Draagdoek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 09:15

Even via pb!

Guusje113

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:15

Ik heb de kangaroo gisteren toevallig voor het eerst gedaan. Ik was niet ontevreden.

Ik vind het sowieso erg lastig knopen als zl onrustig is en overstrekt. Duurt dan een eeuwigheid omdat ik rondjes door de kamer loop en ondertussen aanspan. Maar hij slaapt wel super snel!

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 19:40

Britt schreef:
Welke doek heb je op het oog? :D

Ik vond hem lastig omdat je je kindje vrij los tegen je aan hebt zitten tijdens het knopen. Bij de FWCC stop je hem in een buideltje, dat al meteen ook om je eigen lijf heen zit. Bij de kangaroo voelde dat niet zo, voor mij. En met een hand knopen en met een hand ondersteunen vind ik best lastig }:0

Ik knoop altijd met 1 hand en 1 hand ondersteunen :’)..

Kangaroo lukt hier ene keer wel en andere keer niet. Ligt er vooral aan hoeveel geduld mevrouw heeft en hoe erg ze strekt.

Ruck gaat ons nu wel goed af. Ook de enige knoop waarbij ze haar geduld bewaard (en in mijn nek aan het sabbelen is) :’)..

Ik ben ook benieuwd welke doek je op het oog hebt Karin!

Dit is ons favorietje voor de ruck momenteel;
Afbeelding

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 22:45

Nog tips voor een fijne draagvest/trui?

Een jas vindt ik denk ik te duur..

Ik heb een fleececover en draag mn normale winterjas dan gewoon open maar vindt de cover soms irritant en in de weg zitten haha.

Heel veel truien/vesten zijn van fleece maar dat lijkt me zo zweterig met wandelen..

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 22:52

Ik had een draagtrui van Lenny lamb en ik heb een jas van Lenny lamb dacht ik.
De eerste van fleece en de 2e gewoon stof.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 12:05

Karin_deB schreef:

Ik heb een fleececover en draag mn normale winterjas dan gewoon open maar vindt de cover soms irritant en in de weg zitten haha.

Heel veel truien/vesten zijn van fleece maar dat lijkt me zo zweterig met wandelen..

Zelfde vraag hier. Ik doe nu mijn paardenjas aan als ik naar buiten ga met de draagdoek (die jas is een bomberjack model) maar die ga ik niet heel lang meer dicht krijgen als mijn dochter groter wordt dus ik was ook een beetje aan het rondkijken voor een alternatief.

Zou een dik draagvest warm genoeg zijn, en dan een jas er los overheen?
Zoiets bvb: https://www.bonprix.nl/product/zwangers ... pdate=true

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 13:24

Aranel schreef:
Karin_deB schreef:

Zelfde vraag hier. Ik doe nu mijn paardenjas aan als ik naar buiten ga met de draagdoek (die jas is een bomberjack model) maar die ga ik niet heel lang meer dicht krijgen als mijn dochter groter wordt dus ik was ook een beetje aan het rondkijken voor een alternatief.

Zou een dik draagvest warm genoeg zijn, en dan een jas er los overheen?
Zoiets bvb: https://www.bonprix.nl/product/zwangers ... pdate=true

Edit: ik heb bovenstaand vest inmiddels besteld, ben benieuwd. Want wat zijn die draagjassen bizar duur zeg :oo

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 15:43

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 16:07

Karin_deB schreef:
Ik heb getwijfeld over die maar uiteindelijk deze besteld:

https://www.bonprix.nl/product/zwangers ... uw-941492/

Laat je weten hoe die van jou bevalt?

Ik vindt de draagjassen ook te duur in verhouding met wat ik draag op het moment

Die heb ik ook :)
Fijn vest, maar niet heel warm.

Nadeel van die vesten van bonprix vindt ik dat je er niet mee kan rugdragen.

