Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bonna

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 07:32

Als je nog steeds blaasontsteking klachten hebt meteen weer aan de bel trekken ts! Eigenlijk moeten ze sowieso na de kuur je urine controleren om te kijken of de ontsteking weg is. Niet gaan aankijken, dan geef je de bacterie alleen maar weer kans om te groeien.

Ik vind het echt heel knap hoe positief je blijft! Petje af en een dikke knuffel

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-18 15:22

Uurtje terug het ziekenhuis gebeld. Assistent ging proberen het te bespreken met m'n Uroloog, maar anders met de arts assistent.Word iig terug gebeld :)

Heb morgen weer een afspraak met de fysio. Zij heeft al eerder gezegd dat het beter is als ik het katheteriseren niet door een ander laat doen, omdat ze natuurlijk niet kunnen voelen of ik ontspannen genoeg ben en hoeveel pijn het doet.. En gewoon doorduwen maakt het niet echt beter natuurlijk.
Maarja, als het me zelf niet lukt.. En hoeveel ik ook probeer te ontspannen, het doet gewoon pijn. Denk dat het zelfs makkelijker is als een ander het doet..

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 15:25

Is met een probe de spanning in je bekkenbodemspieren gemeten? Zou je naar kunnen vinden omdat het inwendig onderzoek is, maar het geeft ontzettend veel duidelijkheid

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-18 20:15

Nee, dat is nog niet gedaan. Sta er niet om te springen, maar dat zou ik wss wel doen.. Andere onderzoek bij de fysio zou gewoon met haar vingers zijn. Dat kan ik niet.

6 November is het Urodynamisch onderzoek. Ongemakkelijk 2.0. Maar daarbij meten ze ook wat je bekkenbodemspieren doen als ik het goed begrepen heb.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:29

Die probe is ipv vingers. Ik vond het een stuk prettiger iig en lag er schaamteloos.
Fijne was ook dat de probe op het computerscherm liet zien wat de spanning was (in mijn geval 0) en waar het resultaat wat als ik aanspande (ook 0). Door veel met dat ding te oefenen werd inzichtelijk wat ik deed, want ik voelde niets en moest het dus zien

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:35

Ik weet niet meer zeker of ik het eerder had gevraagd, maar gebruik je instillagel?
Wij hadden van het weekend een patiënt die enorm tegen katheteriseren op zag, de arts heeft de instillagel in de plasbuis gespoten en daarna zijn we pas de andere spullen gaan klaarleggen waardoor het even kon inwerken.
Ondanks de angst/spanning en andere ongemakken (was een ernstig zieke patiënt) gaf ze na afloop aan geen pijn te hebben gehad.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-18 21:20

Dat klinkt een stuk fijner Benangelique! Vind dat ook wel een beetje lastig.. Dan vraagt de fysio, hoe het voelt. Ja, voor mij voelt het ontspannen.. Maarja als het door m'n spieren komt dat ik niet kan plassen, dan zal het wss wel ontspannen aanvoelen, maar het dat toch niet zijn :+ 't is niet dat ik met kramp in m'n doos rondloop, dan kon ik wel makkelijker zeggen dat het niet ontspannen was :D

Ik gebruik nu sinds kort Instillagel :j Dat gaat wel beter, heb niet meer het gevoel dat de katheter er kurkdroog in gaat. Pijn doet het nog wel, maargoed heb nu ook steeds blaasontstekingen..
Thuiszorg heeft wel meer moeite met katheteriseren als ik de instillagel in m'n plasbuis spuit. Steeds als de punt van de katheter dan goed zit en ze hem verder willen duwen, dan schiet ie er weer naast. Ook niet echt een fijn gevoel -O- Ze vinden het al regelmatig niet makkelijk om te doen bij me en de instillagel maakt het nog lastiger. Maar als ie door dat punt heen is waar ie steeds er toch weer naast gaat, dan gaat het wel beter, dus ze gebruiken het wel elke keer.

