Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:![]()
Zonet is bekend gemaakt dat voor iedereen de vruchtbaarheidsbehandelingen voorgoed wordt dit jaar en dat de minister dit jaar een besluit gaat nemen voor de toekomst. Dat zal hopelijk, verwacht ik via de tweede kamer gaan. In elk geval kunnen nu al die vrouwen die zouden starten gewoon starten cq doorgaan met de behandelingen. Iedereen die de petitie heeft getekend heel hartelijk bedankt!
julhan99 schreef:Ik stond daar en dacht: Wat was dit nou? Wat gebeurde hier? En toen bedacht ik: ik ben schijn genderdysfoor. Ik heb pseudo genderdysforie. Het gevoel wat ik heb bij mijn kind, namelijk dat hij een jongen is, komt niet overeen met de uiterlijke lichaamskenmerken. Wat zegt dat over mij eigenlijk? Dat de knop net zo ver om is als bij hem? Op dat moment in ieder geval wel. En dat ik mij blijkbaar comfortabel voel bij het idee dat hij een jongen is.
DezeNaam schreef:Ik denk dat 'ben ik wel ... genoeg' een veel voorkomende vraag is. Niet alleen voor transgenders, maar bij zoveel dingen. Ben ik wel ziek genoeg om thuis te blijven? Ben ik ziek genoeg om naar de dokter te gaan? Zijn mijn mentale problemen erg genoeg om serieus genomen te worden? Moet het eerst erger worden voordat ik hulp mag vragen? Wat als ze vinden dat ik overdrijf? Wat als het eigenlijk niet zo erg is?
Tanya schreef:Leuke foto! Wel een beetje oud voor je, of niet?Maar ieder zijn ding haha.
Tanya schreef:Die het idee heeft van 'straks, als ik eindelijk man/vrouw ben, wordt alles beter'. Dan kun je mogelijk heel erg teleurgesteld worden, omdat er misschien niet zo heel veel is veranderd (uiterlijk natuurlijk wel, maar snap je wat ik bedoel?). Dus ik lees het eigenlijk helemaal niet zo negatief als dat het voor jou voelt!