Ik heb een angel wings jas en die draag ik ook gewoon. Dan kan het tenminste uit :D

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 16:45

Dacht ik al inderdaad dat hij niet heel warm is, maar dan kan ik iig mn jas er nog over doen zonder dat ik dan constant die cover in de weg heb hangen.
Als die van Aranel warmer is bestel ik die later nog :D

Jammer inderdaad dat ze geen vesten voor rugdragen hebben..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 16:49

Donderdag krijg ik 'm binnen als het goed is :)

Ben benieuwd. Hij lijkt me wel warm inderdaad, en hij valt wat ruim las ik dus ik kan er ook nog warme kleding onder aan doen.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 17:09

Ik vind mijn Angel Wings draagvest en draagjassen echt ideaal. Geschikt voor buik- en rugdragen en ook fijn zonder kind in de doen of drager. Aanpassen van buik naar rug of zonder is heel eenvoudig. Echt ideaal.
Dat vest is wel warm maar met deze temperaturen is een warme jas wel aan te raden. Vest is nu toch aan de frisse kant denk ik.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 12:56

Ik heb een maat 4 doek gekocht dus kan straks wat nieuwe knopen gaan uitproberen. Ben heel benieuwd!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 13:01

Leuk! Welke is het geworden?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 14:49

Ik ga mijn draagdoek ook steeds meer waarderen! Ik vind het, nu ik de knoop steeds meer onder de knie heb, makkelijker en praktischer dan de wagen eigenlijk. En baby maakt het niet uit, die slaapt wel :+

Ik heb dat draagvest van BonPrix ook binnen trouwens, vanmiddag ga ik weer een stuk wandelen dus dan ga ik 'm passen. Hij lijkt wel wat ruim maar goed, ik heb hem ook gekocht zodat ik hem ook aan kan als mijn dochter wat groter is.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 17:52

Zoals ik al dacht is het vest inderdaad nog iets te groot, maar dan kan de kleine dame er mooi in groeien straks :D
Die maten waren sowieso stom, het was of 36/38 of 40/42. Waarom geen 38/40? :+

Ik heb nu mijn eigen jas er los overheen gedaan want ik denk dat het vest te koud is voor echt winterse dagen.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 21:37

Bonprix valt vaak groot ja! Ik mis ook heel erg de 38/40.
Ik bestel altijd 36/38 omdat ik weet dat het groot valt en 95% van de gevallen zit dat ook prima.

@Dani, een Pinknova Polaris No Name :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 10:02

Oeh gaaf! <3

Ik heb net een draagjas besteld! Met 30% Black Friday korting, een wollen van Diva Milano. Die staat ook als gewone winterjas mooi, dus kan er de komende jaren mee vooruit.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 12:33

Goede koop! Waar heb je hem gekocht?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 12:45

Bij Diva Milano zelf, hun jassen zijn nergens te koop in Nederland volgens mij.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 13:02

Britt, heb jij je draagjas eigenlijk al binnen? En zo ja, hoe bevalt de maat je?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 13:08

Ik heb hem gepast met een dik vest er onder en hij past dan perfect! Ik heb nu de 40 genomen en draag zelf 38. Ook met het oog op het dragen van grotere kindjes vind ik dat wel fijn, vooral met schoentjes kom je dan soms wat krap te zitten.

Hiervoor had ik ook al de Greyse en was er al heel tevreden over, maar die was me dus te klein en heb ik aan MaritB verkocht (die er nu volgens mij heel blij mee is).

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 13:41

Ja, dat had ik vorige keer begrepen, maar dat was een maat 34. Dat is hier sowieso geen optie, want ik heb best brede schouders. Maar als jij ook een normale maat 38 hebt, en van deze jas een 40, dan kan ik dat ook wel doen gok ik. Deze winter/voorjaar te dragen met een dikke buik en volgende winter met een kleintje als alles gaat zoals het hoort.
Hopelijk hebben ze ook een leuke deal met Black friday.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 13:46

Je woont zeker te ver weg om te komen passen he? Anders ben je altijd welkom :)

Zoals jij het zegt was ik het ook van plan idd!

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 14:00

Ik weet niet waar jij woont? Ik woon bij Breda in de buurt. Ik woonde in elk geval wel te ver weg bij MaritB vandaan. Ik heb van jassen meestal wel een maatje groter dan van truien etc, juist door mijn schouders, dus dan zal die 40 echt wel goed zijn. Je mag me evt een foto pb-en van hoe de jas bij jou zit nu?
Overigens ben ik maandag in omgeving Utrecht, als ik me dan alweer beter voel.

Ze hebben 20% Black friday korting staat er op hun Facebook, dus hopelijk geldt dat ook op de jassen. Beetje jammer dat die mooie petrol er in die maat niet meer is.