2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:12

Eens met Imandra; het is natuurlijk logisch dat het ongezond is om langdurig minder te eten dan je lichaam nodig heeft om te overleven...
Het is ook nergens voor nodig want de meeste mensen zullen al afvallen met 2000 calorieën per dag en dan kun je makkelijk omlaag gaan als dat nodig is als je niet meer afvalt. Als je weinig eet zul je veel meer spierweefsel verliezen dan nodig is en als je vervolgens op een plateau zit en niet meer afvalt kun je lastig NOG minder gaan eten. Snap dus niet waarom je het zou doen of waarom je het zou aanmoedigen :n

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:20

Veriye schreef:
Ik doe ook mee. Ik ga in juni trouwen dus wil graag nog de laatste 5 kilotjes kwijt. ~~}>

Wat een mooie motivatie!
Succes!

Ik weet van mijzelf dat ik diëten ed niet vol ga houden.
Er moet bij mij een knop om springen en dat is nog niet gebeurt.
Maar ik heb wel weer nieuwe motivaties!
Mijn nieuwe baan maar ook het feit dat ik volgend jaar graag op mijn haflinger zou willen rijden.
En dan moeten er wel flink wat kilo's af zijn. :j
Maar ik moet gewoon veel consequenter voor mijzelf zijn.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:32

Diëten hou ik ook niet vol... denk dan heel de dag aan lekker eten... nog meer als anders :+

Bij mij is “de knop” nu wel om... hoop dat ik het vol kan houden, en als ik het kan, kan iedereen het,

Ik heb overigens foto’s in Mn telefoon opgeslagen van toen ik nog 15 kg minder was... dit werkt ook motiverend voor mij :)

Renske_W

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:35

Ik kijk ook vaak naar foto's van vroeger dat ik denk daar moet ik weer heen.
Het is alleen nog niet gelukt. :))

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:36

Yonker schreef:
Diëtisten die jarenlang gestudeerd hebben werken er ook mee, maar idd pure onzin! Verkondig geen dingen als je geen onderbouwing hebt :)

Er zijn er ook zat die er niet mee werken hoor. Ik mag toch hopen dat mensen het verschil begrijpen tussen iemand met zwaar ondergewicht die 0 vetreserves heeft en iemand met overgewicht. Simpel voorbeeld: Sonja Bakker zit op een 1000-1200 kcal, voor ongeveer iedereen onder de BMR. Je wil toch zeker niet beweren dat iedereen die dat dieet ooit gedaan heeft er blijvende schade aan over heeft gehouden?

Je hebt een punt hoor imandra, maar het ligt echt veel genuanceerder dan hoe je het vertelt.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:41

Renske_W schreef:
Ik kijk ook vaak naar foto's van vroeger dat ik denk daar moet ik weer heen.
Het is alleen nog niet gelukt. :))

Komt goed :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:53

Nies_ schreef:
Yonker schreef:
Diëtisten die jarenlang gestudeerd hebben werken er ook mee, maar idd pure onzin! Verkondig geen dingen als je geen onderbouwing hebt :)

Er zijn er ook zat die er niet mee werken hoor. Ik mag toch hopen dat mensen het verschil begrijpen tussen iemand met zwaar ondergewicht die 0 vetreserves heeft en iemand met overgewicht. Simpel voorbeeld: Sonja Bakker zit op een 1000-1200 kcal, voor ongeveer iedereen onder de BMR. Je wil toch zeker niet beweren dat iedereen die dat dieet ooit gedaan heeft er blijvende schade aan over heeft gehouden?

Je hebt een punt hoor imandra, maar het ligt echt veel genuanceerder dan hoe je het vertelt.

Voor veel mensen ligt hun BMR aan de lage kant, en ik weet dat Sonja Bakker door de jaren heen haar voedingswaarden wel wat omhoog geschroefd heeft. Niet gek want je volgt natuurlijk de ontwikkelingen. Mijn BMR is 1900 dus voor mij zou het heel schadelijk zijn om zo weinig te eten, ook als ik dat niet maanden lang doe. Dat ligt alleen anders voor iemand van 1.60, of iemand met minder gewicht.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:55

Nies_ schreef:
Yonker schreef:

Het is ook niet schadelijk om 'even' onder je BMR te zitten, maar als je dat langer gaat doen wel. Overgewicht of niet. Bovendien is afvallen veel beter vol te houden als je daadwerkelijk je levensstijl gaat veranderen. 1000kcal is veel minder goed vol te houden in vergelijking met 1600kcal per dag. Bij die 1600 kan je bijv. dat ene lekkere koekje, of snoepje, gewoon in je dieet opnemen. Want je mag best genieten, maar wel met mate.

