No Sugar November

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fleury

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 09:12

BiBiQ dat ziet er echt heel lekker uit! Kook je de courgette even? Heb je meer leuke eenvoudige gerechten?

Ik ben nu vanavond een week bezig. Het gaat goed! Gisteren een verjaardag gehad en dan geen zoetigheid genomen. Wel soep met broodjes maar dan het minst zoete beleg genomen.
Wat voor mij ook een hele belangrijke verandering is is dat ik echt stop wanneer ik geen honger meer heb. Eerst bleef ik maar eten. Nooit was mijn honger gestild maar nu eet ik minder grote porties zonder honger te hebben.
Ik hoop zo erg dat dat zo blijft en dat ik dat kan volhouden!

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 09:47

miramii schreef:
@Kimnes dat snap ik! Het weekend is sowieso vaak lastiger doordat je dan meestal een ander ritme hebt. Ik snap je vraag overigens niet helemaal, wat bedoel je precies? :o

Oh sorry het staat er idd nogal vreemd :+

Ik bedoel dat ik me af vraag of crystal clear en magere franse kwark verantwoord is om te eten met het oog op suiker?

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:15

BiBiQ schreef:
Uhm.. Ja wel bewuste keuze. Is een manier waardoor ik best fijn afval, en nog vrij veel kan eten.
Aardappel mis ik bijvoorbeeld helemaal niet.
En worst en kaas enz. als snack is geen straf haha

Maar daarbij mag je ook geen brood, rijst, crackers en pasta e.d.?

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:48

Klopt. Geen brood, rijst, pasta, crackers, aardappelen enz.

Citaat:
Absoluut niet
- Suiker
- dingen met te veel koolhydraten
speltmeel
- meel met meer koolhydraten dan 4 gr per 100 gr
- bier, alcohol, wijn
- fruit (met uitzondering van bepaalde rode vruchten
- peulvruchten
- sportdrank
- pasta, rijst, quinoa, aardappelen, couscous, koek, brood
- kant en klaar dingen (bijna altijd te veel kh of suiker)
- vruchtensap

Recepten haal ik van www.gobento.nl of google.
Over het algemeen is vlees en groente vaak goed. Maar geen gepaneerd vlees.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 11:33

Mijn zus eet ook op ongeveer die manier, vanwege haar diabetes! Schijnt daar goed voor te helpen ook.

Bij mij gaat het wat minder. Bij mijn ouders veel meer verleidingen en veel meer zoetigheid in huis. Mam haalt altijd iets van vruchtenkwark (met best veel suiker) en vind het zonde om dat niet op te eten. Maar volgende week haalt ze iets van volle yoghurt of zo :). Doordeweeks gaat het beter, dan ben ik op m'n kamer en dan heb ik geen/weinig verleidingen :+

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 11:48

Succes C!

Hier gaat het nog goed! Gisteren toetje overgeslagen & 's avonds borrelplankje gemaakt met vanalles dat wel mag <3 dus kost weinig moeite zo!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 11:52

Ik ben een maand bezig ook met kha. Of khb eigenlijk. Ik probeer tussen de 50 en 100 gr. koolhydraten per dag te blijven.

Ik eet bijvoorbeeld 's ochtends wel havermout. Maar ook geen brood, pasta, rijst, koek/snoep enz.

Wel dus veel groenten, eieren, kaas, vlees, en in mindere mate noten en fruit.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 12:50

Hier gisteren avond de mist in gegaan. Er was een mega chocolade fontein, ik denk dat dat genoeg zegt... Wel met fruit gedaan, niet dat dat het goed maakt :')

Vandaag wel weer proberen binnen de perken te blijven :) En dat gaat tot nu toe goed. Morgen weer lekker thuis _/-\o_ Dan heb ik m'n "eigen" eten weer.

Ik ga eens kijken naar de website die hier boven geplaatst is, wil toch ook wel wat meer proberen khd te minderen.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 13:10

Doubtless schreef:
Succes C!

Hier gaat het nog goed! Gisteren toetje overgeslagen & 's avonds borrelplankje gemaakt met vanalles dat wel mag <3 dus kost weinig moeite zo!

