje fietsten wij erover, ik vond het wel lekker, zowel in de ochtend als in de middag na het lopen. De bus is ook een mogelijkheid, de bushalte ligt voor de camping.

Was inderdaad een leuke plek, veel vierdaagse lopers, je kreeg een shirt van de camping als vierdaagseloper. Op de donderdag liepen we langs de camping, dat was wel leuk :)

Ik zag ook iets over iemand die een Kennedymars wil gaan lopen, ik heb die in Klarenbeek gelopen eind Maart dit jaar. Had nooit meer dan 40 km aaneengesloten gelopen en het is me toen erg meegevallen :D De eerste dag van de vierdaagse dacht ik wel 'Hoe is het me ooit gelukt een Kennedymars te lopen' maar gelukkig gingen de andere dagen beter :')

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 20:35

Elodie schreef:
Een half uurtje fietsten wij erover, ik vond het wel lekker, zowel in de ochtend als in de middag na het lopen. De bus is ook een mogelijkheid, de bushalte ligt voor de camping.

Was inderdaad een leuke plek, veel vierdaagse lopers, je kreeg een shirt van de camping als vierdaagseloper. Op de donderdag liepen we langs de camping, dat was wel leuk :)

Ik zag ook iets over iemand die een Kennedymars wil gaan lopen, ik heb die in Klarenbeek gelopen eind Maart dit jaar. Had nooit meer dan 40 km aaneengesloten gelopen en het is me toen erg meegevallen :D De eerste dag van de vierdaagse dacht ik wel 'Hoe is het me ooit gelukt een Kennedymars te lopen' maar gelukkig gingen de andere dagen beter :')

Fietsen hebben wij onze eerste 4daagse gedaan na het lopen en er voor ook natuurlijk en was inderdaad erg lekker maar dat was hooguit een kwartier en vind een half uur al bijna veel := maar als het een fijne plek is is dat het ook wel weer waard. Ik neem hem mee als optie :D :+

Danseresje

Berichten: 3460
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 20:46

Half uur fietsen zo goed als vlak of half uur fietsen met paar klimmetjes. Dat was bij mij jaar een versus jaar twee. Gelukkig zat ik vorig jaar niet zo ver van treinstation vandaan en ben ik dus elke dag met de trein gegaan.
Het eerste jaar ben ik dagelijks de via gladiola afgefietst. Vals plat omhoog heen en vals plat naar beneden terug. Dat laatste was wel fijn. Maar wil liefst iets dichter bij de start. Als het niet kan, dan kan ik prima terecht bij het adres waar ik in 2017 sliep en dat was ook echt heel fijn. Alleen geen andere lopers en geen blarenpost in de buurt voor zover ik wist....

Danseresje

Berichten: 3460
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 21:50

maylotje schreef:
Danseresje schreef:
AL, helemaal geen last van je scheenbeen gehad eigenlijk?

Ik ben al begonnen met mijn voorbereiding voor volgend jaar. Ben er toch wel over uit dat ik met heuptas lopen erg fijn vind, alleen mis ik mijn waterzak. Ik drink gewoon echt te weinig.
Er zijn, in Nederland, twee heuptassen verkrijgbaar met waterreservoir en ik denk dat ik die van osprey ga bestellen. Die andere kan ik geen andere foto's van vinden, dus ook geen idee hoeveel ruimte je nog hebt. Daarnaast is osprey ook een heel degelijk merk.
[ [url=m/whDbRH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cFFObQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Misschien dat dit dan ook mijn motivatie weer kan geven om mijn wandelschoenen aan te trekken....


Die van osprey heb ik mensen mee zien lopen die zag er erg fijn uit!


Ik hoop dat ie mij enorm gat bevallen..... Nog wel een week geduld voor ie binnen is.....
Is in Nederland niet te vinden (althans, ik kon hem niet vinden). Wel via een Engelse webshop die een keurige site in Nederlands heeft en ook goede recensies..... Dus durfde het wel aan. Maar nu het geduld....

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 22:01

Danseresje schreef:
maylotje"
[quote="Danseresje schreef:
AL, helemaal geen last van je scheenbeen gehad eigenlijk?

Ik ben al begonnen met mijn voorbereiding voor volgend jaar. Ben er toch wel over uit dat ik met heuptas lopen erg fijn vind, alleen mis ik mijn waterzak. Ik drink gewoon echt te weinig.
Er zijn, in Nederland, twee heuptassen verkrijgbaar met waterreservoir en ik denk dat ik die van osprey ga bestellen. Die andere kan ik geen andere foto's van vinden, dus ook geen idee hoeveel ruimte je nog hebt. Daarnaast is osprey ook een heel degelijk merk.
[ [url=m/whDbRH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cFFObQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Misschien dat dit dan ook mijn motivatie weer kan geven om mijn wandelschoenen aan te trekken....


Die van osprey heb ik mensen mee zien lopen die zag er erg fijn uit!


Ik hoop dat ie mij enorm gat bevallen..... Nog wel een week geduld voor ie binnen is.....
Is in Nederland niet te vinden (althans, ik kon hem niet vinden). Wel via een Engelse webshop die een keurige site in Nederlands heeft en ook goede recensies..... Dus durfde het wel aan. Maar nu het geduld....[/quote]

Ik ben heel benieuwd!! Hij ziet er top uit!

AfricanLady

Berichten: 8012
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 20:53


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 22:22