Ik raad simpelweg aan om boven je BMR te eten. Het is aan jou om die tip op te volgen of juist niet. Zelf weten.
Maar je moet hier niet gaan beweren dat het niet erg is om er (langdurig) onder te gaan zitten, want dat is het wél. Zo gaat je metabolisme blijvend langzamer werken, en wordt je BMR blijvend lager. Lager BMR = minder eten = je zal sneller overeten = sneller weer op je oude gewicht.

Ik heb even geen tijd om goede wetenschappelijke bronnen te zoeken, maar dit is op zich wel informatief. Lees vooral die tweede link maar eens door.
http://fitgirlcode.nl/gevolgen-te-weinig-eten/
https://www.ahealthylife.nl/5-manieren- ... -kan-zijn/

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:01

Ik ken de theorie en de onderzoeken hoor, daar hoef je niet mee aan te komen. Ik zeg ook niet dat het niet erg is zoals jij beweert dat ik doe, ik zeg dat het veel genuanceerder ligt.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:02

Mi_Amore schreef:
Zijn er nog mensen die weight watcheren hier? Ik heb me deze ochtend op de weegschaal gezet, een mooie 73,3kg bij 1,70m, niet slecht :D 2 dagen gevreten als een varken en die kilo's zijn er al af :')

Ik doe ook aan weight watchers en volgens mij had ik er nog wat voorbij zien komen in dit topic.

Wat is trouwens 'langer' onder je bmr eten? Aangezien ik met weight watchers ook altijd ver onder mijn bmr zit als ik aan mijn punten zit.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:04

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-17 19:05

Hoi allemaal,
Sorry dat ik niet zo actief in dit topic ben. Het gaat zo hard dat het me niet lukt om overal op in te gaan... Dat betekend niet dat ik niet mee lees :o

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:14

Cayenne: bij wijze van spreke natuurlijk ;) bedoel te zeggen dat als je het van tevoren invoert je meer zicht hebt op je inname dan wanneer je dat per eetmoment doet, omdat je soms dan per ongeluk toch te hoog uitkomt en niet meer kan veranderen. Daarom vind ik vooruit plannen zo fijn :)

Rebecca, als ik jou was zou ik júist gaan zwemmen. Je doet het voor jezelf, en als jij zelfverzekerd naar het bad loopt en er in duikt zullen mensen dat eerder zien dan hoe jij je lichaam ziet. En elke keer dat je zwemt, ben je aan het sporten en doe je het ergens voor he! Je mag best eem beetje van jezelf houden, al kunnen er punten verbeterd worden. Geldt voor iedereen hier natuurlijk, een flinke dosis zelfvertrouwen is de helft! We gaan voor de betere versie van onszelf! +:)+ *mist de spierbal emoticon*

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:20

Iemand zei ooit tegen me. Je kan Eem sport abbo nemen maar als je het niet leuk vind houdt je het niet vol. Ga dan doen wat je wel leuk vind.

Is dat wandelen dan ga je wandelen. En ook de fiets ipv auto als je bijv weinig boodschappen nodig hebt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:30

Nies_ schreef:
Ik ken de theorie en de onderzoeken hoor, daar hoef je niet mee aan te komen. Ik zeg ook niet dat het niet erg is zoals jij beweert dat ik doe, ik zeg dat het veel genuanceerder ligt.

En je snapt dat het dan beter is de tip te geven om NIET onder je BMR te gaan eten in plaats van mensen maar gewoon 'aan te laten modderen' en dan (vaak onbewust) een 'fout' dieet te gaan volgen?

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:42

IMANDRA schreef:
Nies_ schreef:

En je snapt dat het dan beter is de tip te geven om NIET onder je BMR te gaan eten in plaats van mensen maar gewoon 'aan te laten modderen' en dan (vaak onbewust) een 'fout' dieet te gaan volgen?

Beste Imandra en Nies (en/of anderen?), jullie zullen elkaar ongetwijfeld verkeerd begrepen of opgevat hebben. Iedereen heeft zijn eigen manier van dingen zeggen en zo ook het interpreteren van elkaars intenties. Dat is met getypte tekst soms wat lastig. Jullie zullen het allebei goed bedoelen, allicht kunnen jullie dit middels PB met elkaar uitspreken en niet in dit topic? Dan kan iedereen hier zich gewoon focussen op de extra kilootjes en elkaar daar doorheen helpen.

Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:34

Haha gelijk heb je :)) Ik was toch niet meer van plan om te reageren.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:38

Ik heb helemaal geen verstand van diëten.. ik heb jaren geleden een streep je slank boekje gehad van de margriet ofzo, en dat vond ik super. Achterin een lijst met eten en hoeveel vakjes alles was, en per dag had je dan een bepaald aantal vakjes. Ik vond dat een handig systeem.

Weet iemand of zoiets nog bestaat? Ik vind aankruisen prettiger dan in een app alles bijhouden. Ook omdat je ziet hoeveel vakjes je over hebt, bij een app hou je het wel bij maar weet ik niet zo goed wat ik verder nog eten mag.

Ik ga in ieder geval beginnen met stoppen met snoep, chocolade en koekjes, en stoppen met frisdrank. Verder normaal eten, niet teveel en niet te weinig. Dat is stap 1. Om de twee weken kijken wat het resultaat is. Is er geen resultaat, schaaf ik dan wel bij.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:39

Ik volg even zorro, klinkt super handig! Ik ga ook niet echt voor diëten, eerder berekend gezonder eten en aangepaste beweging :)
Hier ook minder ongezonde suikers en wat meer krachttraining en dan ga ik al een heel eind komen.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:42

zorro schreef:
Ik heb helemaal geen verstand van diëten.. ik heb jaren geleden een streep je slank boekje gehad van de margriet ofzo, en dat vond ik super. Achterin een lijst met eten en hoeveel vakjes alles was, en per dag had je dan een bepaald aantal vakjes. Ik vond dat een handig systeem.

Weet iemand of zoiets nog bestaat? Ik vind aankruisen prettiger dan in een app alles bijhouden. Ook omdat je ziet hoeveel vakjes je over hebt, bij een app hou je het wel bij maar weet ik niet zo goed wat ik verder nog eten mag.

Ik ga in ieder geval beginnen met stoppen met snoep, chocolade en koekjes, en stoppen met frisdrank. Verder normaal eten, niet teveel en niet te weinig. Dat is stap 1. Om de twee weken kijken wat het resultaat is. Is er geen resultaat, schaaf ik dan wel bij.

Is dat niet net zoiets als het punten dieet?
Ik weet het fijne er niet van, maar elk product heeft een aantal punten en dan mocht je maximaal, volgens mij, 40 punten.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:43

Ik herinner me ook nog het bodyboost eetdagboek.. dat was ook aanstrepen. Zal me daar nog even in verdiepen.

Inderdaad elk product een aantal punten, een paar verschillende groepen, alle vakjes moesten vol, zoiets.. ik vond het leuk destijds..

sonrisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:44

Zo de kerst overleefd en moet zeggen dat het goed is gegaan tussen door nog wat gesport deze week en was 1 kilo afgevallen ( ben al wel langer op het eten aan het letten eet vaak te weinig en als ik eet is het ongezond) maar helaas door omstandig heden vandaag mac donalds gegeten het was heerlijk maar heb nu toch een beetje spijt. Maar op is op en morgen weer opnieuw proberen ( alhoewel de oliebollen van morgen ook lekker zijn) op naar een gezonder 2018

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:44

Morgen nog een dagje vreten met gourmet en oliebollen en de volgende dag is het gedaan met de pret!

Ik heb onwijs veel motivatie om te gaan beginnen :D
Lekker, maar gezond eten. Ik wil ook 1x per week gaan zwemmen, ik "moet" van mezelf minimaal 3x per week mijn paard rijden. Ik heb veel motivatie en energie gebrek gehad door mijn werk, in januari start ik ergens anders. Ik hoop dus dat dit ook mijn probleem (deels) op gaat lossen. Ik wil 2x per week thuis oefeningen gaan doen met kettlebells en 1 of 2x per week wandelen.
Het plan is er, nu nog uitvoeren :))

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:45

Streep je slank is gewoon met kcal en groepen :)
10kcal is 1 vakje en je hebt per categorie een aantal bepaald aantal vakjes.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:46

Weight watchers werkt ook met een punten systeem! Misschien is dat iets?

Al hoorde ik laatst dat het allemaal wat veranderd is, en veel dingen 0 punten zijn geworden. Bijvoorbeeld ook kip dacht ik. Ik weet het niet precies hoor, dus ik kan er naast zitten! Excuses. Maar ik vond dat nogal raar..