Borrelplankje <3 Misschien dat ik dat vanavond ook maar eens ga doen met vriendlief! Olijfjes, kaasje. Wijntje <3

UnderIlse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 14:07

Wat is iedereen goed bezig! :D En een zwak momentje hebben we allemaal wel eens denk ik! Ik heb vrijdag pizza gegeten, omdat ik eet wat er thuis is. Lekker, maar oh zo slecht.

Vandaag ga ik super steady! Vanmorgen twee geroosterde boterhammen voor ik ging sporten. Na het sporten twee gekookte eitjes met twee cracksers met oude kaas. En als tussendoor heb ik 2 rijstwafels met pindakaas en een stuk fruit voor ik de deur weer uitga! Ben benieuwd hoe de rest van de dag gaat.

Goodluck iedereen weer **\O/**

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 14:35

Wij zijn ook goed bezig vandaag.
O: geslapen :')
L: oopsies met zalm. Voor m'n man een omelet met tomaat, champignons, spekjes, kaas en zalm.

Zit nu aan de thee maar mis dan soms wel iets van een koekje erbij :(

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 15:04

Weekend is voor mij hel, haha. Heb me al laten verleiden tot wat snoepjes en dat is nu net wat ik wil minderen.

Afgelopen dagen ging best goed al had ik het wel lastig. Ik merkte echt dat mijn lichaam naar suiker verlangde, heb het wel kunne weerstaan. :D

Komende week weer doorpakken, voelt wel goed om zo bewust met mijn voeding bezig te zijn l.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 15:26

Ik merk dat het voor mij nu ook moeilijker is dan gedacht. Woon momenteel even bij ouders ivm operatie en tja die moet juist "snoepen". Die valt anders af. en bakt regelmatig en haalt dingen in huis.
Tja ik vind het lastig alles te gaan weigeren.
Dus minimaliseer het maar beetje.

Vandaag gaat tot nu toe best aardig. maar vanavond gourmet... sausjes.... wel zelf gemaakt overigens.

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 17:47

Net oopsies gemaakt, gewoon naturel, ben benieuwd hoe ze smaken

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:01

Lekker met allerlei soorten beleg. Vond ze vanmiddag met de zalm ook echt lekker.

O: geslapen 
L: oopsies met zalm. Voor m'n man een omelet met tomaat, champignons, spekjes, kaas en zalm.
T: etagere vol kaas, brie, komkommer, snoep tomaatjes en 2 soorten worst
A: tartaar met wortel en erwtjes
Afbeelding

Dadelijk maak ik zelf nog even wat ijs van diepvries aardbeien, slagroom en wat (vloeibare) zoetstof. Heel simpel maar ongelooflijk lekker.

Ander lekker toetje is slagroom opkloppen, beetje mascarpone erdoor, beetje zoetstof (vloeibaar) en cacao.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:20

Oh die etagere ziet er echt heerlijk uit := krijg er honger van!

Hoe maak je dat ijs precies? En dat tweede, heb je dan een soort van chocolademousse? (maar dan anders :Y))

Vandaag wel een redelijke dag gehad, vind het heel lastig bij m'n vriend thuis.
O: boterham met kaas, cracker grillworst
T: banaankoekje
L: 2 boterhammen met klein beetje philadelphia, rookvlees en komkommer.
T: toastjes met smeerkaas (wilde zo graag snaaien en het liefste koekjes.. Dus best netjes gehouden!)
D: ovenrisotto (zonder dat het de oven in gaat :'))

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:38

Aardbeienijs:
Ik heb zo'n alleshakker keukenmachine. Daar doe ik eerst de diepvries aardbeien in. Die hak ik helemaal fijn tot het een soort van poeder is.
Dan een vloeibare zoetstof erbij en de vloeibare nog te kloppen slagroom. Weer even mixen tot het een stevige massa is. En smullen maar! :9

En die 2e is inderdaad een soort choco mousse. Hij is wel wat compacter en heul machtig. Maar ook erg lekker. Zonder mascarpone kan trouwens ook.