Vervelendste is nog wel het stoppen met lopen.. Ik voel het soms gewoon aankomen, dan begint het al een beetje te krampen en dan op het moment dat het stopt is het net alsof ik een schok krijg. Soms meerdere achter elkaar. En met uithalen doet het dan ook zoveel pijn, alsof ie vast zit. Zelfs als ik zelf katheteriseer, laat ik de katheter er vaak weer uithalen door de thuiszorg, kan dat dan gewoon niet zelf doen.
Ben ook echt bang voor dat moment. Probeer te ontspannen etc, maar lijkt wel alsof dat de schok alleen maar erger maakt.
Het gaat ook zo hard dat degene die katheteriseert het kan voelen aan de katheter en de slang ook beweegt.
En daar helpt natuurlijk niks tegen -O-

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 09:55

Ik volg je topic al een tijdje.
Is de schok niet gewoon een blaaskramp?
Ik neem aan dat het al gedaan word.. maar tussentijds de katheter even dicht zetten zodat de urine niet te snel afloopt wil nog wel eens helpen om kramp te verkomen/verminderen.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 18:55

Dat zou best eens kunnen.. Ik had met de verblijfskatheter namelijk ook veel pijn als ik het kraantje open zette en een schok op het einde. Heb nu niet zulke erge aanvallen, alleen na het katheteriseren gaat het nog even door.

Als er veel komt dan word de slang even geknikt, maar het is nu al meerdere keren dat er maar 350 ml oid komt.

Net de huisartsenpost gebeld en moet vanavond langskomen. Voel me flink beroerd en heb 38.6... :( T was mega druk dus moet om 10 voor 9 komen, tenzij ik opeens nog zieker word.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:58

Sterkte...
Goed dat je hebt gebeld.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 19:02

Sterkte, meid.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 19:14

Sterkte en beterschap :(:)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 19:46

oliebol! heel veel beterschap. hopelijk kunnen ze snel wat voor je betekenen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 19:49

Beterschap!!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 19:53

Pfff komt geen einde aan he

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:17

Ik kruip weer even onder de meelees steen vandaan..

Beterschap :(:)

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 21:46

Hè wat vervelend zeg. Hopelijk voel je je ondertussen weer wat beter :(:)

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 21:48

Hoe is t gegaan op de hap? Hoop dat je je wat beter voelt..

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 22:14

Ooh wat balen! Sterkte :(:) ik hoop zo voor je dat het spoedig beter mag worden

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 22:27

Bedankt!

Ondertussen weer terug, was heel erg druk. Ben echt heel erg moe en beroerd, dus geef geen garantie op de correctheid van wat ik nu zeg :') Maar heb nu niet alleen een blaasontsteking, maar ook verder omhoog. Maar geen nierbekkenontsteking. Kan dat? :+

Heb iig weer antibiotica, ciprofloxacine, 2x per dag 500mg voor een week.. En moet me over 2 dagen duidelijk beter voelen, anders weer contact opnemen, want kans op nierbekkenontsteking was zo wel heel groot zei de huisarts..

Ohja, morgen belt de uroloog of arts assistent ook..

Ohja 2 :+ Was vandaag ook weer bij de fysio geweest. Weer andere oefeningen gekregen. Ze vond iig dat ik goed m'n best doe en me 100% inzet. Moest er over nadenken of ik de volgende keer een onderzoek wil met plakkers, waarmee ze de spanning van m'n spieren ook kan meten. Mocht ze evt zelfs zelf plakken. Echt een fijne fysio, voel me echt steeds meer op m'n gemak bij haar.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 07:30

Goed zo. Je bent een sterke vrouw, knap hoe jij je er doorheen slaat.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 08:26

Met plakkers klinkt fijn. Maar gauw doen, of zie je daar ook tegenop?

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 09:35

Infectie aan de urineleiders dan waarschijnlijk ook, die zitten tussen je nieren en je blaas :j Goed dat je meteen aan de bel hebt getrokken, zodat het nog geen nierbekkenontsteking is geworden. Hopelijk slaat de antibiotica snel aan en ga je je weer wat beter voelen!
En wat fijn dat je zo'n fijne fysio hebt!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 11:42

Ik volg je nog steeds.

Ondanks dat het nog niet zo goed gaat als je wel zou willen, bewonder ik je doorzettingsvermogen en ik hoop dat alles op redelijk korte termijn goed komt.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 12:29

heel veel sterkte en vind je super dapper echt een kanjer!!!