Tot 3 weken terug had ik nog de grootste moeite met 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hwn schreef:@Saskiakefie, 5 km in een half uur is 10 km/u, voor een beginner is dat al een pittig tempo hoor. De meeste beginners lopen zo rond de 8,5 km/u. Maar kan idd met eten te maken hebben, die steken zouden de dikke darm zijn, en niet met milt te maken hebben.
Vanavond trouwens voor de tweede keer lactaattest afgelegd. Ging best lekker ondanks de temperatuur van +25°. Omslagpunt ongeveer gelijk gebleven (van 169 naar 170), maar wel bij een hogere snelheid (vroeger rond de 11,5 km/u, nu aan 12,2). Binnen een tiental dagen krijg ik een loopschema met voedingsadvies, en tegelijk start ik dan in een nieuwe job met iets andere uren, dan ben ik de woensdagnamiddag vrij en heb ik de keuze uit 2 clubs waar ik die dag intervaltraining kan doen.
TrIjNiE__ schreef:Ik wil ook zo graag eens zo'n maximale inspanningstest doen, lijkt me zo handig om echt gericht te kunnen trainen!Ik leer erover op de universiteit en ik vind het zo interessant
Helaas is het blijkbaar heel duur als je het 'zomaar' doet, zonder medische reden.
_lauraaa_ schreef:Ahh okee dat verklaard veel! Rennen jullie trouwens met hartslagband?
hwn schreef:TrIjNiE__ schreef:Ik wil ook zo graag eens zo'n maximale inspanningstest doen, lijkt me zo handig om echt gericht te kunnen trainen!Ik leer erover op de universiteit en ik vind het zo interessant
Helaas is het blijkbaar heel duur als je het 'zomaar' doet, zonder medische reden.
Ik weet niet of zo'n lactaattest hetzelfde is als een maximale inspanningstest, jij hebt het over zo'n zuurstoftest zeker (VO2-max)? Goedkoop is die lactaattest niet, maar in groep valt het best mee. Mijn eerste test kostte 50 euro voor de test alleen, nu kom ik (bij een andere trainer, Smart-Sport) wel een pak duurder uit: 150 euro, maar dat is met lactaattest, trainingsschema (10 weken dacht ik) en sportvoedingsadvies. Zonder het voedingsadvies is het bij deze 75 euro (test + schema), dus vind ik wel meevallen. Hij komt trouwens binnenkort ook naar Antwerpen (21/06 en 04/07 zie ik).
@Benangelique, ai, vervelend! Vorig jaar had ik zogezegd ook een stressfractuur, in mijn voet, maar gelukkig was de diagnose fout.