Etagere was wel voor 2 volwassenen en een kind trouwens. Heb 'm niet helemaal alleen leeg gegeten ;)
Laatst bijgewerkt door BiBiQ op 05-11-17 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:40

Ik ging heel erg goed tot gisteravond.. We gingen gourmetten met kennissen en niet bij nagedacht (blond :') ) dat pannenkoeken met basterdsuiker niet goed was.
Vandaag maar weer goed verder.. Chocolade letter afgeslagen, chocolade pepernoten afgeslagen. Check :D

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:21

BiBiQ schreef:
Aardbeienijs:
Ik heb zo'n alleshakker keukenmachine. Daar doe ik eerst de diepvries aardbeien in. Die hak ik helemaal fijn tot het een soort van poeder is.
Dan een vloeibare zoetstof erbij en de vloeibare nog te kloppen slagroom. Weer even mixen tot het een stevige massa is. En smullen maar! :9

En die 2e is inderdaad een soort choco mousse. Hij is wel wat compacter en heul machtig. Maar ook erg lekker. Zonder mascarpone kan trouwens ook.

Etagere was wel voor 2 volwassenen en een kind trouwens. Heb 'm niet helemaal alleen leeg gegeten ;)

Klinkt goed, ga het eens proberen! Volgens mij heb ik nog aardbeien in de vriezer :D neem aan dat het ook met een blender kan?

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:29

*\o/* *\o/* *\o/*

Ik ben sinds ik ben begonnen met khb (5 of 4 weken nu)

3 KILO AFGEVALLEN!!!

*\%/* *\%/* *\%/*

(Overigens vandaag een slechte dag... bij de vriendin van mijn opa op visite geweest, voor het eerst sinds het overlijden van mijn opa. Die had een vruchtenslof gehaald ("en niet van dat zuinige hoor, gewoon een lekker stuk!") Kon het niet afslaan :=

Maar dit motiveert wel weer om onwijs te gaan knallen tot december!

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-17 22:36

Wat knap, gefeliciteerd!!
Wat leuk om dit topic bij te lezen elke keer :D maarre... Wat zijn nou die oopsies? := het klinkt als iets wat je per ongeluk verknald hebt :')

Hier een slechte dag. 's ochtends een soort evenement, half verslapen en niet ontbeten, en daar hadden ze alleen koffie met appelcake. Van die lekkere extra vette/zoete :') maar anders viel ik echt om. Wel bij 1 stukje gehouden.

Flink geluncht met zelf gebakken brood... Sindsdien buikpijn. Niet zo'n beetje ook. Wel iets gegeten 's avonds, paella, maar eigenlijk te weinig.

Maar morgen gaat het vast beter!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 23:30

Nirvana, dit zijn ze: Afbeelding
Soort broodjes als Broodvervanger.

Citaat:
Ingrediënten (7-8 broodjes)
- 3 eieren 
- 100 gram roomkaas of volle kwark
- theelepel bakpoeder
- mespunt zout

Werkwijze

- Splits de eieren.
- De roomkaas/kwark goed mengen met de eidooiers en het zout, tot je geen klontjes meer hebt.
- In andere vetvrije!! schaal eiwitten stijf opkloppen met het bakpoeder.
Heel stijf tot het glanst. Dus als ze stijf zijn nog even een paar minuten, tot je de schaal ondersteboven kunt houden!
- Dan beetje bij beetje het gele mengsel door de stijfgeklopte eiwitten spatelen. Niet mixen, alleen om spatelen zodat alles heel luchtig blijft. Doe dit alles met vetvrije kommen en schalen en zorg dat alles goed droog is. (Ontvet alles eventueel met citroensap, in een metale kom gaat het makkelijker dan in een plastic kom.)
- De bakplaat bekleden met bakpapier en met grote opscheplepel 6 tot 8 even grote hoopjes maken. En dan de oven in op 150 graden ongeveer 25 minuten.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 23:37

Die ga ik morgenavond maken als ik tijd heb! Moet even mijn weekschema omgooien omdat mijn jaarling mok heeft en ik zelf naar stal moet om sudo te smeren |o . Ik doe het ook liever zelf hoor, weet ik tenminste zeker dat het goed gaat :+ . Sporten schiet er helaas ook even bij in deze week dus...

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-17 23:59

Ziet er lekker uit ! Zou het ook wel willen proberen, maar... bij die eerste stap gaat het al mis :+ en een betrouwbare oven heb ik helaas ook niet, haha. Eet smakelijk :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 08:49

Die zien er goed uit!

Hier vandaag lunch op school... Ben benieuwd